لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 5 نکته ضروری برای مسافرانی که حساسیت غذایی دارند
5 نکته ضروری برای مسافرانی که حساسیت غذایی دارند

5 نکته ضروری برای مسافرانی که حساسیت غذایی دارند

مسافرانی که حساسیت غذایی دارند به خوبی می دانند که به محض خروجشان از منزل با چنین ترس هایی روبرو می شوند: صدای خش خش باز شدن پاکت بادام زمینی توسط مسافر کناریشان در هواپیما و یا بی تفاوتی شدید مهماندار هواپیما نسبت به سوالشان که آیا پلوی اسپانیایی که برایشان آورده شده، صدف دارد یا نه؟ این دلایل برای متقاعد کردن بعضی ها برای خودداری از سفر کافی بنظر میرسند ولی در بیشتر موارد، با وجود حساسیت غذایی هم میتوان در کمال سلامتی و لذت در هر جای دنیا رزرو هتل انجام داد و مسافرت کرد. این پنج نکته به شما کمک میکند تا دوباره به حرکت دربیایید و هوشمندانه سفر کنید.


اگر حساسیت غذایی دارید، قبل از سفر یک زبان جدید یاد بگیرید
سفر به مناطق دور دستی که شما زبان مردم آنجا را بلد نیستید، می تواند تبدیل به جالب ترین سفری شود که تاکنون رفته اید. اما در عین حال، به دلیل اینکه نمی توانید درباره حساسیت غذاییتان صحبت کنید، می تواند تبدیل به کابوسی وحشتناک شود.

یکی از راه های فایق آمدن به مشکل درهنگام غذا خوردن در رستوران، همراه داشتن کارت های ترجمه حساسیت غذایی است. شما می توانید این کارت ها را بخرید یا خودتان درست کنید (با کمی کمک گرفتن از اینترنت). با داشتن این کارت ها هنگام رفتن به رستوران در خارج از کشور، شاهد تغییرات عظیمی در اعتماد به نفستان خواهید بود. اگر نمی دانید که در خوراک کاری تایلندی، بادام هندی وجود دارد یا خیر؛ کافیست که کارتتان را به پیشخدمت بدهید و تلاش کنید تا علائم شوک آنافیلاکسی را تقلید کنید.
حساسیت غذایی

عقاید خود را با صدای بلند بیان کنید
مردم اگر ندانند که شما در خطر هستید نمی توانند در شرایط دشوار به راحتی به کمک شما بیایند. شرکت های هواپیمایی بیش از پیش، خدمات بهتری به مسافران با حساسیت غذایی ارائه می دهند. قبل از سفر به شرکت هواپیماییتان سری بزنید و به آنها درباره حساسیتتان ، شدت حساسیت و نیازمندی هایتان بگویید. بعضی از شرکت ها همه موارد خطرناک را از سرویس غذایی شان حذف می کنند؛ سایر شرکت ها به شما اجازه می دهند تا قبل از سوار شدن سایر مسافران، محیط اطرافتان را پاکسازی کنید.

بهترین کار برای کمک به خودتان، اطلاع رسانی و آگاهی دادن به اطرافیان است. اگر تا گیت ورودی فرودگاه یا تا زمان سوار شدن به اتوبوس تورتان صبر کنید و چیزی نگویید، فقط شرایط تسهیل سفر را برای بقیه دشوارتر می کنید.
حساسیت غذایی

تنقلات خودتان را به همراه داشته باشید
اگر تنقلات به همراه داشته باشید می توانید کاملا مطمئن باشید که در هر شرایطی غذای مطمئن و سالمی برای خوردن خواهید داشت. کسانی که حساسیت غذایی ندارند در اغلب موارد، مواد تشکیل دهنده غذایی که می خورند یا به آنها پیشنهاد می شود ، برایشان اهمیتی ندارد.

اگر این تنقلات را داشته باشید دیگر وسوسه نمی شوید تا در هنگام تاخیر هواپیمایتان روی باند فرودگاه یا در صورت فراموشی راهنمای تورتان برای سفارش غذای بدون گلوتن برای شما، انتخاب مخاطره آمیزی داشته باشید. این ذخیره اضطراری تنقلات می تواند تفاوت میان چیزی برای خوردن داشتن و گرسنه ماندن را به شما نشان دهد. این تنقلات در مناطقی که آنقدر پیشرفته نیستند تا مواد تشکیل دهنده غذاها را بر روی بسته بندی درج کنند نیز شما را یاری می کنند. هر چقدر که از خانه و برندهایی که می شناسید دورتر شوید، قدر چند لقمه کوچک سالم و مطمئنی که به همراه دارید را بهتر خواهید دانست و خوشحالتر خواهید بود.
حساسیت غذایی

افرادی مثل خودتان پیدا کنید
بهترین چیزی که درباره سفر با حساسیت غذایی در دنیای مدرن وجود دارد این است که احتمالا شما تنها کسی نیستید که می خواهید به این شیوه سفر کنید. اپلیکیشن هایی وجود دارند که به شما کمک میکنند تا مواد سالم و مطمئنی برای خوردن پیدا کنید.

اگر قبل از سفر کمی درباره مقصدتان اطلاعات جمع آوری کنید، می توانید محل هایی پیدا کنید که در آنها سرآشپزان، خدمتکاران و تنقلات پاسخگوی نیازهایتان باشند. همچنین، تا از چیزی مطمئن نیستید، خودتان را از آن محروم نکنید: شما می توانید با کمی جستجو و توجه بیشتر، حتی در تورهای غذایی یا کلاسهای آشپزی هم شرکت کنید.
حساسیت غذایی

کودکانتان را توانمند سازید
بعضی اوقات ترسناکترین قسمت سفر با حساسیت غذایی مربوط به خود شما نیست بلکه نگرانی شما بابت همسفر کوچکتان است. مسافرت با کودکانی که حساسیت غذایی دارند، می توانند نگرانی شما برای طبق برنامه پیش نرفتن سفر را دو برابر کنند.
اما شما با انجام دادن کارهایی که حتی در خانه خودتان هم در حال اجرایشان هستید، می توانید کمی آسوده خاطر شوید: آگاهی دادن درباره نیازهای کودکتان به افرادی که در اطراف او هستند و آموزش کودک درباره تشخیص مخاطرات پنهانی و احتمالی. همچنین، روش هایی هم وجود دارد تا افراد دیگر نیز بتوانند به کودکتان کمک کنند.
لیبل ها، دستبندها و برچسب های نشان دهنده نوع حساسیت می توانند بیانگر حساسیت کودک شما باشند حتی زمانیکه خود کودک قادر به بیان این مسئله نباشد. برچسب های برند میبل (Mable’s labels) دارای برچسب ها، لیبل ها و .. در رنگهای روشن و سرزنده ای است که کودکان دوست خواهند داشت. این لیبل ها حاوی تمام اطلاعات کلیدی است که به اشتراک گذاریشان لازم و ضروری است. این مورد جزء اولین کارهایی است که باید برای توانمند سازی کودکتان جهت حفاظت ازخود انجام دهید، چه در خانه و چه در حال اکتشاف و جستجوی دنیا.

اگر به حیوانات آلرژی داشته باشید در سفر بعدیتان چه باید بکنید؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر