لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> مواردی که نباید در سفرهای خارجی پوشید
مواردی که نباید در سفرهای خارجی پوشید

مواردی که نباید در سفرهای خارجی پوشید

بدون در نظر گرفتن مکانی که سفر می کنید ، امنیت را باید مهم و کلیدی در نظر بگیرید. در سفر و پس از رزرو هتل به این نکته توجه کنید که مانند اهالی لباس بپوشید یا حداقل لباس هایی را بر تن نکنید که در دید باشید و به عنوان یک غریبه و گردشگر در چشم باشید، با این روش در یک مکان ناشناس ایمن خواهید بود. هنگام مسافرت های خارجی و انتخاب لباس بهتر است رسم و رسوم ، رفتار رایج و نیز اعتقادات مذهبی مقصد را در نظر داشته باشید. پیشنهاد می کنیم لباس هایی مانند تی شرت و کلاه بیسبال و کتانی سفید، گرمکن با نوشته های وطن پرستانه استفاده نکنید تا با این رفتار به احساسات افراد محلی آسیب نرسانید ، در صورتی که مانند افراد بومی لباس نپوشید بیشتر مورد هدف دزدی برای سارقین هستید.شهر ها و هتل های ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.


در هنگام سفر به کشوری دیگر این لوازم را با خود نبرید و در خانه نگه دارید؟

هنگام آماده شدن و بستن چمدان برای سفر ده مورد از لباس و لوازم را بهتر است در کمد لباس بگذارید و همراه نیاورید. باید دقت کنید که این لیست دستورالعمل و راهنمایی های گسترده را ارائه می دهد، باید گردشگران مقصد خاص سفر را بررسی کنند تا مشخص شود کدام گزینه برای مقصد آنها مناسب است.

1 – نپوشیدن لباس هایی که از لحاظ دینی نامناسب اند
داشتن لباس محافظه کار در هر کشوری که عقاید مذهبی عمیقی دارد بسیار عاقلانه است. برای مثال در کشورهای خاورمیانه پوششی مناسب انتخاب کنید ( اگر مطمئن نیستید و اطلاع کافی ندارید، آژانس مسافرتی یا کتاب راهنما می تواند اطلاعات خوبی درباره آداب و رسوم مذهبی و محلی ارائه دهد). خانم ها نباید لباس هایی مانند دامن کوتاه ، رکابی ، تاب و شرت، بلوز آستین کوتاه ، شلوارک و حتی گاهی شلوار کشی تنگ بپوشند. لباس های بدن نما ، دور گردن و یقه باز نیز به شدت ممنوع می باشد. مرد ها نیز در بسیاری از کشورهای خاورمیانه یا به هنگام ورود به کلیسا یا مکان های مقدس دیگر نباید شلوار کوتاه و تاپ های بدون آستین بپوشند.

پوشش شلوار و دامن های بلند گزینه مناسب است ، و خانم ها باید یک روسری یا شال را در کیف داشته باشند تا در این کشور ها به سر کنند. طبق یک قانون کلی گردشگران باید شانه ها و زانو هایشان را برای ورود به کلیسا ها و مکان های مذهبی بپوشانند تا مردم به آنها خیره نشوند و بدتر اینکه از ورودشان به این اماکن جلوگیری نشود. پاها و مچ پا نیز بهتر است که پوشیده باشد. اگر در انتخاب لباس شک دارید بهتر است که بلوز آستین بلند بپوشید.

2 – از جواهرات خیره کننده استفاده نکنید

در سفر های خارجی طلا و جواهرات گرانبها و باارزش را در خانه نگه دارید تا در امان باشند. اگر توجه نکنید و اشیاء قیمتی به همراه داشته باشید احتمال زیادی دارد که انگشتر الماس ، مروارید ها و ساعت گران بهایتان را از دست بدهید. اگر داشتن زیورآلات مهم است پس بهتر است از طلا و جواهر مصنوعی استفاده کنید تا جواهرات خود را از دست ندهید.
3 – کفش تنیس یا کتانی و کفش جلو باز استفاده نکنید
10 Things You Should Never Wear When Traveling Abroad

در بسیاری از نقاط دنیا پوشیدن کفش تنیس فقط مخصوص زمان فعالیت های ورزشی است. پوشیدن کفش سفید تنیس، کفش کراکس یا صندل دمپایی و مدل صندل مردانه از دید اسپانیایی ها و ایتالیایی ها ناپسند می باشد. به جای پوشیدن کفش نامناسب از کفش های چرمی راحتی برای رفت و آمد در شهر استفاده کنید. فراموش نکنید کفش هایتان تمیز و واکس خورده باشند. کفش های سفید تنیس بند دار یکی از مشخصه های بارز گردشگران آمریکایی است.

در صورتی که به مکان بدون ساحل سفر کرده اید بهتر است که کفش های جلو بسته بپوشید. این مدل از کفش ها از نیش حشرات و یا زخم شدن انگشت ها در سطوح ریگدار و زمخت جلوگیری می کند.
4 – شلوار کوتاه ، زیر شلواری نپوشید
10 Things You Should Never Wear When Traveling Abroad
درست است که آمریکایی ها عاشق پوشیدن شلوار کوتاه هستند اما باید فرهنگ های دیگر را در نظر گرفت. برای مثال اندونزیایی ها و ویتنامی ها در رفت آمد روزانه از شلوار کوتاه استفاده نمی کنند فرقی نمی کند در کدام فصل باشند یا چقدر به ناحیه استوا نزدیک باشند. از شلوار های کوتاه در کنار نواحی ساحلی ، پارک ها ، باشگاه های تنیس و مسیر های پیاده روی استفاده کنید.
5 – از لباس هایی با تصویر مذهبی ، کلمات ناسزا یا پرچم های ملی استفاده نکنید
10 Things You Should Never Wear When Traveling Abroad
از پوشیدن لباس هایی با نماد های ورزشی ، مذهبی یا ارتشی ، واژه های مقدس ، پرچم های ملی و هرگونه کلمات یا علائمی که به زبان دیگری نوشته شده باشد و قادر به معنی کردن آن نباشید پرهیز کنید. نیازی نیست که در طول سفر در بحث های ناخواسته و هیجان انگیز شرکت کنید. جواهراتی که علامت مذهبی دارند حتی گردنبند صلیب شکل را بهتر است در خانه بگذارید و در طول سفر همراه نداشته باشید. اگر همراه داشتن این جواهرات برایتان مهم است سعی کنید آنها را در زیر لباستان بیندازید تا به چشم هیچ کسی دیده نشوند.
6 – از رنگ های روشن استفاده نکنید
10 Things You Should Never Wear When Traveling Abroad
رنگ هایی تند و زننده یا طرح های جلب توجه کننده در مقصد سفر هنجار نبوده و عادی بشمار نمی روند بهتر است از رنگ های محافظه کار و مناسب مانند آبی تیره ، آبی ، قهوه ای روشن ، خاکستری استفاده کنید. همیشه و در هر مکانی اغلب رنگ سیاه انتخاب خوبی است. از رنگ های کلاسیک با لباس هایی با سایز و اندازه مناسب استفاده کنید. می خواهید طوری لباس بپوشید که مانند افراد بومی عادی دیده شوید. با انتخاب رنگ های مناسب همرنگ جماعت خواهید بود و به عنوان توریست جلب توجه نخواهید کرد.
7 – لباس هایی با رنگ های نا مناسب و ناجور نپوشید
10 Things You Should Never Wear When Traveling Abroad
در کشور های غربی شاید در مراسم های سوگواری و شب زنده داری و مراسم تدفین ، لباس هایی با رنگ سیاه بر تن کنیم اما در بخش هایی از آسیا مردم از لباس های سفید رنگ برای مراسم تدفین استفاده می کنند. توجه کنید و بخاطر داشته باشید احتمالا ممکن است در طول سفر برای از دست دادن کسی سوگواری کنید و لباس مناسب بر تن کنید. همچنین در کشورهای آفریقای مرکزی از پوشیدن لباس مشکی یا آبی پرهیز کنید چون که این دو رنگ از رنگ های مورد علاقه پشه های بزرگ تسه تسه می باشند.
8 – از لباس جین در هر مکانی استفاده نکنید
10 Things You Should Never Wear When Traveling Abroad

گفتنی است که پوشیدن شلوار جین در سراسر جهان رایج و عامه پسند شده است ، پس اگر شلوار جین بر تن کنید به عنوان یک توریست خارجی جلب توجه نخواهید کرد. به لباستان توجه کنید تا بطور مناسب و اندازه باشد ، صاف و بدون چروک باشد. حتی انتخاب و پوشش با جین های سیاه رنگ یا آبی تیره بهتر می باشد. پوشیدن شلوار های جین بسیار گشاد ، پف کرده و پاره پاره در بسیاری از فرهنگ ها ناپسند می باشد و در صورت پوشیدن در کلیسا ها ، مساجد یا دیگر مکان های مقدس، احتمالا به منزله ی بی ادبی شمرده شود.

اگر به کشور های خارجی با آب و هوای ملایم یا بارانی سفر می کنید بهتر است گزینه دیگری بجای شلوار جین جایگزین کنید، هوا به پارچه جین نمی تواند نفوذ کند پس آزاردهنده خواهد بود و برای خشک شدن به زمان زیادی نیاز دارد به این ترتیب در مسیر مسافرت بی فایده و نامناسب خواهند بود.
9 – همراه داشتن کوله پشتی بهتر از حمل چمدان است
10 Things You Should Never Wear When Traveling Abroad
برنامه سپری کردن تابستان با کوله پشتی در اروپا یا جنوب شرق آسیا را دارید؟ پس قطعا همراه داشتن یک کوله پشتی بزرگ از چمدان چرخ دار بهتر است و کوله پشتی را براحتی می توان در قطار و رفت آمد بین مقصد حمل کرد. برای رفت و آمد روزانه در اطراف شهر ها حتما یک کیف دیگر نیز به همراه داشته باشید. هر نوع کوله پشتی چه بزرگ و چه کوچک از دور نمایان توریست بودن است. همچنین با داشتن کوله پشتی بزرگی که در یک اتوبوس یا قطار شلوغ به پشت انداخته اید ، احتمال این وجود دارد که به راحتی باز شود و از درون آن دزدی کنند.
10 – دوربین یا گوشی هوشمند کوچک کیفی به همراه داشته باشید
10 Things You Should Never Wear When Traveling Abroad
این پیشنهاد به درد عکاسان حرفه ای نمی خورد ولی عاشقان عکاسی که باید یک یا دو عکس بگیرند تا دست از دوربین بکشند بهتر است توجه کنند که هیچ وسیله ای به اندازه دوربینی که از گردن آویز شده نشانگر گردشگر بودن افراد نیست. دوربین بزرگ نه تنها گردشگران را از افراد بومی مشخص می کند بلکه براحتی هدف دزد ها نیز قرار خواهید گرفت. در نتیجه بهتر است که دوربینی کوچک یا یک گوشی هوشمند قابل حمل در کیف کوچک به همراه داشته باشید.


در طول سفر به چند نکته دیگر نیز توجه کنید:
پوشیدن لباس مناسب در طول مسافرت خارج از کشور نه تنها کمک میکند که مانند افراد بومی یکرنگ دیده شوید و از خدمات دوستانه آنها برخوردار گردید بلکه از دید و توجه جیب بر ها در امان خواهید بود. اگر در انتخاب لباس شک دارید به پوشش مردم محلی دقت کنید. از نظر جانی جت یک متخصص جهانگردی بهترین روش این است که یک جهانگرد در طول سفر به مرکز خرید لباس محلی برود و چند نمونه لباس تهیه کند ، در این صورت هیچ کس نخواهد دانست که توریست هستید. علاوه بر این لباس های جدید بهترین سوغات سفر نیز بشمار می روند.
به هنگام سفر های خارجی علاوه بر اینکه به پوشش باید دقت کنید کارهای دیگری هم می توانید انجام دهید تا کمتر شبیه یک جهانگرد دیده شوید. برای مثال طوری وانمود کنید که غریبه نیستید و می دانید به کجا در حرکت هستید و چه می کنید حتی اگر این رفتار ساختگی باشد باز هم گزینه خوبی است. از نظر متیو ریمز که طی سالیان اخیر بار ها به سراسر اروپا سفر کرده است: اگر با چهره سردرگم در محله های شهر ایستاده باشید و یا بدتر در حال باز کردن یک نقشه باشید کاملا معلوم است که توریست هستید. در مقابل به سوی یک کافی شاپ یا جایی شبیه به آن بروید تا زمان کافی برای توقف و یافتن مسیر هایی که نیاز دارید داشته باشید.
اشاره و حرکات دست در کشور های مختلف معنی یکسانی ندارد پس بهتر است در استفاده از علائم دست دقت کنید. برای مثال در بنگلادش نشان دادن انگشت شست دست ناپسند بوده و توهین محسوب می شود. از آنجایی که نمی دانید حرکات مختلف بدن و دست در کشورهای دیگر چه مفهومی دارد پس برای جلوگیری از رنجاندن و آزار دیگران از هیچ علائمی استفاده نکنید.
گاهی اوقات صدایی که داریم مهم تر از پوشش ظاهری است. بیشتر جهانگردان آمریکایی اغلب از صدای بلند و گله کننده براحتی شناخته می شوند. سطح صدا را کم کنید و مودبانه حرف بزنید. البته این پیشنهاد در سفر به هر مکانی حتی در شهر زادگاه تان نیز مفید بوده و کاربرد خواهد داشت.

گردشگری فرانسه در خطری بزرگ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر