لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> هتل ها برای دفع حشره موذی ساس هزینه ی زیادی می کنند
هتل ها برای دفع حشره موذی ساس هزینه ی زیادی می کنند

هتل ها برای دفع حشره موذی ساس هزینه ی زیادی می کنند

حمله ساس در سراسر هتل های دنیا ادامه دارد و نگرانی مسافران نیز نسبت به خطرات ماندن در هتل هایی که به این مشکل برخورده اند بیشتر می شود. بدون شک ، شبی را در تختی که مورد هجوم ساس بوده است گذراندن ، نتایج نا مطلوبی را برای ما رقم خواهد زد. فقط کافی است از ” سابرینا جیلز سنت پیر ” مدل برزیلی در اینباره پرسید. کسی که به گفته خودش دو سال پیش توسط ساس ها مورد هجوم قرار گرفته ، از سوییت هتل “پالم دزرت” در نزدیکی شهر ” پالم اسپرینگز ” ایالت کالیفرنیا شکایت کرد.

با اینکه ممکن است بسیاری از گردشگران نگران تجربه کردن حادثه ای مشابه باشند ولی در حقیقت این مسئولان و مدیران هتل ها هستند که به خاطر وجود این انگل مزاحم خواب و خوراکشان کم شده و یا از بین رفته است.
طبق مقاله ای با نام ” چشم اندازی به هزینه دفع ساس: گزارشی از صنعت مهمان نوازی ” که حاصل پژوهش های انجام شده توسط متخصصان مرکز کنترل حشرات موذی و دفع آفات “Orkin” در سال گذشته می باشد ، هر هتل به طور میانگین 6383 دلار به ازای هر بار مواجه شدن با ساس پرداخت می کند. این مقدار و رقم که شامل هزینه ی تعویض بالشت ها و پتو ها، رفع مشکل و پاکسازی از آلودگی ساس می باشد، این معنا را تداعی می کند که هزینه هر رخداد چنین سانحه ای با هزینه از دست دادن مسافران برای 50 شب یک اتاق برابری می کند. ( با در نظر گرفتن استاندارد های کشوری )

حال اگر مخارج قضایی را هم در نظر بگیریم ، هتلداران باید 23000 دلار به ازای هر بار حمله ی حشرات پرداخت کنند.
طبق مطالعات و محاسبات انجام شده ، از آن جا که هر هتل به طور میانگین هر 5 سال 1/7 بار با مشکل ساس روبه رو می شود ، این مخارج ممکن است به 160000 دلار نیز برسد.
هزینه های قضایی یکی از نگرانی های جدّی هتل داران است. طبق بررسی ها مطالعات انجام شده در مقاله ی ذکر شده ی بالا ، حداقل 45 درصد از هتل ها با نوعی از مکاتبات قانونی در مورد مشکلات خود مواجهه داشته اند و فقط در سال گذشته از هر 5 هتل یکی به دادگاه کشیده شده است.
ولیکن بیشترین نگرانی و ترس هتلداران بدنام شدن کاروکسب آن ها در انظار عمومی است. طبق آمار های به دست آمده در دانشگاه کنتاکی ، باید تأیید کرد که این ترس کاملاً موجه است.
دانشگاه کنتاکی در این تحقیق خود به این نتیجه رسیده است که حتّی اشاره ای به وجود ساس در نقد و نظر های مسافران می تواند قیمت یک اتاق هتل را 38 دلار به ازای هر مسافر کاری و 23 دلار برای هر مسافر گردشگر برای یک شب پایین بیاورد.
با اینکه بسیار آسان است که هتلی کثیف و مخروبه را دارای پتانسیل بالا برای مورد حملات ساس در نظر گرفت ولی این طرز فکر درست نمی باشد. تنها چیزی که برای پیدا شدن و رشد سریع ساس لازم است منبع تغذیه ی آن ها یعنی خون انسان می باشد و این مادّه چیزی است که تقریباً در همه جا یافت می شود.

شل هارتزر ، حشره شناس و مدیر سرویس های فنی Orkin در مصاحبه با سایت TravelPulse.com گفت : ” هرجایی که مردم در آن زمان زیادی صرف می کنند ، محلّ مناسبی برای رشد و نمو ساس می باشد. مکان هایی مانند بیمارستان ها ، مهدکودک ها و حتّی اداره ها ، همه پتانسیل رو به رو شدن با این مشکل را دارند. “
bed bug

در اواخر سال پیش حتّی فرودگاه بین المللی “Phoenix Sky Harbor” متحمّل حمله این آفت شد.
هم چنین بخاطر افزایش این حملات ممکن است به نظر برسد که مسئولان نظافت و پاکیزگی هتل در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند امّا این چنین نیست. براساس مطالعات، 98 درصد از هتل ها حداقل یک برنامه مداوم برای پیشگیری از حمله ساس دارند.
تحقیقات بیشتر نیز نشان می دهند که 82 درصد از هتل های آمریکا برای جلوگیری از رشد ساس تلاش هایی داشته اند. 40 درصد از آن ها نیز در ماه گذشته خود مشغول به درمان این مشکل بوده اند.

همین طور که صنعت هتلداری به دنبال راه هایی برای ایجاد آرامش خاطر در مهمانان خویش است ، صنعت کنترل و مبارزه با آفات نیز که طبق پیشبینی های انجام شده تا سال 2020 به میزان درآمد 10 میلیارد دلار خواهد رسید و این نشان از پیشرفت سرسام آور آن در چند سال گذشته است ، به دنبال راه حل می گردد.
bed bug

مرکز Orkin که پا به پای هتلداران در مسیر از بین بردن مشکل ساس حرکت می کند ، برنامه ی ” Orkin Bed Bug ProAct ” را معرفی کرد. سرویس پیشگامانه و فعّالی که به طور اختصاصی برای صنعت هتلداری طراحی شده است و درمان و حل این مشکل را با بازدید و بررسی های منظم و آموزش پرسنل هتل ترکیب کرده است.

شرکت Orkin ، هتل “Pelican Pointe” در شهر کلیر واتر فلوریدا را به عنوان یکی از موارد موفّق خود در اجرای این برنامه ذکر می کند. بعد از بهره برداری این سرویس ابتکاری ، این هتل تعداد اتاق های آلوده شده را از 5 به صفر رساند.

*ساس ها باز می گردند
برای حشره ای که از سال 1950 تقریباً به طور کامل ناپدید شده بود ، چنین ظهور دوباره گسترده وعظیمی مورد عجیب و سؤال بر انگیزی است. از دهه 1990 به بعد ، ساس ها انتقام جویانه دوباره وارد محیط زیستی ما شدند و در این میان صنعت گردشگری نیز مسئولیت بخشی از آن را باید به عهده بگیرد.

هارتزر در این باره می گوید : ” در چند دهه گذشته ، مسافرین مسافت های طولانی تر و بلند تری را پیموده اند ، مخصوصاً سفر های بین المللی و این جا به جایی ها باعث پخش و گسترش ساس در سراسر جهان شده است. “
bed bug

گزیده شدن توسط یک ساس اتّفاق لذّت بخشی نیست و ممکن است باعث ایجاد تاول های قرمز رنگی بر روی پوست شما شود و ایجاد خارش کند ، ولی خوشبختانه تا به حال مدرکی از بیماری زا بودن این گزش در انسان پیدا نشده است حتّی بسیاری از افراد هستند که هیچ واکنشی نیز نسبت به آن نشان نمی دهند.
در اینجا مشکل و نگرانی اصلی ما ، حمل و نقل ساس و پخش کردن آن در دیگر محیط هاست. برای جلوگیری از بروز چنین حادثه ای ، شرکت Orkin پیشنهاد می کند که برنامه ی پنج مرحله ای S.L.E.E.P. را در روش کار خود قرار دهید.
bed bug
– بازرسی محیط (Survey): داخل اتاق خود را در هتل برای هر نوع نشانه هایی از حمله حشرات بررسی کنید. نقاط آلوده شده ی بزرگ معمولاً بویی شیرین وش مشابه با شربت سودا پاپ تولید می کنند و لکه های قرمز و قهوه ای رنگ بر روی پارچه ها بر جای می گذارند.
– بردارید و نگاه کنید (Lift and Look): در طول روز ، این حشرات شب زی در نقاط پنهانی از قبیل شکاف و درز پارچه ، فنر زیر تشک تخت خواب ، طاقچه ها ، پشت کابینت ها ، پشت عکس درون قاب و حتّی در پشت کاغذ دیواری های پاره شده پناه می گیرند و ناپدید می شوند. مطمئن شوید که همه جا را چک کرده اید و فقط به چک کردن تشک و رو تختی بسنده نکنید.

– بلند کنید (Elevate): بعد از اینکه قفسه وسایل و بار سفر را تفتیش کردید ، از آن برای معلق نگه داشتن چمدان هایتان استفاده کنید و آن ها را روی تخت ها و زمین قرار ندهید. هم چنین حواستان باشد که تمام لوازم سفرتان نزدیک دیوار نباشند تا این حشرات فرصتی برای بالا رفتن از دیوار و وارد شدن به داخل چمدان و لباس های شما را نداشته باشند.
bed bug

– معاینه کنید (Examine): در زمانی که می خواهید هنگام بازگشت از سفر ، بار هایتان را جمع کنید و هنگامی که می خواهید آن را در پایان سفر در خانه تان بیرون بیاورید ، حتماً تمام لوازم درون آن را برای پیدا کردن هر تغییر و مشکلی معاینه کنید. ( پیشنهاد می شود که این کار را در گاراژ و پارکینگ خانه تان انجام دهید تا در صورت وجود کثیفی هیچ چیزی از آن وارد داخل خانه تان نشود. )
– قرار دهید (Place): برای امنیت هرچه بیشتر ، پس از بازگشت از سفر ، تمام لباس هایتان را از چمدان فوراً داخل خشک شوری قرار دهید و به مدّت 15 دقیقه آن را روی بیشترین و بالاترین درجه شست و شو بگذارید.
از بین بردن تمام و کمال ساس کاری بسیار دشوار می باشد و حتّی اگر یک عدد از آن ها به صورت پنهانی در بار سفرتان بماند می تواند هزاران ساس دیگر تولید کند. راه و روش های خانگی نیز برای نابود سازی آن ها فایده و تأثیری ندارد و در صورت وجود هر آلودگی ، حضور یک متخصص دفع آفات که در مقابله با ساس تبحّر داشته باشد لازم می شود و این مسئله ممکن است چند هزار دلار از بودجه سفر شما کم کند.
در پایان این نکته را به خاطر بسپارید که باید همواره مراقب ساس ها باشید ولی بدانید که این موجودات ارزش کنسل کردن برنامه های شما را ندارند. امکان برخورد با این حشرات در سینمای نزدیک خانه تان با احتمال برخورد با آن ها در سفری را که ماه ها برایش برنامه ریزی کرده اید برابر است.

هتل گران میراث رشیدیه تهران، اقامتی با طعم تاریخ ایران در آینده نه چندان دور
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر