لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> پرواز کردن در این هواپیمای غول آسای عجیب چگونه است؟
پرواز کردن در این هواپیمای غول آسای عجیب چگونه است؟

پرواز کردن در این هواپیمای غول آسای عجیب چگونه است؟

برای ان دسته از افرادی که رزرو هتل زیاد انجام می دهند و همیشه در سفر هستند اما از شتاب و زحمتی که برای پرواز های معمولی باید متحمل شوند خسته شده اند ، چشم انداز یک سفر لوکس تفریحی می تواند خبر خوشی باشد.

در اوایل پیدایش صنعت هوانوردی، تنها انتخاب موجود برای پرواز هواپیما نبود. مسافران هم چنین می توانستند که با بالن ها و یا زپلین ها، تجربه ای مشابه با سفر قطار را برگزینند، که با خود اتاق های دلبازی برای استراحت و صرف غذا به شکل رستورانی را همراه داشت.

شرکت ” هایبرید ایر وهیکلز لیمیتد (Hybrid Air Vehicles Limited) ” ، کمپانی سازنده ” ایرلندر 10 (Airlander 10) ” می باشد. کشتی هوایی سازگار با محیط زیستی که با طرّاحی منحصر بفرد خود می خواهد تجربه ی پروازی آهسته و کلاسیک را دوباره زنده کند.
آن ها در نمایشگاه ” فارنبورو ایر شو (Farnborough Air Show) ” امسال، پرده از این ماشین مدرن و لوکس برداشند و امیدوارند که بتواند درشروع دوره ی جدیدی از گردشگری های هوایی تفریحی، نقش داشته باشد.
کارخانه ی ” هایبرید ایر وهیکلز لیمیتد ” با شرکت مشاوره ی طرّاحی ” دیزاین کیو (DesignQ) ” همکاری کردند تا سفر هوایی تماشایی و بی رقیبی در بزرگترین کشتی هوایی جهان تدارک ببینند. داشتن منظره های فوق العاده در همه سمت و در هر جهت، جاذبه های اصلی مورد نظر آن ها است.
اتاق های اختصاصی میهمان ها هم که هرکدام تختی کامل خواهند داشت، مجهز به یک سرویس حمام مجلل و چشم انداز های حیرت انگیز خواهند بود.

سالن ” اینفینیتی (Infinity) ” مسافران را قادر خواهد ساخت که از مناظر دور تا دور کشتی لذت ببرند. یکی از برنامه های آن ها ساخت پنجره هایی در زیر صندلی های لونژ کشتی است، این کار فرصتی بی نظیر را برای بهره وری از منظره های محیط اطراف فراهم خواهد کرد.
That Giant Aircraft

مهمانان هم چنین می توانند در رستوران ” التیتود (Altitude) ” و در حضور پنجره های بزرگ این رستوران و دید پانورامیک آن، از نوشیدنی ها و غذا های خود لذتی مضاعف ببرند.

در اینجا ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که آیا فراهم کردن تمام این امکانات در فضای این کشتی هوایی ممکن است؟
پاسخ این پرسش، مثبت می باشد. چرا که طول ” ایرلندر ” بیش از 150 فوت است. چنین طولی آن را از بزرگترین هواپیماهای 737 نیز بلند تر می کند. هم چنین این کشتی هوایی از اکثر هواپیما هایی که عرض متوسطی دارند ، عریض تر است.
آقای استفان مک گلنان، مدیر شرکت ” هـ.ا.و ” می خواهد که با کشتی هوایی هیبرید ” ایرلندر 10 ” جهانگردی از طریق هوا را متحول کند. او به دنبال تجربه ای شبیه به سفر های آبی رودخانه ای امّا بر روی ابرها است.
That Giant Aircraft

او در این باره اضافه کرد: ” کشتی هوایی ” ایرلندر ” ، شما را به چالش خواهد کشید تا نظرتان را درباره ی آسمان ها تغییر دهید. این انگیزه ی اصلی ما از انجام این پروژه است. در حال حاضر، معنای پرواز کردن تبدیل به رسیدن هر چه سریعتر از نقطه ی A به نقطه ی B شده است. چیزی که ما برای ارائه داریم، راهی برای لذّت بخش کردن خود پرواز می باشد. “

شاید بهترین قسمت از سفر با این کشتی، رهایی از دردسر های فرودگاه باشد. ” ایرلندر 10 ” می تواند تقریباً از روی هر سطح صافی، بلند شود و پرواز کند و هم چنین بر روی هر سطح صافی فرود بیاید. این انعطاف پذیری در پرواز، این توانایی را برای ما فراهم می کند که به نقاطی که تا مدت ها از دسترس ما خارج بودند هم بتوانیم سفر کنیم و با توجه به اینکه این هواپیما با سرعت 100 مایل در ساعت پرواز می کند، برای همین فرصت برای عکس برداری و فیلم برداری از تمام منظره هایی که عبور می کنیم، برای ما وجود خواهد شد. به طور میانگین، هر سفر سه روز طول خواهد کشید و عملاً از هر جایی به جای دیگر ممکن خواهد بود.
That Giant Aircraft

شرکت ” دیزاین کیو ” در طول سال گذشته ، با رعایت نکات مهندسی و قوانین لازم ، در طراحی کابین این کشتی هوایی با ” هایبرید ایر وهیکلز ” همکاری داشته است.

مدیر عامل این شرکت ” هاوارد گای ” می گوید : ” ما عاشق انجام کارهای متفاوت هستیم. این که بر روی پروژه هایی کار کنیم که هیچکس قبلاً کار نکرده است ، ایده های نو را در ذهن هایمان تصور کنیم و سپس به طراحی پر جزئیات آن ها بپردازیم و تعیین کنیم که هر فضا به چه چیزی تبدیل خواهد شد. ”
برنامه ی ” ایرلندر ” شامل دو کشتی هوایی است، ” ایرلندر 10 ” و ” ایرلندر 50 “. که هر دو از سال 2016 در حال ساخت و آزمایش می باشند. سال گذشته، ” ایرلندر 10 ” بعد از پشت سر گذاشتن اولین پرواز خود با موفقیت ، با یک مشکل مواجه شد و این هواپیما آهسته ترین سانحه ی هوایی تاریخ را تجربه کرد. لنگر های این کشتی جدا شد و تقریباً 40 میلیون دلار خسارت دید، اما خوشبختانه کسی آسیب ندید و فرصت زیادی برای آماده شدن برای تخلیه ی مسافران فراهم بود.
That Giant Aircraft

کمپانی ” هـ.ا.و ” اطمینان دارد که با گذر زمان ، ” ایرلندر 10 ” گردشگری امن، لذت بخش و همساز با محیط زیست را بدون کوچک ترین مشکل حادی فراهم خواهد کرد.

این ایرلاین در حال افزودن خدمات رایگان پرواز کلاس اول به پرواز اقتصادی است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر