لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> منطقه حفاظت شده بهرام گور نی ریز
منطقه حفاظت شده بهرام گور نی ریز

منطقه حفاظت شده بهرام گور نی ریز

اینجا مروارید بند ایران است ، زیستگاه چند نمونه از ویژه ترین جانداران در معرض انقراض و همچنین معدنی کم نظیر از سنگ ها و ذخایر ارزشمندی چون آهن ، طلا و … یکی از این گونه های جانوری که در این منطقه به وفور یافت می شود، گور خر ایرانی است. زیبایی چشم نواز این گورخر، رنگ منحصر به فرد او، چشم هایش و کرشمه های راه رفتنش شاید دیگر در تاریخ تکرار نشود! گونه های دیگری چون پرندگان شکاری تیهو، باقرقره ، كاراكال، زاغ بور، هوبره و … ؛ گربه سانانی چون سیاه گوش، گربه جنگی، یوزپلنگ آسیایی و … و همچنین پستاندارانی چون، کل و بز، قوچ و میش، گراز و … این منطقه نسبتا پهناور را از لحاظ ارزشمندی در جایگاه ویژه ای قرار داده است .

منطقه حفاظت شده بهرام گور
گونه های جانوری ایران
در سال های اخیر کنش هایی از طرف سرمایه داران و گروهی سودجو جهت محدود کردن این زیستگاه برای شروع فعالیت معادن و برداشت از ذخایر ارزشمند آن صورت پذیرفت که با مقاومت و روشنگری اهالی طبیعت و دوست داران محیط زیست خوشبختانه این امر حداقل تا مدتی به تاخیر افتاده است . پیشنهاد می کنیم دیدن این منطقه را با رزرو هتل های هم جوار یا کمپ زدن زیر سقف آسمان از دست ندهید .

گورخر ایرانی از نمایی نزدیک
این گونه خاص گورخر بیشتر از الاغ به اسب شباهت دارد و از لحاظ جثه اندکی بزرگتر از الاغ است، رنگ این جانور همگام با فصل های مختلف دست خوش تغییرات اندکی می شود، در فصل گرما قوه ای مایل به سرخ و در فصل های سرد تر مایل به زرد!
منطقه حفاظت شده بهرام گور
منطقه بهرام گور کجاست ؟
منطقه حفاظت شده بهرام گور واقع در 200 کیلومتری شهر شیراز و در یکی از توابع شهرستان نی ریز در منطقه قطرویه واقع شده است.
وسعت این منطقه به حدود چهل هزار و هشتصد هکتار می رسد. رفت و آمد به این منطقه با مجوز های لازم و زیر نظر ارگان های مربوطه صورت می گیرد .
شکار کردن به طور کلی در این منطقه به سبب وجود گونه های نادر ممنوع می باشد و توسط سربازان حفاظت از محیط زیست کاملا تحت نظر و کنترل شده است .

اکوتوریسم یا طبیعت گردی چیست ؟
ادامه مطلب

جغرافیا و آب و هوا
این منطقه آب و هوای خشکی دارد و میانگین باران سالیانه آن به حدود دویست میلی متر می رسد .
درختان ویژه ای نیز در این منطقه رویت می شوند که از جمله مهم ترین آن ها درخت ” بنه ” است، این درخت منبع تولید شیره سقز که خواص دارویی و غذایی فوق العاده ای دارد می باشد و علاوه بر این در صنعت پلاستیک سازی و تولید واکس نیز استفاده هایی از آن می شود.

عکاسی لذت بخش
در کنار تجربه کم نظیر دیدن نادرترین گونه های جانوری خاورمیانه ، این منطقه فرصت مناسبی برای عکاسی حیات وحش و عکاسی نجومی نیز فراهم آورده است. علاقمندان می توانند به راحتی در این منطقه با دوربین های خود به شکار لحظه های ناب زندگی گروهی گوره خر ها، گربه سانان و پرندگان و … بپردازند و آرشیو عکاسی خود را حیات ببخشند .
منطقه حفاظت شده بهرام گور
کجا بمانیم ؟
نگران نباشید، در فاصله بسیار نزدیک از این منطقه، شهرستان نی ریز واقع شده است که در آن یکی از هتل های ایران، هتل نای ذی و اقامتگاه های محلی گوناگونی برای گردشگران به صورت رزرو هتل و حضوری فراهم شده است که می توانید با خیال راحت در آن به استراحت بپردازید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین به صورت هوشمندانه سفر کنید .

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر