لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> آینده ی فرودگاه ها
آینده ی فرودگاه ها

آینده ی فرودگاه ها

تا سال 2030، ربات های خدماتی در فرودگاه ها به کار گرفته می شوند. ربات ها جایگزین فرایندهای پذیرش کنونی شده، به اطلاعات بی درنگِ مشتری خطوط هواپیمایی دسترسی می یابند و قادر به درک وضعیت سلامت و حالات عاطفی مسافر خواهند بود.
خیلی از ما بیشتر مدت سال را در اشتیاقِ رفتن به جایی که برای تعطیلات بعدی رزرو هتل انجام داده ایم سپری می کنیم. اما پیش از رسیدن به مقصد رویایی مان، ابتدا باید به فرودگاه رفته و هفت خوان را پشت سر بگذاریم و از نگرانی تحویل به موقع چمدان های مان گرفته تا چند ساعت انتظاری که برای سوار شدن به هواپیما می کشیم، همه و همه می توانند برای ما تجربه ای به شدت طاقت فرسا باشند.
اما آیا می دانستید که فرودگاه ها قرار است به مکانی بسیار دلپذیرتر تبدیل شوند؟

کمپانی Vero Solutions پژوهشی ترتیب داده تا پی ببرد برای کمک به آن که شما تعطیلات و استراحت خود را کمی زودتر شروع کنید، چه تغییراتی لازم است طی 30 سال آینده در فرودگاه ها رخ دهد. شاید فقط تا چند سال دیگر بتوانید به عنوان یک مسافر مورد اعتماد از گیت امنیتی عبور کنید یا آن که بر روی یک باند دوطبقه از زمین بلند شوید. در هر صورت فرودگاه ها نظارت خواهند کرد تا شما سفرتان را بسیار بی دردسرتر آغاز کنید.


افزایش 300 درصدی مسافران در 30 سال آینده؛
خطوط تجاری هواپیمایی در سال 2017 بیش از 4 میلیارد مسافر را در سرتاسر دنیا جابه جا کردند؛ این رقم قرار است تا سال 2050 در رشدی برق آسا به 16 میلیارد برسد. با این افزایش 300 درصدی به نظر می آید فرودگاه ها در حال ایجاد تغییراتی هیجان انگیز هستند تا برای آینده ای پرتکاپو آماده شوند.
• اسکنرهای دیجیتال چمدان های دستی فقط تا یک سال دیگر به بازار می آیند؛

فرودگاه اسخیپول آمستردام در نظر دارد تا سال 2019 استفاده از اسکنرهای دیجیتال چمدان های دستی را آغاز کند. این اسکنرها برای نخستین بار به مسافران اجازه خواهند داد که مایعات و لپ تاپ را در کیف دستی خود حمل کنند.
1683438479 655 آینده ی فرودگاه ها

• تا سال 2030 ربات های خدماتی در فرودگاه ها به کار گرفته خواهند شد؛

ربات ها جایگزین فرایندهای پذیرش کنونی می شوند؛ به اطلاعات بی درنگِ مشتری خطوط هواپیمایی دسترسی می یابند و قادر به درک وضعیت سلامت و حالات عاطفی مسافر خواهند بود.
future airport

• تا سال 2050، شکل باند فرودگاهی که شما می شناسید به کلی دگرگون خواهد شد؛
در نیمه ی قرن حاضر، فرودگاه ها به دنبال افزایش پروازهای خود خواهند بود، ضمن آن که تا جای ممکن در کاربرد فضاها صرفه جویی می کنند. باندهای مدوّر به هواپیماها امکان می دهند از هر جهتی بلند شوند؛ باندهای دوطبقه مشکلات کمبود فضا را کاهش می دهند و انتظار می رود که باندهای دورافتاده درون دریا نیز ایجاد گردند.

بهترین هتل های نزدیک فرودگاه امام خمینی تهران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر