لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دره ستارگان قشم -جزیره ای با دره ی پر از ستاره
دره ستارگان قشم -جزیره ای با دره ی پر از ستاره

دره ستارگان قشم -جزیره ای با دره ی پر از ستاره

بی شک ایران در هر گوشه خود بهشتی بی نظیر دارد و یکی از مناطق کم نظیر این مرز و بوم جزیره افسانه ای و پهناور قشم یا به زبان محلی کشم است. این جزیره که در دوران ساسانیان ابرکان به معنی جزیره بزرگ خوانده می شد بزرگترین جزیره خلیج فارس به مساحت 1491 کیلومتر مربع واقع در تنگه هرمز بوده و از طریق زمینی و هوایی به راحتی قابل دسترسی است.

از بهترین جاهای دیدنی قشم و شاهکارهای کم نظیر طبیعت جزیره یاد شده که حدود 2 میلیون سال قدمت دارد دره ستارگان قشم نام دارد که در ضلع شمالی جزیره در نزدیکی روستای برکه خلف واقع شده است. اگر قصد سفر به این جزیره و اقامت در آن را دارید اصلا نگران نباشید؛ مراکز اقامتی فراوانی در این جزیره زیبا یافت می شوند و ازجمله بهترین هتل های قشم می توان هتل بوتیک ایرمان قشم و هتل ارم قشم و غیره را نام برد.

dare setaregan

معرفی کلی و تاریخچه دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم از مناطق گردشگری این جزیره زیبا است که به دلیل شکل و شمایل غیر طبیعی محبوبیت خاصی نزد گردشگران دارد و توصیف و عقاید مردم محلی راجع به این مکان باعث جذابیت بیشتر آن شده است. این پدیده طبیعی بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه در دوره زمین شناسی سنوزئیک رخ داده است و این عارضه طبیعی و عجیب را به نمایش گذشته است؛ بنا به تحقیق آنوبانینی اهالی محلی بر این عقیده اند که ستاره یا شهاب سنگی از آسمان در این ناحیه افتاده و چنین اشکال ستونی و سوزنی شکل و تندیس مانندی را در دل ماسه، سنگ و خاک به وجود آورده است و به همین دلیل مردمان بومی به این محل استاره کفته یا استاره افتیده می گویند و امروزه با نام دره ستارگان خوانده می شود.
dare setaregandare setaregan
سکوت و آرامش این ناحیه باعث زیبایی دو چندان آن شده است و وزش باد در میان ستون ها صدای عجیب و جالبی به گوش می رساند؛ بنا به باور مردم محلی این صدای ارواح سرگردانی است که از این ناحیه گذر می کنند و در هنگام تاریکی شب رفت و آمد ارواح دو چندان می شود و به همین خاطر هیچ کس با تاریک شدن هوا به سمت این دره نمی رود. با وجود این تفاسیر دره ستارگان شب های بسیار زیبا و رویایی دارد؛ آسمان شب در دره ستاره ها با زمین گره می خورد و منظره کم نظیری را خلق می کند.
dare setaregan

مسیر دسترسی به دره

برای رسیدن به دره ستارگان باید از تاکسی یا اتومبیل شخصی استفاده کرد. از جاده ساحلی تا روستای برکه خلف جاده آسفالت است و از روستا تا دره ستارگان جاده خاکی نسبتا خوبی حدود 500 متر کشیده شده است که با پارک کردن وسیله نقلیه در پارکینگ این مکان به سمت این شگفتی ها که تنها در یکی از مناطق آمریکا می توان نظیر آن را دید حرکت کرد.

بهترین زمان بازدید از دره ستارگان قشم

برای آنکه بتوان با خیالی آسوده از این مکان شگفت انگیز دیدن نمود بهتر است در شرایط آب و هوایی مناسب به قشم سفر کنید. بهترین زمان بازدید از دره ستارگان قشم، فصول پاییز و زمستان است چراکه شرایط آب و هوایی در این ایام بسیار مساعد و مطلوب خواهد بود؛ همچنین اوایل فصل بهار نیز قشم دارای آب و هوایی معتدل است و می توان برای سفر به این جزیره دیدنی اقدام نمود.

سخن آخر

جزیره زیبای قشم یکی از مناطق منحصر به فرد در کشور است که هر ساله گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. جاذبه های دیدنی جزیره به قدری زیاد هستند که بازدید از تمامی آن ها چندین روز به طول خواهد انجامید. دره ستارگان قشم ازجمله جاذبه های دیدنی اصلی این جزیره محسوب می شود و اکثر افراد در سفر خود به جزیره از آن دیدن می کنند.

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
معرفی هتل دیاموند قشم - هتلی نوساز و مقرون به صرفه در قلب جزیره
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر