لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> گران ترین شهرها برای مهاجرت در سال 2018
گران ترین شهرها برای مهاجرت در سال 2018

گران ترین شهرها برای مهاجرت در سال 2018

اگر فکر می کنید که زندگی در شهرهای آسیایی ارزان تر از زندگی در همتایان اروپایی است کاملاً در اشتباه هستید. بر اساس آماری که اخیراً توسط موسسه مشاور بین المللی Mercer منتشر شده است، برخی از شهرهای آسیایی اکنون جزو گران ترین شهرهای جهان برای مهاجرت دائم یا مهاجرت کاری هستند. در صدر این فهرست شهر هنگ کنگ قرار دارد که سال گذشته نیز در رتبه اول فهرست قرار داشت. قرار گرفتن در صدر گران ترین شهرهای جهان برای شهری که حتی داشتن یک فضا برای پارک ماشین نزدیک به 760.000 دلار هزینه خواهد داشت جای تعجب ندارد.

از 10 شهر گران قیمتی که توسط موسسه مذکور در صدر فهرست قرار گرفته اند، 7 شهر در آسیا قرار دارند. در این رده بندی شهرهای آسیایی توکیو، سنگاپور، سئول، شانگهای و پکن به ترتیب در رتبه های دوم، چهارم، پنجم، هفتم و نهم قرار گرفته اند. شهر اروپایی زوریخ در سوییس در رتبه سوم، لواندا، پایتخت آنگولا در رتبه ششم، انجامنا در چاد در رتبه هشتم و برن در سوییس نیز در رتبه دهم قرار دارند. به عقیده یکی از مدیران این موسسه بخش زیادی از علت قرار گرفتن کشورهای اکثراً آسیایی در این رده بندی به رونق اقتصادی در این شهرها باز می گردد.
لواندا آنگولا
یوون تریبر، از مدیران ارشد مرسر در این باره چنین می گوید:” مقررات کنترل مالی قوی تر چین، اقتصاد در حال شکوفایی و تلاش برای داشتن یوآن چین به عنوان یک واحد پولی بین المللی باعث شده که شهرهای چینی در این رتبه بندی بالا بیایند. با این وجود، بالا رفتن هزینه زندگی درنقاط دیگری در جهان باعث شده که شهرهای ژاپنی و به خصوص ناگویا و اوزاکا در رتبه بندی امسال افت فاحشی داشته باشند”.
رتبه بندی موسسه مذکور از 209 شهر بزرگ در سراسر جهان بر اساس «سبد» متشکل از 200 فاکتور و موضوع تهیه شده است که هزینه زندگی برای مهاجران را مشخص می کند. هزینه رزرو هتل و اقامت، هزینه یک فنجان قهوه و حتی بلیط سینما نیز در این رتبه بندی و سبد لحاظ شده است.
hong kong
هنگ کنگ
این رتبه بندی به عنوان منبعی معتبر و قابل اعتماد برای کمک به کمپانی های بین المللی جهت برآورد هزینه های مربوط به کارمندانشان در کشورهای دیگر تهیه شده است. فهرست یاد شده نشان می دهد که رتبه شهرهای ایالات متحده نسبت به سال های گذشته و در اثر کاهش ارزش مبادله ای دلار در برابر دیگر رازهای رایج بین المللی تنزل پیدا کرده است. نیویورک سیتی که گران ترین شهر ایالات متحده برای مهاجران شناخته شده است در این فهرست رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است و بعد از آن نیز شهرهای سانفرانسیسکو و لس آنجلس قرار دارند که به ترتیب رتبه های بیست و هشتم و سی و پنجم را بدست آورده اند.
شهرهای اروپایی نیز عمدتاً در این رتبه بندی عملکرد صعودی داشته اند که ارزهای محلی قدرتمند نقش مهمی در این امر داشته است. شهر پاریس با 28 پله صعود نسبت به سال گذشته در رتبه سی و چهارم فهرست گران ترین شهرهای جهان قرار گرفته است و رم نیز با 24 پله صعود به رتبه چهل و ششم رسیده است در حالی که شهر مادرید رتبه شصت و چهارم را به خود اختصاص داده است.
سوئیسسوئیس

اغلب شهرهای حاضر در خاورمیانه نیز شاهد تنزل رتبه در فهرست گران ترین شهرهای جهان بوده اند که اغلب به دلیل کاهش اجاره ها بوده است. گران ترین شهر خاورمیانه ای در این فهرست شهر تل آویو است که رتبه شانزدهم را در اختیار دارد.

ارزان ترین شهر این فهرست برای مهاجران کاری نیز شهر تاشکند در ازبکستان شناخته شده است که بعد از آن نیز شهرهای تونس در کشور تونس، بیشکک در قرقیزستان، بانجول در گامبیا و کراچی در پاکستان قرار دارند.

فهرست 20 شهر اول رتبه بندی گران ترین شهرهای جهان برای مهاجرت به شرح زیر است:
1. هنگ کنگ (چین)
2. توکیو (ژاپن)
3. سنگاپور
4. سئول (کره جنوبی)
5. لواندا (آنگولا)
6. شانگهای (چین)
7. انجامنا (چاد)
8. پکن (چین)
9. برن (سوییس)
10. ژنو (سوییس)
11. شنژن (چین)
12. نیویورک سیتی (ایالات متحده)
13. کپنهاگن (دانمارک)
14. گوانگژو (چین)
15. تل آویو (اسراییل)
16. مسکو (روسیه)
17. لیبروایل (گابن)
18. برازاوایل (جمهوری دموکراتیک کنگو)
19. لندن (بریتانیا)

احساس غربت نكردن در یك شرایط فرهنگی متفاوت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر