لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> معرفی هتل پارسیان شیراز – اقامتی دلچسب در شهر ادب و هنر
معرفی هتل پارسیان شیراز - اقامتی دلچسب در شهر ادب و هنر

معرفی هتل پارسیان شیراز – اقامتی دلچسب در شهر ادب و هنر

هتل ۴ ستاره پارسیان از جمله زیباترین هتل‌هایی می‌باشد که در شهر شیراز ساخته شده است. این هتل که در مرکز این شهر قرار گرفته است در سال ۱۳۷۱ شروع به فعالیت نمود. هتل پارسیان شیراز هم یکی دیگر از زیر مجموعه‌های هتل‌های پارسیان است. این هتل دارای ۶۲ اتاق بوده و با فضایی کاملا منحصر به فرد و خاص خدماتی عالی، به مهمانانش ارائه می‌دهد.
دسترسی به بعضی از مراکز مهم نظیر مراکز تجاری و مراکز خرید، وجود چندین رستوران با منوی کامل و ویژه، قرار داشتن سالن های کنفرانس و سالن اجتماعات در هتل و … امتیازاتی می‌باشند که هتل پارسیان شهر شیراز از آنها بهره‌مند گشته است. قطعا با اقامت در این هتل، می‌توانید سفر به شیراز را به یکی از لذت‌بخش‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین روزهای زندگی خودتان تبدیل کنید. هتل پارسیان از هتل های شیراز می‌باشد که در ادامه این مقاله به تفصیل به معرفی آن می‌پردازیم.

آدرس هتل پارسیان شیراز

شما هم تصمیم دارید با سفر به شهر شیراز، این شهر زیبا و شاعرانه، روزهایی خاطره‌انگیز و پر از هیجان را تجربه کنید؟ آیا به محل اقامتتان فکر کرده‌اید؟ پیشنهاد ما به شما هتل پارسیان است. اما هتل پارسیان شیراز کجاست؟ این هتل در شهر شیراز، در خیابان زند، خیابان رودکی قرار دارد. کادر هتل با تمام قوا و توان تلاش می‌کنند تا روزهایی پر از شادی را برای مسافرین فراهم نمایند.

رستوران هتل پارسیان شیراز

خوب است بدانید هر روز صبح، صبحانه به صورت بوفه و به شکل رایگان در رستوران هتل پارسیان به مهمانان ارائه می‌گردد. مسافران این امکان را دارند تا برای صرف ناهار و یا شام هم به این رستوران مراجعه کنند. در رستوران انواع متنوع و لذیذ غذاهای ایرانی و فرنگی که با بهترین کیفیت و توسط مجرب‌ترین سرآشپزهای موجود تهیه می‌گردد، ارائه می‌شود.

اتاق های هتل پارسیان شیراز

اتاق دبل هتل پارسیان شیراز با تم آبی هتل پارسیان از انواع مختلفی از اتاق‌ها برخوردار می‌باشد. این اتاق‌ها با بهترین امکانات در اختیار مسافرین و مهمانان قرار داده می‌شود. مسافرین باید به شرایط موجود و همینطور تعداد نفراتی که دارند توجه کنند. در ادامه می‌توانید یکی از انواع این اتاق‌ها را انتخاب نمایید. لیست اتاق‌هایی که در هتل پارسیان موجود است به شرح زیر می‌باشد:

اتاق دو تخته

اتاق دو تخته از جمله اتاق‌های موجود در هتل پارسیان شیراز می‌باشد که می‌تواند مطلوب‌ترین شرایط را برای مسافران خود فراهم نماید. باید بدانید این اتاق، در اختیار یک نفر قرار می‌گیرد و امکان اضافه کردن ظرفیت اضافه فرد دیگری در آن وجود ندارد. یک تخت دبل یا تخت سینگل در این اتاق وجود دارد. آن دسته از افرادی که قصد اقامت در این اتاق را دارند، می‌توانند در رستوران به صورت رایگان صبحانه‌شان را میل کنند.

اتاق دو تخته توئین

یکی دیگر از انواع اتاق‌های این هتل، اتاق دو تخته توئین می‌باشد. امکان اضافه نمودن یک نفر اضافه دیگر به این اتاق از مزیت‌ها و امتیازات آن به شمار می‌آید. دو تخت سینگل در این اتاق، قرار دارد و تمام امکانات رفاهی مطلوب هم در این اتاق فراهم گشته است. اینگونه مسافرین می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین شرایط را جهت اقامتی باکیفیت داشته باشند. مسافرین این اتاق این امکان را دارند تا برای وعده صبحانه به رستوران هتل بروند. آنان می‌توانند این وعده را در این محل میل نمایند.

اتاق دو تخته دبل

اتاق دو تخته دبل یکی دیگر از انواع اتاق‌هایی می‌باشد که در این هتل قرار دارد. مسافرینی که در این اتاق اقامت می‌کنند، این امکان را دارند تا جهت صرف وعده صبحانه به رستوران هتل بروند. نکته‌ای که درباره این نوع اتاق وجود دارد، آن است که اتاق دو تخته دبل می‌تواند پذیرش یک نفر اضافه را بپذیرد. یک تخت دبل در این اتاق قرار دارد. همه امکاناتی که مسافرین عزیز جهت داشتن روزهای آرام و شاد به آن نیازمندند در این اتاق فراهم شده است.

سوئیت نرمال سه نفره

سوئیت سه نفره هتل پارسیان شیراز، یکی دیگر از انواع اتاق‌ها است. یک تخت دبل در این اتاق وجود دارد و یک سرویس اضافه نیز به آن می‌تواند تعلق گیرد. مسافرینی که این اتاق را برای اقامت انتخاب می‌کنند، این امکان را دارند تا وعده غذایی صبحانه را در رستوران میل نمایند.

اتاق سه تخته

اتاق سه تخته یکی دیگر انواع اتاق‌های هتل پارسیان می‌باشد. این اتاق دارای تخت‌های دبل و یا سینگل بوده که امکان پذیرش یک نفر اضافه در آن وجود ندارد. اگر این نوع اتاق را برای اقامت خود انتخاب می‌کنید، می‌توانید صبحانه را در رستوران نوش جان کنید.

سوئیت رویال چهار نفره

سوئیت رویال چهار نفره از جمله اتاق‌های این هتل می‌باشد که دارای ظرفیت پذیرش دو نفر اضافه می‌باشد. دو تخت سینگل و یک تخت دبل در این اتاق وجود دارد. با اقامت در این اتاق می‌توانید وعده صبحانه را در رستوران هتل میل کنید.

رزرو هتل پارسیان شیراز

نمای ساختمان هتل پارسیان شیراز هتل پارسیان شیراز از هتل‌های خوش ساخت شیراز بوده که در ۵ طبقه ساخته شده است. در این هتل ۶۲ اتاق برای میزبانی از میهمانان در نظر گرفته شده است. از دیگر ویژگی‌های مثبت پارسیان شیراز، علاوه بر تمام مزیت‌هایی که درباره این هتل ذکر کردیم، حضور پرسنل مجرب و ماهر است. پرسنل این هتل با داشتن رفتار مودبانه و صمیمانه، می‌توانند روزهایی شاد و شیرین، در طی اقامتتان در شهر شیراز بسازند.
مورد دیگری که باید درباره این هتل بگوییم، توجه به تعداد ستاره‌هایی می‌باشد که پارسیان شیراز آن‌ها را با افتخار به دست آورده ‌است. هتل پارسیان شیراز یکی از هتل‌های چهار ستاره این شهر بوده و از جمله افتخارات آن میزبانی عالی از مهمانانش است. شما با رزرو این هتل می‌توانید از اقامتی آسوده با خیال راحت بهره‌مند گردید.

قوانین کنسلی هتل پارسیان شیراز

تا 20 روز قبل از ورود مهمان، کنسلی رزرو جریمه‌ای ندارد.
تا 11 روز قبل از ورود مهمان، کنسلی رزرو 20% جریمه کنسلی از قیمت اتاق به ازای یک شب را دارد.
تا 6 روز قبل از ورود مهمان، کنسلی رزرو 30% جریمه کنسلی از قیمت اتاق به ازای یک شب را دارد.
تا 48 ساعت قبل از ورود مهمان، کنسلی رزرو 50% جریمه کنسلی از قیمت اتاق به ازای یک شب را دارد.
تا 24 ساعت قبل از ورود مهمان، کنسلی رزرو 70% جریمه کنسلی از قیمت اتاق به ازای یک شب را دارد.
تا 0 ساعت قبل از ورود مهمان، کنسلی رزرو 100% جریمه کنسلی از قیمت اتاق به ازای یک شب را دارد.

فاصله هتل پارسیان با اماکن گردشگری

می‌خواهیم یکی از موضوعاتی که مسافرین شهر شیراز به آن توجه زیادی دارند را برایتان شرح دهیم. انتخاب هتل که در فاصله کمی از جاذبه‌های گردشگری شهر شیراز قرار داشته باشد، دارای اهمیت می‌باشد. جاذبه‌های بسیاری در شهر شیراز وجود دارد.
تمامی جاذبه‌های شهر، نه تنها ارزش یک بار دیدن بلکه ارزش چند بار دیدن را در خود دارند. هتل پارسیان شیراز با واقع شدن در نزدیکی برخی جاذبه‌های گردشگری دارای شرایط مساعدی جهت سیر و سیاحت در این شهر است. از جمله این جاذبه‌ها که باید به آن اشاره کرد موارد زیر است:

حرم حضرت شاهچراغ

حرم شاهچراغ شیراز حرم حضرت شاهچراغ، از جمله نزدیک‌ترین جاذبه‌ها به هتل می‌باشد. این مکان که در مجاورت هتل پارسیان واقع شده، برای اکثر زائران بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است. این حرم در فاصله ۲ کیلومتری از هتل پارسیان واقع گشته است.
برای رسیدن به حرم حضرت شاهچراغ حدود 1 تا2 دقیقه پیمودن این مسافت با خودرو لازم است. چنانچه علاقمندید از هوای لطیف شهر شیراز هم لذت ببرید، این امکان را دارید تا به صورت پیاده این مسیر را طی نمایید. حدود ۱۵ تا۲۰ دقیقه پیمودن این مسیر با پای پیاده طول خواهد کشید.
حرم حضرت شاهچراغ در شهر شیراز به احمد، فرزند امام موسی کاظم، امام هفتم شیعیان تعلق دارد. از آنجایی که ایشان برادر امام رضا بودند، برای ایرانی‌ها احترام زیادی داشتند. اطلاعات آنچنانی درباره تاریخچه زندگی این شخص در دست نیست.
منابعی هستند که می‌گویند در سال ۲۰۳ هجری، ایشان فوت کرده‌اند. در شهر شیراز، حرم شاهچراغ یکی از بااهمیت‌ترین اماکن مذهبی است. بسیاری از افرادی که شیراز را برای سفر انتخاب می‌کنند، حتما در برنامه خود جایی را برای زیارت این آرامگاه اختصاص می‌دهند.
اگر برایتان سوال پیش آمده، که چرا به ایشان شاهچراغ می‌گویند؛ باید بگوییم داستان‌های زیادی در این رابطه بیان گشته است. یکی از این داستان‌ها به عضدالدوله دیلمی مربوط می‌شود. پیرزنی در زمان حیات عضدالدوله، اظهار داشته که بر روی تپه‌ای که در مجاورت با خانه‌اش قرار دارد، چراغی روشن گشته است. به محض آنکه پیرزن به سمت تپه نزدیک می‌شود، چراغ نیز از فروغ باز می‌نشیند.
عضدالدوله فرض را بر این می‌گذارد که این پیرزن به‌دنبال به دست آوردن مال و منال می‌باشد. از این رو یک روز در خانه این پیرزن اقامت می‌کند تا واقعیت ماجرا را دریابد. این شخص در آن شب 7 بار به این تپه نزدیک شد و هر بار هنگامیکه به چراغ نزدیک می‌گشت، نور خاموش می‌شد.
فردای آن روز دستور داد که تپه را حفر کنند. پس از حفر در نهایت به سردابی رسیدند که بر روی تختی یک جسد قرار داده شده بود. شاه، به شیخ عفیف الدین موضوع را گفت. این شخص در همان شب خواب دید که به زیارت امامزاده احمدبن موسی الکاظم رفته است. عضدالدوله یک روز را تعطیل عمومی اعلام کرد و بر بالای سرداب هم یک آرامگاه ساخت.

باغ نارنجستان قوام

باغ نارنجستان قوامباغ نارنجستان قوام از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک هتل پارسیان شیراز می‌باشد. این باغ تقریبا در فاصله ۳ کیلومتری از این هتل واقع شده ‌است. پیمودن این مسیر با خودرو نیز تقریبا 3 دقیقه طول می‌کشد. در دوره قاجاریه در باغ نارنجستان یکی از حکام شیراز اقامت داشته است. درختان نارنج زیادی در این باغ کاشته شده، به همین خاطر به عنوان باغ نارنجستان شناخته می‌شود.
این باغ امروزه در اختیار دانشگاه شیراز قرار گرفته و به موزه نارنجستان تغییر نام داده است. از جمله چشم‌نوازترین باغ‌هایی که می‌توان در شهر شیراز مشاهده کرد، این باغ است. علاوه بر تماشای درختان زیبای نارنج، این امکان را دارید تا اشیائی که پروفسور پوپ، ایران شناس آمریکایی، آن‌ها را به این باغ اهدا کرده است هم مشاهده کنید.
باغ حدود ۳۵۰۰ مترمربع مساحت دارد و در اضلاع شمالی و جنوبی آن ساختمان‌هایی را می‌توان مشاهده نمود. از جمله قسمت‌های دیگر این باغ حسینیه قوام، مکتب خانه، حمام گچینه، اندرونی، دیوان خانه و حمام اختصاصی می‌باشد. البته در زمان‌های قدیم بازارچه، اصطبل و یک زنجیرخانه نیز در آن قرار داشت که به خاطر ساخت خیابان لطفعلی خان زند تخریب گشت.
در این بنا آثار زیبایی از جمله منبت کاری، نقش پردازی، معرق کاری، آیینه کاری، حجاری، مقرنس کاری، گچ بری و غیره را نیز می‌توان مشاهده کرد. اولین چیزی که توجه شما را هنگامیکه به محوطه اصلی باغ می‌رسید، به خود جلب خواهد کرد درختان نارنج هستند. این درختان به زیبایی هر چه تمام‌تر در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.
پس از آن‌که درختان تمام شدند، یک ساختمان که آیینه کاری گشته و زیبایی خاص و فوق‌العاده‌ای دارد را مشاهده می‌کنید. داخل این بنا، به کمک آیینه کاری و منبت کاری بطور چشم‌نوازی مزین گشته است. این همان موردی است که باعث شده افراد بسیاری در سفر به شیراز تمایل داشته باشند از این باغ بازدید کنند.

باغ ارم شیراز

باغ ارم شیرازیکی از جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده، باغ ارم شیراز می‌باشد که در نزدیکی هتل پارسیان شیراز قرار گرفته است. کمتر کسی را می‌شود پیدا کرد که نام این باغ را نشنیده باشد و از زیبایی‌هایی که در آن قرار دارد بهره‌مند نگشته باشد. در ۴ کیلومتری از هتل پارسیان باغ ارم را داریم.
شما به صورت حدودی در مدت زمان 3 تا 4 دقیقه این امکان را دارید تا با خودرو شخصی به بازدید از آن بروید. وجود چند بنای تاریخی و باغ گیاه شناسی در آن از جمله موضوعاتی است که در این باغ، توجه همگان را به خود جلب می‌کند.
موضوع جالبی که در مورد این باغ بد نیست بدانید، این است که تاریخ دقیقی که این باغ ساخته شده معلوم نیست. حتی اطلاعات کامل و موثقی از اینکه این باغ را چه کسی ساخته، وجود ندارد. اگر می‌خواهید به این باغ وارد شوید لازم است که یک بلیط خریداری کنید. باغ ارم در خیابان ارم، نزدیک میدان ارم و در فاصله اندکی از دانشگاه شیراز واقع شده است.
در سال ۱۳۵۳ این باغ به فهرست آثار ملی ایران افزوده شد. در ادامه، در سال ۱۳۵۸ هم چندین عملیات جهت بازسازی و مرمت آن توسط اداره میراث فرهنگی وقت شکل گرفت. در ضمن بد نیست بدانید که این باغ در میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. از این رو می‌توان ارزشی فوق‌العاده برای آن در نظر گرفت.
این باغ حدود ۱۱۰ هزار مترمربع وسعت دارد و در زمینی به شکل مستطیل ساخته گشته است. درهای کوچک‌تر باغ در بلوار جام و در‌های بزرگ‌تر آن در بلوار ارم قرار دارند. تنوع بالای گیاهان در این باغ به چشم می‌خورد. در نظر اکثر کسانی که به گیاهان علاقمند هستند و یا رشته تحصیلی شان گیاهشناسی می‌باشد، گیاهان باغ ارم بسیار جذاب و جالب به نظر می‌آید.
گیاهان بسیاری از سراسر جهان در این باغ جمع آوری گشته و کاشته شده‌اند. انواع درختان بید مشک، درخت انار، کاج، بید مجنون، خرمالو، نارگیل و … علاوه بر گیاهان وارداتی نیز در این باغ مشاهده می‌شود.

دسترسی هتل پارسیان شیراز به فرودگاه و قطار و پایانه مسافربری

از جمله اصلی‌ترین مواردی که به هنگام اقامت در یک هتل باید به آن دقت کرد، نحوه دسترسی به اماکنی نظیر ایستگاه قطار، فرودگاه و ایستگاه‌های پایانه مسافربری می‌باشد. موضوعی که در این قسمت می‌خواهیم به آن بپردازیم فاصله هتل پارسیان با فرودگاه، پایانه مسافربری و ایستگاه قطار این شهر می‌باشد.
هتل پارسیان تا فرودگاه شهر شیراز حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد. برخی از مسافرین نیز به جای هواپیما ترجیح می‌دهند با قطار خود را به این شهر برسانند. بد نیست بدانید که هتل پارسیان حدود ۲۱ کیلومتر از ایستگاه قطار شیراز فاصله دارد. پیمودن این مسافت با تاکسی تقریبا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
مسافرینی هم هستند که با اتوبوس‌های بین شهری خودشان را به شهر شیراز، شهر ادب و شعر فارسی می‌رسانند. این دسته از افراد تمام زیبایی‌هایی که در مسیر فراهم است را با چشمان خود می‌بینند. در فاصله ۳ کیلومتری از هتل پارسیان ترمینال مسافربری شهید کاراندیش واقع شده‌ است. پیمودن این مسیر با تاکسی عموما 5 دقیقه به طول می‌انجامد.

امکانات هتل پارسیان شیراز

هتل پارسیان امکانات مطلوبی را برای مهمانان خود فراهم کرده است که از آن جمله باید به این موارد اشاره نمود: آرایشگاه، اتاق چمدان، دستگاه واکس کفش، خدمات برای معلولین، رستوران، یخچال، ماهواره، تلفن در اتاق، پارکینگ، نمازخانه، لابی، سرویس فرنگی، تلویزیون، سوئیت، اینترت در لابی، کافی شاپ، فروشگاه، روزنامه، فکس، فتوکپی، پله های اضطراری، نمازخانه، کپسول آتش نشانی، پرینتر و غیره.
رستوران این هتل می‌تواند۱۵۰ نفر را پذیرش کند و یک پارکینگ اختصاصی نیز دارد. البته گنجایش پارکینگ هتل محدود بوده و بیش از ۲۰ خودرو در آن جای نمی‌گیرد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر با ماشین شخصی خود به این شهر سفر می‌کنید و قصد دارید در هتل پارسیان اقامت داشته باشید، به این موضوع دقت کنید.
از جمله امکاناتی که در اتاق‌ها قرار داده شده ‌است، می‌توان به این موارد اشاره کرد: دمپایی، سیستم اعلام حریق، یخچال، مینی بار با پرداخت هزینه، سیستم تهویه مطبوع در تمامی اتاق ها، رخت آویز، کمد لباس، چای ساز، آب رایگان، صبحانه، دراور، شبکه پخش فیلم، تلفن در اتاق، حمام، لوازم بهداشتی، صندوق امانات در داخل اتاق ها و و… .
دیگر خدمات ارائه شده در این هتل شامل خدمات تور، خدمات خانه داری، بیدار باش، تلفن در لابی، لاندری، سرویس‌های بهداشتی فرنگی و ایرانی در طبقات و در لابی، اینترنت در لابی و غیره می‌شود.
جمع‌بندی
شما هم برای مدتی می‌خواهید از زندگی تکراری و شلوغ دور بمانید؟ پیشنهاد ما به شما برای عوض کردن حال و هوایتان سفر است. اما به کجا؟ شهر شیراز از جمله شهرهای کشورمان ایران است که دارای شهرت زیادی در سرتاسر دنیا می‌باشد.
بعضی از آثار تاریخی که از سده‌های گذشته باقی مانده‌اند در این شهر پراکنده گشته‌اند و در دنیا نظیر ندارند. از همین رو نه تنها خود ما ایرانی‌ها، بلکه گردشگران خارجی هم به بازدید از آن‌ها تمایل نشان داده‌اند. از جمله این آثار باید به تخت جمشید و یا پاسارگاد اشاره کنیم.
قرار داشتن مقبره و آرامگاه چند شاعر مشهور این شهر نیز، علاوه بر اهمیت تاریخی که دارد؛ برای ما ایرانی‌ها از جاذبه‌های بااهمیت شهر شیراز می‌باشد. اما پیش از هر چیز برای بازدید از این شهر تاریخی و زیبا باید در آن اقامت داشته باشید. از این رو در این مقاله سعی کردیم شما را با هتل پارسیان شیراز آشنا کنیم.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
هتل سندباد پروژه ای مدرن در منطقه 22 تهران
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر