لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> سرپوش های جذاب و هنری در ژاپن
سرپوش های  جذاب و هنری در ژاپن

سرپوش های جذاب و هنری در ژاپن

بعد از رزرو هتل و سفر به ژاپن احتمالا در همان اول جذب درختان شکوفه گیلاس ، ورودی های معابد و قلعه های زیبای اطرافتان شوید اما اگر به سمت پائین نگاه کنید جلوه ای بی نظیر از زیبایی های ژاپنی می بینید که درست زیر پایتان قرار دارند .

سرپوش های فاضلاب شاید یک چیز عادی به نظر برسند و در بیشتر کشورها آن ها واقعا یک درب فلزی کاربردی هستند که هر روز هزاران نفر از روی آن ها رد می شوند . اما در ژاپن ، این سرپوش ها جلوه هویت جامعه و کاربرد بی نظیر از هنرهای عمومی هستند که کارایی عمومی پیدا می کنند .

سیستم های آب و فاضلاب مدرن وقتی که برای اولین بار در ژاپن استفاده شدند محبوب نبودند چون نصب سیستم های زیر زمینی از نظر جوامع محلی خارج از شهرهای بزرگ هزینه گزافی به نظر می رسید . با این وجود، یک طرح دولتی که به جوامع اجازه می داد تا طراحی های سرپوش منحصر به خودشان را تولید کنند، مالیات دهندگان را متقاعد کرد و در سراسر کشور تغییرات محلی به راه انداخت. علیرغم هزینه بالای این سرپوش های آدم رو پیچیده و گاهی اوقات تمام رنگی، این تلاش نتیجه بزرگی در پی داشت .
امروزه، این سرپوش های آدم رو ژاپنی یک شبکه جهانی از عکاسان مخصوص این سرپوش ها، کلی کارت جمع آوری شده و حتی یک کتاب که به تاریخ این سرپوش ها با نام Drainspotting اختصاص یافته، به وجود آورده است.

در این بخش شش مورد از سرپوش های آدم رو با جلوه و رنگارنگ که نشانگر تنوع سبک و اصول در سراسر ژاپن است را ذکر می کنیم .

Floral themes

تم های گل دار
طرح های گل دار، شکل اصلی و مشترک برای سرپوش های آدم رو در ژاپن هستند. این نمونه که در شهر Chikushino واقع در قلمرو Fukuoka است نشان دهنده ی ترکیبی از درخت کاملیای ژاپنی، سیتی تری یا درخت شهر( بستری پوشیده شده از خزه ) و گل مریمی یا همان گل شهر است .
بیشتر بخوانید:

Local landmarks

نشانه های محلی
نشانه های محلی اغلب داخل طرح های سرپوش های آدم رو گنجانده می شوند. این نمونه از شهر Osaka ژاپن، تصویری بسیار سبک وار از قلعه اوساکا را نشان می دهد .

Local history

تاریخ محلی
برخی از سرپوش های آدم رو اجزائی دارند که مربوط به تاریخ مناطق محلی است مانند این نمونه از قلمرو Mie که نشان دهنده ی سفر به معبد Ise است یعنی رسمی که به صدها سال پیش برمی گردد.
سرپوش
این سرپوش از شهر Nagano ژاپن، یاد آور بازی های المپیک زمستانی هجدهم است که در سال 1998 در این شهر برگزار شد.

خوراک های لذیذ محلی

کالاها و غذاهای محلی معروف نیز می توانند روی سرپوش ها باشند مانند این نمونه از Hakodate ژاپن. شهر بندری بخاطر غذاهای دریایی به ویژه ماهی مرکب معروف است و حتی در جشنواره های محلی رقص ماهی مرکب نیز اجرا می شود.
Manhole cover spotted in Hakodate, Hokkaido
این نمونه از شهر Shimonoseki یعنی پایتخت جهانی ماهی خالدار، نشانگر خوراک خوشمزه اما مرگ بار محلی است .

Manhole cover spotted in Shimonoseki, Yamaguchi prefecture

تندیس های محلی
Local icons
گوزن های محلی نمادین Nara نسبتا با ظرافت روی این سرپوش به تصویر کشیده شده اند اما در واقع این گوزن ها بخاطر کمی حریص و بی تاب بودن، گاهی اوقات ضربه زدن با سر به بازدیدکنندگان و یا گاز گرفتن قسمت پائین لباس های مردم، شناخته شده اند.


افتخار محلی
Local pride

سرپوش های آدم رو روشی بی نظیر برای به رخ کشیدن افتخارات محلی در ژاپن هستند. این سرپوش از شهر Hiroshima ، نشانگر تیم بیس بال معروف Hiroshima Carp است که در پس زمینه برگ های افرا که نماد محلی دیگری است، قرار گرفته است .

10 رستوران برتر دبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر