لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> بهترین هتل های یزد – شهر بادگیرهای ایران
بهترین هتل های یزد – شهر بادگیرهای ایران

بهترین هتل های یزد – شهر بادگیرهای ایران

یزد تاریخی‌ترین شهر ایران است که مانند ستاره‌ای در دل کویر می‌درخشد. ‌‌‌ردپای تاریخ را می‌توان در خشت‌های کوچه و بازار شهر دید. لذت سفر به تاریخی‌ترین بافت‌های معماری که در طول سال‌ها، دست تاریخ از تغییر دادن آنها کوتاه مانده تجربه‌ای شگفت‌انگیز مختص به مسافران هتل های یزد است و در سایر‌ نقاط دنیا تجربه نخواهید کرد. بهترین هتل های یزد با معماری تاریخی و سنتی خود آماده پذیرایی از مهمانان خود هستند.
علت جذابیت هتل‌های این شهر توریستی، تاریخی بودن بافت و معماری آنها است. اقامت در شهر بادگیرها، چه در هتل‌های سنتی و باستانی و چه در هتل‌های مدرن، مسافرتی خاطره‌انگیز برای گردشگران باقی می‌گذارد. شهر یزد آکنده از هتل‌های تاریخی و مدرن می‌باشد هتل‌های سنتی یزد در گذشته خانه اشراف بوده اند.
یزد اولین شهر خشتی در جهان و دومین شهر زنده جهان بعد از ونیز بوده که به ثبت جهانی یونسکو رسیده است. این شهر در دل کویر واقع شده و با گذشت سالیان سال، تغییر زیادی در آن ایجاد نشده و عطر و بوی تاریخ در کوچه پس کوچه‌های قدیمی این شهر در خانه‌های‌ خشتی و سقف‌های گنبدی شکل آن به مشام می‌رسد. هر ایرانی در برنامه‌های سفر خود باید حداقل یک بار سفر به شهر یزد را در آن بگنجاند.

لیست بهترین هتل های یزد

لذت سفر به یزد با اقامت در هتل‌های زیبای آن چند برابر می‌شود. اقامت در هتل‌های تاریخی و سنتی شهر یزد بسیار دلنشین و خاطره‌انگیز است‌ و‌ در هیچ جای کشور بجز شهر زیبای بادگیرها تجربه نخواهد شد. هتل های یزد به‌خودی‌ خود نمونه‌ای از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر به‌شمار می‌آیند. معماری‌ تاریخی این هتل‌ها مسافران را مجذوب خود کرده است.
با اقامت در بهترین هتل ‌های شهر یزد شما می‌توانید حال و هوای تاریخی و روزگاران قدیم را تجربه ‌کنید. حس و حالی عجیبی دارد خوابیدن زیر طاق اتاق‌های تاریخی این هتل‌ها و پُر شدن مشام از بوی خشت و سفال آنها، استراحت و نوشیدن چای در وسط حیاط قدیمی و در کنار حوضچه‌های زیبای آن لذت بی‌کرانی دارد.
اکثر هتل های یزد سنتی هستند که اقامت در آنها تجربه‌ای لذت بخش را به همراه می‌آورد. اما اگر علاقه‌ای به هتل‌های سنتی و قدیمی ندارید می‌توانید هتل‌های لوکس و مدرن را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بهترین هتل های یزد می‌پردازیم.

هتل های 5 ستاره یزد

هتل پارسیان صفائیه یزد

تنها هتل پنج ستاره و بهترین هتل یزد، هتل پارسیان صفائیه است که زیر مجموعه‌ای از هتل‌های زنجیره‌ای پارسیان می‌باشد‌. هتل پارسیان صفائیه یزد از دو بخش هتل باغ و هتل جدید تشکیل شده است. در قسمت نو و جدید این هتل اثری ناب از ترکیب معماری مدرن و سنتی با خصوصیات ویژه در سال ۱۳۸۶ ساخته شد. هتل دارای ۳ طبقه و ۱۰۵ واحد اقامتی و سوئیت، دفتر پذیرش و لابی است.
قسمت قدیمی هتل با فاصله‌ی زمانی ۵ دقیقه‌ای از هتل جدید قرار دارد که به آن هتل باغ هم می‌گویند. هتل باغ در سال ۱۳۳۵ فعالیت خود را شروع کرده و آخرین بازسازی آن در سال ۱۳۹۲ انجام گرفته است. هتل قدیم یا همان‌هتل باغ ۴۶ ویلا دارد که با ساختی سنتی هرساله پذیرای مهمانان زیادی بوده است.
این هتل با امکاناتی از قبیل سالن بدنسازی، کافی‌شاپ، کافی‌نت، سالن همایش، رستوران سنتی، مرکز خرید، فضای سبز، خشکشویی، تاکسی سرویس، اینترنت، پارکینگ اختصاصی، کتابخانه، آرایشگاه، خدمات پزشکی، استخر، فست‌فود، خودپرداز و… توانسته رضایت مهمانان خود را جلب کند.

هتل های 4 ستاره یزد

هتل داد ‌یزد

فضای باز هتل داد ‌یزد هتل چهارستاره داد یزد یکی از بهترین هتل ‌های شهر یزد می‌باشد. بنای این هتل تاریخی دارای معماری سنتی و طاق‌هایی کشیده است. رستوران بام هتل آن بسیار مشهور بوده و با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی پذیرای مهمانان هتل می‌باشد. هتل داد یزد دارای ۴ طبقه و ۸۸ اتاق با طراحی سنتی و امکانات عالی، میزبان مسافران عزیز است.
از جاذبه‌های گردشگری هتل داد می‌توان موزه آب، آب انبار شش بادگیر، بازار کویتی‌ها، میدان مارکار را نام برد. ازجمله امکانات این هتل می‌توان به سالن‌ بدنسازی، سالن ماساژ، کافی‌شاپ، کافی‌نت، سالن همایش، رستوران فضای‌ باز، رستوران سنتی، مرکز خرید، فضای سبز، خشکشویی، تاکسی سرویس، اینترنت، پارکینگ، خدمات پزشکی، فست فود، خودپرداز و… را نام برد. هتل داد، میزبان شایسته‌ای برای اقامت مسافران یزد است.

هتل‌ باغ مشیر‌الممالک یزد

رستوران هتل‌ باغ مشیر‌الممالک یزد اولین هتل باغ ایرانی و به یادگار گذاشته شده از دوران قاجار، هتل چهار ستاره باغ مشیرالممالک یزد است که در حاشیه‌ی بافت قدیم در یکی از خیابان‌‌های ورودی شهر قرار دارد.‌ این هتل باغ در دوران مظفرالدین شاه قاجار در زمینی به مساحت ۱۳هزار متر‌مربع به دست میرزا فتح الله مشیرالممالک در اواخر دوران قاجار ساخته شد. هتل باغ مشیرالممالک یزد در سال ۱۳۸۲ به عنوان اولین هتل باغ ایرانی با معماری سنتی و مجهز به تمامی امکانات امروزی ومدرن و پیشرفته افتتاح شد.
واحدهای اقامتی و سوئیت‌های سنتی هتل، بالکن‌هایی با چشم‌انداز زیبا و دلگشا از باغ زیبای هتل دارند که جزء جاذبه‌های هتل به‌شمار می‌روند. مهمانان می‌توانند ساعتها در محیط زیبای باغ به تماشای فواره‌های زیبا، درختان کهن و سر به فلک کشیده، حوض و نهرهای جاری و معماری با اصالت هتل بنشینند.
هتل باغ مشیر الممالک در جایی قرار دارد که به مرکز شهر و جاذبه های گردشگری یزد مانند، میدان امیر چخماق، موزه آب، باغ دولت آباد و بازار خان دسترسی آسانی دارد. هتل باغ مشیر الممالک در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از امکانات هتل باغ می‌توان به سالن کنفرانس، خشکشویی، کافی‌شاپ، باغ، لابی، رستوران، اینترنت، کافی‌نت، تاکسی سرویس، چایخانه سنتی، پارکینگ و… اشاره کرد.

هتل های سه ستاره یزد

هتل موزه فهادان

حیاط هتل موزه فهادان هتل موزه فهادان یزد از مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای مهر است که در قلب شهر تاریخی یزد در بافت سنتی و نزدیک آثار باستانی واقع شده است. این هتل حدود ۲۵۰ سال قبل در دوران قاجار، به‌عنوان خانه‌ای در اختیار خانواده‌ای از تجار معروف (تهرانی) بوده است. ساختمان هتل با پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی برای هر بیننده‌ای، یادآوری خانه‌های قدیمی و خاطرات شیرین گذشته را می‌کند.
این هتل به دلیل زیبایی و بزرگی آن تا مدتی به‌عنوان دفتر کنسولگری اقتصادی بعضی کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و آلمان در منطقه قرار گرفته بود. هتل فهادان اولین هتل موزه ایران است که ۲۸ واحد اقامتی با گنجایش ۷۰ تخت دارد. ساختمان هتل از سه حیاط اصلی، نارنجستان، عمارت کلاه فرنگی، سه بادگیر زیبا، تالار بزرگ، چاه‌خانه، سراب زیبا و فعال، هشتی، دربند، پشت بام بزرگ و مشرف به بافت تاریخی، ساخته شده است.
زمانی که قدم به داخل حیاط هتل می‌گذارید حوضچه‌ای با کاشی‌های آبی و مملو از آب با تخت‌هایی قدیمی که در دورتادور حوض چیده شده‌اند نظر شما را جلب می‌کند. یکی از ویژگی‌های این هتل قرار گرفتن زندان اسکندر در مجاورت آن است. یکی دیگر از جاذبه‌های هتل نزدیک بودن آن به خانه لاری‌ها، خانه ملک‌زاده و زورخانه ابولفضل می‌باشد. امروزه هتل فهادان در آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

هتل سنتی مهر یزد

سوئیت دو تخته هتل سنتی مهر یزد هتل مهر یزد، یکی دیگر از هتل‌های سه‌ستاره و زیبای شهر یزد است. این هتل با معماری سنتی و امکانات مدرن و تجهیزات پیشرفته در بافت تاریخی شهر یزد واقع شده است. هتل سنتی مهر، حدودا ۲۰۰ سال پیش در دوران حکومت قاجار در اختیار خانواده تاجری به نام (زرگر یزدی) بوده و با همین نام شناخته شده است. این هتل با ۲۳ اتاق اقامتی و امکاناتی خوب، مورد رضایت مهمانان واقع شده است.
در حین ورود به هتل، حوضی که وسط حیاط جا خوش کرده با شیشه‌های رنگی، بادگیرهای ‌بلند، درب‌های چوبی، اتاق سه‌دری و پنج‌دری، هشتی تالار بزرگ و نارنجستان، مشاهده می‌کنید که شما را به گذشته‌های بسیار دور می‌برد. رستوران و کافی‌شاپ هتل برروی پشت‌بام هتل قرار دارد که چشم انداز آن مشرف به بافت قدیمی شهر است. پخت انواع غذاهای ایرانی و فرنگی خوش طعم، لحظاتی به یاد ماندنی برای مهمانان خود می‌سازد.
بنای این هتل در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است. ازجمله امکانات هتل می‌توان به لابی، کافی‌شاپ، خدمات خانه‌داری، رستوران، خدمات آژانس مسافرتی، فروشگاه، کافی‌نت، سالن بیلیارد، غرفه صنایع دستی، خدمات پزشکی، فضای سبز، تاکسی سرویس، پارکینگ اشاره گرد. از دیگر امتیازات هتل، نزدیکی به میدان امیر چخماق، موزه آب، زندان اسکندر، خیابان قیام، مراکز خرید نظیر زرگرها، بازار خان، بازار پنجعلی و بازار شاهزاده افضل را نام برد.

هتل لاله یزد

فضای باز هتل لاله یزد هتل لاله یزد، با نام سابق خانه گلشن از دوران قاجار باقی مانده است و تا قبل از سال ۱۳۵۷ مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از اوایل سال ۷۹ اقدام به بازسازی آن کردند و بعد از مدت سه سال از ابتدای سال۸۲ به بهره برداری رسید. هتل لاله در قلب شهر یزد و در نزدیکی مراکز خرید و بافت تاریخی، دسترسی به این اماکن را آسان کرده است.

هتل های دو ستاره یزد

هتل سنتی رز

فضای باز هتل سنتی رز هتل رز یزد از دیگر هتل‌های سه‌ستاره و تاریخی یزد است. این هتل در واقع خانه‌ای قدیمی بوده که تقریبا ۲۵۰ سال پیش در دوران قاجار توسط آقایی به نام شیخ مهدی عرب ساخته شده است و چون خانواده این آقا با نام (تهرانی ها) معروف شده بودند این خانه به خانه تهرانی‌ها مشهور است. در ساخت این خانه مانند دیگر خانه های تاریخی یزد از خشت و گل استفاده کردند. هتل دارای ۱۱ واحد اقامتی با گنجایش ۳۵ تخت است.
وارد شدن به این خانه حس و حال خانه‌های قدیمی را برای شما تداعی می‌کند. حیاط بزرگ، سرسبز و دلباز و حوض وسط حیاط با تخت‌هایی که دور تا دور آن چیده شده، نمایانگر زندگی در خانه‌های قدیمی شهر است. رستوران روباز این هتل با انواع غذاهای ایرانی و سنتی، پذیرای مهمانان خود می‌باشد. هتل در قسمتی از شهر قرار گرفته که دسترسی به بافت سنتی و تاریخی و اماکن دیدنی و تفريحی را راحت‌تر کرده است. هتل سنتی رز در نزدیکی مسجد جامع کبیر یزد قرار گرفته و فاصله‌ی کمی با فرودگاه و ایستگاه راه آهن دارد.

معرفی بهترین هتل های یزد از نظر مسافران

بهترین هتل های یزد از نظر مسافران انتخاب بهترین هتل‌ یزد از میان بهترین هتل‌های این شهر کمی سخت است. اما با استفاده از تجربه سایر مهمانان هتل می‌توان انتخاب بهتری داشت. در ادامه به بررسی نظر مسافران در مورد بهترین هتل یزد می‌پردازیم.

هتل باغ مشیرالممالک

هتل باغ مشیرالممالک به دلیل معماری اصیل ایرانی و حس‌ و حال دلنشینی که به مهمانان القا می‌کند، باعث شده بین گردشگران ایرانی و خارجی محبوبیت زیادی داشته باشد. امکانات این هتل چهارستاره در حد یک هتل پنج ستاره است و امکانات رفاهی کاملی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. بسیاری از مهمانان، هم قیمت هتل را مناسب می‌دانند و هم نسبت به هتل چهار ستاره امکانات خوبی دارد. هتل مشیرالممالک از نظر مسافران امتیاز ۴.۳ را از ۵ کسب کرده است.

هتل داد با نورپردازی ویژه

یکی دیگر از هتل های یزد که نظر مسافران را به خود جلب کرده هتل داد است. نورپردازی زیبای ساختمان هتل در هنگام شب بسیار مورد توجه مهمانان قرار گرفته است. غذای هتل و امکانات رفاهی آن توانسته رضایت گردشگران را به همراه داشته باشد‌. مهمانان هتل، امتیاز ۴.۳ را شایسته هتل داد یزد می‌دانند.

هتل پارسیان صفائیه

تنها هتل پنج ستاره یزد در لیست بهترین هتل‌ های شهر یزد قرار گرفته است. هتل صفائیه دارای دو فاز قدیم و جدید است که بخش جدید آن مورد استقبال بیشتر مهمانان قرار گرفته و امتیاز ۴.۲ را برای خود کرده است.

هتل ارگ جدید

هتل ارگ جدید از هتل‌‌ های چهارستاره و مورد توجه مسافران یزد است. مهمانان از امکانات اتاق‌ها و سوئیت‌های vip، رستوران هتل و معماری آن، نظرات مثبت زیادی داشتند. امتیاز این هتل ۴.۲ شده است.

هتل کهن کاشانه

هتل کهن کاشانه یزد هتلی دو ستاره است که از نظر گردشگران و مسافران مکانی دنج، آرام، ساکت و باصفا است. تمیزی و نظافت، برخورد حرفه‌ای پرسنل، معماری و نمای زیبای آن مورد توجه مهمانان قرار گرفته است. در کنار این مزایا قیمت مناسب این هتل نیز باعث شده تا امتیاز ۴.۲ را از آن خود کند.

هتل فاضلی، هتلی مقرون‌ به صرفه

هتل فاضلی یزد، هتلی با سه ستاره که توانسته نظر مهمانان و گردشگران زیادی را جلب کند. نزدیک بودن به بافت تاریخی، مسجد جامع، داشتن یک کافی‌شاپ در فضای باز، معماری سنتی، قیمت ارزان هتل و… دلایل محبوبیت این هتل شده و امتیاز ۴.۱ را از سمت مسافران دریافت کرده است.

هتل تاریخی و سنتی مظفر

هتل مظفر یزد، قدمتی طولانی و شهرت زیاد دارد. این هتل سه ستاره، در قدیم خانه‌ای اعیانی بوده و اکنون به هتلی زیبا و مورد علاقه مهمانان تغییر کاربری داده است. امکانات هتل و احساس رضایت مسافران باعث شده تا امتیاز ۴.۱ را دریافت کند.

بهترین هتل های یزد با قیمت مناسب

برای یک اقامت ارزان و مقرون به صرفه بهتر است هتل‌‌های یک یا دوستاره و یا اقامتگاه بوم گردی را انتخاب کرد. هتل تک‌ستاره شرق یزد، هتل تک‌ستاره ادیب الممالک و هتل دوستاره کهن کاشانه از بهترین هتل های یزد با قیمت مقرون به صرفه می‌باشند. از اقامتگاه‌های سنتی می‌توان به اقامتگاه دوستانه، اقامتگاه شمعدونی و اقامتگاه نارنجستان اشاره کرد.

اقامتگاه نارنجستان

اقامتگاه نارنجستان یزد قدمت اقامتگاه بوم‌گردی نارنجستان به دوران قاجار برمی‌گردد و مانند سایر خانه‌های قدیمی یزد، معماری اصیل و تاریخی دارد. نارنجستان با داشتن شش تخت و چند سرویس کف‌خواب، می‌تواند پذیرای ۹ نفر باشد. یک اتاق ۲نفره و دو اتاق ۲ نفره دارد و یک اتاق شا‌ه‌نشین که در آن یک کرسی برای فصول سرد سال تعبیه شده است.
هرکدام از اتاق‌ها بر اساس دکوراسیون مخصوص همان اتاق نام‌گذاری شده‌‌‌اند؛ مانند اتاق تاک، اتاق گندم و اتاق ترنج که تمام واحدها دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند. به‌خاطر حفظ معماری سنتی، سرویس بهداشتی و حمام در خارج از اتاق‌ها و‌ به صورت عمومی است. ازجمله امکانات اقامتگاه نارنجستان آشپزخانه مرکزی، پارکینگ روباز، صندوق امانات و صبحانه رایگان را نام برد. فاصله نزدیک اقامتگاه به امیر چخماق، مسجد جامع و آتشکده یکی از امتیازات اقامتگاه نارنجستان است.

بهترین زمان سفر به یزد

یزد دارای آب و هوایی گرم و خشک است و فصل‌های بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر به حساب می‌آید. در این زمان هوای یزد بسیار مطبوع و معتدل است. هنگام سفر به یزد در پاییز، علاوه بر هوای خوب از تخفیف هتل‌ها نیز می‌توان بهره برد.

رزرو بهترین هتل یزد

سفر به یزد، شهر بادگیرها، خود به تنهایی تجربه‌ای لذت بخش و شیرین است. اما خوشایند هیچ کدام از مسافران این شهر نیست که زمان زیادی را به دنبال هتلی مناسب برای اسکان و استراحت صرف کنند. به همین منظور، شما در سایت ایران هتل آنلاین می‌توانید با مقایسه هتل‌ها و رزرو آنلاین آن با آرامش تمام سفر را آغاز کرده و از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنید.
برای رزرو هتل در هر شهر، باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. بعضی نکات عمومی بوده و بعضی دیگر از شهری به شهر دیگر متفاوت است. به‌طور مثال برای رزرو بهترین هتل های یزد، باید موقعیت مکانی و فاصله هتل با جاذبه‌های شهر را در نظر گرفت. زیرا دوری یا نزدیکی هتل مورد نظر با جاذبه‌های تاریخی شهر به شما امکان برنامه‌ریزی جهت حمل و نقل و مدت زمان گشت ‌و گذار در شهر را می‌دهد. اگر در فصل‌های شلوغ سال مانند ایام نوروز، تصمیم به سفر گرفتید؛ رزرو هتل را به لحظه‌های پایانی موکول نکنید زیرا انتخاب شما را محدود کرده و باعث نگرانی شما می‌شود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
مقایسه هتل پانوراما و هتل کوروش کیش
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر