لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> سفری از اعجاب فروچاله‌ی عظیم‌الجثه در چین تا زیبایی چاه یعقوب
سفری از اعجاب فروچاله‌ی عظیم‌الجثه در چین تا زیبایی چاه یعقوب

سفری از اعجاب فروچاله‌ی عظیم‌الجثه در چین تا زیبایی چاه یعقوب

“سفر به مرکز زمین”، این نام یک کتاب پرطرفدار از یک نویسنده پرآوازه به نام ژول ورن است، اغلب ما این کتاب را در دوران نوجوانی خوانده ایم. ماجرای شگفت انگیز سفر به اعماق زمین و تلاش برای کشف ناشناخته ها همیشه از جذابیت بالایی برخوردار بوده است و میل به شناختن آنچه در دسترس ما نیست از امیال اصلی انسان است. اگر چه هنوز هم رفتن به اعماق زمین رویایی بیش نیست اما در گوشه هایی از جهان می توان اندکی پیش روی کرد. یکی از این مناطق بکر و زیبا و هیجان انگیز گودال بهشت چین است که می توانید در تعطیلات بعدی رزرو هتل خود را انجام داده و از نزدیک به دیدن این پدیده خارق العاده بروید.

گودال بهشت یا Xiaozhai Tiankeng

گودال بهشت یا به اصطلاح محلی Xiaozhai Tiankeng عمیق ترین حفره موجود بر روی کره زمین است. این پدیده شگفت انگیز و بی نهایت زیبا در شهر فنگجی واقع در استان چانگ کینگ در قلب جنگل های کشور پهناور چین است.
The Xiaozhai Tiankeng Sinkhole
Xiaozhai نام یک روستای متروکه در حوالی این پدیده طبیعی است که به معنای روستای کوچک است و Tiankeng به معنای گودال بهشتی است، و اصطلاحی است که توسط مردم محلی به این حفره ها اطلاق می شود. این گودال عمیق بر روی یک غار قرار دارد که بر اثر عبور رودخانه ایجاد شده است، رودخانه مواد آهکی را شسته و با خود حمل می کند و هنوز هم در زیر گودال جریان دارد. این رودخانه که خود از شگفتی های این منطقه است با سرعتی زیاد از یک گلوگاه سرچشمه گرفته مسیر طولانی زیر گودال را طی کرده و نهایتا بر روی یک صخره عمودی به شکل آبشار ظاهر می گردد.در درون این گودال بسیار زیبا و شگفت انگیز که چشم هر بیننده ای را خیره می کند، هزار و دویست و پنجاه و هشت گونه گیاهی نادر، همانند درخت مرجانی جینکو که خود فسیل زنده است، یافت می شوند. تعداد زیادی از انواع گونه های جانوری نادر نیز در درون گودال زندگی می کنند که پلنگ ابری افسانه ای یک نمونه از آن هاست. این پلنگ متاسفانه از گونه های در معرض انقراض است و جزو گونه های حفاظت شده اعلام شده است. خود گودال ساختار دو تکه جالبی دارد که همانند دو کاسه بر روی هم قرار گرفته اند. گودال اول عمقی برابر ٣٢٠ متر و گودال دوم و گودال دوم عمقی برابر ٣٤٠ متر دارد این دو قسمت توسط یک لبه شییب دار به یکدیگر متصل شده اند. متوسط عرض این دو قسمت ٢٦٨ الی ٢۵٧ متر است. در فصول بارانی یک آبشار زیبا در دهانه گودال ایجاد می شود که بر زیبایی هر چه بیشتر این گودال اسرار آمیز می افزاید و همانند یک تابلوی نقاشی متحرک است. گودال بهشت مورد توجه گردشگران بسیاری است، بنابراین دولت چین برای تسهیل گردشگری یک مسیر شامل ٢٨٠٠ پله ایجاد کرده که دسترسی به گودال را آسان تر می کند و خود تبدیل به یک جاذبه در این منطقه حیرت انگیز شده است.
Xiaozhai Tiankeng

چاه یعقوب

چاه یعقوب بلاشک یکی از زیباترین نقاط دیدنی کره ی زمین است، چاهی با آبی زلال و طبیعت بکر و زیبای اطراف آن. این چاه در شهر ویمبرلی تگزاس در کشور امریکا قرار دارد و به عنوان یک اثر طبیعی ملی به ثبت رسیده است.
چاه یعقوب
چاه یعقوب با قطر دهانه چهار متری به عنوان یکی از محبوب ترین و چالش برانگیزترین نقاط جهان برای شیرجه زدن و شنا کردن بخصوص برای شناگران آب های آزاد است. البته این محبوبیت توأم با خطر نیز هست چرا که این چشمه ی زیبا تاکنون جان چند شناگر ماهر را نیز گرفته است.
چاه یعقوب
چاه یعقوب در ابتدا همانند یک چشمه معمولی به نظر می رسد اما با کمی دقت متوجه حجم غیر عادی آب این چشمه می شوید. در زمان های دور رودخانه ای در بستر یک غار جریان داشت که مسیر طولانی را می پیمود با گذر زمان شکافی در مسیر این رودخانه پدید آمده و آب با فشار بیرون زده است و سبب پیدایش چشمه یعقوب شده است. با کشف این حفره تعدادی از غارنوردان مشتاق برای شنا کردن و کشف این چشمه به سراغ آن رفتند. آن چه در زیر چشمه جالب توجه است وجود چند غار متصل به هم است که با دیواره های باریکی از هم جدا شده اند. دهانه ورودی برخی از این غارها تنگ است و این امر شناکردن در این قسمت را خطرناک می کند، اما آنچه دسترسی به این غارها را سخت تر می کند و تاکنون جان چندین نفر را گرفته وجود سنگ ریزه و شن در کف این غار است که موجب شده تا در هنگام شنا کردن شناگر دید درستی نداشته باشد. در هر صورت با رعایت مسائل ایمنی می توانید یک تجربه شگفت انگیز شیرجه در دل آب را داشته باشید. و نکته آخر مربوط به نام عجیب این چاه است که اطلاع دقیقی از علت نام گذاری این چاه در دسترس نیست ولی آنچه قطعی است این چاه ارتباطی با چاه یعقوب کتب عهد قدیم ندارد.

7 مورد از بهترین هتل های شهر مسکو
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر