لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> برترین شهر بازی های آمریکا
برترین شهر بازی های آمریکا

برترین شهر بازی های آمریکا

به غیر از دو کشور آمریکا و کانادا، هیچ کجای دیگر جهان نمی توانید چنین فضاهای شاد، مفرّح و هیجان انگیزی برای کسانی که به کار های بی باکانه علاقه دارند بیابید. در مکان هایی که سرسره های آبی و ترن های هواییِ ، ما را به یاد روز های خوش گذشته می اندازد. با آشنایی با ده پارک شادی مورد علاقه ما، اجازه دهید تا بدن هایتان کمی آدرنالین ترشح کند و عرق سرد ترس بر پیشانی شما بنشیند. پس از همین الان رزرو هتل خود را انجام داده و چمدان های خود را برای سفری مهیج جمع کنید.

*سدار پوینت (Cedar Point) ، سنداسکی ، اوهایو
اگر به سقوط آزاد علاقه دارید ، هیچ کجا بهتر از ” سدار پوینت ” پیدا نخواهید کرد. جایی که مجموعه عظیمی از بهترین ترن هوایی های جهان در کنار هم جمع شده است. تعداد کل ترن ها هجده عدد است و شامل جدید ترین عضو به نام ” استیل ونجنس ” یا ” Steel Vengeance ” نیز می شود. ترنی که اوّلین سقوط آن 30 ثانیه به طول می انجامد و 400 فوت را با سرعت 120 مایل بر ساعت طی می کند. یکی دیگر از ماشین هایی که حتماً باید به آن اشاره کنیم، ” مَوِریک ” یا ” Maverick ” است که شیبی برابر 95 درجه دارد! ( برای طرفداران درس شیرین هندسه، این یعنی از سقوط عمودی هم شیب تر! ). این پارک یک ساحل مجهز و پارک آبی نیز دارد ، تا وقتی از بالا و پایین شدن زیاد خسته شدید در آن استراحت کنید.
*شهر بازی نوبلز (Knoebels Amusement Park) ، الیسبرگ ، پنسیلوانیا
Knoebels Amusement Park, Elysburg, Pennsylvania
یک پارک شادی با کیفیت ، لازم نیست که تازه ساخت و نو باشد. نوبلز از سال 1926 افتتاح شده است و برای مسافران طبقه ی متوسط فضایی بسیار دلپذیر است، چرا که هزینه ورودی ندارد و برای هر وسیله درون آن باید بلیط جداگانه ای که بسیار ارزان است تهیّه کنید. قهرمان المپیک زمستانی درون خود را بیدار کنید و ” فلایینگ ترنز ” یا ” Flying Turns ” تنها سرسره مخصوص لوژ سواری چوبی دنیا را که فقط با قدرت جاذبه کار می کند ، برای یک بار هم که شده تجربه کنید. اگر هم که طبیعت آرام تری دارید و به دنبال بخش ملایم تر پارک که کمی هم با فرهنگ آمریکایی تلفیق شده باشد می گردید به فضای نگهداری عقاب های سفید بروید و یا به نمایشگاه آهنگری بروید و جرقه های نورانی آهن را به طور رایگان تماشا کنید.
*سرزمین عجایب کانادا (Canada’s Wonderland) ، واگان ، اونتایرو
Canada’s Wonderland, Vaughan, Ontario
سرزمین عجایب کانادا در 25 مایلی شمال شهر تورنتو قرار گرفته است و در بین 250 وسیله بازی خود، نزدیک به 12 ترن هوایی دارد که ” لوایتان ” یا ” Leviathan ” ، سریع ترین و بزرگ ترین ترن کشور نیز در بین آن ها می باشد. بازدید کنندگان می توانند سوار بر کانادایی ترین وسیله ی این پارک یعنی ” لامبرجک ” یا ” The Lumberjack ” ( به معنای هیزم شکن ) بشوند. وسیله ای که با الگوی کشتی تابان کلاسیک طراحی شده است و به دور دو تیغه که مانند اهرم عمل می کنند می چرخد. بعد از اینکه تعادل دوباره به بدنتان بازگشت، بد نیست که سری هم به قسمت های آموزشی تفریحی پارک مثل نمایشگاه تاریخ قرون وسطی و یا پارک ” دایناسور ها زنده اند! ” که دارای 40 نمونه عظیم دایناسور های غیر پرنده می باشد بزنید. ( نکته : این دایناسور ها زنده نیستند! )
*پارک آبی شلیتربان (Schlitterbahn Waterpark) ، نیو برانفلز ، تکزاس
Schlitterbahn Waterpark, New Braunfels, Texas
همه چیز در تکزاس بزرگتر و بیشتر است حتّی دمای هوایشان! خوشبختانه انتخاب های زیادی هم برای پارک آبی در آن وجود دارد. بهترین شعبه پارک های زنجیره ای شلیتربان در شهر نیو برانفلز می باشد که شهری در جاده ی 35 ام است و بین دو شهر آستین و سن آنتونیو قرار گرفته. الگو گرفته از قلعه های باواریایی همانند والت دیزنی، این زمین 70 هکتاری حدود سه مایل رودخانه دارد. هم چنین این پارک دارای 50 وسیله بازی، از قبیل سرسره تیوبی، تاب های سرعت، رودخانه خروشان برای معلق شدن روی آب و استخر هایی فعّال می باشد. اگر که فکر می کنید تا به حال سرسره ی آبی جذابی را ندیده اید، دلیلش آن است که سرسره ی آبی سربالای ” مستر بلستر ” را امتحان نکرده اید! بلی، درست خواندید، این سرسره سربالایی می رود!
*کشتی نوح (Noah’s Ark) ، ویسکانسین دلز ، ویسکانسین
Noah’s Ark, Wisconsin Dells, Wisconsin
در زمین های کشاورزی شمال شهر مدیسون شهر دلز بیشتر بخاطر شکلات های تافی نه چندان مرغوب و شیرینی پف دار و وسیله های بازی گرانقیمت مشهور است ، ولی سرزمین شادی ” کشتی نوح ” کیفیت بالای کار خود را به همه اثبات کرده و جای تردیدی برای کسی باقی نگذاشته است. این پارک بیش از 50 سرسره را در خود جای داده است که یکی از مشهور ترین آن ها سرسره ی آبی ترسناکی به نام ” طلسم دخمه ” می باشد. از دیگر تجهیزات و سرویس ها می توان به دو رودخانه برای قایقرانی، زمین بازی کودک برای فسقلی های شما و برای اوّلین بار در تابستان همین امسال ” راجا ” ، بلند ترین شاه کبرای جهان اشاره کرد که وسیع ترین و طولانی ترین سرسره ی آبی نوع خود می باشد و پر از پیچ و خم های هیجان انگیز است.
*ماجراجویی های شگفت انگیز شش پرچم (Six Flags Great Adventures) ، جکسون ، نیو جرسی
Six Flags Great Adventure, Jackson, New Jersey
شهرک ” شش پرچم ” نیو جرسی ، خانه ی پر ارتفاع ترین و سریع ترین ترن هوایی آمریکا است. این ترن که ” کینگ دا کا ” یا ” King Da ka ” نام دارد ، سقوطی 418 فوتی دارد! یکی دیگر از دستگاه های محبوب اینجا ، ماشین چرخاننده ” سایبورگ سایبر اسپین ” است که ژیروسکوپی 7 طبقه می باشد و در سه راستا و هر جهت ممکنی می چرخد و شما نمی توانید حدس بزنید که بعدش چه خواهد شد! حتّی از دور تماشا کردن این دستگاه ممکن است در شما سرگیجه ایجاد کند. ” شش پرچم ” به 20 میلیون ساکن نیویورک و شهر های اطراف سرویس رسانی می کند ، پس انتظار صف های طولانی را داشته باشید. اگر که از هیجان و استرس زیاد بدتان می آید ، می توانید از باغ وحش و یا چرخ و فلک 15 طبقه ای تازه به روز شده این پارک لذّت ببرید.
*استودیو یونیورسال در هالیوود (Universal Studios Hollywood) ، لوس آنجلس
Universal Studios Hollywood, Los Angeles
همانند دیزنی ، استودیو یونیورسال خود را برای رویارویی اجتناب ناپذیر شرق و غرب آماده کرده است امّا منطقه ی هالیوود چیز دیگری نیز برای ارائه دارد که درهیچ شهر بازی دیگری به چشم نمی خورد: یک استودیوی ساخت فیلم واقعی و در حال کار، که برای سرگرمی بازدید کنندگان طراحی شده است. این تور یک ساعته شما را به پشت صحنه فیلم های مشهوری مانند ” کینگ کونگ ” و ” عاشقان ( Psycho ) ” می برد. خود را برای صحنه نهایی مربوط به فیلم ” سریع و خشن ” آماده کنید! طرفداران سری فیلم هری پاتر می توانند محصولات جادوگری را در هاگزمید خریداری کنند و هم چنین صحنه پرواز با شخصیت ” باک بیک ” را بازسازی کنند. سالن سینمای جدید ” دریم ورکز ” نیز ، تجربه ای خاص از تماشای فیلم، با به کار گیری چندین حس از حواس پنجگانه ، برای ما فراهم می کند.
*قلمرو جادویی دنیای والت دیزنی (Walt Disney World Magic Kingdom) ، اورلاندو ، فلوریدا
Walt Disney World Magic Kingdom, Orlando, Florida

” شعبه اصلی این پارک در فلوریدا است و از بزرگترین قطب های جذب گردشگری این شهر می باشد. ترن سر پوشیده ” اسپیس مَونتِن ” ، دزدان دریایی پیش از جانی دپ و ” اینجا دنیایی کوچک است ” که دائماً و بدون توقف می چرخد ، باعث می شوند که فکر کنید زمان در اینجا متوقف شده است. صف ها نیز در این جا به آهستگی حرکت می کنند پس باید در چنین مواقعی برای خود برنامه ای ترتیب داده باشید و یا از اپلیکیشن “FastPass+” استفاده کنید و بلیط وسیله مورد نظر خود را از قبل رزرو کنید.

دوره های اوج مناظر پاییزی در جنوب شرق آمریکا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر