لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> تصاویری از درون غارهای منحصر به فرد ویتنام
تصاویری از درون غارهای منحصر به فرد ویتنام

تصاویری از درون غارهای منحصر به فرد ویتنام

کشور ویتنام خانه برخی از چشم نوازترین مناظر زیرزمینی در جهان است. در این تصاویر جدید، شرکت مسافرتی و ماجراجوییOxalis یک نگاه اجمالی به درون غارهای عجیب و غریب موجود در این کشور انداخته است.

محبوب ترین غار ویتنام هانگ سان دونگ می باشد که به اندازه ای بزرگ است که خود دارای یک سیستم آب و هوایی مختص خود است. در برخی نقاط پر ارتفاع آن، یک آسمان خراش چهل طبقه می تواند جای بگیرد در حالی که در مناطق عریض تر آن فضایی به اندازه یک هواپیمای بوئینگ 747 وجود دارد. سالانه، تنها 500 بازدید کننده اجازه دارند که از درون غار دیدن کنند که هر تور، چهار تا پنج روز طول می کشد و هزینه 2245 یورو در بر دارد.

تعداد انگشت شماری از مردم محلی ویتنام درباره غار هانگ که در سال 2012 کشف شد، اطلاع داشتند. یکی از این افراد آقای Ho Khanh بود که رهبری یک تیم اکتشافی بریتانیایی را به درون این غار بر عهده داشت. آنها اولین کسانی بودند که شاهد منحصر به فرد ترین غار مخروطی شکل ویتنام بودند. این غار همچنین زیستگاه یک نوع ماهی سفید و یک نوع میگو سفید آب های شیرین می باشد که به زندگی در محیط بدون نور خو گرفته اند.

غار تو لان، شامل بیست غار است که طول آن به 20 کیلومتر می رسد و کاوش بسیاری از آنها شامل شنا کردن در غارهای رودخانه ای زیرزمینی است. این غار صحنه فیلمبرداری فیلم کونگ: جزیره جمجمه در سال 2017 و فیلم ویتنامی فنا ناپذیر در سال 2018 بوده است.
از جمله غارهای توریستی در ایران می توان به غارعلیصدر همدان، غار پو آو کرمانشاه ، غار سهولان واقع در آذربایجان غربی که دومین غار آبی در ایران می باشد و همچنین غار خربس در جزیره ی قشم اشاره کرد.
غار در ویتنام

هانگ تین، بزرگترین غار تو لان است که اولین بار در سال 1992 و توسط انجمن تحقیقات غار بریتانیا کشف شد. در طول تابستان، هانگ تین یک غار خشک است اما در فصل بارش باران، یک رودخانه به طول بیش از دو کیلومتر درون این غار امتداد پیدا می کند که به استخر آبی منتهی می شود. سنگ آهک چند لایه ای این غار ظاهری راه راه به دیوار های سنگی غار هانگ تین داده است در حالی که یک کلونی از خفاش ها در بالاترین بخش این غار زندگی می کنند.
تورهای ماجراجویی Oxalis، تنها شرکت مجاز به هدایت تور به درون این غارهای فوق العاده است.

غار سهولان مهاباد، جلوه زیبای طبیعت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر