لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پیست اسکی پولاد کف اردکان
پیست اسکی پولاد کف اردکان

پیست اسکی پولاد کف اردکان

مقدمه
از بزرگ‌ترین پیست اسکی‌های کشور، پیست اسکی پولاد کف اردکان است. استان فارس متأثر از توده‌ هوای مدیترانه، سودان و توده‌ هوای گرم عربستان دارای تنوع آب‌ وهوای کوهستانی، گرم و معتدل است که همین ویژگی باعث شد تا استان فارس دارای قابلیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری باشد. اردکان به‌ عنوان مرکز شهرستان سپیدان استان فارس به دلیل بارش زیاد باران و برف در زمستان و پرآب بودن در فصل تابستان موجب شد تا به‌ عنوان گزینه مناسب، دومین پیست اسکی کشور انتخاب شود. پیست اسکی پولاد کف به‌عنوان یک مجموعه تفریحی‌ ورزشی در چهارفصل سال دارای کارکرد است و در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1. معرفی
استان فارس که در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است ازنظر جمعیت چهارمین استان پرجمعیت با 29 شهرستان است. به دلیل تنوع آب و هوایی حاکم در این استان منبع معیشت ساکنان بر پایه کشاورزی و دامداری است. استان فارس دارای پتانسیل‌های بالایی در حوزه‌های مختلف گردشگری است به‌نحوی‌که به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری کشور معرفی می‌شود.

اردکان به‌عنوان مرکز شهرستان سپیدان در استان فارس به دلیل قرار داشتن در میان دره‌ای از کوه‌های زاگرس هرساله شاهد بارش باران و برف زیادی است. اردکان در زمستان شهر بسیار مناسبی برای ورزش‌های زمستانی است. به دلیل شرایط حاکم در این منطقه منجر شد تا بهترین گزینه جهت احداث بزرگ‌ترین و دومین پیست اسکی کشور باشد.
پیست اسکی پولاد کف اردکان

2. پیست اسکی بین‌المللی پولاد کف کجاست؟
در شمال شهر شیراز و 88 کیلومتری از آن در 15 کیلومتری جاده سپیدان و آبشار مارگون احداث‌ شده است. ارتفاع از سطح دریا برای این پیست اسکی 2850 متر است و قله این مجموعه تفریحی‌ ورزشی در ارتفاع 3400 متری از سطح دریا است که دسترسی به آن از راه تله‌ کابین و تلسکی امکان‌ پذیر است. این مجموعه ورزشی در تمام فصول سال دارای کارکرد است و هزینه بازدید از آن برای عموم رایگان است.

پیست های اسکی جذاب برای گذراندن تعطیلات زمستانی با خانواده
ادامه مطلب

3. امکانات مجموعه پیست اسکی اردکان
3-1. هتل چهار ستاره پولاد کف

هتل پولاد کف شیراز دارای موقعیت منحصربه‌ فردی است که با طراحی و نورپردازی بسیار زیبایی که دارد آرامش را به گردشگران هدیه می‌کند. هتل چهار ستاره پولاد کف دارای 4 عدد سوئیت، 52 عدد اتاق، 10 عدد یورت (چادر مغولی)، کافی‌شاپ، رستوران، چای‌خانه سنتی. گیم نت، کافی‌نت و سالن بیلیارد است.

3-2. تله‌کابین
تله کابین مجموعه فعلی به طول 2 کیلومتر است که در کنار 2 دستگاه تلی اسکی برای اسکی‌بازان به طول 1600 متر حیرت‌ آور است.
3-3. ماشین‌های باگی و موتورهای کوهستان ATV

در مجموعه ورزشی پولاد کف پیست خاکی برای ماشین‌های باگی با قابلیت مانور پذیری، سبک بودن، پرقدرت و ایمن بودن در نظر گرفته‌ شده است که در کنار موتورهای کوهستانی ATV لذت ماندن در این مجموعه را چند برابر کرده است.
پیست اسکی پولاد کف اردکان

3-3. زیپ لاین
زیپ لاین به‌عنوان یک ورزش نو که منشأ آن از وسیله‌های حمل‌ و نقل میان کوه های آمریکای مرکزی و جنوبی است همواره مورد توجه سیل کثیری از جوانان بوده است. این بار هیجان تفریح و سرگرمی با ورزش زیپ لاین در پیست اسکی پولاد کف برای بانوان و آقایان برای سنین بالای 12 سال و وزن کمتر از 100 کیلوگرم محرک خوبی برای تجربه آدرنالین است.
پیست اسکی پولاد کف اردکان
3-4. پیست کارتینگ

تجربه یک سرعت بدون خطر از زمانی که چند خلبان با وسایل دم‌دستی به طراحی ماشینی با جذابیت خاص خود پرداختند در پیست کارتینگ مجموعه ورزش پولاد کف اردکان با ماشین‌های قابل هدایت و کنترل بالا در کنار سایر پیست کارتینگ‌های کشور میسر شده است.

3-5. اسب‌سواری

قدمت تاریخی شهر اردکان به وسعت تاریخ است. اردکان به دلیل نزدیکی با تخت جمشید و چمنزارهای وسیع مکان مناسبی برای چرا و پرورش اسب سپاه هخامنشی بوده است به همین منظور اسب‌سواری در شهری که این‌ چنین سابقه‌ ای دارد موجب شده است که این ورزش، به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین ورزش‌های باشد که در چند دهه اخیر مورد توجه بوده باشد و در پیست اسکی پولاد کف به آن توجه شود، سوارکاری هم‌اکنون علاوه بر یک رقابت سالم به‌عنوان یک سرگرمی جهت گذراندن اوقات فراغت محسوب می‌شود.

4. در شهرستان سپیدان کجا رو ببینیم؟

شهرستان سپیدان همان‌طور که پیش‌ تر توصیف شد به دلیل شرایط آب‌ وهوایی و موقعیت جغرافیایی که دارد دارای جاذبه‌های اکو توریسم فراوانی است.

4-1. آبشار مارگون

آبشار مارگون یا مارگان که مرز میان یاسوج و سپیدان در استان فارس است به‌ نوبه خود از زیباترین آبشارهای کشور به شمار می‌آید. منشأ این آبشار چشمه‌های موجود در دل صخره‌های کوه است. بهترین زمان برای بازدید از آبشار مارگون، فصل بهار است به همین خاطر با گذر از شهرستان سپیدان در استان فارس و منطقه مارگون یا اینکه با گذشتن از کاکان در شهر یاسوج به منطقه مارگون قابل‌ دسترسی است. چون در فصل زمستان به علت کوهستانی بودن منطقه و بارش برف اکثر مسیرهای منتهی به آبشار مسدود می‌شوند.
آبشار مارگون

امکانات رفاهی مارگون
در بدو ورود به آبشار پارکینگی برای خودروهای بازدیدکنندگان وجود دارد و در محوطه کنار پارکینگ سرویس بهداشتی و نشیمن‌های مسطحی جهت اقامت و رفاه حال گردشگران در نظر گرفته‌شده است؛ اما به دلیل بن‌بست بودن مکان آبشار، محدودیت فضای اسکان در زمان ازدیاد گردشگران مخصوصاً در ایام تعطیل فصل تابستان وجود دارد.

نکات متخصصان برای گرم ماندن حین مسافرت
ادامه مطلب

4-2. دریاچه برم فیروز
این دریاچه در ارتفاع 3350 متری از برم فیروز و در 19 کیلومتری شمال اردکان واقع‌شده است. برم به معنای مکانی است که در آن آب جمع می‌شود. در شمال دریاچه برم فیروز، کوه ریز بلند (برم فیروز) قرار دارد که مکان مناسبی برای کوهنوردی است و منبع آب بسیاری از چشمه‌های شهرستان سپیدان است. این دریاچه با آب شدن برف‌های قله در فصل تابستان تشکیل می‌شود و بهترین زمان بازدید از منطقه، اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد است.

دریاچه برم فیروز
5. آداب‌ورسوم اردکان
ساکنین شهرستان سپیدان دارای گویش اردکانی(رایج در زمان ساسانیان) و زبان پهلوی هستند که مشابه آن در کشور به‌ سادگی یافت نمی‌شود. سایر گویش‌های موجود در این شهرستان ابنو، خلار، خوشمکان، بهرغان و دالین است.


6. بازار
شهر اردکان به دلیل بقعه سلطان نورالدین غازی و سایر امام زادگان از رونق و اقتصاد خوبی برخوردار بوده است. اردکان به خاطر رونق اقتصادی و بازاری که داشته است مرکز تجارت روستاهای اطراف خود نیز بوده است به‌ نحوی‌ که به آن هند کوچک می‌گفتند. امروزه نیز بازارهای استان فارس از رونق خوبی برخوردار هستند و در سفر به این استان می‌توانید خریدهای خود را در بازارهای سنتی و مراکز خرید
– بازار وکیل در ضلع شرقی میدان شهدا
– بازار حاجی بعد از سه‌راه طالقانی
– سرای مشیر در جنوب بازار وکیل
– مجتمع خلیج فارس در ابتدای شهر جدید صدرا
– مجتمع تجاری بزرگ زیتون فارس در چهارراه پارامونت

با آسودگی خاطر انجام دهید.
سوغات

7. سوغات
همیشه در هر سفری بخش جذاب آن را خرید سوغاتی‌های آن تشکیل می‌دهد. به شهرستان سپیدان که سفر می‌کنید از خوراکی‌های پنیر محلی، انجک، کشک، عسل، گردو و از صنایع‌دستی سبدهای دستباف، نمد، گلیم، گبه، جاجیم و… حتماً به‌عنوان سوغاتی برای دوستان و وابستگان خرید کنید.

پیست اسکی شیرباد مشهد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر