لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای سفر به جزیره پوکت تایلند
راهنمای سفر به جزیره پوکت تایلند

راهنمای سفر به جزیره پوکت تایلند


اگر تا به حال رزرو هتل در پوکت انجام نداده اید و به این جزیره ی تایلندی سفر نکرده اید، احتمالا تصور نسبتا مبهمی از این شهر دارید . برای بیشتر افراد، پوکت مساوی است با سونامی سال 2004 ( که واقعا چندین کشور و میلیون ها نفر را در حاشیه اقیانوس هند تحت تاثیر قرار داد )، در حالیکه بعضی افراد تصوری معمولی تر از آن دارند و این جزیره را بهشت ساحلی گرمسیری اما معمولی تلقی می کنند.

واقعیت این شهر بسیار پیچیده تر است. قسمت هایی از جزیره شبیه یک کلان شهر شلوغ است و قسمت های دیگر شبیه یک مقصد گردشگری آرام بخش است.

به شخصیت محبوب خود یعنی جیمز باند دسترسی پیدا کنید

حتی اگر هرگز فیلم سال 1974 جیمز باند به نام ” مردی با اسلحه طلایی” را ندیده اید ؛ جزیره موجود در آن فیلم (که اصطلاحا با نام جزیره جیمز باند معروف شد ) یکی از نقاط دیدنی نمادین در جهان است . همچنین شاید شانس بیاورید و در سفر روزانه به پوکت ، این نقطه دیدنی به راحتی برای بازدید قابل دسترس باشد . فقط از هتل در مورد تور تفریحی با قایق به جزیره ی جیمز باند سوال کنید.

Huge Buddha

در بنای بودای بزرگ خوش بگذرانید
مهم نیست کجای تایلند باشید حتی در شهر پوکت، میراث بودایی ها هیچ وقت از شما دور نیست. در حالیکه در این جزیره معابد بی شماری از معابد بودایی وجود دارد، تاثیرگذارترین مقبره در بالای یک تپه در ضلع جنوب غربی این جزیره قرار دارد که با نام ” بودای بزرگ ” شناخته شده است. علاوه بر خود مجسمه مرمرین، بودای بزرگ شهر پوکت به ارتفاع 150 فوت یکی از شگفت انگیزترین چشم اندازهای جزیره است، چه شما در طول روز بیایید و چه تا غروب آنجا بمانید.

Fly Through the Jungle

بر فراز جنگل پرواز کنید
در پوکت شما هیچ گاه از ساحل زیاد دور نیستید، اما این جزیره ی بزرگ فضای سبز و کوهستانی نیز دارد که هیچ وقت نباید دیدن آن را از دست داد. یکی از پرماجراترین راه ها برای کشف فضای سبز پوکت، از طریق تور زیپ لاین است.
Sail Around the Islands
در اطراف جزیره قایقرانی کنید

چشم انداز زیبای تایلند بی انتها است، بنابراین برای فیلم سازان جذابیت خاصی دارد . فیلمهایی نظیر خلیج مایا با بازی لئوناردو دی کاپریو در این جزیره ساخته شده است که بسیار لوکیشن های نفس گیری را به تصویر کشیده است، اما دیدن آن به اندازه تجربه اش هیجان انگیز نیست. نکته : به جای اینکه به سفر روزانه بروید و جزیره پر از قایق هایی با لبه بلند را ببینید، یک کشتی کروز با نرخ مناسب رزرو کنید تا بتوانید کل جزیره متروکه را ببینید، همچنین شانس دیدن پلانکتون های زنده و معروف آن را نیز دارید.
Thailand's Wildest Parties

به یکی از هیجانی ترین جشن های تایلند ملحق شوید

تا آنجا که بحث سواحل اصلی پوکت باشد ، تفرجگاه ساحلی ” پاتونگ ” احتمالا شناخته ترین مورد است احتمالا تنها به این دلیل که مقدار فیلم برداری در آن به دنبال سونامی گفته شده بطور گسترده در رسانه ملی پخش شد. به عبارت دیگر، با اینکه ساحل ” پاتونگ ” کاملا قابل شنا کردن است، خود پاتونگ بیشتر بخاطر تفریحات شبانه اش به ویژه در خیابان ” بنگلا ” مشهور است. نمیخواهید در این تفریحات شرکت کنید؟ همچنین در طول روز نیز پاتونگ پر جنب و جوش است و چندین رستوران بسیار با کیفیت و مرکز خرید دارد.
Take a History Lesson
یک درس تاریخی بگیرید
تایلند بخاطر اینکه تنها کشور در آسیای جنوب شرقی است که هرگز تحت سلطه نیروی بیگانه نبوده، مشهور است . به عبارت دیگر ، نفوذ خارجی در تایلند زیاد است. در منطقه پوکت ، پایتخت ایالت پوکت که شهر پوکت است، معماری زیبنده پرتغالی دارد و می توانید موقع قدم زدن در موزه ها، بوتیک ها و کافی شاپ ها از دیدن آن لذت ببرید. شهر پوکت نزدیک بندرگاه Rassada در جزیره است بنابراین می توانید چندین ساعت در آنجا بمانید حتی اگر برای سفر مورد نظرتان وقت کافی نداشته باشید.
Go Chasing Waterfalls

به دنبال آبشارها بروید

یکی دیگر از ویژگی های جزیره پوکت آبشارهای زیبای آن است اما مشهورترین آن ها Bang Pae, Ton Sai و Kathu است . می توانید این آبشارها را با ماجراجویی در زیپ لاین Flying Hanuman ترکیب کنید و لذت ببرید و یا برای دیدن جاذبه های هر چه بیشتر یک راننده تاکسی بگیرید ( اجاره کنید ) .
Eat Yourself Sick

آنقدر بخورید تا احساس بیماری کنید

این یک راز نیست که غذاهای تایلندی فوق العاده اند ، اما پوکت به خودی خود یک پایتخت آشپزی است . چه شما بشقاب غذای محبوب با نام ماکارونی با برنج سرخ شده و چه مرغ با ادویه کاری را بخورید ، غذاهای جنوبی مانند کاری زرد با خرچنگ یا Phuket-inspired رنگ و بوی غذاهای کلاسیک آسیایی مانند شوربای گوشت خوک و یا برنج و مرغ هینان را به خود گرفته اند و پوکت همان قدر که بهشتی برای احساس چشایی شماست، بهشتی برای لذت های ساحلی شما نیز است. مخصوصا بازارهای پوکت مانند بازار Banzaan Fresh و Phuket Weekend مکان هایی عالی برای شروع ماجراجویی های آشپزی و غذایی هستند.
See Animals (Responsibly)

حیوانات را تماشا کنید

مانند بیشتر مقاصد دیگر در تایلند، پوکت محل جاذبه گردشگری ” قلمرو ببر” است. نیازی نیست به خاطر برخورد وحشی حیوانات با آن ها بد رفتاری کنید. آکواریوم معروف جزیره را ببینید تا اسکوبا ( تنفس زیر آب ) را بدون رفتن به زیر آب تجربه کنید یا یک دور در Dino Park Mini Golf بازی کنید تا به شکارچیان رو به انقراض نزدیک شوید.

Grab a Surf Board

یک تخته موج سواری بگیرید

در پوکت شما سواحلی درست مثل کارت پستال می بینید . فرقی نمی کند ترجیحتان گذراندن ساعاتی مفرح در ساحل برای موج سواری، قایقرانی به حالت ایستاده است یا فقط خوشگذرانی با آبجو چانگ یا نوشیدنی میوه ای، به هرحال شما گزینه های مختلفی برای انتخاب دارید .Experience the Culture

فرهنگ را تجربه کنید
پوکت تجارب فرهنگی باور نکردنی متعددی دارد مانند Siam Niramit یعنی یک نمایش که فرهنگ و میراث تایلند را نشان می دهد و یا استادیوم Bangla Boxing برای تماشای مسابقه تایلندی Muay .

بازار شناور پاتایا تایلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر