لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 7 اثر سفرکردن بر ذهن ، روح و روان شما
7 اثر سفرکردن بر ذهن ، روح و روان شما

7 اثر سفرکردن بر ذهن ، روح و روان شما

مسافرت یکی از بهترین راه ها برای فرار از مشکلات زندکی و شارژ کردن باتری احساسات به شمار می رود.
با توجه به محدود بودن فرصت های ما برای سفر ، باید در تصمیم گیری های خود برای انتخاب هتل ، مقصد ،نحوه و زمان سفر مراقب باشیم که به موقع و درست عمل کنیم و به عبارت امروزی آن هوشمندانه سفر کنیم . اما به همان اندازه که سفر می تواند خوب باشد ، اثرات کاملا متفاوتی دیگری نیز می تواند بر شما داشته باشد که لزوما همه آن ها خوب نیستند ، پس لازم است درباره برنامه ریزی سفر و رزو های خود مطمئن باشید .

7 مورد از اثرات سفر را در زیر به اختصار شرح می دهیم :

1. یک سفر طولانی به واقع می تواند شخصیت شما را تحت تاثیر قرار دهد :
جای تعجب نیست که سفر ، شما را از حیطه راحتی و پایدار خود بیرون می برد ، در واقع به همین دلیل است که مردم سفر ها را در مدت زمان خاص و به نحوی انجام می دهند که بتوانند آن را تحمل کنند ( با انتخاب و رزو هتل خود از قبل می توانید بخشی از این اضطراب را کنترل کنید . )
در روانشناسی نظریه ” پنج عامل بزرگ شخصیت ” وجود دارد که به وسیله آن فرد را توصیف می کنند .
این ویژگی‌ها عبارتند از: عصبانیت، برون گرایی، وظیفه‌شناسی و سازگاری ( انطباق پذیری ) . برای مثال : هر چه مسافران با افراد جدید بیشتری تعامل داشته باشند و خودشان را در یک فرهنگ جدید غرق کنند، با ویژگی شخصیتی افراد هماهنگ تر می‌شوند.

2. ایجاد یک دیدگاه جدید در شما

مشاهده فرهنگ های دیگر ، نحوه تعاملات آن ها و … از سریع ترین راه های آگاهی از دیگر فرهنگ ها و همچنین شناخت بهتر فرهنگی که خودتان از آن آمده اید است . با دیدن فرهنگ های دیگر چشم انداز هایی به شما ارائه می شود که موجب مقایسه و درک و اطلاع بیشتر شما از فرهنگ فعلی و ریشه خود می گردد .

10 شهر برتر جهان كه كودكان از سفر به آنها لذت می برند
ادامه مطلب

3. شما باردار نیستید ، شما فقط به هم ریخته هستید .
وقتی که تحت تاثیر استرس و فشار بیشتری قرار می گیرید، واکنش بدن شما چاق شدن است . تغییرات سفر ساعت زیستی و کل چرخه بیولوژی بدن شما به هم می زند.

4. افزایش ثبات احساسی شما
از آنجا که سفر در تغییر دیدگاه شما کمک می کند، فواید جانبی زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت که از جمله آنها کمتر نگران شدن شما و بالا رفتن استانه تحملتان در زندگی عادی است. مسافران به جای اینکه سریعا دچار اضطراب شوند در روند زندگی، خود را آزادانه در معرض تجربیات جدید قرار می دهند.
روانشناسی سفر
5 . افزایش ادرنالین در خون
از انگیزه های مهم سفر ، همین تجربه آدرنالین بالاست که شما را معتاد هم می کند . پیاده روی ، اسکیت ، سقوط آزاد و … از جمله تجربیاتی است که این احساس را در شما بوجود می آورد .

6.وقتی با یک زبان دیگر صحبت می کنید ، ذهن شما سریع تر و قوی تر خواهد شد
اگر شما واقعا در مورد چیزی فکر کنید؛ آن ، احساس شما را خواهد ساخت. استفاده از زبان را می توان مشابه پرورش عضلات بدن دانست، لازم نیست که دائما از زبان دوم استفاده کنید، ذهن و بدن شما آموخته های شما را به یاد می آورند و شما را به نیروی قوی خود باز می گردانند.

7. نسبت به همه چیز آگاه تر می شوید
شما در هنگام سفر انتخاب ها و گزینه هایی مشخصی پیش رو ندارید ، پس دائما باید در مورد محیط خود اگاه باشید . ماجراهای پیش روی شما جدید ، سرگرم کننده و هیجان انگیز است و باعث می شود تا شما کاملا نسبت به همه چیز توجه نشان دهید و آگاه باشید .

مسافرت با حساسیت به آجیل| همه چیزهایی که باید بدانید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر