لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> سفر ماجراجویانه به پاکستان
سفر ماجراجویانه به پاکستان

سفر ماجراجویانه به پاکستان

طبق گزارش سی ان ان (CNN ) زمانی که انجمن کوله‌ پشتی ‌گردی بریتانیا نام 20 مقصد گردشگری ماجراجویی را در سال 2018 منتشر کرد پاکستان برترین جایگاه را در فهرست به خود اختصاص داده بود.

این انجمن به وجود مناظر کوهستانی خارق ‌العاده و همچنین مردم مهمان ‌نواز و دوست ‌داشتنی محلی اشاره کرده است ، و همچنین طبق نظر انجمن کوله گردی وجود این شرایط در کشور آسیای جنوبی ، نظر هر توریستی را در رابطه با این نقطه از جهان تغییر خواهد داد.
آیا کشور پاکستان آماده رسیدن به اوج موفقیت است؟

گفتنی است که این کشور در دهه 1970 یک منطقه توریستی بود اما در دهه‌ های اخیر به علت بی ‌ثباتی سیاسی و حملات تروریستی، گردشگری در این ناحیه کم رنگ شده است و جهانگردان از مسافرت به پاکستان ترس و شک دارند.
با وجود اینکه تهدیدات تروریستی در این کشور ادامه دارد و هنوز نقاطی وجود دارد که مسافران باید از رفتن به آنها اجتناب کنند ولی اوضاع امنیتی توسط دولت بهبود یافته است و این موجب ترویج گردشگری شده است و تعداد بازدید کنندگان در حال افزایش می باشد. با وجود بهتر شدن شرایط برای توریست ها، وزارت امور خارجه ایالات‌ متحده امریکا هنوز هم به شهروندان خود توصیه می‌ کند تا از سفر به کشور پاکستان تجدید نظر کنند.

در سال 2017 ، حدود 1.7 میلیون نفر گردشگر خارجی از پاکستان بازدید کرده ‌اند و این تعداد نسبت به سال قبل 200 هزار نفر افزایش داشته است.
pakistan

در ژانویه 2018 مسئولین کشور پاکستان اعلام کردند که به گردشگران 24 کشور از جمله ایالات متحده آمریکا و انگلیس، ویزای چند بار ورود ( Multiple-entry ) به مدت 30 روز را در نظر گرفته اند.
آژانس مسافرتی وایلد فرانتیر ( Wild Frontiers ) مجری تور های مستقر در انگلستان و ایالات ‌متحده آمریکا می باشد که 20 سال سابقه انتقال گردشگر به پاکستان را دارد. این آژانس اعلام کرده است که در سال جاری رزرواسیون در مرز ها به ظرفیت 100 درصد رسیده است.
جانی بیلبای (Jonny Bealby ) ، مدیر آژانس مرزهای وحشی ( Wild Frontiers) ، بیان می کند که علت جذاب بودن پاکستان با وجود مناظر با شکوه و بی نظیر مرموز برای جهانگردان کاملا واضح می باشد.

pakistan

از نظر جانی بیلبای این سفر مرموز ترین ماجراجویی بشمار می رود و برای توریست های ماجراجو این بازدید تجربه های زیادی برای ارائه دارد. گردشگران به راحتی می توانند مناظر قابل دسترس حماسی که نمونه آن را در هیچ جای دیگری نمی توان پیدا کرد را در پاکستان تجربه کنند. گفتنی است که در طول سفر دائما به سوی مناطق مرموز و بینظیر در حرکت خواهید بود و همچون سفر های عادی روز ها را کند و خسته کننده سپری نخواهید کرد. برای یک گردشگر ماجراجو این می ‌تواند بهترین سفر باشد چون دارای بیشترین مناظر باشکوه نسبت به‌ مکان های دیگر است.

مثلاً در هونزا ( دره کوهستانی در منطقه گردشگری استان گیلگیت بالتیستان ) مسافران می‌ توانند در پشت‌ بام هتل بنشینند و مشغول خوردن صبحانه شوند در حالی که از تماشای قله‌ های عظیم با ارتفاع حدود 7 تا 7000 متر که اطراف را احاطه کرده‌ اند لذت ببرند. دیدن این مناظر واقعا باور نکردنی است.
pakistan
pakistan

مدیر آژانس مرزهای وحشی همچنین به جذابیت‌ های جالب فرهنگی مردم و معماری منطقه اشاره می ‌کند. از نظر بیلبای طعم غذا در این کشور بسیار عالی است و پروسه رزرو هتل و اقامت واقعاً بهتر از آن است که مردم فکر می ‌کنند.
گردشگران قبل از مسافرت بهتر است که تمام این نکات را در نظر بگیرند تا مقصد مسافرتی پر ماجرایی را بتوانند انتخاب کنند. در اواسط دهه نود گردشگری شکوفا شده بود و مسافران هتل ‌ها را حداقل یک سال پیش از سفر رزرو می کردند. گفتنی است که با توجه به اوضاع قبلی پاکستان، گردشگری در شمال کشور هنوز به اوج خود نرسیده است ، ولی قطعا در سال‌ های اخیر متوجه تغییر در آمار سفر خواهیم شد.

وضعیت امنیتی کشور پاکستان در سه سال گذشته بهبود چشمگیری داشته است و هم‌ اکنون یک فرصت واقعی سفر برای افرادی ایجاد کرده است که قبلا از مسافرت به مکان ‌های نا امن اجتناب می ‌کردند.
pakistan

مردم از دیدن توریست های خارجی‌ بسیار خوشحال می‌ شوند

الکس رینولدز ، توریست و وبلاگ نویس آمریکایی است که تاکنون دو بار به پاکستان سفرکرده است، رینولدز در مورد این کشور مطالبی نیز مطالعه کرده است. این گردشگر معتقد است سفر قبلی یا مطالعه اطلاعات کافی به او نداد تا او را از سفر مجدد به این کشور باز دارد.

مطالب جالبی در اینترنت درباره این کشور نوشته نشده است. از مسمومیت گرفته تا آدم‌ ربایی و بمباران، همه ‌این چیزهایی که درباره پاکستان خواندم به من هشدار دادند که مرگ وحشتناکی در صورت سفر به پاکستان در انتظارم است؛ اما زمانی که از ایالت متحده امریکا به اینجا آمدم، به هشدار های پرماجرا و تلقین ترس از سفر به این مکان ، عادت کردم.

از نظر الکس رینولدز هیچ كشوری صد درصد شرور نیست و هر توریستی می‌تواند خطر و امنیت حاکم در آن کشور را تجربه کند.

pakistanتوریست و وبلاگ نویس آمریکایی همراه یک دوست به سوی پاکستان حرکت کرد. برخلاف نگرانی‌ های دوستان و خانواده ، دوازده هفته را در سال 2016 و 2017 به سراسر این کشور سفر کرده بودند و سخاوت مردم پاکستان رینولدز را تحت تاثیر قرار داده بود. به دلیل حضور تمام ‌وقت این توریست در پاکستان، پدر و مادر رینولدز با ترس و وحشت خواستند تا در اسرع وقت این کشور را ترک کند.
از نظر الکس رینولدز مهمان ‌نوازی واقعی را به ‌طور کامل می توان در پاکستان تجربه کرد.

رینولدز از خاطرات سفر به پاکستان، مهمان نوازی مردم را تعریف می کند “مردم محلی از من دعوت می‌ کردند تا به خانه ‌هایشان بروم. بر روی زمین می‌ خوابیدند و رختخواب خود را در اختیار من می‌ گذاشتند. میزبان ‌ها ترتیب همه‌ چیز را از سفر های روزانه گرفته تا سواری از شهری به شهر دیگر را می‌ دادند و چندین روز را مرخصی می ‌گرفتند تا شهر را به من نشان دهند. با دیدن من در خیابان بی‌ درنگ مرا به چای یا غذا دعوت می ‌کردند. من هرگز چنین چیزی ندیده بودم و هنوز هم مهمان‌ نوازی تا آن اندازه در هیچ کجای دنیا تجربه نکرده ‌ام”.
pakistan

مردم محلی از دیدن یک توریست خارجی بخصوص گردشگران آمریکایی که اوقات فراغت را در سفر به این کشور می‌ گذراند، لذت می ‌برند.
در طول سفر این توریست آمریکایی ، مردم دائماً در تلاش بودند تا او احساس راحتی و امنیت داشته باشد.
یکی از خاطرات خوب این جهانگرد از پاکستان، ماه مبارک رمضان و نخوردن و نیاشامیدن مسلمانان از طلوع تا غروب خورشید بود. روزی در اواسط تابستان در حالی ‌که رینولدز تشنه و گرسنه روی سکوی قطار ایستاده بود پسری محلی در تهیه بلیت قطار کمکش کرد و سپس ناپدید شد. چند ساعت بعد، با کیف محتویات ظروف غذا و بطری آب ظاهر شد.

پسر پاکستانی می دانست که گرسنه و تشنه هستیم. مادرش برای ما غذا آماده کرده بود. او غذا را داخل کیف گذاشت و به ما داد و خداحافظی کرد و رفت. غذا را در پشت پرده ‌ای در قطار خوردیم و نمی‌ دانید چه لذیذ بود.
pakistan

گفتنی است که از فرهنگ گرفته تا وسعت انرژی شهر ها و کوهستان‌ ها و دره‌ های نفس‌ گیر، پاکستان مقصد مناسبی برای افرادی است که در جستجوی مکانی بکر و دور افتاده هستند. سفر به این کشور روحیه ‌ای ماجراجویانه و ذهنی باز را به ارمغان می ‌آورد.

جاهای دیدنی سریلانکا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر