لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> آیا بردن لپ تاپ به سفر ضروری است؟
آیا بردن لپ تاپ  به سفر ضروری است؟

آیا بردن لپ تاپ به سفر ضروری است؟

برای اکثریت مردم ، جواب منفی است.
همین چند سال پیش ، اگر که می خواستید در پس از رزرو هتل و سفر در مقصد، به دوستان و خانواده خود ایمیل بزنید و یا پیامی بفرستید ، انتخاب های بسیار محدودی وجود داشت.
ممکن بود لازم شود ساعت ها به دنبال کافی نت ها بروید یا با کند ترین اینترنت جهان در گوشه ای از اتاقتان در هتل کلنجار بروید. قاعدتا می توانستید لپ تاپتان را با خود ببرید و با اینترنت وای فایی که بیشتر مواقع قطع و وصل می شد دست و پنجه نرم کنید. هیچ کدام از این روش ها برای هیچکس تجربه ی دلپذیری به همراه نداشت.

ولی الان همه چیز تغییر کرده است.

اوّلین گوشی تلفن همراه آیفون در سال 2007 و اوّلین آیپد در سال 2010 روانه بازار شد. با اینکه هیچکدام از این دو ، اوّلین محصول نوع خود نبودند امّا شهرت آن ها برای همیشه بازار کامپیوتر ها و گوشی های همراه را دگرگون کرد.
حال ، باید از مسافران و توریست های امروزی بپرسیم: آیا هنوز به یک لپ تاپ نیاز دارید یا انتخاب بهتری وجود دارد؟
این مسئله در همین یک سؤال خلاصه می شود.

با اینکه استدلال ها و برهان های زیادی درباره ی فواید و ضرر های سفر کردن با لپ تاپ وجود دارد ، می توان تمام آن ها را در یک سؤال کوتاه که هر توریست قبل از شروع مسافرت باید از خود بپرسد خلاصه کرد: من برای چه کاری آن را لازم دارم؟
*آیا شما یک کاربر معمولی هستید؟

نیاز های کامپیوتری برای بسیاری از کسانی که برای یک یا دو هفته قصد سفر دارند ، خیلی ساده و پیش پا افتاده است. جستجو در وب ، خواندن یک کتاب ، آپلود کردن عکس هایی که از ساحل و دریا گرفته اند در شبکه های اجتماعی مانند؛ فیس بوک و … کارهایی است که نیازی به یک لپ تاپ بزرگ و سنگین ندارند.

تماشای فیلم و سريال بر روی تبلت به اندازه تماشای آن روی لپ تاپ لذّت بخش است ، برقراری تماس های ویدیویی، حتّی از طریق اسکایپ ، بر روی گوشی راحت تر است و اپلیکیشن های فراوان و متنوعی که برای هردوی این دستگاه ها وجود دارد ، تقریباً در تمام مواقع حین سفر ، آن ها را از یک لپ تاپ پر کاربرد تر کرده است.
laptop on travel

اگر یک کارت SD خوان را هم به وسایل همراهتان اضافه بکنید ، کپی کردن ، به اشتراک گذاشتن و بک آپ گرفتن از عکس ها نیز ممکن می شود. حتّی کارهای بانکی و پرینت مدارک موردنیازتان در سفر از نظیر بلیط های هواپیما و … همه و همه با استفاده از وسایلی که سبک تر ، کوچک تر ، ارزان تر هستند و عمر باطری بیشتری هم نسبت به لپ تاپ دارند انجام می شوند.

بیشتر سرویس های VPN هم بر روی گوشی ها با همان کیفیت لپ تاپ کار می کنند ، پس لازم نیست امنیت اینترنتی خود را هنگام استفاده از وای – فای عمومی به خطر بیاندازید.
laptop on travel

از آن جایی که باطری های قابل حمل و پاور بانک ها تقریباً کوچک و ارزان هستند و هم چنین به این دلیل که امروزه می توان پورت های USB را در اکثر هواپیما ها ، قطار ها و اتوبوس ها یافت ، شارژ کردن حین حرکت هم بسیار کم دردسر تر شده است.

به طور خلاصه ، اگر نیاز های شما در دسته نیاز های روزمره و کاربردی می باشد ، یعنی بیشتر برای بررسی و مشاهده ، شما می توانید با خیال راحت لپ تاپ خود را در خانه بگذارید و از فضای خالی ایجاد شده در چمدان هایتان برای حمل سوغاتی استفاده کنید.

*آیا شما یک سازنده هستید؟
در حالی که اکثر مردم در سفر به لپ تاپ نیازی ندارند ، اقلیتی وجود دارند که این مسئله برای آن ها صدق نمی کند. در بسیاری از موارد ، این مسافران کسانی هستند که به شیوه های خاص خودشان کار و سفر را با هم ترکیب کرده اند.
شاید این فرد یک عکاس حرفه ای یا یک سازنده ویدیو کلیپ ، یک نویسنده یا کسی که هرچه قدر هم که بخواهد نتواند حتّی برای دو هفته کار خود را رها کند باشد.
عامل مشترک میان تمامی این افراد این است که علاوه بر نیاز های روزمره ، آن ها احتیاج دارند که در خارج از خانه نیز به خلق و ساخت محتوا بپردازند. با اینکه امکان تدوین صدها عکس ، نوشتن هزاران کلمه و یا ویرایش یک شاهکار سینمایی بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها وجود دارد ، انجام کار به این روش اصلاً لذّت بخش نمی باشد.

به همراه داشتن یک کیبورد بلوتوثی یا دیگر لوازم مشابه می تواند کمک بکند. هم چنین اگر شما یکی از مدل های جدید گوشی های Samsung Galaxy را داشته باشید سیستم پایه ای DeX این فرصت را به شما می دهد تا یک مانیتور و یک کیبورد را به هم متصل کنید و از خود گوشی به عنوان موس استفاده کنید و تجربه ی کامل کار با کامپیوتر را برای کار های سبک برای خودتان فراهم کنید.
laptop on travel

امّا در کل هنوز کار با لپ تاپ و دیگر وسایل ترکیبی و هایبرید مانند؛Microsoft Surface Pro بسیار سریع تر و راحت تر می باشد.

همینطور برای موقعیت هایی که قدرت تحلیل و محاسبه نیز برای ما از اهمیّت و اولویت بالایی برخوردار باشد ، با وجود پیشرفت روزافزون وسایل هوشمند جدید ، همچنان لپ تاپ ها با گوشی های هوشمند از این نظر قابل مقایسه نمی باشند. نسخه های کامل نرم افزار هایی از قبیل Photoshop و یا Final Cut نیز بر روی اندروید و iOS موجود نمی باشند پس اگر قصد استفاده از آن ها را دارید انتخاب های زیادی ندارید.

*کلام آخر

فرق میان کارهایی که با یک لپ تاپ در مقایسه با وسایل قابل حمل دیگر امروزی می توان انجام داد هر ساله کمتر و کمتر می شود ، تا جایی که زمانی می رسد که چیزی نمانده باشد که یک تبلت معمولی نتواند آن را انجام دهد. در حال حاضر نشانه هایی از وقوع این اتفاق موجود می باشد ولی هنوز تکنولوژی لازم برای استفاده همگان در دسترس نیست.
laptop on travel

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که برای بیشتر مسافران اصلاً تصمیمی برای گرفتن وجود ندارد. گوشی هوشمند و یا تبلت خود را در بار های خود بگذارید و به سمت فرودگاه حرکت کنید. لپ تاپ شما می تواند در امنیت کامل در خانه تان بماند و شما در جاده می توانید یک مورد را از لیست نگرانی های خود خط بزنید.

Google map و روش های استفاده از آن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر