لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> خرابه های تاریخی جزیره «کیلوا کیسیوانی» در تانزانیا
خرابه های تاریخی جزیره «کیلوا کیسیوانی» در تانزانیا

خرابه های تاریخی جزیره «کیلوا کیسیوانی» در تانزانیا

جزیره «کیلوا کیسیوانی» (Kilwa Kisiwani) به معنای «جزیره کوچک ماهی ها» که در ساحل دور تانزانیا واقع شده روزگاری مرکز یکی از بزرگ ترین امپراطوری های شرق آفریقا بوده است. از قرن نهم تا 19 میلادی، جزیره کیلوا کیسیوانی یک بندر بسیار ثروتمند، مشهور و پرقدرت بود که در اواخر قرون وسطی در اوج شهرت و اعتبار خود قرار داشت. در آن دوران، امپراطوری حاکم بر این منطقه از کنیا تا موزامبیک وسعت داشت و رونق کیلوا کیسیوانی برای توسعه و پیشرفت تمدن سواهیلی بسیار حیاتی و مهم بود.
در این دوران سازه های بسیار بزرگی در این جزیره ساخته شده که اکنون اگر چه به خرابه تبدیل شده اند اما هنوز زیبایی خیره کننده ای دارند زیرا تنها بازمانده یک امپراطوری بسیار قدرتمند و بزرگ هستند. یکی از زیباترین و جذاب ترین این خرابه ها، مسجد جامع است که بزرگ ترین مسجد ساحل شرقی آفریقا به شمار می آید. این مسجد دارای 16 گنبد است که با صدها ستون و طاق زیبایی خاصی به این جزیره بخشیده اند. یکی دیگر از سازه های دیدنی این جزیره، قصر «حسونی کوبوا» (Husuni Kubwa) است که از بلندی روی جزیره مسلط بوده و روزگاری بزرگ ترین ساختمان در صحرای آفریقا به شمار می آمد.
Kilwa Kisiwani Ruins
به گفته افسانه ها، این امپراطوری توسط یک شاهزاده ایرانی که کیلوا کیسیوانی را از یک پادشاه محلی در ازای پارچه ای به مساحت تمام جزیره خریداری کرده بود در این منطقه ساخته است. سپس این شاهزاده ایرانی، پلی که جزیره مذکور را به سرزمین های مادر تانزانیا متصل می کرد نابود ساخت تا ارتباطی بین این دو منطقه وجود نداشته باشد.
جزیره کیلوا کیسیوانی رفته رفته ثروتمند و قدرتمند شد زیرا در محل مناسبی واقع شده و در مسیر تجاری بین آفریقا، چین، هند و عربستان قرار داشت. طلا، چینی، سنگ کوارتز، عاج فیل و دیگر اجناس و کالاهای گرانقیمت، همه از این جزیره می گذشتند. از صادرات ویژه این جزیره می توان به ادویه جات مختلف، لاک لاک پشت و البته برده اشاره کرد. رکود و زوال این جزیره در قرن 16 میلادی آغاز شد، زمانی که پرتغالی ها ساخت قلعه خود را در این جزیره به اتمام رساندند و کنترل تجارت در این منطقه را به طور کامل در دست گرفتند.
Kilwa Kisiwani Ruins

چیزهایی که قبل از سفر به جزیره کیلوا کیسیوانی باید بدانید
پس از رزرو هتل و سفر به آفریقا در اداره میراث فرهنگی محلی باید برای دیدن این جزیره زیبا ثبت نام کنید و این کار به تشریفات خاصی نیاز ندارد زیرا جهانگردان زیادی به این جزیره سفر نمی کنند. برای سفر به این جزیره باید یک قایق بادبانی محلی کرایه کنید.

هتل جوورا دبی؛ مرتفع ترین هتل جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر