لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> اجتناب از 11 اشتباه رایج در سفر
اجتناب از 11 اشتباه رایج در سفر

اجتناب از 11 اشتباه رایج در سفر

پرواز به سوی اروپا برای اولین بار می تواند نشانه ی خوش شانسی و سعادت باشد و یا به مایه ی رنج بدل شود. فرصت تماشای برج ایفل یا قایق سواری و گذر از کانال های ونیز برای گردشگران لحظات به یاد ماندنی است که ممکن است فقط یک بار در طول زندگی اتفاق بیفتد، در صورتی که اگر بدون آمادگی قبلی حرکت کنید این خاطرات زیبا و رویایی ممکن است با چند اشتباه و بی تجربگی به سفری ناخوشایند بدل شود.
جهت جلوگیری از تجربه لحظات مایوس کننده ، گردشگران در کشورهای دیگر باید با دقت رزرو هتل انجام دهند و از طرف دیگر نباید برخی از رفتار ها را از خود نشان دهند که ما چند مورد را در ادامه مقاله به شما گوشزد می کنیم. با دانستن این اشتباهات استرس در سفر پیش روی شما به حداقل می رسد ، و در عین حال در هزینه و زمان صرفه جویی می گردد.
1 – تاکسی گرفتن
تاکسی درخواست نکنید ، حتی از مسیر فرودگاه. بسیاری از شهر های بزرگ اروپایی دارای سیستم حمل و نقل عمومی قابل اطمینان و امنی هستند. به محض رسیدن به مقصد از این وسیله ها استفاده کنید. این انتخاب نه تنها حس خوبی نسبت به محیط ایجاد می کند بلکه کرایه تاکسی نخواهید داد و می توانید مقدار زیادی پول پس انداز کنید. گفتنی است که اگر می توانید پیاده روی را انتخاب کنید و مشکلی با پیاده روی ندارید فرصت تجربه و تماشای خیابان های تاریخی را از دست ندهید.
2 – تهیه بلیط با تاخیر
زمانی که به مقصد رسیده و نزدیک موزه یا مناظر مشهور هستید انتظار برای دریافت بلیط ایده ی خوبی نیست. با تلاش برای تهیه بلیط در دقایق پایانی معمولا گردشگران در صف های بسیار طولانی منتظرمیمانند و یا بدتر از آن ظرفیت محل اجرای نمایش پر می شود و در این صورت نمی توانند حتی وارد سالن شوند. هر چیزی را که می خواهید قبل از موعد رزرو کنید
و با انجام به موقع هر کاری در آرامش بمانید.
اشتباه رایج در سفر
3 – انتخاب اولین رستوران در مسیر
اکثر رستوران ها چند نوع غذا با یک قیمت تعیین شده دارند و این منوی ثابت را برای تعداد زیادی از گردشگرها ارائه می دهند با انتخاب شانسی این نوع رستوران ها غذایی مطابق میل خود نخواهید داشت. نوبت غذا که شد سعی نکنید شانسی انتخاب کنید. طبق علایق تان بررسی کنید و یک برنامه غذایی مناسب جداگانه در یک رستوران محلی رزرو کنید این انتخاب حتما بیشتر مقرون به صرفه خواهد بود و یا حداقل ارزش پرداخت پول را خواهد داشت.
اشتباه رایج در سفر
4 – همراه داشتن مقدار زیادی پول نقد
نگران نباشید در حقیقت مکان های زیادی کارت اعتباری قبول می کنند و مطمئنا بیشتر گردشگران حداقل یک کارت اعتباری دارند داشتن مقدار کمی پول نقد فکر خوبی است ولی به هیچ وجه همراهتان یک خروار پول نگه ندارید.
5 – گذراندن بیشتر وقت در خانه
ایرانی ها دوست دارند که برای خوردن و نوشیدن وقت زیادی را در بیرون از خانه سپری کنند. همراهتان یک پتو برای پیک نیک داشته باشید ، از یک فروشگاه مواد غذایی، مقداری نوشیدنی تهیه کنید و یکی از وعده های غذایی را در کنار یک رودخانه و یا میدان شهر صرف کنید. این روش کم هزینه است و همچنین برای تغییر برنامه و صرف ناهار یا شام به طور مداوم در بیرون خوشایند است.
اشتباه رایج در سفر
6 – فراموش کردن بررسی برنامه های گوشی
بیشتر افرادی که تلفن همراه دارند در استفاده از برنامه های گوشی همراه رومینگ بین المللی پرداخت می کنند. چند روز قبل از مسافرت برنامه سفر را به دقت و با جزئیات بخوانید یا با شرکت تلفن همراهتان سریعا ارتباط برقرار کنید تا از وجود امکانات اینترنتی در خارج از کشور مطلع شوید. قابلیت استفاده از نرم افزار های گوگل مپ را از دست ندهید.
اشتباه رایج در سفر
7 – سفارش نان و آب
شاید فکر کنید این موارد در رستوران ها رایگان باشد ولی در بیشتر رستوران ها رایگان نبوده و فورا صورت حسابی سنگین بر جا می گذارند. تا مطمئن نشدید که به آب و نان نیاز دارید سفارش ندهید. برای خلاصی از بی آبی بدن از یک مغازه بين راهي یک پارچ آب با هزینه کم تهیه کنید یا یک بطری آب پر کنید و آن را همراه خود داشته باشید انجام این موارد مقرون به صرفه خواهد بود.
8 – عدم درخواست برای استرداد پول
در صورتی که در کشور های اروپایی خرید کنید واجد شرایط برای بازپرداخت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده هستید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از فروشنده سند معتبر دریافت کنید و آن را به مسئولین در فرودگاه نشان دهید. در هر کشوری زمان متفاوتی برای این روند لازم است اما فرصت اینکه می توانید دوباره پولتان را پس بگیرید به امتحان این خرید می ارزد.
9 – عدم تنظیم ساعت بر روی حالت 24.
اگر طبق برنامه گردش می کنید و یا برنامه زمان بندی شده دارید تا در زمان مشخص در مکان معینی باشید پیشنهاد می کنیم که ساعت تلفن همراهتان را بر روی گزینه 24 ساعت تنظیم کنید و یا ساعت نظامی را فعال کنید تا مطمئن شوید برنامه ای را فراموش نخواهید کرد.اشتباه رایج در سفر
10 – راحتی و آسایش را کم اهمیت فرض کردن
صرف نظر از مقصدی که انتخاب کرده اید حتما مسیر هایی را باید پیاده حرکت کنید در این صورت باید لوازم را متناسب با شرایط حمل کنید. جهانگردی با لباس و کفش نامناسب اصلا انتخاب درستی نیست. از آن دسته افراد نباشید که بخاطر پوشش نادرست با ناراحتی سرعت دیگران را کند می کنند.می توانید برای راحتی سفر کفش های مناسب مسافرت تهیه کنید.
اشتباه رایج در سفر
11 – غفلت از لبخند زدن
گفتنی است که در طول سفر با فراموش کردن موارد اشاره شده در بالا با مشکلاتی روبرو می شوید. اگر چه نباید اجازه دهید هر گونه اتفاق بدی موجب نا امیدی شود چون هر چه که باشد شما در تعطیلات به سر می برید و شاید در یک جای بسیار زیبا باشید. پس هوشمندانه سفر کنید، نفس عمیقی بکشید و از سفر لذت ببرید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
اشتباهات رایج توریست ها در اولین سفر و نحوه ی پیشگیری از آن
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر