لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه چورت ساری-زمردی در دل بهشت مازندران
دریاچه چورت ساری-زمردی در دل بهشت  مازندران

دریاچه چورت ساری-زمردی در دل بهشت مازندران

هیچ چیز دلپذیرتر از آن نیست که در انتهای مسیری زیبا با منظره ای روبرو شویم که نقاش طبیعت در کمال زبردستی آن را خلق کرده است. در این مکان همه چیز در نهایت زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند، به طوری که حیرت هر بیننده ای را بی اختیار برمی انگیزند. سکوت دلنشین منطقه که گه گاهی صدای آواز پرنده ای آن را می شکند، کوه هایی پوشیده از درختان سرسبز و سر به فلک کشیده که دریاچه زمردین را چون گوهری گرانبها در میان گرفته اند، آبی آسمان و دریاچه چورت همه وهمه مثل رویای دلنشینی هستند، که برای لحظه ای ما را از این دنیای شلوغ و مدرن دور می کنند. شهر ساری به علت نزدیک بودن به این منطقه توریستی بهترین گزینه برای اقامت است. از میان هتل های ساری می توان هتل سالاردره ساری را انتخاب نمود که با طراحی لوکس و امکانات پیشرفته برای پذیرایی از میهمانان آماده است.
دریاچه زیبای چورت در پی وقوع زلزله و رانش زمین و بر اثر مسدود شدن مسیر یک چشمه به وجود آمد. ساکنان محلی آن را میانشه نامیدند، ولی بعدها به سبب قرار گرفتن در نزدیکی روستای چورت، دریاچه چورت نیز نامیده شد. این دریاچه تقریبا بیضی شکل بوده و درون یک دره قرار گرفته است؛ همچنین مساحتی حدود 5/2 هکتار دارد و عمق آن با توجه به بارندگی های فصل و تبخیر آب متفاوت است. اطراف دریاچه پوشیده از گیاهان خودرو مانند پونه و نعنا و آویشن وحشی است و آب آن، زیستگاه ماهی هایی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و جدید بودن این زیست بوم احتمالا بوسیله انسان ها به دریاچه آورده شده اند. عده ای نیز وجود این ماهی ها را ناشی از جابجایی تخم ماهی هایی می دانند که به علت چسبیدن به پر پرندگان به این منطقه منتقل شده اند.
چورت مازندران

راه های رسیدن به دریاچه

برای رسین به دریاچه چورت باید از منطقه جنگلی چورت عبور کنیم، این منطقه از توابع چهاردانگه استان مازندران است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال شرقی مازندران و در حدود 50 کیلومتری ساری قرار گرفته است. دریاچه چورت ساری در 10 کیلومتری روستای زیبا و آرام چورت است از این رو پیاده روی در این مسیر سرسبز، خالی از لطف نیست. البته باید به این نکته توجه داشت، که در هنگام بارندگی مسیر ناهموار شده و امکان تردد با پای پیاده مشکل می شود. در مجموع مسیر منتهی به دریاچه زیبای چورت و خود دریاچه از جاذبه های زیبای گردشگری استان مازندران به حساب می آیند؛ اما با توجه به محیط اطراف دریاچه و امکانات رفاهی موجود، فقط امکان اتراق یک روزه در آن است ولی در صورت تمایل به اقامت بیشتر می توان از هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به این منطقه استفاده کرد.
1683352321 958 دریاچه چورت ساری زمردی در دل بهشت مازندران
برای رسیدن به این منطقه 3 راه وجود دارد که یکی از آن ها از طریق سمنان است؛ در این مسیر بعد از سمنان به سمت شهمیرزاد حرکت کرده و بعد از آن مسیر کیاسر را انتخاب می کنیم. پس از طی تقریبا 150 کیلومتر و پشت سر گذاشتن کیاسر، بعد از پل فلزی، تابلوی ورودی روستای چورت را مشاهده می کنیم. بعد از طی مسافتی حدود 15 کیلومتر به روستای چورت می رسیم. این روستا تا دریاچه تقریبا 10 کیلومتر فاصله دارد.
دریاچه چورت
مسیر دوم از شهر ساری است که در این مسیر در حد فاصل ساری به سمت کیاسر تابلوی روستای چورت دیده می شود که یک مسیر فرعی است و بهتر است از ساکنین محلی یا راهنما کمک گرفت. پس ازحدود 15 کیلومتر روستای چورت قرار دارد که با گذر از آن و پس از طی مسیری 10 کیلومتری و خاکی به دریاچه چورت می رسیم. مسیر دسترسی دیگر از طریق جاده فیروزکوه است؛ در این مسیر گردشگران باید پس از رسیدن به پل سفید مسیر جاده پریم شهر را ادامه داده سپس مسیر روستای چورت را در پیش گرفته تا به دریاچه برسند. در این مسیر پرس و جو از ساکنین محلی برای انتخاب درست راه پیشنهاد می شود.
چورت مازندران

کلام پایانی

استان های شمالی کشور ایران به سبب موقعیت جغرافیایی دارای مناظر طبیعی بسیاری هستند. مازندران یکی از استان های شمال کشور است که جاهای دیدنی زیادی دارد و ازجمله آن ها می توان به دریاچه چورت ساری اشاره نمود. اگر به دنبال مکانی برای دوری از شلوغی و ازدحام شهر هستید دریاچه سورت یکی از بهترین گزینه ها برای آرامش یافتن خواهد بود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
جنگل راش مازندران
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر