لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 12 کاری که با انجام آن اثر کرم ضد آفتاب کم می شود
12 کاری که با انجام آن اثر کرم ضد آفتاب کم می شود

12 کاری که با انجام آن اثر کرم ضد آفتاب کم می شود

علیرغم مفاهیم و تحقیقات گسترده که خطرات بسیار زیاد در معرض نور آفتاب بودن را اثبات می کنند، اکثریت ما روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنیم و به همین دلیل خطر آفتاب سوختگی و چند نوع سرطان پوست افزایش می یابد و اگر شما به طور صحیح پوست خود را از اشعه های مضر آفتاب محافظت کنید، تمام این خطرات عمدتا قابل پیشگیری هستند.

چه شما پس از رزرو هتل و در سفردر حال لذت بردن از آفتاب تابستانی باشید و چه برای مدت زمان طولانی در ماشین می نشینید، بدون توجه به پیش بینی وضعیت آب و هوا قطعا هر روز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
اگرچه نور آفتاب منبع ویتامین دی است اما باعث بیماری های پوستی زیادی می شود. آفتاب شامل ۳ رده فیلتر UV با نام‌های UVA ، UVB و UVC است. دو اشعه از این سه اشعه میتوانند از لایه اوزون عبور کنند. این اشعه ها که سرشار از ویتامین دی هستند اگر به صورت طولانی مدت بر روی پوست بدن انسان قرار بگیرند می‌تواند موجب بروز آفتاب سوختگی، سوزش، خشک شدن، انواع حساسیت و سرطان پوست شود. استفاده ی درست و اصولی از ضد آفتاب نیز میتواند به شما در محافظت از پوستتان کمک به سزایی داشته باشد.

پوست شما حتی در روزهای ابری ، خنک و بادی نیز در معرض خطر است، بنابراین آسان ترین روش برای کم کردن خطر سرطان پوست استفاده از کرم ضد آفتاب است . اما اینکه شما از کرمی با فاکتور حفاظتی خوب استفاده می کنید دلیل بر این نمی شود که به صورت اتوماتیک این یک امتیاز مثبت یا موفقیت برای شما باشد.
علاوه بر استفاده نکردن از کرمی با فاکتور حفاظتی خوب در کنار استخر ، شما احتمالا کارهایی انجام می دهید که سهوا اثر کرم ضد آفتاب شما را کم می کند و همین امر منجر به اثرات خطرناک نور آفتاب می شود که شما حتی متوجه نشده اید که در معرض این خطر هستید.

در این بخش 12 مورد غیر منتظره که می توانند اثر کرم ضد افتاب شما را کم کنند و همچنین چگونگی خرید یک کرم خوب و موثر ولی کم بها برای سالم و ایمن نگه داشتن پوستتان ذکر می شود.

شما هر روز از آن استفاده نمی کنید
شما باید هر روز در هر فصلی کرم ضد آفتاب استفاده کنید و هیچ ربطی ندارد که پیش بینی وضعیت جوی چگونه است یا اینکه شما در طول روز بیرون از خانه نیستید. آفتاب دو نوع تشعشع اشعه ماورا بنفش را منتشر می کند که باعث جهش های ژنتیکی و آسیب به دی ان ای و نهایتا منجر به سرطان پوست می شود. اما حتی اگر هوای ابری، سرد یا بادی باشد، شما هر بار که بیرون می روید در معرض این اشعه ها هستید.
آسیب نور خورشید در هر وضعیت آب و هوایی اتفاق می افتد و دلیل اینکه اسکی بازان از عینک ایمنی برای محافظت از چشمهایشان از برف کوری استفاده می کنند نیز همین است ، چون برف تازه هم منبع قدرتمندی از اشعه ماورا بنفش است.

چون این اشعه می تواند از ضخیم ترین ابرها ، ماشین و پنجره های اداره عبور کند تنها روش مطمئن برای حفاظت از پوست استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب است حتی زمانیکه مایل ها از نزدیک ترین ساحل فاصله دارید.


به اندازه کافی کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنید
شما به این پیشنهادات توجه کنید و هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید . این شروع خوبی است اما از خودتان بپرسید آیا به اندازه کافی از کرم استفاده می کنید؟
زیاد استفاده کردن از کرم ضد آفتاب خوب است ، بنابراین در استفاده این کرم دست و دل باز باشید به ویژه اگر فعالیت های خارج از خانه دارید.

آکادمی پوست امریکا، استفاده حدود یک اونس کرم ضد آفتاب برای بدن که کل پوست در معرض نور را پوشش می دهد، پیشنهاد می کند . کارشناسان اندازه یک چهارم را برای صورت پیشنهاد می کنند، بنابراین این مورد به سایز بدن شما بستگی دارد. وقتی بحث حفاظت پوست از نور آفتاب به میان می آید، استفاده کرم بیشتر باعث رضایت بیشتر می شود پس هر موقع شک کردید مقدار بیشتری کرم استفاده کنید.

suncream

شما کرم می زنید اما آن را تجدید نمی کنید
بسیار خب ، شما کرم استفاده کردید و فکر می کنید که این کرم کل روز پوست شما را محافظت می کند . متخصصین پوست می گویند این طرز فکر اشتباه است و پیشنهاد می کنند که اگر در معرض نور مستقیم آفتاب هستید حداقل دو ساعت یکبار کرم را تجدید کنید و در زمان شنا ، تعریق و خشک کردن پوست در فاصله زمانی کوتاه تری این عمل تجدید را انجام دهید.
چیزی به خوبی کرم ضد آفتاب ضد آب که مقاوم در برابر آب است وجود ندارد، بنابراین برای به حداکثر رساندن اثر بخشی، حتی کرم هایی با فاکتور حفاظتی بالا هم باید بطور منظم استفاده شوند.
بنا به گفته ی ” لیزا گارنر ” متخصص پوست واقع در تگزاس: اگر در معرض نور هستید، کرم ضد آفتاب حداکثر برای مدت دو ساعت عملکرد خوبی دارد و بسته به نوع کرم این مدت می تواند کمتر نیز باشد، او همچنین در گفت و گو با وب سایت خبری HuffPost گفت: وقتی پوست ما کرم را جذب می کند، ترکیبات فعالی که پوست را از اشعه های مضر آفتاب محافظت می کنند را مورد استفاده قرار می دهد.
وقتی که شنا یا تعریق می کنید ، این پروسه سریع تر اتفاق می افتد بنابراین به صورت مداوم از کرم استفاده کنید و به پوست زمان کافی برای جذب کرم قبل از بازگشت به درون آب را بدهید .

اگربرای چند روز شما اغلب در درون خانه یا محل کار هستید و فعالیت بیرونی ندارید ، باید باز هم هوشیار باشید و یک پودر آرایشی ، کرم ضد آفتاب معدنی ، مرطوب کننده یا لوسیونی را قبل قرار گیری در معرض نور استفاده کنید که مقدار کافی فاکتور حفاظتی داشته باشد.

کرم ضد آفتاب را روی مواد آرایشی استفاده می کنید
خبر خوب این است که محافظت از نور آفتاب تداخلی با زیبایی شما ایجاد نمی کند چون این روزها تعداد زیادی کرم های ضد آفتاب وجود دارد که ظاهر پوست را چرب و گچ مانند نشان نمی دهد .
اما اگر آرایش می کنید باید مطمئن شوید که به شکل صحیح کرم ضد آفتاب را روی مواد آرایشی استفاده کنید ، بنابراین آرایش شما مانعی برای اثر بخشی کرم ضد آفتاب نیست.
باید قبل از استفاده هر نوع محصول آرایشی روی پوست تمیز و خشک از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و حتما روی نواحی که فراموش کرده اید مانند خط پیشانی و فک کرم بمالید. ” هیدی والدورف ” مدیر مرکز لیزر و زیبایی پوست در بیمارستان Mount Sinai نیویورک در گفت و گو با مجله Allure بهترین راه برای پوشش کامل پوست با کرم را توضیح داد و گفت یکی از دلایلی که قسمت بالای پیشانی نزدیک خط پیشانی و کناره های گونه ها ، فک و گردن بیشتر در معرض نور آفتاب هستند این است که همه مالیدن کرم ضد آفتاب را از وسط صورت و گردن شروع می کنند . حتما روی نواحی گفته شده هم بار اول و هم زمان تجدید، کرم بمالید. همچنین آسیب بیشتر نور آفتاب در گونه های فوقانی رخ می دهد . اگر از محصولاتی با فاکتور حفاظتی استفاده می کنید عالی است اما باز هم باید از کرم ضد آفتاب خوب و واقعی زیر این محصولات استفاده کنید.
برای انجام تغییرات روی پوست در نیم روز ، کارشناسان زیبایی محصولاتی با فرمول پایه ی پودری یا به کار بردن اسپری ها با فاکتور حفاظتی که می توان سریع روی آرایش استفاده کرد را توصیه می کنند و هیچ ربطی ندارد در طول روز شما کجا باشید.
شما منتظر می مانید تا وقتی در فضای بیرون باشید کرم بمالید
همانطور که قبلا گفتیم حتی کرم های ضد آفتاب با بالاترین درصد فاکتور حفاظتی هم برای جذب کامل روی پوست به زمان نیاز دارند بنابراین اگر وقتی کرم بزنید که روی صندلی سالن در فضای بیرون نشسته اید، برای جذب خیلی دیر است.
suncream
آکادمی امریکایی امراض پوستی توصیه می کند که برای بهره گیری از حداکثر حفاظت ، حداقل 15 دقیقه قبل بیرون رفتن کرم ضد آفتاب بزنید. اگر وقتی که در معرض نور آفتاب هستید کرم بزنید، چون پوست شما هم اکنون در معرض نور است موجب سوختگی می شود.
بهترین زمان برای مالیدن کرم درست قبل از پوشیدن لباس شناست بنابراین می توانید مطمئن شوید که به تمام قسمتهای پوشیده با لباس هم کرم می مالید چون حتی بیشتر قسمتهای بدن که پوشیده با لباس است و در معرض نور نیست هم نیاز به حفاظت دارد. لباس فاکتور حفاظتی در برابر نور آفتاب نیست بنابراین برای تمام قسمتهای بدن باید از کرم استفاده کرد.
کاری برای بیشتر کردن حفاظت در برابر نور آفتاب نمی کنید

گفته می شود هر کاری برای حفاظت از نور خورشید در جای خود با ارزش و کمک کننده است، پس بعد از مالیدن کرم از لباس های سبک وزن و قابل تنفس استفاده کنید چون این بهترین راه برای داشتن حفاظت بیشتر است . کلاه ، عینک آفتابی و لباس هایی که برای محافظت در مقابل نور خورشید طراحی شده اند نوعی عامل کمکی به فاکتور حفاظتی کرم هستند و ایستادن در سایه دور از نور مستقیم آفتاب نیز کمک کننده است.

از محصولات تاریخ گذشته استفاده می کنید
مانند هر نوع محصول مراقبت از پوست ، تاریخ استفاده کرم ضد آفتاب هم منقضی می شود و اگر بعد از زمان انقضا از کرم استفاده می کنید به احتمال زیاد بهره کامل از این کرم را نخواهید برد .
کارشناسان در کلینیک ” مایو ” خاطر نشان می کنند که کرم ها ی ضد آفتاب معمولا تا سه سال خوب عمل می کنند اما اگر محتویات بطری شما بو و رنگ عجیبی دارد و یا انسجام لازم را ندارد باید آن را دور بیندازید.
دکتر ” پاول جارود فرانک ” متخصص امراض پوستی در گفت و گو با شرکت امریکایی Refinery29 توضیح داد که حتی مالیدن بیش از حد از کرم تاریخ گذشته هم هیچ کمکی به سطح حافظت کرم نمی کند ، او همچنین گفت اینطور نیست که ترکیبات فعال در کرم ضد آفتاب بلافاصله بعد انقضا غیر فعال شوند بلکه شروع به بی اثر شدن می کنند. دکتر فرانگ گفت شما دقیقا نمی دانید وقتی کرم ها منقضی می شوند سطح فاکتور حفاظتی آن ها چه قدر است پس فقط خودتان را در خطری می اندازید که نباید بیندازید .
بیشتر بطری ها تاریخ انقضا دارند اما اگر بطری شما ندارد می توانید روی نواری تاریخ خرید را نوشته و روی بطری بچسبانید در این صورت تاریخ انقضا یادتان می ماند. اما اگر به طور منظم از کرم استفاده می کنید، قبل از رسیدن به وقت انقضا شما تمام کرم را استفاده خواهید کرد.
suncream
به طور صحیح کرم را نگه داری نمی کنید
یکی از بزرگترین معضلاتی که مردم از آن آگاه نیستند این است که خراب شدن فاکتور حفاظتی کرم بخاطر شیوه نگه داری آن است و به این معنا است که شما نمی خواهید کرم را در قسمت پایین کیف ساحلی خود قرار دهید تا در تمام طول روز در معرض آفتاب نباشد.

بنا به گفته ی دکتر ” فردریک اس برنت ” متخصص پوست و زیبایی نگه داری کرم های ضد آفتاب در فضای گرم و در مقابل نور ، سریعتر آن ها را کم اثر می کند، او دلیل این کار را نیز به شرکت Refinery29 توضیح داد . وقتی کرم ضد آفتاب در دمای بالا نگه داری می شود اثرش کم شده و پایداری و درجه اطمینان آن نیز کم می شود. وقتی کرم گرم می شود یا در دمای بالای 77 درجه فارنهایت نگه داری می شود ، عملکرد و کارایی کرم کاهش می یابد.


فاکتور حفاظتی کرم آنقدر بالا نیست تا بطور مناسب از پوست شما محافظت کند
یک دلیل قوی برای وجود کرم های ضد آفتاب با فاکتورهای حفاظتی متفاوت وجود دارد بنابراین درست هنگامیکه باید به طور منظم کرم بزنید و آن را تجدید کنید به سراغ محصولاتی با فاکتور حفاظتی حداقل 30 بروید، هر چند کرم با فاکتور حفاظتی بالا از نمونه های با فاکتور حفاظتی پایین بهتر است.
” جاشوعا زایکنر ” مدیر پژوهش های کلینیکی و زیبایی پوستی در بیمارستان Mount Sinai نیویورک در گفت و گو با مجله Allure توضیح داد که یک محصول با فاکتور حفاظتی 30 به این معناست که شما همان مقدار آفتاب را بعد از 30 دقیقه در محیط بیرون دریافت می کنید که اگر به مدت 1 دقیقه بدون کرم محافظتی در بیرون بودید ، آن را دریافت می کنید.
“سجال شا” متخصص پوست در نیویورک اضافه کرد که فاکتور حفاظتی 15 در برابر 93 درصد از اشعه ماورا بنفش ، فاکتور حفظتی 30 در برابر 97 درصد و فاکتور حفاظتی 50 در برابر حدود 98 درصد از این اشعه مقاومت می کند.
و با اینکه هیچ کرم ضد آفتابی 100 درصد موثر نیست پس هر چه قدر بیشتر از کرم با فاکتور حفاظتی بالاتر استفاده کنید ، فقط می تواند شما را در مقابل اثرات مضر اشعه های نور آفتاب محافظت کند . در بررسی اخیر که روی 199 مرد و زن صورت گرفت و در مجله آکادمی امریکایی امراض پوستی منتشر شد سطح حفاظتی بین فاکتور حفاظتی 100 ، 50 و کرم های ضد آفتاب مقایسه شد به این صورت که هر شرکت کننده نیمی از صورتش را با محصولات مربوطه پوشش داد و طول روز را زیر نور طبیعی خورشید سپری کرد.

با اتمام روز ، نیمی از صورت 55 درصد شرکت کننده ها که کرم با فاکتور 50 درصد داشت بیشتر از نیمی که کرم با فاکتور 100 درصد داشت دچار آفتاب سوختگی شد.

کرم زدن روی نقاط کلیدی و مهم را فراموش می کنید
حتی اگر در مورد استفاده کرم ضد آفتاب دست و دل باز هستید ( به اندازه ی کافی روی پوست می مالید ) احتمال این وجود دارد که باز هم چندین قسمت مهم بدن را کامل با کرم پوشش ندهید و بنابراین این قسمت ها در خطر آسیب های ناشی از نور آفتاب باشند.

رایج ترین قسمت ها که معمولا کرم زدن روی آن ها فراموش می شود گوش ها ، لب ها و کف پاها است، بنابراین حتما اطمینان داشته باشید که روی این قسمت ها هم کرم مالیده اید یا خیر. همچنین شما باید از موها و پوست سر نیز محافظت کنید و برای جلوگیری از کم رنگ شدن رنگ مو ، جلوگیری از خشکی ریشه ها و جلوگیری از سوختن پوست باید از محصولات حفاظتی مناسب استفاده کنید.

suncream

قفسه دارو را بررسی نمی کنید
متاسفانه بیشتر داروهای رایج مورد استفاده می تواند باعث افزایش حساسیت شما نسبت به آفتاب شوند و احتمالا شما از این موضوع خبر ندارید.

مثال هایی از داروهای نسخه ای حساس به نور مانند داروهای آکنه می باشند که شامل داکسی سایکلین، مینو سیکلین و ایزوترتینوئین و همچنین داروهای آکنه موضعی بدون نیاز به نسخه مانند بنزوئیل پراکسید و رتینول، داروهای ضد افسردگی شامل داروهای تجویز شده و درمان های گیاهی، آنتی هیستامین ها ( مانند بنادریل ) همگی میتواند باعث ایجاد حساسیت نسبت به نور شوند ، بنابراین اگر در مورد این داروها اطمینان ندارید با دکترتان مشورت کنید.

از نوشیدن مقدار زیادی مارگاریتا در کنار دریا لذت می برید
هم لیموترش و هم آب لیمو که معمولا به نوشیدنی های محبوب در هوای گرم اضافه می شوند، وقتی روی پوست برسند می توانند منجر به واکنش شیمیایی شوند یعنی همان وضعیتی که ” حساسیت فوق العاده پوست نسبت به اشعه ماورا بنفش ” نام دارد، این حالت زمانی اتفاق می افتد که مرکبات با نور آفتاب ترکیب شده و باعث سوختن پوست شما می شود. پوست هم تاول می زند و هم می سوزد و این واکنشی است که هم دردناک است و هم خطرناک و این یک دستورالعمل برای گذراندن یک روز عالی در کنار ساحل نیست.

آذربایجان، مقصد گردشگری علاقه مندان به حمام نفت خام
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر