لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بهترین مراکز خرید شیراز به همراه آدرس دقیق و لیست اجناس
بهترین مراکز خرید شیراز به همراه آدرس دقیق و لیست اجناس

بهترین مراکز خرید شیراز به همراه آدرس دقیق و لیست اجناس

وقتی که هتل ‌های شیراز را برای اقامت خود در شیراز بررسی می‌کنید، بهتر است سری هم به مکان‌هایی بزنید که مربوط به فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در طول اقامت خود در شیراز انجام دهید. هتل‌های مختلفی که رزرو می‌کنید می‌تواند متناسب با مکان‌هایی باشند که قرار است بازدید کنید. مثلاً ممکن است انتخاب شما هتل بزرگ شیراز و یا هتل بوتیک درب شازده باشد و این بستگی به نیاز شما و اهداف شما از سفر دارد. حتی ممکن است اقامت‌های بوم گردی را برای نزدیک‌تر بودن به طبیعت انتخاب کنید.
بسیاری اعتراف می‌کنند که خرید بخش مهمی از سفر است، گاهی اوقات به اندازه گشت و گذار و صرف غذا در خارج از خانه اهمیت دارد. قبل از اینکه برای سفر خود آماده شوید، با مراکز خرید برتر مقاصد خود آشنا شوید و از نزدیک بودن آن به محل اقامت خود مانند هتل بزرگ شیراز و یا حتی هتل زندیه آگاه شوید. اگر قصد سفر به شیراز را دارید به خواندن مطالب این صفحه ادامه دهید تا در مورد بهترین مراکز خرید و بازارهای شیراز و آنچه که هر کدام را خاص می‌کند مطلع شوید. آدرس مراکز خرید شیراز و اطلاعات کلی درباره آن ها می‌تواند از اتلاف وقت شما در مکان‌هایی که به نیازهای شما مرتبط نیستند جلوگیری کند.

مراکز خرید شیراز کجاست

مراکز خرید شیراز در خیابان های مختلف واقع شده اند و هرکدام می‌تواند برای گروه و سلایق خاصی مطلوب و ایده آل باشد. مثلاً مراکز خرید تاریخی مانند بازار وکیل، و مراکز خرید باکلاس شیراز مانند مرکز خلیج فارس هر یک در محله های مختلف و با بناها و خدمات و امکانات مختلف مشغول فعالیت هستند. در هر قسمت از این صفحه می‌توانید نام تعدادی از مراکز خرید شهر شیراز را مشاهده کیند.

لوکس ترین مراکز خرید شیراز

مرکز خرید حافظ شیراز

رو به روی مرکز خرید ستاره فارس در خیابان عفیف آباد شیراز می‌توانید از مرکز خرید حافظ شیراز نیز بازدید کنید. این مرکز خرید محلی برای خرید انواع لباس های لوکس و بعضا گران قیمت است.

مرکز خرید خلیج شیراز

مجتمع خلیج فارس در چهار طبقه ساخته شده است. طبقه اول و دوم تجاری، طبقه سوم مسکونی و رستوران مجموعه در طبقه چهارم واقع شده است. بسیاری از برندهای معروف دارای شعبه هایی در مرکز خرید خلیج فارس هستند که به فروش پوشاک، ظروف آشپزخانه، ابزار الکترونیکی، مبلمان و بسیاری دیگر می پردازند.
موقعیت مرکز خرید خلیج فارس: مرکز خرید خلیج فارس در بزرگراه صدرا شیراز واقع شده است. این مرکز خرید در مجاورت شهرک‌های شمال شیراز مانند شهر جدید صدرا قرار دارد و از آنجایی که در بزرگراه واقع شده است، با استفاده از ماشین یا تاکسی به راحتی به آن دسترسی دارید.
ساختار مرکز خرید خلیج فارس: مرکز خرید خلیج فارس یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان است که 500000 متر مربع وسعت دارد. 2500 فروشگاه بزرگ و کوچک، سینما، شهربازی مسقف، هتل 5 ستاره، هایپر مارکت و باشگاه های بدنسازی در آن وجود دارد.
از سوی دیگر وجود حوض های عظیم و فواره های موزیکال در محوطه سرسبز اطراف بنا به همراه ستون هایی که مانند تخت جمشید ساخته شده اند از دیگر زیبایی های این مجموعه است. محل غذا خوردن در نزدیکی مرکز خرید خلیج فارس: کافه شاد، کافه فردوسی، غذای سینمای چاشت، کافه رستوران هدایت و کافه آبگون مکان‌هایی هستند که می‌توانید از صرف غذا یا نوشیدنی در آن‌ها لذت ببرید.
شیراز، جاده شیراز به سمت سپیدان، ابتدای شهر جدید صدرا

مرکز خرید هامون شیراز

مرکز خرید هامون شیراز عنوان بعدی در لیست مجموعه هامون است. هامون در خیابان ستارخان واقع شده است که مراکز خرید و بوتیک های زیادی را در خود جای داده است که برندهای بین المللی می فروشند. هامون در مرکز شهر واقع شده است که آن را به مکانی محبوب برای خرید مردم محلی تبدیل کرده است.
مرکز خرید هامون یکی از مراکز خرید لوکس شیراز است که در 9 طبقه با بیش از 70 واحد تجاری و امکاناتی مانند رستوران، کافی شاپ، شهربازی، آسانسور و پله برقی تاسیس شده است. این مرکز خرید دارای نورپردازی بی نظیری در فضای باز است و نمایشگر زیبا و مدرن آن نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند.
اجناس ارائه شده در این مرکز خرید شامل پوشاک مردانه و زنانه، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی، ساعت و عینک، نگین و زیورآلات، تلفن همراه و کالاهای دیجیتال، لوازم تزیینی و لوکس، انواع محصولات هنری و محصولات غذایی، محصولات چرمی و … است که گاها با برندهای معتبر و مطرح عرضه می شوند.
علاوه بر انتخاب های فراوان خرید، چیزی که هامون را واقعاً خانواده پسند می کند، شهربازی آن است. از آنجایی که شهربازی از امنیت بالایی برخوردار است، خانواده‌ها اغلب فرزندان خود را در حالی که از خرید در یکی از بهترین مراکز خرید شیراز لذت می‌برند، به آن جا می سپارند. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در هامون وجود دارد که می‌توانید در وسط یا بعد از خرید، در آن‌ها غذا بخورید.

شیک ترین مراکز خرید شیراز

مجتمع ستاره فارس

مجتمع ستاره فارس ستاره فارس یکی از معروف ترین مراکز خرید شیراز است که در خیابان عفیف آباد واقع شده است. این مرکز خرید مجلل که مورد علاقه مردم محلی است، هر آنچه را که می خواهید بخرید، اعم از لوازم آرایشی، ابزارهای دیجیتال، یا حتی مبلمان، در اختیار شما قرار می دهد! ستاره فارس اما بیشتر به خاطر بوتیک‌هایش معروف است که تقریباً برای همه مناسبت‌ها می‌توانید لباس‌های مردانه، زنانه و بچه‌گانه را در آن بخرید.
شما می‌توانید ساعت ها در این مرکز خرید سپری کنید و به دلیل انتخاب های متنوعی که ارائه می‌دهد خسته نشوید. اگر هنگام بازدید از ستاره فارس گرسنه شدید، می‌توانید در فودکورت آن غذا بخورید. غذاهای ایران، آسیا، هند و چین در این فودکورت موجود است. اگر هوس پیتزا یا مرغ سوخاری دارید، گزینه فست فود نیز دارید.

مراکز خرید بزرگ شیراز

مجمتع تجاری آفتاب

مجمتع تجاری آفتاب مجتمع تجاری آفتاب فارس از بهترین پاساژهای شیراز است. این مجموعه در هشت طبقه ساخته شده و 2 پارکینگ ساخته شده و در آن تعدادی کافی شاپ و رستوران هم وجود دارند. در این مرکز محصولاتی مانند لباس، عطر، کیف، وسایل الکترونیکی، لباس بچگانه، چمدان، کفش، مواد غذایی، ملحفه، لوازم آرایشی، سیسمونی کودک، لپ تاپ و روسری به فروش می‌رسد.
شیراز، بلوار شریعتی، خیابان خلبانان، نبش رهبرماه

مراکز خرید برند شیراز

مرکز خرید الوند شیراز

مرکز خرید الوند شیراز مرکز خرید الوند یکی از مراکز خرید شیراز در خیابان دوستان شیراز است. این مجتمع یکی از پنج بازار و مرکز خریدی است که در محله دوستان شیراز واقع شده است. از نظر موقعیت جغرافیایی مراکز مهمی مانند شهربازی پارک ملت و مجتمع اهورا و همچنین فست فود باگرو، فروشگاه افق کوروش و نمایندگی سامسونگ معالی آباد در نزدیکی مرکز خرید الوند شیراز قرار گرفته اند.
با توجه به نزدیکی این مجتمع به ایستگاه مترو دکتر شریعتی، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفتن به مرکز خرید الوند شیراز استفاده کنید.
آدرس: شیراز، بلوار دکتر شریعتی، خیابان دوستان

مراکز خرید پوشاک شیراز

مجتمع تجاری آفتاب، مرکز خرید خلیج فارس، مرکز خرید ستاره فارس و مرکز خرید هامون شیراز از جمله مهم ترین مراکز خرید پوشاک در شهر شیراز هستند که در قسمت های مختلف این مطلب معرفی شده‌اند.

مرکز خرید الهیه شیراز

این مجتمع که از مراکز خرید پوشاک شیراز است، یکی از چهار بازار و مرکز خریدی است که در محله قدوسی غربی شیراز جای گرفته است. مرکز خرید الهیه در نزدیکی مرکز خرید سلطانیه، آکواریوم پارسیان، بیگ برگر Bigburger و گیم کلاب مجتمع تجاری الهیه جای گرفته است.
آدرس: شیراز، بلوار شهید مطهری جنوبی

مرکز خرید اهورا شیراز

مجتمع اهورا در محله دوستان شیراز و بلوار دکتر شریعتی به عنوان یکی از پنج بازار و مرکز خرید شیراز است که در محله دوستان شیراز واقع شده اند.
شیراز، بلوار دکتر شریعتی، بین خیابان دوستان و دکتر شریعتی 23

مرکز خرید پارامونت شیراز

مرکز خرید ایران زمین که در چهارراه پارامونت واقع شده است به نام مرکز خرید پارامونت شیراز نیز شناخته می‌شود. این مجتمع یکی از مراکز خرید شیراز است که در آن کیف، کفش و پوشاک عرضه می‌شود.
شیراز، وصال، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان لطفعلی خان زند هشتاد و هفتم

مرکز خرید پارمیدا شیراز

مرکز خرید پارمیدا شیراز مجتمع پارمیدا صدرا یکی از مراکز خرید شیراز برای خرید پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات موبایل و موادغذایی است. مجتمع تجاری پارمیدا شامل 4 طبقه است. هر طبقه از این مرکز خرید در حوزه مربوط به خود فعالیت دارند. مجتمع پارمیدا صدرا که از مراکز خرید جدید در شیراز است به جهت جدید بودن از زمان افتتاح تا به اکنون رونق زیادی داشته است.
آدرس: صدرا،شهرک صدرا،بلوار مولانا،بلوار امام خمینی

مرکز خرید پارس شیراز

این مرکز خرید محلی برای خرید انواع طلا و جواهرات لوکس و مدرن است در صورتی که نیاز به خرید طلا برای خود و عزیزانتان داشته باشید می‌توانید از میان فروشگاه های این مرکز خرید محصولات باب سلیقه خود را به راحتی پیدا و خریداری کنید.
آدرس: قصر الدشت – نرسیده به چهار راه ملاصدرا

مرکز خرید الماس شیراز

مرکز تجاری الماس از مراکز خرید باکلاس در شیراز است که در هشت طبقه ساخته شده است. در این مرکز خرید کالاهای متنوعی عرضه می‌شود؛ اما بیشتر فروشگاه‌ها مختص پوشاک زنانه و مردانه هستند. همچنین لوازم آرایشی، عطر و ادکلن نیز از مواردی هستند که می‌توانید از این مرکز خرید تهیه کنید.
آدرس: شیراز، چهارراه ملاصدرا، به طرف سه راه برق

بهترین مراکز خرید شیراز

بهترین مراکز خرید شهر شیراز از نظر هر کس می‌تواند متفاوت باشد، شما به دنیال چه چیزی می گردید؟ قدم زدن در بازارهای سنتی و آشنایی با صنایع دستی و فرهنگ مردم بازاری شیراز؟ خرید از مراکز خرید باکلاس شیراز؟ خرید خوراکی های سنتی و سوغاتی و یا لباس های برند؟ در قسمت های مختلف این مطلب می‌توانید مراکز خرید متناسب با نیاز خود را پیدا کنید و برای خرید به آن مراجعه کنید.

مرکز خرید تندیس شیراز

این مرکز خرید که در آن انواع بهترین پوشاک، محصولات دیجیتال و مواد خوراکی ارائه می‌شود، با فاصله کمی که از هتل زندیه شیراز دارد که از بهترین انتخاب ها برای افراد مقیم در آن هتل است که می توانند مایحتاج خود را از آن تهیه کنند.
شیراز، وصال شیرازی، خیابان لطفعلی خان زند، خیابان هجری

مرکز خرید توکا شیراز

مرکز خرید توکا در محله آرد خوشه شیراز و خیابان شریف آباد به عنوان یکی از مراکز خرید شیراز است که در آن انواع لباس به فروش می‌رسد.
شیراز،شریف آباد،بلوار اتحاد،خ. شریف آباد

مرکز خرید ریحانه شیراز

مرکز خرید ریحانه در محله قدمگاه شیراز و خیابان اعتمادی یکی از مراکز خرید شیراز است. از نظر موقعیت جغرافیایی مرکز خرید ریحانه در نزدیکی ماهی و شکار و همچنین کافه دیزی، کارواش امیر و کافه کیان واقع شده است.
شیراز، بلوار بهشتی، خیابان اعتمادی، بین کوچه 4 و 6

مرکز خرید غزال شیراز

مرکز خرید غزال شیراز مرکز خرید غزال یا پاسارگاد در محله پاسارگاد شیراز و بلوار پاسارگاد غربی جای گرفته است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مرکز جراحی آزادی، نانوایی سنگک، بانک ملی و پیتزا کچاب قرار گرفته است. مجتمع تجاری غزال دارای فروشگاه‌های متنوع پارچه، پوشاک زنانه و مردانه، طلا و جواهر، زیورآلات و نقره، کیف و کفش، موبایل و کامپیوتر و لوازم جانبی است.
فروشگاه‌های مجتمع غزال بسیار شیک و لوکس هستند و این مرکز خرید یکی از مراکز خرید لوکس شیراز است که افراد به دنبال یک مرکز خرید باکلاس در شیراز به آن مراجعه می‌کنند. فروشگاه‌های این مرکز خرید دارای انواع برندهای ایرانی و خارجی با کیفیت، با مناسب‌ترین قیمت هستند. در مجتمع تجاری غزال برای رفاه حال مشتریان، بانک، آرایشگاه و صرافی ایجاد شده است.
شیراز، بلوار پاسارگاد غربی، بین 6 و پائیز

مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون مرکز خرید زیتون نه تنها یکی از بهترین مراکز خرید شیراز است، بلکه مکانی عالی برای تفریح نیز می باشد. گزینه های سرگرمی متعددی در زیتون وجود دارد. این گزینه ها شامل یک تئاتر سه بعدی، شهربازی، چندین رستوران و کافه هستند. یکی دیگر از نکاتی که زیتون را به یک مرکز خرید محبوب شیراز تبدیل کرده نزدیک بودن آن به خط 2 ایستگاه مترو است.
آدرس: تقاطع خیابان انقلاب و لطفعلی خان زند

مراکز خرید شیراز با قیمت مناسب

به جز پاساژهای لوکس و مدرن، می‌توانید مراکز خرید دیگری را در شیراز پیدا کنید. مجتمع‌هایی که اجناس مختلف را با قیمت مناسب‌ترین ارائه می‌کنند و یک گزینه مناسب برای خرید سوغاتی یا سایر ملزومات به شمار می‌روند.

مرکز خرید سینا شیراز، یکی از مراکز خرید شیراز با قیمت مناسب

یکی از پررنگ‌ترین ویژگی‌های مرکز خرید سینا، قدمت آن است. این پاساژ از جمله اولین مراکز خریدی است که در این شهر ساخته شده است. پاساژ سینا دو و نیم‌طبقه است و در آن اجناس با قیمت مناسبی ارائه می‌شوند. در این فروشگاه می‌توانید برندهای مختلف را پیدا کنید.
آدرس: خیابان مطهری شمالی، نرسیده به چهارراه زرگری

مراکز خرید ارزان شیراز

مرکز خرید تارا شیراز

مرکز خرید تارا شیراز یک فروشگاه زنجیره ای از انواع مواد مصرفی و مایحتاج روزمره است که می‌توانید برای خرید انواع لوازم مورد نیاز خود به آن مراجعه کنید.
فرهنگ شهر، ایستگاه 14، روبروی دادگستری

مرکز خرید پارچه شیراز

در شهر شیراز می‌توانید از مرکز خرید سلیم، مرکز خرید پارسه، پاساژ 110، مرکز خرید گلگشت انواع پارچه های مورد نیاز خود را تهیه کنید.

پاساژ گلگشت

این پاساژ در محله سینما سعدی شیراز و کوچه 1 واقع شده است. پاساژ گلگشت یکی از یازده بازار و مرکز خرید در محله سینما سعدی شیراز است. این پاساژ فاصله کمی با شهربازی گاندو، بیمارستان ایران ناجا، پمپ بنزین چهارراه پارامونت (نعمت الهی)، گالری عطر اشرافی، سفره خانه سنتی پات، کافه فرد و پارکینگ زیتون، موزه خبر و مطبوعات و پاساژ زیتون فارس دارد.

مرکز خرید پارسه شیراز

پاساژ پارسه یکی از مراکز خرید شیراز در محله سینما سعدی شیراز و خیابان قصردشت است. این مجتمع در کنار سایر مجتمع ها و مراکز خرید شیراز به عنوان یکی از یازده بازار و مرکز خرید در محله سینما سعدی است. از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند شهربازی گاندو، بیمارستان ایران ناجا، موزه خبر و مطبوعات و پاساژ زیتون فارس قرار گرفته است.
شیراز، قصردشت، بین 2 و 4

مرکز خرید جهیزیه شیراز

مرکز خرید ستاره فارس

مرکز خرید ستاره فارس بی شک یکی از مهم تری مناطق شیراز از دیرباز خیابان معروف عفیف آباد بوده است. از محبوب ترین مراکز خرید شیراز مرکز خرید ستاره فارس یکی از مجتمع های تجاری و تفریحی نسبتا مدرن این خیابان است که قدمتی 20 ساله دارد و تقریبا همه آن را می شناسند و گردشگران کم و بیش برای خرید به اینجا می آیند.
اگرچه سال هاست که هایپرمارکت های بزرگ دیگری در شیراز ساخته می‌شود اما این مرکز خرید همچنان طرفداران خود را دارد. این واحد در 9 طبقه دارای 45000 متر مربع مساحت می باشد. طبقات مختلف این مجتمع گزینه های متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند.
این مرکز خرید دارای حدود 450 واحد تجاری عرضه کننده کالاهای مختلف اعم از پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، دیجیتال و … می باشد که عمده آنها از مناطق آزاد تامین می‌شود. در طبقه بالا، فودکورت و زمین بازی بسیار مجهز است که بولینگ و بیلیارد در بین جوانان بسیار محبوب است و انواع بازی برای جوانان وجود دارد.
مرکز خرید ستاره فارس علاوه بر این امکانات، دارای کافی شاپ‌ها و رستوران‌های متنوع با غذاهای آسیایی، مکزیکی، چینی و هندی است که تجربه امتحان غذاهای بین المللی را به شما می دهد. این مجموعه همچنین دارای یک پارکینگ بزرگ (باز برای عموم) است، با این وجود اغلب با ترافیک سنگین مواجه است.
فرصت خرید در شیراز به بازارهای سنتی محدود نمی شود و سال هاست که مراکز خرید مدرن و نوساز زیادی در این شهر مشغول به فعالیت هستند. مرکز خرید خلیج فارس یکی از معروف ترین و جذاب ترین مراکز خرید شیراز است.
آدرس: شیراز، خیابان عفیف آباد

مراکز فروش چرم شیراز

در مرکز خرید هامون که در لیست لوکس ترین مراکز خرید شیراز نیز جای گرفته است، می‌توانید محصولات چرمی با کیفیت را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

مرکز خرید عرقیات شیراز

برای خرید عرقیات سنتی و تازه می‌توانید به بازارهای سنتی شهر شیراز مراجعه کنید اگرچه در مراکز خرید در شهر شیراز نیز از برندهای مختلفی می‌توانید عرقیجات تهیه کنید ولی عرقیجات سنتی عطر و بوی دیگری دارد و در بازار وکیل شیراز و سرای مشیر و همینطور حاجی بازار در دسترس هستند.

مجتمع پزشکی پالادیوم شیراز

مجتمع پزشکی پالادیوم در محله خلد برین شیراز و بلوار بهشتی جای گرفته است. در این لیست علاوه بر مراکز خرید شیراز به معرفی این مجتمع پزشکی نیز پرداخته‌ایم تا در صورت نیاز به پزشک بتوانید از خدمات پزشکان متخصص آن استفاده کنید. از نظر موقعیت جغرافیایی این مجتمع پزشکی در نزدیکی بیمارستان فرهمند فر، فروشگاه رنگین کمان و مرکز خرید سلطانیه قرار گرفته است.
شیراز، بلوار بهشتی، بین 8 بهشتی و 10 بهشتی

بازارهای سنتی شیراز

بازار وکیل

بازار وکیل بازار وکیل به دلایل متعدد یک مقصد گردشگری بسیار محبوب است. از یک نقطه تاریخی بسیار غنی می آید و معماری آن دوره را با خود به همراه دارد. همچنین مکان مناسبی برای خرید انواع سوغاتی و غذاهایی است که شیراز به آن مشهور است. اما چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که بازار ساعت 5 بعد از ظهر بسته می‌شود. باید مطمئن شوید که خرید شما قبل از این زمان به پایان می‌رسد.
معروف‌ترین چیزهایی که می‌توانید از بازار وکیل خریداری کنید جاجیم (فرش‌های رنگارنگ دو رو)، گلیم (کلیم، یکی دیگر از انواع فرش‌های ایرانی)، بهار نارنج (شکوفه نارنج) و انواع عرقیجات (عرق محصول فرآیند استخراج اسانس یا مواد خام از ریشه در آب) از جمله عرق نعنا (آب نعناع) و عرق کاسنی (آب کاسنی). یکی دیگر از سوغاتی‌های محبوب شیراز که می‌توانید از بازار وکیل تهیه کنید، شیرینی مسقطی است، شیرینی نرم و شفاف با پایه نشاسته مخلوط با گلاب و شکر.

سرای مشیر

سرای مشیر که حدود 250 سال پیش ساخته شده، در گذر زمان عملکردهای متعددی داشته است. موزه، رستوران و چایخانه از جمله کارکردهایی است که داشته است. اکنون یکی از معروف ترین مکان‌ها برای خرید در شیراز است و با مراکز خرید غول پیکر شیراز قابل مقایسه است.
سرای مشیر شیراز مکان مناسبی برای خرید صنایع دستی سنتی ایران از جمله خاتم کاری (خاتم کاری سنتی ایرانی)، معرق کاری (تختی از چوب‌های رنگارنگ و باارزش مانند عاج، صدف و فلز در طرح‌های مختلف) و قلم‌زنی (حکاکی روی فلزات مختلف، به‌ویژه مس) است. در کنار این گونه صنایع دستی، در سرای مشیر می‌توانید نگین‌های با ارزش و زیورآلات سنتی از طلا یا نقره نیز خریداری کنید.

حاجی بازار

حاجی بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شیراز است. بازار حاجی اگرچه به زرق و برقی و مجللی برخی از مراکز خرید شیراز نیست، اما مکانی دنج با فضای سنتی جذاب است. بازار حاجی محل مناسبی برای خریدترمه (نوعی دستبافت)، پارچه و انواع وسایل خیاطی است. علاوه بر این، در بازار حاجی می‌توانید لباس‌های سنتی ایرانی، آجیل و خیلی چیزهای دیگر را خریداری کنید. اگر می‌خواهید هنگام گذراندن وقت در بازار سنتی، سوغاتی بخرید، بازار حاجی محل مناسبی برای شماست.

بازار مسگرها

بازار مسگرها شیراز مکانی با فضای سنتی و قدیمی در خیابان لطفعلی خان زند و محله درب شازده است. این بازار یکی از بقایای بازار قیصریه است. این مکان در قدیم بازاری پر رونق و پر از حجره‌های مسی بوده است. تعداد این مغازه‌ها در حال حاضر زیاد نیست؛ اما دیدن مغازه‌های فعال هم خالی از لطف نیست.
اینجا بیشتر فروشگاه‌های پوشاک و لوازم آرایشی را می‌بینید، اما هنوز هم مسگران قدیمی هستند که این تجارت را زنده نگه داشته‌اند. شما می‌توانید ساخت ظروف مسی را از نزدیک ببینید و نظاره‌گر کار هنرمندان مسگر با چکش و خرید محصولات گران‌بهای آنها باشید. بازار مسگرها شباهت زیادی به بازار وکیل دارد. زلزله‌ای که در دوره قاجار شیراز را لرزاند، خسارات زیادی به این بازار وارد کرد، اما بعدها بازسازی شد و پس از آن رونق سابق خود را به دست آورد.
سخن پایانی:
در این مقاله به معرفی تعدادی از مهم‌ترین مراکز خرید در شهر شیراز به همراه آدرس مراکز خرید شیراز پرداخته‌ایم. قطعاً این لیست می‌تواند با کمک و راهنمایی‌های شما بیشتر تکمیل شود؛ بنابراین فراموش نکنید که در قسمت نظرات، درباره تجارب خود در مراکز خرید در شهر شیراز با ما صحبت کنید.
ضمناً حالا که بیشتر با مراکز خرید و مقاصدی که در شیراز قرار است از آن‌ها بازدید کنید آشنا شدید شاید وقت آن رسیده باشد که هتل خود را نیز از میان هتل‌های متنوع در شهر شیراز انتخاب کنید. شما کدام هتل‌ها را ترجیح می‌دهید؟ هتل‌هایی مقرون به صرفه و قیمت مناسب و یا هتل‌های مجلل و پنج‌ستاره مانند هتل هما شیراز؟ فرقی نمی‌کند ترجیح شما کدام یک از این هتل‌ها باشد. چرا که بهترین خدمات و امکانات به همراه بهترین قیمت‌ها و تخفیف‌ها از طریق بخش رزرو هتل در وب‌سایت ایران هتل قابل رزرو هستند. پس همین حالا در کوتاه‌ترین زمان با رزرو اتاق خود در شیراز، یک‌قدم به سفر به شیراز نزدیک‌تر شوید.

3/5 - (2 امتیاز)
معرفی بهترین رستوران‌ های شیراز با عکس و آدرس دقیق
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر