لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> لنگرود کجاست؟
جاهای دیدنی لنگرود گیلان

لنگرود کجاست؟

لنگرود شهر آبشارهای خروشان، رودهای متعدد و تالاب های رویایی است که در حدفاصل شهرهای لاهیجان و رودسر واقع شده است. این شهر شانه به شانه کوه و دریا قرار دارد که طبیعت زیبایش دل شما را خواهد برد.

اما لنگرود کجاست؟ این شهر زیبا در کدام استان قرار دارد؟ فاصله لنگرود تا دریا و فاصله لنگرود تا رشت چقدر است؟ بهترین محله لنگرود کدام است؟ ما در این نوشته می‌خواهیم در طبیعت بکر لنگرود نفسی تازه کنیم و به تمامی سؤالات شما پاسخ دهیم؛ پس تا پایان با ما باشید.

لنگرود کجاست؟ شهر لنگرود در کدام استان است؟

شهر لنگرود مانند یک نگین زیبا و چشم نواز در بین کوه و دریا قرار گرفته است. از قدم زدن در ساحل زیبای چمخاله گرفته تا سفر به ارتفاعات این شهرستان و طبیعت بکر کوه های اطراف آن، همه و همه شهر لنگرود را به یکی از جاذبه های گردشگری در استان گیلان تبدیل کرده است.

لنگرود کجاست؟ شهر لنگرود در کدام استان است؟

لنگرود کجاست؟ شهر لنگرود در کدام استان است؟

لنگرود شهری در استان گیلان است. نزدیک ترین شهر ها به لنگرود شهرهای لاهیجان، چمخاله، رشت و رامسر است. پس از رسیدن به ابتدای قسمت اصلی شهر با توجه ب تابلوهای راهنما مسیر های مرکز شهر، لیلا کوه و … را انتخاب کنند. این شهرستان از سمت شرق نیز به شهرستان های رودسر و کلاچای می رسد. بعد از آن وارد اولین شهرستان استان مازندران یعنی شهر توریستی رامسر می شوید. فاصله لنگرود تا رامسر کمتر از 50 کیلومتر است.

اقامت در لنگرود

langroud 112

از آنجا که لنگرود شهر گردش‌پذیری است، یافتن یک اقامتگاه مناسب در آن کار چندان سختی نیست. در این شهر شما هم می‌توانید مهمان اقامتگاه های بوم گردی و خانه‌های روستایی شوید و هم شب را در هتل های لنگرود سپری کنید. هتل ستاره دریا لنگرود، هتل ماندگار، هتل رؤیایی راستی و هتل شایان از معروف ترین هتل های این شهر است.

برای رزرو هر کدام از این هتل ها تنها کاری که باید بکنید این است که وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید. سپس نام هر یک از این هتل ها یا عبارت «هتل های لنگرود» را جست‌وجو کنید و از میان لیستی که به شما نمایش داده می‌شود، یکی را انتخاب کنید.

جمعیت لنگرود 1402

جمعیت لنگرود 1402

آخرین سرشماری ایران در سال 1395 انجام شده که بر اساس آمار رسمی آن جمعیت لنگرود 140686 نفر گزارش شد. این آخرین داده از جمعیت لنگرود تا به امروز (آذر 1402) است که تقریباً نیمی از این تعداد را مردان و نیمی دیگر را زنان تشکیل داده‌اند.

بهترین محله لنگرود

بهترین محله لنگرود

شهرستان لنگرود از سه بخش مرکزی، اطاقور و کومله تشکیل شده و دارای محله‌های مختلف است. دباغ محله، آقا سید عبدالله، قصاب محله، کوی بابک، کوی یاسر، محله سبزه میدون و لیلاکوه از بهترین محله‌های این شهر هستند.

آب و هوای لنگرود

آب و هوای لنگرود

لنگرود آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد. این شهر تابستان‌های نسبتاً گرم و زمستان‌های سرد و پربارشی دارد که نمود آن را در سقف‌های شیروانی و شیب‌دار شهر می‌بینید.

مسیر دسترسی به لنگرود

مسیر دسترسی به لنگرود

اگر دلتان را یک‌جهت کردید و می‌خواهید برای سفر به لنگرود برنامه‌ریزی کنید، بهتر است با مسیرهای دسترسی به آن نیز آشنا شوید. برای سفر از تهران به لنگرود، دو گزینه دارید؛ گزینه اول آزادراه تهران به شمال و دیگری از مسیر آزادراه قزوین است.

فاصله تهران تا لنگرود از آزادراه تهران – شمال حدود 280 کیلومتر است که تقریباً 5 ساعت طول می‌کشد. مسیر دوم نیز که آزادراه قزوین می‌گذرد 352 کیلومتر است؛ اما چون با سرعت بیشتری می‌توانید در این آزادراه برانید احتمالاً کمی زودتر می‌رسید؛ البته مدت‌زمان رسیدن از تهران به لنگرود در این دو مسیر تفاوت چشم‌گیری با هم ندارد.

همچنین اگر بخواهید با قطار یا هواپیما به لنگرود بروید، باید بگوییم مسیری مستقیم برای این کار وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید به‌صورت هوایی یا با قطار خود را به رشت برسانید و سپس فاصله رشت تا لنگرود را با ماشین طی کنید.

دشت میشان همدان
ادامه مطلب

فاصله فرودگاه سردار جنگل رشت تا شهر لنگرود 62 کیلومتر و فاصله ایستگاه راه‌آهن تا این شهر حدود 70 کیلومتر است. این که از میان گزینه‌های بالا کدام یک را انتخاب کنید به شرایط شما بستگی دارد.

فاصله رشت تا لنگرود چقدر است؟

فاصله رشت تا لنگرود چقدر است؟

فاصله رشت تا لنگرود حدود 60 کیلومتر است و چیزی حدود یک ساعت از شهر رشت تا این شهرستان توریستی فاصله است. گردشگرانی که قصد سفر به این شهر تاریخی و توریستی را دارند پس از رسیدن به شهر رشت به سمت شرق گیلان تغییر مسیر دهند و با گذشتن از شهرهای کوچصفهان، آستانه اشرفیه و لاهیجان به اولین میدان این شهر یعنی میدان فرمانداری می رسند.

فاصله لنگرود تا دریا و جاذبه های اطراف

نمایی از شهر لنگرود

فاصله لنگرود تا دریای لنگرود10 کیلومتر
فاصله رامسر تا لنگرود (لنگرود تا رامسر)55 کیلومتر
فاصله لنگرود تا چمخاله (چمخاله تا لنگرود)11 کیلومتر
فاصله لنگرود تا لاهیجان (لاهیجان تا لنگرود)17 کیلومتر
فاصله لنگرود تا انزلی (انزلی تا لنگرود)88 کیلومتر
فاصله لنگرود تا چالوس (چالوس تا لنگرود)136 کیلومتر
فاصله لنگرود تا چابکسر (چابکسر تا لنگرود)46 کیلومتر
فاصله لنگرود تا رشت (رشت تا لنگرود): 60 کیلومتر60 کیلومتر

تاریخچه لنگرود

لنگرود از نمای بالا

شهرستان لنگرود یکی از قدیمی ترین شهرهای استان گیلان است.مساجد قدیمی محلی و یک پل چندین ساله که بر روی رودخانه این شهر بنا شده و دو محله را به یکدیگر وصل میکند نماد قدمت و پیشینه ی کهن این شهر زیبا است. واژه لنگرود تشکیل شده از دو واژه لنگر به معنی آرام و واژه رود که در مجموع به معنی رود آرام می باشد. یکی از پرآب ترین رود های استان گیلان از میان این شهر عبور می کند و به دریای خزر می ریزد.

جاذبه و جاهای دیدنی لنگرود

جاذبه و جاهای دیدنی لنگرود

هدف هر گردشگری از سفر به لنگرود تفریح و گشت‌وگذار در طبیعت زیبای آن است. این شهر با دریا فقط 10 کیلومتر فاصله دارد. طبیعت زیبای لنگرود نمایانگر هنر بی‌عیب‌ونقص خالقش است که با رنگ‌های مختلف نقشی زیبا بر بوم هستی کشیده است. در ادامه با هم سفری خاطره‌انگیز به جاهای دیدنی لنگرود خواهیم داشت.

1- حمام تاریخی منجم باشی

حمام تاریخی منجم باشی

خانه منجم باشی لنگرود شامل یک حمام تاریخی در ضلع غربی و ابتدای کوچه منجمی می‌شود. این حمام را منجم باشی برای اهالی خانه و خاندان خود ساخته بود که فقط دو روز هفته مردم عادی شهر هم می‌توانستند از آن استفاده کنند.

2- تالاب کیاکلایه

تالاب کیاکلایه لنگرود

تالاب کیاکلایه یکی از زیباترین و معروف ترین تالاب های استان گیلان واقع در جنوب لنگرود است. تصاویر سحرانگیز این تالاب همچون صحنه‌های فیلم‌های افسانه‌ای شما را به دل داستان‌ها می‌برد.

این تالاب شامل دریاچه ای است که از میانش پلی چوبی تا میانه رود امتداد یافته است. شما می‌توانید از طریق این راه چوبی به قلب تالاب کیاکلایه بروید و عکس های جذابی از طبیعت و خودتان بگیرید.

تماشای غروب خورشید در این مکان لذت خاصی دارد که در کمتر جایی می‌توانید تجربه کنید. همچنین تالاب کیاکلایه تنوع پوشش گیاهی و جانوری بالایی دارد و از این نظر اهمیت بسیاری دارد.

3- تالاب چاف

تالاب چاف لنگرود

چاف از دیگر تالاب‌های دیدنی لنگرود در 13 کیلومتری شهر است. این تالاب زیبا پوشیده از گل‌های نیلوفر آبی است که دورتادورش با درختان و گیاهان پوشیده شده است.

4- آبشار ماهی مشو

آبشار ماهی مشو لنگرود

آبشار ماهی مشو یکی از جاهای دیدنی لنگرود در روستای خرطای است. آب این آبشار از ارتفاع 10 متری به حوضچه‌ای با عمق دو متر جاری می‌شود که اطراف آن نیز با طبیعت بکر احاطه شده است.

5- عطاکوه

عطاکوه لنگرود

عطاکوه قله‌ای با ارتفاع 700 متر در حدفاصل لنگرود و لاهیجان است. برای رسیدن به این قله باید از مسیری جنگلی و باغ‌های سرزنده عبور کنید. اگر قصد پیک‌نیک در طبیعت لنگرود را دارید، جنگل عطاکوه جای خوبی برایتان است.

6- پارک جنگلی خرما

پارک جنگلی خرما لنگرود

یکی دیگر از جاهای دیدنی لنگرود، پارک جنگلی خرما در روستایی به همین نام است. این پارک چشم‌انداز خوبی به کوه و جنگل و رود دارد و پکیجی کامل برای خوشگذرانی است.

7- خانه دریابیگی

خانه دریابیگی لنگرود

خانه دریابیگی عمارتی قدیمی است که از اوایل دوران قاجار به یادگار مانده است. این بنای قدیمی در محله راه پشته لنگرود قرار دارد و از ارزش هنری و تاریخی بالایی برخوردار است.

8- قلعه دیزبن

قلعه دیزبن لنگرود

قلعه دیزبن در گذشته پناهگاهی برای راهزنان بوده و به همین دلیل به دزدبن هم معروف است. این قلعه در مسیر لاهیجان به لنگرود قرار گرفته و امروزه تنها بخشی از آن باقی مانده است.

مهمترین شهر های دیدنی استان گیلان 1
ادامه مطلب

9- ساحل چمخاله

ساحل چمخاله
شهر ساحلی چاف و چمخاله از شهر های تابعه ی شهرستان لنگرود است که دارای یک نوار ساحلی بسیار زیبا و توریستی می‌باشد. این شهر در شمال شهرستان لنگرود و در بین قسمت اصلی شهر لنگرود و ساحل دریای خزر قرار گرفته است.
ساحل چمخاله از زیباترین سواحل شرق گیلان است. در سال های اخیر با اجرای طرح سالمسازی دریای لنگرود و افزایش ایمنی و راحتی مسافران و گردشگران بازدید از این ساحل افزایش داشته است. این ساحل یک مکان بسیارعالی برای تجربه شنا، قایق سواری، قدم زدن و اسب سواری در ساحل است. هتل ستاره دریا لنگرود، یکی از هتل های 5 ستاره ساحلی و بسیار زیبای این منطقه می باشد که در نوار ساحلی دریای خزر قرار گرفته است.

10- بام لنگرود

بام لنگرود

این تپه دید بسیار خوبی نسبت به بخش کومله و لنگرود و روستاهای اطراف و باغات چای منطقه و حتی شهر شلمان و چمخاله دارد. اما گذشته از دید بسیار خوب، آب و هوا و سرسبزی این منطقه هم قابل توجه است. ورودی این بام بلند حدود ۱ کیلومتر بعد از چهار راه کومله به طرف شهر اطاقور می‌باشد. تماشای شهر در هاله ای از ابرها در کنار مزارع چای گردشگران را فرا میخواند.

11- ارتفاعات لیلاکوه

لیلاکوهیکی دیگر از جاذبه های گردشگری لنگرود، لیلا کوه بوده که کوهی زیبا در جنوب شهر لنگرود می باشد. از میدان فرمانداری شهرستان لنگرود یک جاده اختصاصی برای سفر به این کوه زیبا در نظر گرفته شده و در نزدیکی های آن تعدادی قهوه خانه در کنار یکدیگر قرار دارند و چای بسیار خوش طعم و خوش عطر مخصوص همین منطقه را برای مشتریان خود آماده می کنند.
بالاتر از این قهوه خانه ها و در ارتفاع اصلی کوه غرفه هایی برای پذیرایی از گردشگران توسط مردم بومی ساخته شده است که در آن‌ها نان محلی و میوه های محلی این منطقه از جمله مرکبات عرضه می‌شود.

12- مسجد جامع شهر لنگرود

مسجد جامع شهر لنگرود

این مسجد از قدیمی ترین مساجد استان گیلان بوده و در خیابان مدرس ما بین میدان بسیج و سه راه چمخاله قرار گرفته است. با بازدید از این مسجد می‌توانید به یکی دیگر از زیبای های این شهر پی ببرید.

13- پل خشتی لنگرود

پل خشتی لنگرود
پل قدیمی لنگرود به نام پل خشتی یا به زبان محلی خشته پورد، از پل های قدیمی لنگرود و مربوط به دوران صفوی است که از خشت و آجر ساخته شده است. نمای این پل زیبا به شکل یک لنگر وارون است که نماد اصلی شهر لنگرود به شمار می آید.
پل خشتی لنگرود
پل خشتی بر روی رودخانه بزرگ لنگرود بنا شده است. رودی که از سپید رود سرچشمه می‌گیرد و از لنگرود می‌گذرد و به دریای خزر می‌ریزد. پل خشتی لنگرود در مرکز شهر قرار داشته و دو محله اصلی را به یکدیگر  وصل می‌کند. به دلیل موقعیت این پل در مرکز شهر هنوز هم از مورد استفاده قرار می‌گیرد.

14- خانه منجم باشی

خانه منجم باشی
یکی دیگر از جاذبه های تاریخی لنگرود، بنای تاریخی منجم باشی است که قدمت آن به اوایل دوره قاجاریه بر می‌گردد. این بنای تاریخی در فشکالی محله لنگرود، از محله های قدیمی لنگرود قرار گرفته است. این خانه متعلق به خاندان منجم باشی است که در سبک معماری ایرانی اسلامی بنا شده است. این خانه دارای دو طبقه است. ورودی اصلی این خانه دارای سردر هلالی شکل است. این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
خانه منجم باشی درون

15- شهر کومله

شهر کومله تالاب این شهر در ارتفاعات یک کوه نزدیک به لنگرود قرار گرفته است و از توابع شهرستان لنگرود است. عمده فعالیت ساکنان این شهر، کشت و برداشت چای محلی و همچنین برداشت مرکبات این شهر است. این شهر به جاده لیلا کوه راه دارد. یک نوع بستنی خاص در این شهر عرضه می شود که از شیر محلی و عسل محلی تهیه می‌شود. دریاچه کومله گیلان دریاچه ای فوق العاده زیبا که در طول ایام سال چهره های متفاوتی به خود می‌‍گیرد اما در هر شکل و شمایلی که باشد همچنان از همگان دلربایی می کند.

مردم شناسی لنگرود

پل خشتی لنگرود

مردم لنگرود بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند. زبان آنها فارسی با گویش گیلکی است. عمده فعالیتشان کشاورزی در باغات و کشتزار های برنج است. همچنین افراد ساکن در نزدیکی سواحل این شهر از جمله ساحل چمخاله و ساحل سنگی امیر آباد، فصل هایی از سال را به صید ماهی مشغول اند. محله های اصلی شهر لنگرود درب مسجد، فشکالی محله، سوتال محله، کاسه‌گرمحله، قصاب‌محله، گشته مردخال، انزلی‌محله و راه‌پشته هستند.

غذاهای محلی لنگرود

یکی از جذابیت‌های سفر به شهرهای شمالی، امتحان کردن غذاهای محلی و خوشمزه این خطه سرسبز است. لنگرود نیز مانند اکثر این شهرها غذاهای خاص و خوش عطروطعم خود را دارد. غذاهای محلی لنگرود عبارتند از:

  • ماهی شکم‌پر
  • مرغ شکم‌پر
  • یارمه کته
  • ترش واش
  • کال کباب
  • میرزاقاسمی
  • خورشت شش‌انداز
  • باقلاقاتق
  • خورشت آلو مسما
  • مرغ ترش
  • کوکوی مرغ
  • سیر قلیه
  • باقلا خورشت
  • انواع سیر ترشی و زیتون پرورده
مهم ترین جزایر اکوسیستمی در جهان
ادامه مطلب

رستوران های محلی و سنتی لنگرود

هر جای لنگرود که پا بگذارید، رستوران‌ های محلی و جذابی را خواهید دید که آماده پذیرایی از مهمانان هستند؛ بنابراین اگر به این شهر سفر کردید، فراموش نکنید غذاهای محلی لنگرود را در رستوران های سنتی شهر امتحان کنید. برخی از این رستوران ها را در زیر برایتان آورده‌ایم.

  • رستوران ضیافت
  • آشکده چاشنی
  • کبابی گل شاهی چمخاله
  • رستوران سنتی جزیره کومله
  • رستوران شهر سبز کومله
  • رستوران بزرگ مسلمی
  • رستوران پل خشتی در لیلاکوه
  • رستوران سنتی چرچران
  • سفره‌خانه سنتی دنیز

مراکز خرید و بازارهای لنگرود

مراکز خرید و بازارهای لنگرود

بازار های هفتگی لنگرود در روز های شنبه، چهارشنبه و جمعه در مناطق مختلف شهر از جمله بازار اصلی شهر و جمعه بازار تشکیل می شود که افراد زیادی برای خرید مایحتاج روزانه خود در این روزها به خرید می روند.

چگونه به لنگرود سفر کنیم؟

لوکیشن لنگرود روی نقشه گوگل مپ

بهترین زمان برای سفر به لنگرود

در هر فصلی که به لنگرود سفر کنید، این شهر با روی باز از شما پذیرایی می‌کند؛ اما این که بهترین فصل برای سفر به آن کدام است به شما بستگی دارد. طبیعت لنگرود در فصل بهار جان تازه‌ای می‌گیرد و احساس طراوت را نیز به شما منتقل می‌کند.

در تابستان لنگرود کمی گرم و شرجی می‌شود که ممکن است برخی تاب‌وتوان گرما و رطوبت آن را نداشته باشند. با آمدن پاییز و نسیم‌های خنک، دوباره هوا متعادل و حتی کمی سرد می‌شود.

طبیعت پاییزی و رنگارنگ لنگرود بسیار زیبا و دیدنی است. اوایل پاییز که هنوز هوا آن‌قدرها هم سرد نشده، زمان مناسبی برای بازدید از طبیعت لنگرود است. با شروع فصل زمستان سرما و بارش باران‌های همیشگی آغاز می‌شود.

بنابراین، اگر خیلی سرمایی هستید و تحمل سوز و سرمای زمستان را ندارید، فکر سفر به لنگرود در زمستان را از سرتان بیرون کنید. با این تفاسیر می‌توان گفت بهار و اوایل پاییز بهترین فصل برای سفر به لنگرود است.

صنایع دستی و سوغات لنگرود

صنایع دستی و سوغات لنگرود

لنگرود شهری اصیل با تاریخی پرفراز و نشیب است که صنایع دستی مختلفی در آن دیده می‌شود. یکی از لذت‌های سفر به این شهر خرید سوغات و محصولات محلی آن است. جالب است بدانید لنگرود یکی از مراکز اصلی کرم ابریشم و تولید ابریشم مرغوب در ایران نیز است.

صنایع‌دستی لنگرود عبارت است از:

  • چادر شب
  • بامبوبافی
  • سفالگری
  • پرورش کرم ابریشم و تولید ابریشم
  • حصیربافی
  • ظروف برنجی و برنزی
  • لباس و کفش محلی
  • انواع بافتنی

سوغات خوراکی لنگرود عبارت است از:

langroud 118

  • نان خلیفه
  • کلوچه محلی
  • نان برنجی
  • ماهی
  • نان محلی تیمجان
  • زیتون
  • سبزی‌های خوش‌عطر محلی.

مراکز خرید و بازارهای لنگرود

مراکز خرید و بازارهای لنگرود

از بازارهای محلی و بازار ماهی فروشان لنگرود که بگذریم، به بهترین مراکز تجاری شهر می‌رسیم که بیشترشان در خیابان امام خمینی و محله پارک بازار قرار گرفته‌اند. برخی از مراکز خرید لنگرود عبارتند از:

  • مرکز خرید عالی‌جناب در خیابان بهشتی و آنسر محله.
  • پاساژ شهر، پاساژ امانی، پاساژ پورقاسم، پاساژ ملت و پاساژ خاوری در امام خمینی.
  • پاساژ حاج رضا بزرگ در پارک بازار.
  • بازار بزرگ حسینیا.

مراکز خرید و بازارهای لنگرود

جمع‌بندیلنگرود شهری سرسبز و زیبا با مردمانی اصیل و مهمان‌نواز در استان گیلان است. این شهر جاذبه‌های طبیعی متعددی دارد که باعث شده لنگرود به یکی از مقاصد ثابت گردشگری تبدیل شود.

در این مقاله ما به جای‌جای شهر تماشایی لنگرود سفر کردیم و از مراکز دیدنی، بازارها و رستوران‌های محلی آن برایتان سخن گفتیم. نظر شما درباره لنگرود چیست؟ در بخش نظرات از تجربیات خود بگویید و اگر اطلاعات مفیدی درباره این شهر دارید، آن‌ را از ما دریغ نکنید.

سؤالات متداول

فاصله لنگرود تا دریا چقدر است؟

فاصله لنگرود با دریا حدود 10 کیلومتر است.

بالا شهر لنگرود کجاست؟

لنگرود محله های مختلفی دارد که دباغ محله، آقا سید عبدالله، قصاب محله، کوی بابک، کوی یاسر، محله سبزه میدون و لیلاکوه جزء بهترین آن‌ها هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید محمد
سید محمد
1 ماه قبل

سلام
واقعا عالی و جامع و کامل بود و ِلذت بردم
دستتان درد نکنه و سپاس

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر