لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> این خطرات بهداشتی در هتل، سلامت شما را تهدید می کنند
این خطرات بهداشتی در هتل، سلامت شما را تهدید می کنند

این خطرات بهداشتی در هتل، سلامت شما را تهدید می کنند

باکتری ها، ساس و حشرات توی تخت خواب و دیگر خطرات بهداشتی که سلامت را تهدید می کند از جمله مواردیست که احتمال دارد در اتاق هتل خود مشاهده کنید. این مهمانان ناخوانده می توانند پیش از آنکه فرصت لذت بردن از سفرتان را پیدا کنید، کل تعطیلات شما را خراب کنند. برای پیشگیری از کابوس های هتلی، لازم است راه های شناخت این مسائل احتمالی را دانسته و در برابر آنها از خودتان محافظت کنید.
در ادامه به برخی از خطرات بهداشتی هتل که لازم است درباره آنها آگاهی داشته باشید اشاره می کنیم:

کنترل تلویزیون:
زمانی که صحبت از بهداشت هتل به میان می آید، احتمالا به طور ناخودآگاه ذهن شما به سمت سرویس خواب، توالت و حمام برود اما کنترل تلویزیون یکی از چیزهایی است در صدر هرم آلودگی نشسته است. دیگر وسایلی که از نظر آلودگی در این دسته قرار می گیرند شامل تلفن، کلید برق، دستگیره در و منوی غذای داخل اتاق می باشد

ظروف شیشه ای:

قوانین میسوری و کانزاس هتل ها را موظف کرده اند که کلیه ظروف شیشه ای و فنجان های اتاق های هتل باید به طور کامل مطابق با اصول بهداشتی شسته شوند. قوانین کانزاس یگ گام فراتر نیز رفته و مقرر کرده است که شست و شوی این ظروف باید خارج از اتاق انجام گیرد. اما با این وجود باز هم هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد. گزارش ها نشان میدهد، مسئولین نظافت هتل ها تنها یک گردگیری سطحی بر روی لیوان ها و فنجان های اتاق انجام داده و آن را برای مهمان بعدی قرار می دهند.

بهترین هتل های بیرجند کدامند؟ جزئیات دقیق و تصاویر
ادامه مطلب

فرش ها:
فرش هتل
کپک ها، باکتری ها و قارچ ها همگی محیط مناسبی برای رشد در لا به لای فرش هتل ها پیدا می کنند بنابراین فرش هتل هایی که به ندرت نظافت می شود، زیستگاه بسیار خوبی برای رشد میکروب های بیماری زا خواهند بود.

استخر و جکوزی :
استخر و جکوزی هتل
استخرها و جکوزی ها، بستر رشد انواع ویروس و باکتری و میکروب هستند. اگر آب داخل استخر و جکوزی به درستی و طبق اصول بهداشتی نگهداری نشود، عوامل عفونت زا به صورت بالقوه رشد می کنند و منجر به اکثر بیماری های پوستی، عفونت ریوی و مشکلات دستگاه گوارش می شوند.
ساس های تختخواب:
ساس ها حشرات ریز و کوچکی مانند کنه های قهوه ای مایل به قرمز و یا سوسک های کوچک هستند. آنها عمدتا در شب از قربانیان خود تغذیه می کنند و باعث خارش و برآمدگی های قرمز رنگ می شوند که گسترش پیدا می کند. این حشرات در سرتاسر جهان به راحتی یافت و از طریق چمدان ها به مکان های مختلف جا به جا می شوند. از آنجاییکه ساس های موجود در تختخواب رد پایی از آلودگی از خود به جای نمی گذارد در نظافت ظاهری اتاق تفاوتی ایجاد نمی کند.

اکنون که کاملا نسبت به این آلودگی های هتلی آگاهی پیدا کرده اید، نکاتی را به عنوان راهنمایی برای پیشگیری از این خطرات متذکر می شویم :

بررسی نظرات مهمانان:
نظرات مهمانان هتل

بسیاری از سایت های برتر رزرواسیون در سطح جهان، در قسمت نظرات کاربران دسته بندی نظافت و پاکیزگی را در ارزیابی خود قرار داده اند. از آنجایی که متاسفانه قیمت، موقعیت مکانی و نام تجاری، هیچکدام تضمینی برای پاکیزگی یک هتل به شمار نمی روند، بنابراین برترین معیار سنجش، نظرات میهمانان قبلی است که در آن هتل اقامت داشته اند. یک مثال بسیار خوب از این امکان در سایت ایران هتل آنلاین قابل مشاهده است. به عنوان مثال اگر قصد رزرو هتل در شیراز را دارید، علاوه بر آنکه در قسمت نظرات کاربران در جزئیات هر هتل می توانید امتیاز کاربران را برای پاکیزگی و نظافت همان هتل مشاهده کنید، این سایت لیست مرتب شده ای از هتل های شهر شیراز را بر اساس رتبه بالاتر در پاکیزگی اتاق ها نیز در اختیار شما قرار می دهد که امکانی بسیار کاربردی و سودمند در این زمینه خواهد بود.

رو تختی ها در بیاورید:

رو تختی عموما بیشترین آلودگی را در اتاق به خود جذب می کند. از هتل سوال کنید که هر چند وقت یک بار رو تختی ها را شستشو می کنند و یا از ملحفه و پتوی شخصی خودتان استفاده کنید.

ضد عفونی کنید:
به سادگی میتوانید در ابتدای ورود به اتاق با یک دستمال مرطوب ضد باکتری و یا اسپری ضد غفونی کننده، مناطقی را که بیشتر لمس می شوند مانند دستگیره در، گوشی های تلفن، شیر آب و کنترل را ضدعفونی کنید و در ادامه آسوده باشید.

با کفش راه بروید:

برای دور بودن از آلودگی های فرش حتی الامکان با کفش و یا جوراب روی فرش ها راه بروید و از نشستن بر روی زمین و قرار دادن لباس هایتان روی فرش خودداری کنید.
دوری از ساس و حشرات تخت خواب:

نظافت تخت هتل
پس از ورود به اتاق، برای مشاهده نشانه های وجود ساس بر روی تخت، تشک، زیر بالشت ها و ملحفه ها را بازبینی کنید. از قرار دادن وسایل خود بر روی تخت اجتناب کنید و ترجیحا در طول اقامت چمدان خود را درون پلاستیک یا یک کیسه زباله محفوظ کنید.

قیمت هتل در تهران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر