لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> کوچک ترین کشورهای دنیا
کوچک ترین کشورهای دنیا

کوچک ترین کشورهای دنیا

واژه ی « کشور » همیشه به سرزمینی وسیع با تعداد بسیار زیادی از مردم اشاره ندارد. از اینکه برخی از کوچک ترین کشورهای دنیا ثروتمندترین آنها به شمار می آیند شگفت زده خواهید شد. در ادامه به سه مورد از کوچک ترین کشورهای دنیا اشاره خواهیم کرد که شایسته است برای دیدنشان به آنها سفر کنیم:


کشور وایتکان

کشور وایتکان، مرکز کلیسای کاتولیک، با مساحتی برابر 44 درصد کیلومتر مربع کوچک ترین کشور دنیا به شمار می آید. این کشور در شهر رُم پایتخت کشور ایتالیا واقع شده است. بخشی از درآمد آن از طریق پرداخت های داوطلبانه ی مردم به اعضای کلیسای کاتولیک رم و بخشی دیگر از طریق درآمد حاصل از ورودی موزه ها، فروش تمبر پستی و درآمدهایی از این قبیل به دست می آید.
بیشتر بخوانید:

monaco
کشور موناکو

موناکو، دومین کشور کوچک دنیا تنها 2 کیلومتر مربع مساحت دارد و در خط ساحلی زیبا و دلربای فرنچ ریویرا در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است. شهرت این کشور به ساکنین ثروتمند و مشهور آن است و مکان تفریحی مورد پسند اشخاص میلیونر و میلیاردر است. موناکو دارای رکوردی دیگر است: این کشور با جمعیتی برابر 38400 نفر پرتراکم ترین جمعیت در دنیا را داراست.


Nauru
کشور ناورو

تا به حال نام این کشور را شنیده اید؟ خوب، این کشوری جزیره ای در میکرونزی – یکی از بخش های Oceania – در مرکز اقیانوس آرام است. با مساحتی مجموعا برابر با 21 کیلومتر مربع، این کشور همچنین کوچک ترین کشور جزیره ای در دنیا به شمار می رود.

روش های پیشگیری از اورتوریسم در مقصدهای گردشگری
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر