لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پل معلق مشگین شهر اردبیل، هیجان شیشه ای در ارتفاع 80 متری
پل معلق مشگین شهر اردبیل، هیجان شیشه ای در ارتفاع 80 متری

پل معلق مشگین شهر اردبیل، هیجان شیشه ای در ارتفاع 80 متری

عبور از روی درختان سبز و رودخانه آبی درارتفاع هشتاد متری ، یعنی عبور از روی بلندترین پل خاورمیانه :

این پل ۲ متر عرض و به اندازه روزهای سال ۳۶۵ متر طول دارد.
می شود بر روی این پا ایستاد و قامت شکوهمند سبلان را تماشا کرد.
و یا لحظه ای مکث کرد و از کفپوش شیشه ای پل ، نگاهی به زیر پای خود انداخت.
می توان نظاره گر عبور ساکت و شاعرانه رودخانه ” خیاوچای ” شد. این رودخانه در میان دره ای قرار دارد که پل معلق بر روی آن ساخته شده است و شاید اگر دقیق تر شویم بتوانیم ماهی های قزل آلای خال قرمز را در آن ببینیم چرا که این رودخانه مهمترین زیستگاه این ماهی هاست.

در انتهای پل ، برای تنوع و کسب هیجان بیشتر تفریحاتی از جمله زیپ لاین ساخته شده است. زیپ لاین یک ورزش جدید است به شکلی که افراد برای رفتن از یک کوه یا تپه بزرگ به قسمتی دیگر، از کابل و آویزان شدن به آن استفاده می کنند.
نور سبلان

این پل عجیب در کنار تالارهای پذیرایی ، ورزش‌های هوایی ، اسب و دوچرخه سواری، رستوران گردان و بازارچه‌های صنایع‌دستی، شهربازی ، پاراگلایدر، هارد سافت (پرش از ارتفاع بر روی تشک بادی) ودیگر امکانات مختلف تفریحی، همگی در یک مجموعه گردشگری به نام “خیاو تاگیردولی” که با نام “نور سبلان ” نیز شناخته می شود، قرار دارد که به عنوان بزرگترین پروژه گردشگری استان اردبیل از آن یاد می کنند.

پارک جنگلی مشگین شهر
پارک جنگلی مشگین شهر

این پل معلق هیجان انگیز بخشی از یک پارک جنگلی است. شهربازی ، زمین اسکیت و آبشار مصنوعی در ورودی پارک جذابیت آن را دوچندان کرده است . یکی از تفریحات این پارک ، سوار شدن ماشین های قدیمی و گشت و گذار است.
اگر قصد تفریح در خارج از مجموعه را هم داشتید ، در نزدیکی پارک جنگلی آبگرم های متعددی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

مقبره مغولی اسفستان قزوین در سرابِ آذربایجان شرقی
ادامه مطلب

خیالتان آسوده
پل مشگین شهر
برای ساختن این پل از پلیمر و کامپوزیت که به شکل طرح چوبی است استفاده کرده اند که در برابر رطوبت و ضربه و حریق و فشار ، مقاومت می کند. ضد صاعقه‌، سنسورهای کنترل حرکتی ، بادسنج و دمپرهای خنثی‌کننده رزونانس نیز در این پل به کار رفته تا ایمن تر شود امنیت پل در مقیاس جهانی است و مقاومت بالایی دارد؛ به گونه ایست که در روزهای تعطیل ۳ هزار نفر می توانند از آن عبور کنند.
البته نباید روی آن بدوید یا پرش داشته باشید چرا که این کار موجب نوسان در پل خواهد شد و برای سالمندان و کودکان خطراتی را ایجاد خواهد کرد

کجا بمونیم؟
پل مشگین شهر
برای رزرو هتل و مهمان سراها ، سوئیت های اقامتی و خانه های محلی می توانید قبل از سفر اقدام به رزرو آنلاین هتل نمایید. در عین حال می توان به کمپینگ و اقامت در چادر هم فکر کرد. از جمله هتل های مشگین شهر هتل دورنا مشگین شهر و اکو کمپ دورنا می باشد.

چه زمانی برویم؟
پل مشگین شهر
بهتر است اوایل بهار و تابستان به دیدن این پل رفت.
اما در پاییز و زمستان به دلیل اینکه منطقه کوهستانی است سرمای هوا می تواند آزار دهنده باشد.

شب های جادویی
پل مشگین شهر
شب هایش را از دست ندهید.

چگونه برویم؟

استان اردبیل . شهرستان مشگین شهر در جاده موئیل واقع در خیابان سعدی، پشت بیمارستان ولیعصر(عج) … منطقه نمونه گردشگری نور سبلان.
مشگین شهر

زمان بازدید: همه روزه از ساعت 08:00 الی 24:00

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر