لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> روز جهانی شیرینی پزی و چالش دسر پاولوا
روز جهانی شیرینی پزی و چالش دسر پاولوا

روز جهانی شیرینی پزی و چالش دسر پاولوا

ذا” برای استفاده از تخم مرغ آن را ابتدا در دمای محیط قرار دهید.”
“شکر را سریع اضافه نکنید.”
“اجازه دهید نان یا شیرینی در درون فر سرد شود؛ هوای سرد باعث وا رفتن آن می شود. “
روش های تهیه بسیاری در مورد پاولوا وجود دارد؛ به گفته موسس شیرینی پزی و قنادی Black Star قنادی در سیدنی پاولوا استرالیایی ترین دسر در میان تمامی دسرهاست.
این دسر از سه قسمت تشکیل شده است: مرنگ، خامه و لایه رویی که معمولا از میوه های تازه تابستانی است.
سرآشپز خندان ادامه می دهد: “گویا این دسر برای طبقه کارگران تهیه شده است. یک دسر کامل و ساده خانگی. این همان دسری است که هر کریسمس می خوریم.”
ولی نیازی نیست برای خوردن این دسر تا کریسمس صبر کنید زیرا 17 می روز جهانی شرینی پزی است.
بیایید این واقعیت را ندیده بگیریم که فروشندگان، تعطیلات را زمان خوبی برای فروش مارگارین و این دسر خوشمزه می دانند و به جای آن به جنبه خوب آن توجه کنیم. درتعطیلات پاولووا ، این دسر فریبنده و غیر قابل مقاومت نیوزیلندی- استرالیایی به وفور یافت می شود و در دسترس قرار می گیرد و در اکثر هتل ها و قنادی ها و حتی رستوران ها به عنوان دسر سرو می شود. پس در صورتی که قصد سفر داشتید و هوس پاولوا کردید می توانید پس از رزرو هتل سری به رستوران بزنید و دلی از عزا دز بیاورید.

آیا این دسر متعلق به استرالیاست و یا نیوزیلند؟
ده ها سال رقابت جنگ داغی میان استرالیا و نیوزیلند بر سر اولین روش تهیه ثبت شده پاولووا در جریان بود.
بر طبق روایت های صورت گرفته، این دسر به افتخار بالرین روسی آنا پاولووا تهیه شد؛ او در دهه 1920 از هر دو کشور دیدن کرد و احتمالا این دسر به احترام دامن پر حرکت و ظرافت رقص باله وی تهیه شده است.

در سال 2010، دیکشنری انگلیسی آکسفورد ظاهرا به این کشمکش پایان داد: آنها نخستین طرز تهیه ثبت شده پاولووا را متعلق به نیوزیلند در سال 1927 می دانند.
Pavlova desert

اما در سال 2015، دکتر اندرو پائول وود، تاریخدان هنری جدید نیوزیلندی اصل و آنابل اوترکت مالک یک شرکت تولیدی استرالایی این ادعا را رد کردند.
آنها پس از دو سال جستجو در میان ده ها هزار کتاب آشپزی و روزنامه حق ادعا شده را متعلق به ایالات متحده و انگلستان دانستند. به گفته آنها طرز تهیه پاولوا بسیار قدیمی تر از سال 1927 است. آنها بیش از 150 طرز تهیه کیک پاولووا مانند مربوط به سال های 1901 تا 1926 پیدا کردند که عمدتا متعلق به ایالات متحده آمریکا می باشند.
Pavlova desert
شرکت های بزرگ شیرینی پزی Aussie و Kiwi duo مدعی شدند که قدیمی ترین طرز تهیه منتشر شده با نام پاولووا در نیوزیلند پیدا شده است ولی این طرز تهیه در اصل متعلق به دسر سرد و یخ بسته تمشک و توت است؛ قدمت این طرز تهیه به سال 1911، 15 سال قبل از ورود بالرین معروف به استرالیا و نیوزیلند بوده است.
برای ما فرقی نمی کند منشا اصلی این دسر کدام کشور است؛ همانطور که سرآشپز معروف گفته است” هدف شیرینی پزی خوشحال کردن مردم است” و این همان چیزی است که مطمئنا همگی ما روی آن اتفاق نظر داریم.

10 کاروان غذای خاص و خوشمزه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر