لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> سه روستای عجيب در ايران و سه همزاد برای آنها در جهان
سه روستای عجيب در ايران و سه همزاد برای آنها در جهان

سه روستای عجيب در ايران و سه همزاد برای آنها در جهان

اگر در دنیای امروز گشتی بزنیم، به عجایبی دست خواهیم یافت كه برخی مواقع باور آنها سخت است. در این مقاله گردشگری از میان دنیایی از عجایب موجود در پیرامون ما، سعی كرده ایم سه روستای عجیب را در كشورمان و سه روستای عجیب كه البته بی شباهت به همتاهای خود در كشور ما نیستند را در نقاط دیگری از جهان به شما معرفی كنیم. روستاهایی كه با سفر به آنها تجربه ای به یاد ماندنی برای شما بدست می آید. دو روستا با مردمانی كوتاه قد كه ما را به یاد مردمان سرزمین لی لی پوت ها می اندازد. دو روستای بسیار زیبا كه بجای جاده رودخانه را برای جابجایی انتخاب كرده و مارا به یاد شهر زیبای ونیز ایتالیا می اندازد. و دو روستای زیبا كه مردمان آن ها دو قلو هستند و جمع شدن آنها به دور یكدیگر صحنه ای عجیب و دیدنی را برای همگان به تصویر می كشد. با ما همراه شوید برای سفر به روستاهای ماخونیك، شهرآباد، صراخیه، گیتورن، ولكایا و یانگسی كه هر كدام دنیایی از زیبایی ها و عجایب را در بر گرفته اند.

روستای ماخونیك در خراسان جنوبی

اگر حدود 80 كیلومتر از روستای «سربیشه» در استان خراسان جنوبی به سمت دهستان «دٌرٌح» فاصله بگیریم به روستای زیبا و عجیبی به نام «ماخونیك» می رسیم. تفاوت این روستا با تمام روستاهایی كه قبلا دیده ایم از همان دور مشخص و خود نمایی می كند. خانه هایی كوچك و به هم چسبیده گلی، با سقف های سفالی و پوشالی. خانه های این روستای زیبا و خاص، ارتفاعی كمتر نسبت به دیگر خانه هایی كه ما در اطراف خود دیده ایم دارند. البته دلیل آن را می توان سرد بودن این منطقه در زمستان ها و شاید هم قد كوتاه اهالی این روستا دانست. درست است، قد كوتاه مردمان این روستا كه آنها را جزو چند روستای عجیب دنیا به حساب می آورد.

روستاي ماخونيك در خراسان جنوبي
مردمان این روستای عجیب كه اجدادشان از كشور افغانستان به این دیار هجرت كرده و ساكن شده اند، مردمانی با آداب و رسوم بسیار خاص و ویژه هستند. از ویژگی های روستا می توان به جز خانه های آن ها كه بسیار دیدنی هستند، به محل احداث این روستا اشاره كرد. خانه هایی در بین كوه ها كه تا سال ها پیش هیچ راه ورودی به این روستا وجود نداشته و مدتی است كوه را شكافته و جاده ای به این روستا كشیده شده است. مردمانی عجیب كه تا مدتی قبل هیچ سر و كاری با تكنولوژی نداشته و غذایی به جز «شلغم» نمی خوردند. از دیگر اعتقادات جالب این مردم كه البته با گذر زمان كمرنگ تر شده است، نكشیدن سیگار و نخوردن گوشت و چای است. ولی تمایز این مردم از دیگران همان قد كوتاه آن ها می باشد كه آنها را در دنیا سرشناس كرده است وبه آنها لقب لی لی پوتها را داده اند.

روستای یانگسی در چین
روستاي يانگسي در چين

همانطور كه شما را با روستای كوتاه قد های ماخونیك آشنا كردیم، در این قسمت نیز با همزادی برای آنها در «روستای یانگسی» آشنا می كنیم. روستایی در جنوب غرب چین و در استان سینچوان. از جاذبه های این روستای زیبا در كشور چین سبك خانه سازی آنهاست كه به صورت شهری افسانه ای خانه هایی زیبا و عجیب ساخته اند. مردمانی خوش رو و مهمان نواز كه با ورود هر گردشگری به پیشواز آنها آمده و با خنده از آنها پذیرایی می كنند. مردمان این روستا هر كدام افسانه و داستانی را برای كوتاه قدی خود می گویند. عده ای باور دارند كه زمانی بیماری عجیبی وارد این روستا شده و كودكان این روستا را بیمار كرده و آن بیماری باعث شده كه دیگر آنها رشد نكنند. عده ای نیز دلیل كوتاه قدی خود را كشتن لاك پشتی سیاه و خوردن آن توسط یكی از اهالی این منطقه در زمان های دور می دانند مردمان یانگسی همانند روستاییان ماخونیك با قدی كوتاه از دیگران متمایز شده اند.

روستای شهر آباد در ابركوه
روستای شهر آباد در ابركوه
در این قسمت از مقاله شما عزیزان را به استان زیبا و تاریخی یزد می بریم. به روستای دیدنی و عجیب «شهر آباد» كه از توابع ابركوه یزد می باشد. تفاوتی كه این روستا را از دیگر مناطق متمایز می كند، دوقلو بودن بیشتر بچه های این روستا است. اگر وارد مدرسه روستا بشوید كاملا حیرت زده خواهید شد. دوقلوهای همسانی كه اغلب كاملا شبیه به یکدیگر هستند. به احتمال قوی ازدواج های فامیلی مرسوم در این روستا باعث شده كه بیشتر كودكان دوقلو متولد شوند. قدم زدن و همكلام شدن با این بچه ها و گرفتن عكس با آنها حس خوب و زیبایی را به هر گردشگری می دهد. قطعا در سفر به این منطقه و استان زیبا و تاریخی یزد، برای اقامت به خانه تاریخی آقازاده ابركوه و یا هتل های فوق العاده یزد از جمله: هتل داد یزد و هتل صفائیه یزد سری بزنید.
روستای ولكایا در اكراین

روستای ولكایا در اكراین
در كشور اكراین نیز همانند ایران روستایی وجود دارد كه دوقلوهایش نظر همه جهان را به خود جلب كرده است. روستای «ولكایا» در اكراین كه به تازگی سعی دارد كه این رخداد را در كتاب ركورد های گینس نیز ثبت كند. از نكات جالب این روستا دوقلو هایی با سنین مختلف است. پدر بزرگی كه خود دوقلو است در كنار فرزندان دوقلو و نوه های دوقلوی خود انسان را حیرت زده می كند. با اینكه بیشتر دوقلوها در سن بالاتر یا فوت شده اند و یا به شهر رفته اند، با این حال به راحتی می توان دوقلو ها را مخصوصا در سنین پایین در روستا دید. از عجیب ترین مواردی كه به چشم می خورد، دوقلو بودن حیواناتی مانند گاو در این روستا می باشد و این موضوع این روستا را متمایز تر از قبل می كند.

روستای صراخیه خوزستان
روستای صراخیه خوزستان
قطعا بیشتر گردشگران با ونیز و جاذبه های آن آشنا هستند. شهری در كشور ایتالیا كه به جای اتومبیل از قایق استفاده می كنند. می خواهیم در ایران نیز روستایی را به شما معرفی كنیم كه شما را به یاد ونیز بیندازد. «روستای صراخیه» در استان خوزستان و در نزدیكی تالاب شادگان قرار گرفته است. اهالی این روستا با قایق رفت و آمد می كنند و برخی از آنها از این راه با جابجایی توریست ها و مسافران كسب در آمد می كنند.
روستای صراخیه خوزستان
در این منطقه زیبا می توان با قایق در تالاب زیبا و بزرگ شادگان نیز گشتی زد و از پرندگان ساكن در تالاب و زیبایی های اطراف آن نیز لذت برد. برای اقامت در این استان زیبا گزینه های بسیاری پیش روی شما خواهد بود. از نزدیك ترین شهر ها به این روستای زیبا شهر آبادان می باشد كه می توان در هتل های زیبا و با كیفیت آن از جمله هتل پارس كاروانسرا آبادان و هتل پارسیان آزادی آبادان اقامت گزید كه از با كیفیت ترین هتل های ایران می باشند.

روستای گیتورن هلند
روستاي گيتورن هلند

«دهكده گیتورن» در كشور هلند نیز همانند صراخیه در ایران و ونیز در ایتالیا از جمله روستاهای بدون خودرو می باشد. البته تفاوتی كه این روستای زیبا با ونیز دارد، این است كه در هیچ نقطه ای از این دهكده نمی شود از اتومبیل استفاده كرد و تنها راه ارتباط آنها قایق است. از نكات جالب توجه این روستا سكوت پابرجا در همه مناطق آن است و تنها صدایی كه به گوش می رسد گاهی صدای پرنده و مرغابی های این ناحیه است. كشور هلند به دلیل طبیعت خاص و خوش آب و هوای خود باعث شده است در مناطق مختلف آن از جمله روستای گیتورن طی سال توریست های بسیاری از این منطقه بازدید كنند و از این طبیعت زیبا لذت ببرند.

جشن دهکده کندلوس نوشهر، دورهمی به سبک طبری ها
ادامه مطلب

3.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر