لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> تدابیر امنیتی برای حفاظت از برج ایفل
تدابیر امنیتی برای حفاظت از برج ایفل

تدابیر امنیتی برای حفاظت از برج ایفل

برج ایفل ظاهر جدیدی پیدا کرده است.
چندین ماه پیش برنامه هایی برای ساخت دیوار ده فوتی شیشه ای ضدگلوله برای حفاظت بهتر از این بنای تاریخی در برابر حملات تروریستی به اجرا در آمد و اکنون در حال کامل شدن می باشد.
طبق گزارش روزنامه ی فرانسوی “لا پاریسین” ، شهر پاریس آماده ی پرداخت 22 میلیون دلار برای این دیوار، به علاوه 320 میلیون دلار دیگر برای نوسازی و دیگر تعمیرات با هدف افزایش امنیت این برج بود ولی در حقیقت، بر اساس تحقیقات 40 میلیون دلار تا به حال فقط برای دیوار شیشه ای صرف شده است.

این دیوار شیشه ای جدید دید مردم را نسبت به برج محدود نخواهد کرد ولی با این حال مخالفان این تغییرات بر این باورند که این دیوار طراحی این بنا را تحت شعاع خود قرار خواهد داد و آن را بیش از حدّ نیاز متحوّل خواهد کرد. هم چنین باید افزود که این دیوار دسترسی مردم را به باغ های اطراف آن نیز محدود خواهد کرد. سال گذشته ، ژان- سباستین باشت ، مدیر عامل سازمانی به نام “ل آمیس دو پمپ دی مارس” بیان کرد که: “شخصی سازی بوستان های جنب این بنای عمومی غیر قابل قبول می باشد و با باور “هم زیستی صلح آمیز” که یکی از اندیشه های اصلی سازندگان این اعجوبه معماری و نماد معنوی آن است و برای همسایگان این منطقه نیز بسیار اهمیّت بسزایی دارد ، مغایرت دارد.

با این حال باید به این نکته اشاره کرد که پس از حمله تروریستی به پاریس در سال 2015 و کشته شدن 130 نفر از مردم این شهر ، امنیت اولویت بیشتری نسبت به ظاهر این بنا پیدا کرده است.
بیشتر بخوانید:
eiffel-tower-bulletproof-glass-wall

آلین دوماس ، مدیر فنی شرکت ناظر بر امور اجرایی برج ایفل بر این نکته اشاره کرد: “ایفل ، ظاهر بسیار زیباتری نسبت به وضعیت کنونی خود و با وجود موانع موقتی که از دو سال پیش نصب شده اند پیدا خواهد کرد و امّا مهم تر از آن این که امنیت جانی بازدید کنندگان افزایش بسزایی خواهد یافت و این مسئله اولویت اوّل ما می باشد.”
در حال حاضر دیوار های شیشه ای در دو سمت برج حاضر و آماده شده است و دو وجه دیگر آن فعلاً حصار کشی شده هستند. صدها بلوک سنگی دیگر نیز برای جلوگیری از حملاتی که با اتومبیل انجام می شوند در جلوی دیوار ها نصب خواهد شد. توریست ها هم چنان قادر خواهند بود بدون نیاز به هیچ نگرانی رزرو هتل خود را در پاریس انجام داده و به این بنا دسترسی پیدا کنند.
این دیوار در ماه جاری تکمیل خواهد شد.

قصر موسیقی کاتالان بارسلونا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر