لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> بهترین مقصدهای گردشگری آسیا در سال 2018
بهترین مقصدهای گردشگری آسیا در سال 2018

بهترین مقصدهای گردشگری آسیا در سال 2018

موسسه و وبسایت گردشگری مشهور Lonely Planet که از مشهورترین وبسایت های جهان در این عرصه به شمار می آید در فهرستی که از بهترین مقصدهای گردشگری آسیا در سال 2018 تهیه کرده، اسم شهر ساحلی بوسان در کره جنوبی را در صدر این فهرست قرار داده است. شهر بوسان که در فاصله نزدیک به 2 و نیم ساعتی سئول، پایتخت کره جنوبی قرار دارد، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور بوده و به خاطر غذاهای دریایی مشهور و خوشمزه و همچنین سواحل زیبا و منحصر به فردش، دومین مقصد گردشگری پربازدید کشور کره جنوبی به شمار می آید. در این فهرست چنین آمده است:” ترکیب بی نقص و زیبای مناظر طبیعی، فرهنگ و غذاهای محلی باعث شده که شهر بوسان برای گردشگران جذاب بوده باشد و آنها با رزرو هتل به این شهر سفر کرده و هر چه که بخواهند در این شهر داشته باشند: از تپه های بلند برای کوهنوردی گرفته تا معابد بودایی، با چشمه های آب گرم مطبوع و غذاهای دریایی خوشمزه در شهری که بزرگ ترین بازار ماهی کشور در آن واقع شده است. بوسان در سال 2018 به خاطر زیبایی های خیره کننده اش به عنوان پایتخت فرهنگی شرق آسیا انتخاب شده است و با توجه به برگزاری رویدادهای پر زرق و برقی که از فرهنگ و تاریخچه این کشور سرچشمه می گیرند؛ از فستیوال های هنری خیابانی تا نمایش های رقص سنتی، بهترین مقصد گردشگری آسیا در سال 2018 خواهد بود”.
بوسان- کره جنوبی
فهرست سالانه از بهترین مقاصد گردشگری سال آسیا برای سومین سال متوالی است که منتشر شده و 10 مقصد گردشگری پیشنهادی برای سفر در سال جدید را به گردشگران معرفی می کند. کریس زیلر، سخنگوی رسانه ای بخش آسیا پاسیفیک موسسه گردشگری Lonely Planet در سخنانی در ین باره چنین گفت:” کارشناسان ما اقلیمی وسیع و عمیق برای کسانی که قصد ماجراجویی را دارند ارایه می دهند. این کارشناسان از بین هزاران مکان پیشنهادی، بهترین مقاصد را برای سفر کردن در 12 ماه آینده انتخاب کرده اند”. بعد از شهر بوسان در کره جنوبی، ازبکستان قرار دارد که به خاطر زیبایی بی نظیر مسجد موزاییک شده و جاده ابریشم در این فهرست مقام دوم را به خود اختصاص داده است. رتبه سوم نیز به شهر هوشی مین در ویتنام اختصاص یافته که هر روز جذاب تر و دیدنی تر از قبل می شود.

ترکیبی از مقاصد گردشگری جدید و قدیمی
بسیاری از مقاصد گردشگری که در این فهرست آمده اند از نقاط پرطرفدار امروزی نیستند. برای مثال، خلیج آروگام در سریلانکا که در ساحل شرقی کشور واقع شده و مکانی مطلوب برای دوستداران غواصی و شیرجه زدن است به عنوان مکانی جذاب برای گردشگری معرفی شده است در حالی که دیگر نقاط این کشور به دلیل داشتن قلعه های باستانی و بلندی های مناسب کوهنوردی و پیاده روی بسیار شلوغ شده اند.
اما نقاط بسیار معروف و پرطرفداری مانند چیانگ مای تایلند نیز در این فهرست دیده می شود که یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور بوده و در سال های اخیر جاذبه های گردشگری جدیدی به آن اضافه شده که بازدید دوباره از آن را جذاب می سازد؛ جاذبه های جدیدی مانند موزه هنری بسیار دیدنی و مدرن آن که اخیراً افتتاح شده است. از دیگر نقاطی که در این فهرست مورد تاکید قرار گرفته اند می توان به پارک ملی کومودو در اندونزی اشاره کرد که در رتبه دهم این فهرست قرار دارد و به دلیل افزایش تعداد پروازها، اکنون بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار دارد.

در گزارش موسسه Lonely Planet در مورد این مقصد گردشگری دیدنی چنین آمده است:” علاوه بر تماشای اژدهای زیبای کومودو، بازدید کنندگان از این مجمع الجزایر نیلگون اسرار آمیز می توانند در بلندی های دیدنی پادار کوهنوردی کرده، در کاناوا روی ساحل لم داده و از ساحل زیبا لذت ببرند و همراه با ترکیب وسیع و غیرقابل باوری از موجودات دریایی در سواحل مرجانی منطقه شنا کنند”.
در ادامه می خواهیم شما را با 10 مقصد گردشگری برگزیده این موسسه آشنا کنیم:
1-بوسان، کره جنوبی
Busan, South Korea
2- ازبکستان
Uzbekistan
3- هوشی مین، ویتنام
Ho Chi Minh City, Vietnam
4-گات های غربی، هند
Western Ghats, India
5- ناگازاکی، ژاپن
Nagasaki, Japa
6- چیانگ مای، تایلند
Chiang Mai, Thailand
7- لومبینی، نپال
Lumbini, Nepal
8- خلیج آروگام، سریلانکا
Arugam Bay, Sri Lanka
9- استان سیچوان، چین
Sichuan province, China
10- پارک ملی کومودو، اندونزی
Sichuan province, China

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
کوچک ترین کشورهای دنیا
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر