لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> رستوران های فرنگی در تهران
رستوران های  فرنگی در تهران

رستوران های فرنگی در تهران

 

امروزه یکی از تفریحات مردم مخصوصا نسل جوان رفتن به رستوران است. برخلاف نسل قبل که غذای خانه را به همه چیز ترجیح می دادند، ما رستوران گردی را یک تفریح دلپذیر می دانیم و برای ملاقات های دوستانه خود معمولا یک رستوران را انتخاب می کنیم. از آن جایی که تنوع طلبی هم یکی از ویژگی های نسل جدید است، امتحان کردن غذاها و طعم های جدید می تواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد.

به همین دلیل تعداد رستوران هایی که غذاهای خارجی سرو می کنند روز به روز بیشتر می شود.رستوران های چینی،هندی، تایلندی، کره ای،لبنانی، ترک و ایتالیایی از این قبیل هستند.

 

 

 

رستوران هندی مهاراجه:

رستوران مهاجره یکی از قدیمی ترین رستوران های هندی در ایران است، این رستوران با سبک معماری خاص و موزیک هندی حس غذاخوردن در هند را تداعی می کند، عکس هایی از هنرپیشگان محبوب قدیمی زینت بخش دیوارهای آن است و یک خانم با لباس هندی در بدو ورود به شما خوش آمد می گوید. در رستوران نان پیتا که مختص هند است، پخته می شود واگر شما مایل باشید می توانید آن را سفارش بدهید، این نان هم مثل غذاهای دیگر هندی طعم تندی دارد، منوی غذاها شامل برنج های مخصوص هندی، کباب ها،خورش ها،غذاهای دریایی وانواع جوجه ها می باشد، برنج کاری و باسماتی و سبزیجاتی از منو برنج ها، طعم تند و بسیار مطبوعی دارند و خورش دو پیازه و شاهی قورمه فوق العاده هستند. کباب سیزلرو گوشت گوسفند بریانی هم پیشنهادهای خوبی اند.

در این رستوران دوغ هندی که لسی نامیده می شود در میان نوشیدنی ها وجود دارد که در کنار غذاهای خوشمزه وتند هندی نوشیدنی مناسبی هست. قیمت غذاها با توجه به کیفیت خوب و حجم نسبتا زیاد مناسب است و ازحدود 15هزار تومان برای برنج ها شروع می شود تاحدود 80 هزارتومان که قیمت غذاهای دریایی است. در مجموع با توجه به محیط آرام و غذاهای متفاوت می تواند تجربه و انتخاب جالبی باشد. آدرس: خیابان ولیعصرنرسیده به چهارراه طالقانی در کوچه رحیم زاده،هتل جهان تهران. این رستوران مسیرهای دسترسی خوبی دارد و به مراکز خرید ومراکز فرهنگی مثل تئاترشهر خیلی نزدیک است و پارکینگ آن رایگان می باشد.
رستوران جاران

رستوران جاران:

رستوران خارجی بعدی که قصد معرفی آن را داریم رستوران تایلندی به نام جاران است. این رستوران با طبخ غذاهای تایلندی به صورتی که باب سلیقه و میل ما ایرانی ها باشد، توانسته رضایت مشریان راجلب کند. البته قیمت غذاها هم بسیار مناسب ومعقول است. منوی غذاهای این رستوران شامل سوپ ها، غذاهای برنجی و رشته ای و خورش ها می باشد،غذاهای رشته ای، برنجی ،گیاهی و سوپ ازحدود 15 هزار تومان شروع شده تا 30 هزار تومان و در بیشتر غذاها از سبزیجات و چاشنی های تایلندی استفاده می شود. از سوپ های معروف تایلندی ،سوپ تم یام یونگ هستش که ترکیبی است از میگو، قارچ ،گوجه ، پیاز، شیر نارگیل، سبزجات معطر و البته چاشنی تایلندی. در بیشترغذاهای خورشتی از مرغ یا میگو استفاده می شود، و قیمت ها ازحدود 20هزار تومان شروع می شود تا 50 هزار تومان ، گرانترین غذا خورش پت پیت کونگ است . دربیشترخورش ها از شیرنارگیل، کاری قرمزیا سویا سس،مرغ یا میگو استفاده می شود. یک غذای برنجی هم بنام کاپت کونگ دارند که ازبرنج سرخ شده وسبزیجات درست شده است. با توجه به طعم دلچسب غذاها ارزش امتحان کردن را دارد.
آدرس: ستارخان، بازار سنتی ستارخان، فاز یک ، روبروی کافه لمون، رستوران تایلندی جاران. این رستوران پارکینگ هم دارد و بهترین راه دسترسی به آن بوسیله ی اتومبیل شخصی می باشد.

کیم چی که ترشی محبوب مردمان آسیای جنوب شرقی است، درمنوی این رستوران به چشم می خورد. این ترشی مغذی که ترکیبی است از کلم وپیازچه، فلفل هندی، ترب سفید، زنجبیل ، سویا سس یا سس ماهی، می تواند یک کنار غذای خوشمزه و مغذی باشد.
رستوران کره ای

رستوران کره ای بن سای:

چند رستوران کره ای معروف در تهران نظر خیلی ها را جلب کرده است، قیمت غذاهای آن ها با توجه به موقعیت مکانیشان متفاوت است، اما چون مردم به غذاهای کره ای علاقمند شده اند تقریبا “همه پرطرفدارند. در این رستوران ها کیم چی ترشی محبوب در کنارغذاهایی مثل سوپ های رشته ای و بی رشته، غذاهای سبزیجاتی، انواع غذاهای نودلی و پیراشکی های بخارپز یا سرخ شده سرو می شود، اما معروفترین غذای کره ای بولگوگی یا گوشت گاو مزه دار شده هستش که با سیر و پیازخرد شده گریل می شود و به صورت سنتی در کاهو پیچیده و با سامجانگ سس رب غلیظ خورده می شود.
یک از رستوران های کره ای معروف بن سای هست که بولگوگی ،اردک سرخ شده وپیراشکی ،سوپ ماهی،سوشی و کیم چی سرو می کند، البته غذاهای دیگه ای هم در منوی آنها دیده می شود، مثل جاجانگ میون که از خمیر لوبیای سیاه و نودل درست شده، انواع مرغ و میگو با سس مخصوص و…قیمت غذاها ازحدود 40 هزار تومان شروع میشود تا حدود 140 هزار تومان

آدرس:اتوبان کردستان،خیابان بیست وهفتم،بیست متری دوم،نبش کوچه 28،از آن جایی که جای پارک دارد، پیشنهاد می کنم با وسیله شخصی به آن جا برید.
رستوران چینی

رستوران چینی:

در مورد رستوران چینی هم قیمت ها می تواند خیلی متفاوت باشد، اما رستوران هایی هستند که با توجه به طعم و کیفیت غذاها انتخاب های خوبی می باشند. در بیشتر این رستوران ها هم سوپ نودل ،مرغ ،غذاهای دریایی و… سرو می شود.یکی ازسوپ های معروف چینی سوپ وانتانه می باشد که یک سوپ ساده است. در بیشتر رستوران های چینی نودل ها ساده یا با سس های مخصوص تهیه می شوند. تهیه ی غذاهای چینی خوشمزه کار بسیار مشکلی است و همه ی رستوران ها نمی توانند از عهده اش بر بیایند، بنابراین قیمت منوی آنها می تواند خیلی بالا باشد، یکی از غذاهای چینی پرطرفدار در ایران اسپرینگ رول است که شبیه پیراشکی ایرانی می باشد. در بعضی از رستوران ها مرغ گنگ بایو هم سرو می شود که یک جور مرغ تند کبابیه و معمولا” با بادام زمینی سرو می شود.بیشتر رستوران ها اردک سرخ شده را در منو خود دارند که آن هم جزوغذاهای معروف چینی است. بعضی از غذاهای چینی با روغن بسیار کم و به مدت کوتاه تفت داده می شوند، بنابراین مواد غذایی خواص خود را از دست نمی دهند، به این روش پخت “چائو” گفته می شود.

یکی از رستوران هایی که در آن اردک سرو میشه وماهی با سس مخصوص و نودل سبزیجات آن خوشمزه است.
رستوران چینی

آدرس: خیابان ولیعصر،روبروی خیابان دکتر فاطمی ،کوچه عبده، پلاک 64، راه های دسترسی به این رستوران نیز مناسب است تنها نکته بالا بودن قیمت نسبی غذاها در این مکان می باشد.
رستوران های ژاپنی را با سوشی می شناسیم، سوشی غذای نسبتا”گرونی محسوب میشود و رستوران های ژاپنی معروفی در تهران وجود دارد که فضا و پذیرایی خوبی دارند، اما قیمت غذاهای آن نسبتا” بالاست و مناسب ذائقه ی ما نیست. غذاهایی مثل سالمون دودی ، میگوی ترش و شیرین و پپربیف که باب میل سوشی خورهاست در منوی ژاپنی حرف اول را می زند. آدرس: خیابان شریعتی،خیابان سهیل،پاساژ سهیل می باشد.

بهترین تجارب جدید غذایی برای مسافران در سال ۲۰۱۹
ادامه مطلب

رستوران چارمیز:

معرف رستوران های ایتالیایی برای ما پیتزا ولازانیا،راویولی و پاستاست . تعداد رستوران های ایتالیایی در تهران کم نیست وشاید چون از قبل تقریبا” با این غذاها آشنایی داشته ایم خیلی تازگی ندارند. در بیشتر این رستوران ها ارزانترین سفارش برای شما بیش از 30 هزارتومان هزینه خواهد داشت. اما تعداد اندکی رستوران با قیمت مناسب تر درمرکز تهران وجود دارد که یکی از آن ها رستوران چارمیز می باشد.
چارمیز محیط ساده ،اما دوستانه ای دارد. در این رستوران دسر و قهوه و نوشیدنی های دیگر با غذاهای خاص و گیاهی ایتالیایی مثل یاستا پستو با آرتیشوو قارچ ،پاستا پستو با ریحان و سالادی که طعم به یاد ماندنی سرو میشود،قیمت غذاها مناسب و دسترسی با وسیله حمل ونقل عمومی میسر است. آدرس: خیابان حافظ نرسیده به انقلاب، کوچه البرز،پلاک1/ 2
رستوران فتوش

رستوران فتوش:

تعدادی رستوران لبنانی در تهران وجود دارد که غذاهای خوشمزه عربی را با ذائقه ی مشکل پسند ما هماهنگ کرده اند و به اندازه ای رضایت بخش است که حتما باید سری به آن ها بزنید. در بعضی از این رستوران ها چای و باقلوا سرو میشود و دکوراسیون شیک و مجلل آن ها بیروت و قاهره را تداعی می کند. از غذاهای معروف این رستوران ها انواع کباب، مرغ دمشق، شاورما وسالاد فتوش را میشود نام برد.
یکی از رستوران های لبنانی که غذاهای خوشمزه لبنانی را با قیمت مناسبی ارائه می دهد، رستوران فتوش است ،فتوش یک نوع سالاد لبنانی خوشمزه است که ترکیب دلپذیریست از سبزیجات تازه و نان تست شده که با مرغ گریل شده هم سرو می شود ودر آن از سماق یا سس اناربه عنوان چاشنی استفاده می شود.درمنو رستوران فتوش غذاهایی مثل لحم بالعجین(گوشت وادویه، گوجه فرنگی دانه صنوبر)، دجاج بالعجین (مرغ شاورما، قارچ، پنیرپیتزا،ذرت و ادویه مخصوص) دیده می شود که پیش غذا هستند. وغذاهایی مثل کبه حلب (پوره برنج همراه گوشت و جعفری) و شش طاووق ( مرغ و ادویه مخصوص) و…غذاهای اصلی اند. دسر محلبی و رز بلحلیب ، چای و باقلوا هم در این رستوران سرو می شود. قیمت غذاها مناسب است و این انتخاب می تواند تجربه ی خوب و به یاد موندنی باشد.
آدرس: بلوار اندرز گو، انتهای بلوار وطن پور شمالی، به سمت شرق فرمانیه غربی ( لواسانی) پلاک 121

رستوران فتوش جای پارک دارد و استفاده از اتومبیل شخصی برای دسترسی به آنجا گزینه ی مناسب تری است.

رستوران هندی تاج محل تهران

همانطور که از نام این رستوران پیداست این رستوران با سرو غذاهای خوشمزه ی هندی همگان را جذب خود کرده است. این رستوران سرتاسر حال و هوای هندوستان را به میهمانان القا می کند. وارد رستوران تاج محل که شوید دو مجسمه ی فیل را که نماد هندوستان است مشاهده خواهید کرد. در کنار در ورودی نی ز می توانید مجسمه ی بودا را ببینید. در همه جای این رستوران رنگ قرمز به کار رفته و تمامی پرسنل آن لباس های هندی به تن دارند. انواع نان هندی، سوپ‌های هندی، تندوری (کباب)، برنج و سایر غذاهای هندی در رستوران تاج محل تهران سرو می شود.
آدرس رستوران تاج محل: میدان ونک، بلوار ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی جنوبی، پلاک ۶۰

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر