لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> سلامتی و تناسب اندام را سوغات سفرهایتان کنید
سلامتی و تناسب اندام را سوغات سفرهایتان کنید

سلامتی و تناسب اندام را سوغات سفرهایتان کنید

از آنجایی که برنامه ریزی برای تعطیلات به خودی خود کار مشکلی است، بنابراین ورزش کردن گزینه ایست که اغلب خارج از برنامه سفر ما قرار می گیرد. اما با این حال میتوان با ترکیب کردن ورزش و فعالیت های خانوادگی، از این که چند کیلو اضافه وزن را به عنوان سوغات سفر با خود به همراه بیاوریم جلوگیری کرد.
انتخاب فعالیت های پر جنب و جوش تر، به سادگی این امکان را به خانواده می دهد تا در کنار لذت بردن از سفر، تناسب اندام خود را نیز حفظ کنند.
نکات زیر را برای حفظ تناسب اندام خانواده در سفر دنبال کنید :
با تاکسی تماس نگیرید: تحقیقات ثابت کرده است که قدم زدن دقیقا به اندازه دویدن برای گردش خون بدن مفید است. با صرف نظر کردن از استفاده از حمل و نقل عمومی و یا اپلیکیشن های مسافربری محبوب خود و جایگزین کردن پیاده روی به جای آن، لذت رسیدن به مقصد با پای پیاده را تجربه کنید.
شما همچنین می توانید با انتخاب یک هتل یا اقامتگاه که مسافت پیاده آن تا چند مکان دیدنی و جاذبه گردشگری مورد علاقه تان به حد معقول و متناسبی است یک گام رو به جلو بردارید. از این طریق شما و خانوادتان علاوه بر پیاده روی، از دیدن چشم اندازهایی که احتمالا با استفاده از حمل نقل عمومی آنها را از دست می دادید نیز بهره مند خواهید شد.
کفش های ورزشی خود را فراموش نکنید : برای اکثر مناطق گردشگری ده ها گزینه به عنوان تور وجود دارد. بنابراین چرا مقصدی را انتخاب نکنیم که راه رسیدن به آن بسیار هیجان انگیز تر و سالم تر باشد؟
به کوهنوری، صخره نوردی، دوچرخه سواری، و یا اسب سواری بروید.حتی برای یک افزایش ضربان قلب عالی و گردش خون واقعی می توانید یک تور دوچرخه سواری رزرو کنید. با اینکار در حالی که مناظر را با سرعت بیشتری پیش چشم خواهید داشت، کالری بیشتری نیز می سوزانید.
به سوی یک روز عالی شیرجه بزنید : برای آن دسته از گردشگرانی که به سمت مقاصد ساحلی همچون خطه سرسبز گیلان و خلیج زیبای فارس میروند، فرصت های هیجان انگیز و تفریحات پر تحرک بی انتهایی در دسترس است. در اغلب هتل های ساحلی مانند هتل های کیش و یا اقامتگاه های گیلان که سالانه مسافرانی زیادی را در خود جای می دهد، مغازه های اجاره ای وجود دارد که امکانات مختلفی را ارائه می دهند. از این مزیت استفاده کرده و به کارهایی همچون شنا، گشت و گذار ساحلی، اسنورکینگ و یا قایق سواری بپردازید.
یک قایق پارویی اجاره کنید و برای یک ساعت پارو بزنید. اینکار 345 کالری شما را می سوزاند.

ببینید هتل شما چه پیشنهاداتی ارائه می دهد : بسیاری از هتل ها و اقامتگاه های خانواده پسند، پیشنهادات سرگرم کننده ای را ارائه می دهند که با فعالیت های ورزشی نیز ترکیب شده اند. به عنوان مثال، شرکت در مسابقات والیبال ساحلی و یا رقابت های هولاهوپ.
تناسب اندام خود را افزایش دهید : در برابر وسوسه استفاده از آسانسور مقاومت کنید و به جای آن از پله بالا بروید. ورزش های کوچک مانند پله نوردی، در طول زمان تغییرات بزرگی را موجب می شوند.
آماده باشید : میان وعده و تنقلات سالم و مغذی برای خود آماده کنید. مشارکت در فعالیت های طولانی که برای ساعت ها به طول می انجامد، در پایان، باعث گرستگیتان خواهد شد. انرژی خود را با خورد پروتئین ها و مغزیجات ذخیره کنید. بدین طریق هنگامی که برای صرف غذا نشسته اید، در وضعیت متعادلی بوده و انتخاب های سالم تری خواهید داشت.
وسایل الکتریکی را از برق بکشید : خاموش کردن تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر شما در زمان تعطیلات و سفر، زمان بیشتری برای فعالیت در اختیارتان می گذارد. یک قانون درباره خاموش کردن این وسایل برای کل خانواده تعیین کنید. نیازی نیست به طور مطلق و ناگهانی اینکار را انجام دهید. بازه های زمانی کوتاهی در روز را مشخص کنید تا هر کس در همان زمان آنلاین شود و به کارهای خود بپردازد.
کودکان را سهیم کنید : کار بسیار سختی است که با گفتن ” وقت ورزشه” انگیزه مشارکت در ورزش را در کودکان ایجاد کنید.
به جای آن کمی خلاق تر باشید، چند گزینه از فعالیت های سرگرم کننده، سالم و پر تحرک را به آنها پیشنهاد داده و اجازه دهید خودشان انتخاب کنند. همانند اکثر مسائل زندگی، بسته بندی خوب، تفاوت را ایجاد می کند.
حرکت را ادامه دهید : زمانی را برای طرح الگوهای جدید که می توانید در بازگشت از سفر نیز به کار برید، در نظر بگیرید. این الگوها ممکن است 20 دقیقه زودتر از خواب بیدار شدن در روز و انجام یک پیاده روی کوتاه تا محل کار باشد و یا در اختصاص دادن زمانی برای بازی با بچه ها در حیاط در برنامه روزانه.
با یک برنامه ریزی کوچک، می توانید اطمینان حاصل کنید که خانواده شما یک تعطیلات سرگرم کننده همراه با تناسب اندام را در تابستان امسال سپری خواهند کرد.

مالدیو؛ محبوب ترین نقطه جهان در بین کاربران اینستاگرام است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر