لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> خطرات استفاده از وای فای هتل ها
خطرات استفاده از وای فای هتل ها

خطرات استفاده از وای فای هتل ها

برای بسیاری از مسافران این یک روتین است: بعد از انجام مقدمات سفر و رزرو هتل، به محض رسیدن به هتل یا رستوران مدنظرشان نخست در مورد اتصالات وایرلس سوال می کنند. بسیاری از کارشناسان در مورد خطرات استفاده از وای فای هتل ها هشدار داده اند ولی این هشدارها اغلب نادیده گرفته می شوند.
افراد معمولا صرف نظر از اینکه کجا هستند دلایل مختلفی برای فعال سازی اینترنت در تلفن همراه خود دارند. فرقی نمی کند این مکان هتل، رستوران و یا یک کافه باشد. پرواضح است که ارائه اینترنت مجانی به مشتریان کار خوبی است. بیشتر مکان های عمومی تقریبا مجهز به این سرویس شده اند. بیشتر کاربران تلفن های هوشمند تمایل دارند از این سرویس استفاده کنند، آنها دلایل مختلفی برای اینکار دارند: بعضی افراد می خواهند حجمی از داده ها را ذخیره کنند و برخی دیگر بدلیل بدون تعرفه بودن این سرویس از آن استفاده می کنند.

با این وجود، کارشناسان هشدار دادند که اتصال ساده این چنینی می تواند خطرات بزرگی را در پی داشته باشد. مشکل اینست که وای فای عمومی همانند سرویس وای فای خصوصی نیست. نکته دردسرساز روتر انتقال دهنده داده هاست. کنترل کننده روتر می تواند بر داده ها نیز کنترل داشته باشد و از آنها در جهت مقاصد غیرقانونی نیز استفاده کند.

خرید پرخطر
خطر بیشتر در فروشگاه های اینترنتی روی می دهد که در آن داده های مربوط به پرداخت صورت گرفته ذخیره می شود. اگر یک مجرم از طریق روتر بتواند به این داده ها دسترسی پیدا کند می تواند هر کاری با حساب شخصی کاربر انجام دهد و اگر به ایمیل طرف نیز دسترسی پیدا کند وضع بدتر می شود. مجرم در صورت دسترسی به ایمیل فرد می تواند برای مثال رمز ورود به آمازون کاربر را تغییر داده و رمزهای جدید را برای خود بفرستد و حتی از آدرسی دیگر به حساب کاربری فرد متصل شود و این مالک تلفن و آن حساب کاربری را تاحدی درمانده می سازد.
اما متخصصان معتقدند که کاربران موبایل نباید هراسان باشند زیرا تمامی سرویس های وای فای هتل ها خطرناک نیستند. بسیاری از هتل ها با هدایت کاربران مشتاق استفاده از سرویس اینترنت رایگان به سوی صفحه log in از شبکه های وای فای خود محافظت می کنند. اما WLAN های باز در بسیاری از بارها، کافه ها و هتل ها مستعد این جریان هستند. علاوه بر این، برخی مجرمان حتی WLAN های بازی را بنام honey pots ( ظرفهای عسل) ارائه می دهند و نام آنها را بنام هتل یا رستوران نزدیک به فرد می گذارند تا امنیت کاربر برایش تضمین شود.
dangerous wifi
چگونه در هنگام اتصال به اینترنت از خطرات مصون بمانیم؟
راه حل های مختلفی برای حل این مسئله وجود دارد. برای مثال لپ تاپ ها، نوت بوک ها و تبلت ها را می توان قبل از اتصال، به آخرین اسکنر ویروس و فایروال ها مجهز کرد. همچنین استفاده از جدیدترین مرورگر در دسترس و دارای بالاترین استاندارهای امنیتی نیز توصیه می گردد.
علاوه بر همه این ها، بهتر است حضور آنلاین خود در اینترنت را تا حد امکان کوتاه کنید؛ این باعث حفظ توان باطری و نیز حفاظت کاربر در برابر جرایم آنلاین می شود. هرچه اتصال شما به یک شبکه خارجی کوتاه تر باشد، احتمال بروز جاسوسی در آن کمتر خواهد بود. و اما در صورت امکان بهتر است از دسترسی به حساب های بانکی خود بصورت آنلاین خودداری نمایید.
کسانیکه بدنبال انجام خرید آنلاین از طریق شبکه های وای فای خارجی هستند باید اطمینان حاصل کنند که خود وب سایت از طریق اتصال HTTPS محافظت شده است.
راه حل دیگر استفاده از اتصال VPN است. با استفاده از این روش، تونل مجهز به پسووردی فعال می شود که داده ها از طریق آن منتقل می شوند البته بدون آنکه فرد دیگری به آنها دسترسی پیدا کنند.
توسعه گرانی نیز وجود دارند که سرویس های VPN پولی یا مجانی را در اختیار کاربران نهایی قرار می دهند.

انتخاب بهینه هتل در مروارید زیبای خلیج فارس، جزیره کیش
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر