لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بهترین جاذبه های گردشگری لاهیجان
بهترین جاذبه های گردشگری لاهیجان

بهترین جاذبه های گردشگری لاهیجان

لاهیجان یکی از شهرستان های استان گیلان در یک منطقه کوهپایه ایی قرار دارد. لاهیجان پنجمین شهر پرجمعیت در کشور است. این شهرستان هر ساله مقصد بسیاری گردشگران داخلی و جهانگردان خارجی است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این شهر در شرق استان گیلان قرار دارد. این شهر به عنوان بزرگترین شهر شرق استان گیلان از سمت شرق در کنار شهرستان لنگرود، از سمت غرب در کنار شهرستان استانه اشرفیه قرار گرفته است. این شهرستان سرسبز از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه های بلند البرز محدود شده است. این شهر پس از رشت پرجمعیت ترین شهر در استان گیلان است. دیدنی های طبیعی همچون تالاب سوستان، شیطان کوه، آبشار زیبای شیطان کوه و منطقه تفریحی بام سبز لاهیجان نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند.
از لحاظ پوشش گیاهی این شهر دارای باغات سرسبز چای و درختان میوه هایی مانند نارنج و پرتغال است. اوج زیبایی این شهر در فصل بهار است که شکوفه های درختان پدیدار می شوند و گل های بهاری سر از خاک بیرون می آورند. عطر دل نشین شکوفه های بهاری در باغات و تالاب های لاهیجان به ویژه شکوفه بهار نارنج در فصل بهار بسیار دلنشین است و حس خوبی را منتقل می کند. قدمت شهر لاهیجان حدود 800 سال است که این شهر را علاوه بر زیبایی های طبیعی از زیبایی های تاریخی نیز بهره مند کرده است. شهرستان لاهیجان از 8 دهستان تشکیل شده است، دهستان های رودبنه، لیالستان، بازکیاگوراب، لیل، آهندان، لفمجان، شیرجو پشت و چوشل در ششهرستان لاهیجان قرار دارند. تابستان های این شهرستان مانند سایر شهر های شمالی کشور گرم و مرطوب است در زمستان ها اغلب اوقات ابتدا باد خیلی گرم می وزد و بعد برف می بارد. در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین مکان های دیدنی این شهر اشاره خواهیم کرد. رزرو هتل در لاهیجان از جمله اقداماتی است که گردشگران برای اقامت های یک روزه و چند روزه در این شهر توریستی انجام می دهند. از جمله هتل های تاپ لاهیجان می توان هتل رسپینا لاهیجان را نام برد که به تازگی افتتاح شده است. فاصله 20 کیلومتری این هتل تا ساحل دریای خزر و فاصله 9 کیلومتری تا شهر لنگرود، از دیگر مزایای اقامت درآن می باشد.
تالاب سوستان

تالاب سوستان

این تالاب دارای آب شیرین در منطقه ای بکر و زیبا قرار گرفته است. آب این تالاب در فصل های زمستان و پاییز افزایش می یابد و در فصل های بهار و تابستان مقداری کاهش می یابد. گیاهان مردابی و نیزار هایی در اطراف و درون این تالاب وجود دارند. این تالاب پرآب و زیبا زیستگاه یک سری از گیاهان مردابی متعلق به مناطق شمالی ایران و گونه هایی از پرندگان محلی می باشد. قدم زدن و اتراق کردن در زیر سایه درختان بلند و قطور اطراف این تالاب و لذت بردن از صدای پرندگان محلی این منطقه و خنکای آب به خصوص در فصل گرما بسیار لذت بخش است. این تالاب به دلیل طبیعت بکر و دور از هیاهوی شهری که دارد هدف بسیاری از مسافران به استان گیلان است.
شیطان کوه

شیطان کوه

یکی از محبوب ترین و معروف ترین مناطق گردشگری لاهیجان که در بخش شرقی شهر لاهیجان قرار گرفته این منطقه است که در نزدیکی این منطقه یک استخر بزرگ و پر اب قرار دارد که در وسط آن یک بنای تاریخی قرا دارد. بر روی قسمت های مختلف این کوه پله هایی ساخت هشده است که بالا رفتن از این کوه را برای گردشگران آسان می کند. بر روی این کوه سرسبز یک آبشار زیبا نیز ساخته شده است که دارای طراحی بسیار زیبایی است. شب ها این آبشار به شکل زیبایی نور پردازی می شود که زیبایی آن را بیشتر می کند. یک تلکابین بسیار زیبا بر روی این کوه ساخته شده است که از ارتفاع پایین می اید و از روی استخر می گذرد و در انتهای استخر در یک پارک زیبا به زمین می نشیند. اطراف این کوه زیبا کافه های مجلل، رستوران های شیک و تعدادی پاساژ و مرکز خرید ساخته شده است.
استخر لاهیجان

استخر لاهیجان

یک استخر در منطقه ای زیبا و در نزدیکی شیطان کوه که در وسط آن یک بنای تاریخی قرار دارد. طول این استخر حدود 2 کیلومتر می باشد و دور آن پیاده رویی برای پیاده روی طراحی شده است. این پیاده رو توسط شمشاد ها و گیاهان محلی تزیین شده است. استخر لاهیجان از مراکز مهم و از جاذبه های گردشگری مشهور این شهر است. عمق آب این استخر حدود 4 متر و مساحت آن 17 هکتار است.
تالاب امیر کلایه

تالاب امیر کلایه

یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین تالاب های استان گیلان با پوشش گیاهی گیاهان مردابی و گیاهان تالابی است. این تالاب با وسعتی پهناور 1230 هکتار و عمق متوسط 3 متر یک ویژگی منحصر بفرد دارد گه این تالاب را از سایر تالاب های استان گیلان متمایز می کند این است که تالاب امیر کلایه جزو معدود تالاب های اب شیرین است که در یک کیلومتری دریا قرار گرفته است در واقع این تالاب اب شیرین به دلیل قرار گرفتن در شمال شهرستان لاهیجان به دریای خزر بسیار نزدیک است. یکی از گونه های گیاهی مشهور این تالاب پسته دریایی است. پسته دریایی پس از رشد به لاله دریایی تبدیل می شود که بسیار زیبا و شگفت انگیز است. از لاله دریایی برای مصارف دارویی در طب سنتی استفاده می شود. از دیگر گونه های گیاهی مشهور این تالاب، نیلوفر آبی است. این تالاب در فصل زمستان میزبان پرندگانی است که از منطقه سیبری به مناطق جنوبی ایران مهاجرت می کنند.
بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری لاهیجان که برای رسیدن به این ارتفاع باید حدود هزار پله را طی کنید تا به بالای شیطان کوه برسید که منطقه بام سبز در ان قرار دارد. البته یک مسیر با شیب تند برای دسترسی به این منطقه با خودرو ساخت هشده است تا گردشگران و مسافران به راحتی بتوانند خود را به این منطقه با چشم انداز فوق العاده زیبا برسانند. تله کابین لاهیجان به عنوان اولین تله کابین استان گیلان در سال 1384 در این محل احداث شد که از شناخته شده ترین مراکز تفریحی استان گیلان است. در این منطقه همچنین تعدادی کافه، شهربازی و مراکز تفریحی دیگر ساخت شه است که هر ساله پذیرای گردشگران هستند.
مقبره کاشف السلطنه

مقبره کاشف السلطنه

یک بنای تاریخی در شهر لاهیجان است. این بنای تاریخی مقبره شخصی است که برای اولین بار چای را از هندوستان به ایران آورد. کاشف السلطنه اولین کسی بود که کشت چای در ایران را رواج داد به همین علت این شخص را “پدر چای ایرانگ می دانند. این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجار در خیابان کاشف شرقی قرار دارد. حاج محمد میرزا کاشف السلطنه معروف به چایکار رواج چای در ایران را در این شهر شروع کرد. مقبره کاشف السلطنه به یبک معماری غربی بر روی تپه ای از بوته چای ساخت شد. این بنای تاریخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر لاهیجان است.
مقبره کاشف السلطنه

مقبره شیخ زاهد گیلانی
یکی دیگر از بناهای تاریخی شهر لاهیجان که در بیرون شهر و در مسیر بزرگراه لاهیجان – لنگرود و در شرق شهرستان لاهیجان قرار دارد. این جاذبه گردشگری لاهیجان جنبه تاریخی و مذهبی دارد. این مقبره تاریخی در 3 کیلومتری شهر لاهیجان و در روستایی به نام شیخانبر قرا گرفته است. این ارامگاه در دامنه کوه و در میان بوته های چای قرار گرفته که باعث شده در اطراف این مقبره تاریخی یک فضای طبیعی بکر و زیبا خودنمایی کند.

روستای اولسبلنگاه ماسال
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر