لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چهار باغ اصفهان
چهار باغ اصفهان

چهار باغ اصفهان

 

چهارباغ اصفهان، یکی از خیابان های تاریخی شهر اصفهان است که قدمت قسمت چهارباغ عباسی و چهار باغ بالای آن تقریبا به سال 1000 هجری قمری ( 1591 میلادی ) برمیگردد. این خیابان که بین دروازه دولت و سی و سه پل قرار دارد در عصر شاه عباس یکم طراحی و اجرا شده است.
یکی از بناهای تاریخی که در این خیابان قرار دارد، مدرسه چهار باغ اصفهان است، که به نام های مدرسه سلطانی و مدرسه مادرشاه نیز معروف است. این ابنیه تاریخی با 8500 مترمربع مساحت در ضلع شرقی خیابان چهارباغ عباسی واقع شده است.
پیشینه این بنا به دوران صفوی برمیگردد که برای تعلیم به طلاب علوم دینی در دوره آخرین پادشاه صفوی به نام شاه سلطان حسین ساخته شده است. به گفته بسیاری از محققین این بنای تاریخی علاوه بر مدرسه، مسجد نیز بوده است.
به دلیل وجود بناهای تاریخی و قدمت خیابان چهارباغ اصفهان که در قلب شهر فرهنگ و تمدن ایران قرار دارد، بسیاری از گردشگران تمایل دارند در هتل های این خیابان و اطراف آن اقامت داشته باشند. رزرو هتل در اصفهان و به خصوص در خیابان های تاریخی و مهم، پس از رسیدن به این شهر امری بسیار مشکل و زمان گیر است و باعث می شود تا زمان زیادی صرف پیدا کردن هتل مورد نظر شود.
ایران هتل آنلاین برای شما راه حل مناسبی ارائه داده است تا بتوانید هتل های یک شهر، حتی یک خیابان و یا مکان گردشگری خاص را قبل سفر مشاهده و رزرو کنید! کافی است به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و در قسمت جستجو عبارت “چهار باغ اصفهان” را وارد و تاریخ سفر خود را انتخاب کنید. حال لیست هتل های اصفهان با تمامی مشخصات هتل های اصفهان مانند قیمت هتل های اصفهان و … روبرو شماست!! اکنون می توانید با رزرو هتل در اصفهان در خیابان چهار باغ عباسی اقامتی خوش را داشته باشید.

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
معرفی هتل های لوکس اصفهان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر