لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> بزرگترين پشيمانی ها درتعطيلات
بزرگترين پشيمانی  ها درتعطيلات

بزرگترين پشيمانی ها درتعطيلات

آیا هرگز برایتان اتفاق افتاده كه فقط به خاطر احساس نیاز به تعطیلات، رزرو هتل انجام داده و به مسافرت رفته باشید؟ این یكی از مسائل و مشكلات معمول است كه بسیاری از مردم به آن فكر می كنند.
مسافرت می تواند بسیار استرس آور و مضطرب كننده باشد و به دلایلی متعدد و متفاوت این اتفاق می افتد. برخی از مردم به خاطر وسایلی كه احتمالاً در خانه فراموش می كنند، نگران هستند، بعضی به دنبال اجرای دقیق و مو به موی برنامه سفرشان و انجام تمام كارهایی هستند كه در نظر داشته اند در سفر انجام دهند و برخی دیگر در تمام طول مدتی كه در سفر هستند، مدام نگران كارهایی هستند كه در خانه یا محل كارشان انباشته شده است. وب سایت پورچ نظرسنجی ای با بیش از 1000 نفر اجراء نموده است.

به منظور بررسی اینكه پشیمانی های این افراد پس از گذراندن تعطیلاتشان به خاطر چه مسائلی بوده، وب سایت پورچ به این نتایج دست یافته است و بزرگترین ناراحتی كه برای شركت كنندگان در این نظرسنجی اتفاق افتاده است، موردی بوده كه به طور كامل از كنترل هركسی خارج است: آب و هوا.

یك نفر از هر چهار نفری كه در این نظرسنجی شركت داشته اند، از تجربه بدی كه در ارتباط با آب و هوا داشته،‌ ابراز پشیمانی نموده است.
برخی دیگر از پشیمانی های مشتركی كه در بین این افراد وجود داشته است، شامل مواردی همانند عدم امكان خرج كردن پول كافی، فراموش كردن یك وسیله بسیار ضروری و عدم سازگاری همسفران و بی علاقه گی آنان نسبت به كارهایی كه شخص مورد نظر دوست داشته انجام دهد، بوده اند. یك نفر از هر پنج نفری كه در این نظرسنجی شركت داشته اند، یکی از پشیمانی های مزبور را تجربه كرده است.
با این حال، زمانی كه مسافران برای برطرف كردن احساس خستگی و كسالت فراوان به مسافرت می روند، از مقدار پولی كه خرج كرده اند، زیاد احساس پشیمانی ندارند. بیش از 56 درصد از شركت كنندگان در این نظرسنجی اعلام كرده اند كه هیچ گونه احساس پشیمانی از میزان پولی كه در سفر خرج كرده اند، نداشته و تنها 10 درصد از افراد شركت كننده، گفته اند كه در طول مسیر سفر از یك خرید پشیمان بوده اند.
یكی از پرهزینه ترین خریدها در طول مسافرت هزینه مربوط به حمل و نقل (به عنوان مثال خرید بلیط هواپیما) بوده است كه حدود 1229 دلار هزینه در بر داشته است. با این حال، علی رغم هزینه سفر واقعی، احساس پشیمانی نسبت به این هزینه حمل و نقل در پایین ترین میزان ممكن بوده است؛ به طوریكه فقط 9/1 درصد از این هزینه ابراز پشیمانی كرده اند.
آن چیزی كه منجر به پشیمانی این افراد گردیده است، انجام هزینه های گزاف در زمینه خورد و خوراك و سوغاتی بوده است. بیش از 12 درصد از مسافران از ولخرجی در زمینه خوردن غذا در رستوران های بیرون از هتل و حدود 10 درصد از خرید یك سوغاتی پشیمان بوده اند.
اگرچه مسافران زیاد از برنامه سفری خود احساس پشیمانی ندارند، اما بسیاری آرزو می كنند كه ای كاش بخش زیادی از زمان مسافرت خود را صرف فكر كردن مداوم به اتفاقاتی كه در خانه می افتد، نمی كردند. بزرگترین نگرانی ها شامل این موارد بودند: قفل كردن یا نكردن درب خانه، مراقبت از حیوانات زمانیكه كسی در خانه نیست و اینكه دزدگیر منزل را تنظیم كرده بوده اند یا خیر.
بنابراین سوال اینجاست كه پس مسافرین در چه مكانی احساس آرامش می كنند؟ طبق نتایج نظرسنجی، راضی كننده ترین و طراوت بخش ترین تجربه برای این افراد به طور عمومی شامل این موارد بوده است: سفر با كشتی تفریحی و مسافرت بین المللی.

راهنمای سفر نوروزی- چگونه در هتل بهتر بخوابیم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر