لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> هوتوان -زیباترین روستای متروکه دنیا در چین
هوتوان -زیباترین روستای متروکه دنیا در چین

هوتوان -زیباترین روستای متروکه دنیا در چین

جایی که قبلا یک روستای پر رونق در چین بود اکنون منطقه ای متروکه است که با طبیعت یکی شده است. گسترش بی حد و حصر چیندر مجموع سال ها طبیعت را در هم کوبیده اما در روستایی در حومه شهر مجددا طبیعت از دست رفته را احیا و بازسازی کرده است.

هوتوان” زمانی محل ماهیگیری پررونق با خانه های آجری محکم بود که چسبیده به تپه های شیب دار جزیره شنگ شان بودند” .

اما اکنون این روستا متروکه است با خانه هایی که کاملا گیاه پوش شده اند مانند چسبیدن پلاستیک به یک کالا به شکل لایه ای سرسبز و پر پشت .
تنها موردی که می تواند به گیاهان پر پشت این روستا صدمه بزند ، سیل گردشگرانی است که مجذوب قسمت های دور دست 140 کیلومتری از جزیره با محیط افسانه ای و با نمای زیبای دریای چین شرقی می شوند.
Houtouwan

هوتوان در سال 1950 تشکیل شده و در طول دهه ها روی ذخایر دریایی رونق گرفته است .
اما بتدریج اثبات شد که بندر کوچک آن برای کشتی های بزرگ که مدام ماهیگیری می کنند ، بسیار کوچک است و به همین دلیل کشتی ها به بنادر نزدیک هدایت می شدند .

امواج دریای بزرگ که در زمان های معین در سال به ساحل ضربه می زند ، اغلب به ساحل نشستن کشتی های کوچک را دشوار می کرد و این به این معناست که تنها راه ارتباطی با مکان های دیگر در جزیره شنگ شان یک سفر دشوار از طریق راهی شیب دار و مارپیچی بود .
Houtouwan

زنی از اهالی قدیم هوتوان اظهار کرد: برای تولد ، رفتن کودکان به مدرسه یا زمان مریض شدن افراد مسن ، تنها همین راه کوچک ارتباطی را داشتیم و تلاش بسیاری برای عبور از آن لازم بود .

یکی از ساکنان قبلی که اکنون 40 ساله است ، این روزها برای کسب پول زیاد به عنوان افسر امنیتی و محافظت از گردشگران به این روستا بازگشته است .
Houtouwan

او گفت : وقتی جوان بودیم و برای جمع کردن غذای دریایی به ساحل می رفتیم ، خیلی جالب بود .
اما تا اواسط دهه 1990 این روستا که زمانی نزدیک 3000 سکنه داشت ، به نفع شهر همسایه این جزیره این گونه خالی از سکنه شد.
ونگ گفت : زمانی مردم پول زیادی داشتند ولی یکی بعد از دیگری به شهرهای اطراف مهاجرت کردند .

در سال های اخیر افراد بازدید کننده که علاقه مند به گشت و گذار و سلفی گرفتن هستند ، می توانند رزرو هتل خود را در اطراف این روستا انجام دهند و سپس آزادانه در سراسر هوتوان بگردند .
Houtouwan

اما از سال قبل مقامات محلی 50 یوان معادل 10.25 دلار حق ورودیه اخذ می کنند تا ورود گردشگران را برای پیاده روی پر پیچ و خم ودایره وار در سراسر یک روستای فراموش شده و تخریب آن محدود کنند .

ده شهر برتر توریستی آسیا در سال 2018
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر