لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> دارک هجز در ایرلند شمالی
دارک هجز در ایرلند شمالی

دارک هجز در ایرلند شمالی

دارک هجز ایرلند شمالی لوکیشن و مکان فیلم برداری در مجموعه تلویزیونی محبوب بازی تاج‌ و تخت (Game of Thrones ) بود که بخاطر همین فیلم شهرت بین المللی بدست آورده است. دارک هجز با درختان راش در گذرگاهی با قدمت بیش از دویست سال ، در امتداد جاده برگاگ بین آرموری و استرانوکوم در شهرستان انتریم ایرلند قرار دارد. دارک هجز مرموز به عنوان ششمین ایستگاه در مجموعه فیلم دور و دورتر ( far and away ) نمایش داده شده است.
درختان راش با شاخه های پیچ خورده و در هم تنیده قوسی در سراسر مسیر شکل داده اند که این حصار تاریک را ایجاد کرده اند. در طول دهه ها ، این تونل به آرامی و با حالت خاص حیات یافته و شکل گرفته است.
قدمت درختان به دوران جیمز استوارت بر می گردد، استوارت شاهزاده ی ویلز در سال 1775 درختان این حصار را کاشته بود. استوارت بعد از فوت همسرش گریس لیند در حال ساختن اقامت گاهی به نام خانه ی گریشیل در شمال ایرلند بود.

قصر گریشیل در سبک دوره جرج ها ساخته شده و تا به امروز ملک خصوصی باقی مانده است ، اما در حال حاضر بخشی از ملک اصلی به عنوان زمین گلف با 18 حفره مورد استفاده قرار می گیرد ، همچنین هتل حصار ( Hedge Hotel) نیز در این مکان خدمات ارائه می دهد.

استوارت در دو طرف گذرگاه نزدیک مسیر منتهی به قصر گریشیل بیش از 150 درخت کاشت. امروز تقریبا 90 درخت باقی مانده است. گفتنی است که منطقه بریگا در ایرلند شمالی در لیست بهترین سفر های جاده ای در بریتانیا و ایرلند قرار دارد و به یکی از پر بازدید ترین مناطق دنیا تبدیل شده است.
طبق داستان ها و افسانه های محلی یک روح معروف به نام بانوی خاکستری ( Grey Lady) از حصار های مرموز و تاریک گذر می کند و این روح نه تنها از گذرگاه عبور می کند بلکه در شاخه های این درختان زندگی می کند.
طرفداران این افسانه ها بر این باور هستند که این روح ظاهر شده همان دختر جیمز استوارت معروف به پگی کراس است. و عده ای دیگر فکر می کنند که این روح یکی از خدمتکاران خانه می باشد که به طرز مشکوکی مرده است. و یک دسته از افراد دیگر معتقد هستند که این روحی از قبرستان متروکه در زیر زمین می باشد.

طبق باور ها در شب هالووین بانوی خاکستری به ارواح دیگر در قبرستان می پیوندد و این باور هالووین به افسانه های حصار تاریک افزوده شده است.
دارک هجز

علاوه بر این از دارک هجز به عنوان جاده شاهی (the King’s Road ) در سریال تلویزیونی بازی تاج و تخت استفاده شد و درختان این حصار در فیلم تبدیل شوندگان – آخرین شوالیه (Transformers, The Last Knight ) در سال 2017 دیده شده است.
به دلیل محبوبیت دارک هجز در بین توریست ها و پیگیری آنها ، قوانین حفاظت از محیط زیست در سال 2004 برای حفظ و نگهداری از محیط دارک هجز اعمال شد و در سال 2009 نگهداری و حفاظت بیشتر از منطقه درختان اجرا شد.
بررسی های صورت گرفته در سال 2014 نشان داد که درختان سن و سال و بلوغ متفاوتی دارند و شکل نخستین آنها نیز تغییر کرده است. با وجود آب و هوای نامساعد ، سلامت این درختان به طور مداوم در معرض خطر قرار دارد.

در ماه ژانویه 2016 طوفان گرترود باعث زمین افتادن دو درخت راش و موجب آسیب به یک درخت دیگر شده است. در سال 2017 با افزایش تعداد بازدید کنندگان ، بخش اداره زیرساخت تصمیم به مسدود کردن جاده دارک هجز گرفت تا از ترافیک جلوگیری کند. بسته شدن جاده برای کاهش آسیب و تخریب بیشتر به این زیست بوم توسط ازدحام رو به رشد گردشگران صورت گرفت.
دارک هجز

گفتنی است که از 30 اکتبر سال 2017 ممنوعیت و محدودیت ترافیکی در محور های متصل به اجرا گذاشته شد.
با وجود اینکه این محدودیت ترافیکی بحث و مشاجره های زیادی در پی داشته است ولی بررسی های مرکز مربوطه که وظیفه حفاظت از این منطقه را بر عهده دارد، نشان داد که سطح ترافیک بالا طول عمر این درختان تنومند را فقط به بیست سال محدود خواهد کرد.
ریشه درختان راش نزدیک به سطح زمین رشد می کند به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب های محیطی قرار دارند.
یکی از نگرانی های اصلی محافظت کنندگان از این حصار مرموز و تاریک ، گرافیتی یا نقاشی روی درختان و دیگر روش های آسیب رسان بوده است.
اخیرا در تلاش برای حفاظت از درختان شاخه ها هرس شده اند و از شکوه و عظمت تونل کاسته شده است، ولی دارک هجز با وجود این شرایط چهره مرموز و اسرارآمیزی را حفظ کرده است.
در طول سال های اخیر به دلیل وجود ارواح این مکان شهرت بدی کسب کرده بود ولی از محیط دارک هدج به عنوان لوکیشن و پس زمینه فیلم برداری در برنامه های محبوب تلویزیونی استفاده شد و مجموعه های تلویزیونی این محیط را به یکی از پدیده های عکاسی طبیعی در ایرلند شمالی تبدیل کرد.

در سمت جنوب درختان راش یک پارکینگ قرار دارد که امکان لذت و تماشای راحت از این جاذبه را فراهم می کند. این حصار هنوز هم بهترین مکان برای عکس گرفتن بشمار می رود.

دارک هجز

موقعیت
آدرس : جاده برگاگ (Bregagh) ، استرانوکوم ( Stranocum ) ، روستای بالی مانی (Ballymoney ) بریتانیا
ورودیه
بازدید و یا عکاسی از محیط مرموز دارک هجز هزینه ای ندارد و کاملا رایگان است. برای رزرو هتل می توانید از سایت های رزرواسیون آنلاین هتل در مناطق اطراف اقدام نمائید.
نکات ارزشمند جهت راهنمایی
– بهتر است برنامه ریزی کنید تا در سپیده دم هنگام طلوع آفتاب به این طبیعت زیبا برسید. این زمان دور از ازدحام گردشگران و اتوبوس های گردشگری بهترین فرصت برای تجربه های بی نظیر و خصوصی است. اکثریت تورها و توریست ها عصر هنگام به این منطقه می رسند.
– غروب آفتاب یکی دیگر از ساعات خاص بازدید از دارک هجز تاریک بشمار می رود ، ولی بازدیدکنندگان بسیار زیادی در این زمان حضور دارند.
– قبل از رسیدن دیگر توریست ها ، به اطراف با دقت نگاه کنید تا مکان مناسبی برای بهترین عکس پیدا کنید.
– احتمالا بهترین تصاویر را در سمت انتهای جنوبی از دارک هجز می توان به یادگار گذاشت.

هشت جاذبه گردشگری مهم در ایرلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر