لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک مینیاتوری مشهد – تمدنی بزرگ در مقیاسی کوچک
بوستان مینیاتوری  مشهد - تمدنی بزرگ در مقیاسی کوچک

پارک مینیاتوری مشهد – تمدنی بزرگ در مقیاسی کوچک

مشهد شهری است همیشه مورد توجه مسافران زیادی بوده، اغلب مردم با هدف داشتن سفری زیارتی و سیاحتی عازم این شهر می‌شوند. علاوه بر مکان های مذهبی، بازدید از پارک های مشهد مثل پارک مینیاتوری مشهد، مکان های تفریحی و جاذبه های دیدنی برای مسافران خالی از لطف نیست.

پارک مینیاتوری مشهد، به عنوان یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی مشهد مشهور است. در ادامه این مطلب بوستان مینیاتوری را بیشتر خواهید شناخت و عکس های آن می‌بینید.

مساحث بوستان مینیاتوری مشهد به حدود 8 هکتار می رسد و با بودجه 28 میلیاردی، در شرق کشور و شهر مشهد بنا شده است. در این فضا سعی شده است مهم ترین آثار باستانی ایران در ابعاد کوچک و با ظرافت مثال زدنی بنا شود. قرار است تا در پایان این پروژه 58 المان از بناهای ایران در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.

بوستان مینیاتوری

معمولا وقتی قرار است به مشهد سفر کنید، خیالتان راحت است که در رزرو هتل مشکلی نخواهید داشت ، تنوع کم نظیر هتل های مشهد از جمله : هتل هما، هتل الماس، هتل توریست توس مشهد ، هتل پردیسان ، هتل رضویه مشهد و … دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است . مرحله بعدی ، هدف سفر است. شهرهای زیارتی مشخص ترین هدف را برای سفر در سراسر دنیا دارند : زیارت کردن ! امکان ندارد فردی به شهر زیارتی مشهد سفر کند و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) لحظاتی را به عشق بازی با معبود نپردازد .

اما احتمالا اگر بیش از یکی دو روز در مشهد بمانید، دلتان می خواهد جاهای بیشتری را ببینید و سرکی به دیگر جاهای دیدنی مشهد بکشید. مثلا : طرقبه ، پارک بازی ، سرزمین موج های آبی و کل ایران! درست خواندید، کل ایران، هر آنچه در جای جای این مرز و بوم برای دیدن و عکس انداختن نیاز دارید در گوشه ای از این شهر و در بوستانی با عظمت گردآوری شده است و آماده بازدید شماست. بوستان مینیاتوری مشهد افتتاح شده است تا نهایت یک سفر هوشمندانه را برای شما رقم بزند.

دره آل مشهد
ادامه مطلب
بوستان مینیاتوری
در زمان افتتاح اولیه این طرح ، المان‌های : تخت جمشید، آرامگاه حکیم فردوسی، پل خواجو، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، آرامگاه عطار نیشابوری، راه‌آهن مشهد ، روستای کندوان ، باغ شاهزاده ماهان کرمان و سد کارون تکمیل و رونمایی شدند .
بوستان مینیاتوری
بوستان مینیاتوری
اما زیبایی ها و فرصت های گردشگری این مکان تمامی ندارد ، از جمله برخی آنها : تراس تماشا است که در ارتفاع مناسب نمایی
کامل و دلنشین را از کل بوستان پیش چشمان شما قرار می دهد، زمین بازی کودکان با طراحی بازی‌های بومی و محلی، مسیر تردد قطار، فضای سبز و دریاچه به وسعت ۲۰۹۵ متر و رودخانه ای به طول ۲۱۶ متر، ۱۲ عدد سرویس بهداشتی، طراحی و احداث سکو ویژه مراسم و نمایش ها به ارتفاع ۱۴.۶ متر، پیست مسابقه برای ماشین های کنترلی (ماشین های RC) به شکل نقشه ایران، مسیر پیاده روی به طول ۱۲۶۴ متر، از دیگر دیدنی های این بوستان به شمار می رود .

بوستان مینیاتوری

بوستان مینیاتوری
پارک مینیاتوری
مسیر دسترسی
پس از زیارت حرم امام رضا (ع)، می توانید اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید به کمک بی آر تی، خط واحد شهری ، مترو و … خودتان را به بوستان برسانید.

بوستان در منطقه 12 شهر مشهد ، بزرگراه میثاق ، بلوار الهیه ، بلوار سجادیه ، سجادیه 26 واقع شده است .

 

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر