لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> مکان های زیبای طبیعی دنیا از نگاه یونسکو
مکان های زیبای طبیعی دنیا از نگاه یونسکو

مکان های زیبای طبیعی دنیا از نگاه یونسکو

*کدام کشور برترین خواهد شد؟
شما هیچ کشوری را که بدون هیچگونه منبع طبیعی باشد پیدا نخواهید کرد ، امّا بعضی هستند که از بقّیه غنی تر و آباد تر می باشند.
با اینکه رتبه بندی کشور ها از نظر زیبایی طبیعی کاری مشکل به نظر می آید ، گروه پژوهشی ” دیوان اقتصادی جهان ” مسئولیت این کار را بر عهده گرفتند و 136 کشور را از نظر منابع طبیعی که برای ارائه دارند ، برای ” گزارش رقابت های گردشگری و توریسم در سال 2017 ” یا (2017 مورد تحقیق قرار دادند. بعد ا زمطالعه این مقاله شما می توانید در زیباترین نقاط جهان رزرو هتل انجام داده و سپس با اطمینان خاطر بلیط خود را بخرید.

حال باید بپرسیم ، چه چیزی زیبایی طبیعی یک کشور را قابل اندازه گیری و آزمایش و تحقیق می کند؟ این پژوهش چندین عامل را برای رسیدن به جواب این سؤال در نظر گرفته اند که تعداد نقاط طبیعی میراث جهانی ، تعداد مشخص شده ی گونه های در حال انقراض و تحت حمایت در مناطق محفوظ و تقاضای دیجیتال موجود برای گردشگری طبیعی را شامل می شود. قاعدتاً این گروه به جذّابیت دیداری این منابع طبیعی هم توجّه داشته اند. محل های طبیعی میراث جهانی به این دلیل بررسی می شوند که ارزش همگانی برجسته و ممتازی دارند. برای یافتن مقدار تقاضای دیجیتال موجود برای گردشگری طبیعی ، آمار میزان جستجوی واژه های کلیدی گردشگری مانند ؛ ” ساحل ” ، ” بازدید حیوانات ” و ” غوّاصی ” و … را در رابطه با هر کشور محاسبه و اندازه گیری می کنند. در نهایت ، برای کمک به انجمن اقتصاد جهانی برای به مرحله ی نهایی رساندن این تحقیق ، یک نظر سنجی همگانی ترتیب داده شده است که میزان نوسانات جذب گردشگر ، برای منابع طبیعی یک کشور سنجیده شود.
در اینجا لیست این 15 کشور برتر را از آخر به اوّل برای شما آورده ایم.

15 – کنیا

کشور کنیا در رتبه ی پانزدهم لیست قرار می گیرد و از هرکس که به این کشور سفر کرده باشد بپرسید ، متوجّه خواهید شد چرا. در جنوب غربی کشور ، مجموعه رود های کنیا که در بریدگی بزرگ دشت های این منطقه قرار دارد ، خانه ی انواع گونه های جانوری مختلفی از قبیل ؛ زرّافه ها ، گوزن های کودو ، یوز پلنگ ها ، شیر ها و کرگدن های سیاه است. در شمال شرقی ” نایروبی ” ، پایتخت این کشور ، کوهستان های کنیا قرار گرفته است ، که از نظر ارتفاع رتبه ی دوم را در آفریقا دارد و در شمال رود ” ترکانا ” ، جایی که کروکودیل های رود نیل و اسب های آبی جفت گیری می کنند ، قرار دارد و به داخل کشور اتیوپی می ریزد.
اندونزی

14 – اندونزی

منطقی به نظر می رسد که تنها کشوری که زیستگاه اژدها های کومودو ، خزندگان عظیم الجثّه و خطرناک در معرض انقراض ، را در خود جای داده ، در این لیست قرار بگیرد. ” پارک ملّی کومودو ” در جزایر آتشفشانی قرار دارد و تبدیل به محّل زندگی 5700 تا از این خزندگان شده است. البته این را هم باید در نظر بگیریم که اندونزی یک مجمع الجزایر است. پس خیلی چیز های دیگری هم برای ارائه به توریست ها در خود جای داده است. از سواحل ” بالی ” گرفته ، تا جنگل های انبوه بارانی ” سولاوسی “.
فرانسه

13 – فرانسه

رتبه ی این کشور نسبت به گزارش سال گذشته 5 پلّه سقوط داشته است ولی با وجود اماکنی مانند ؛ تاکستان های ” بوردو ” و سواحل ” فرنچ ریوییرا (French Riviera) ” ، تردیدی در زیبایی منحصر بفرد این کشور وجود ندارد. البته بعضی مناطق خارج از مرز های اصلی این کشور هم به رتبه ی آن کمک کرده اند. پارک ملّی ” لا ریونین (La Réunion) ” که در جزیره ای با همین نام و در شرق ماداگاسکار قرار دارد ، مجموعه ی مبهوت کننده ای از جنگل های بارانی و جنگل های ابری را داراست. هم چنین تالاب های ” نیو کالدونیا (New Caledonia) ” ، میزبان مجموعه ی قابل توجّهی از موجودات آبزی و صخره های مرجانی می باشد.
ایتالیا

12 – ایتالیا
بسیاری از توریست ها و گردشگران، بخاطر فرهنگ غنی این کشور به آن سفر می کنند. با اینکه مخروبه های رم باستان، تور های صرف نوشیدنی و تجربه کردن پیتزا های سنتی اصل ایتالیایی، همه دلایل خوبی برای بازدید از آن هستند، اما نباید فراموش کنیم که ایتالیا منابع طبیعی ای که ارزش خودنمایی کردن را داشته باشند هم داراست.

کوهستان های “مونته سن جیورجیو” بخاطر داشتن برترین نمونه های فسیل دریایی از دوران تریازیک، شناخته می شود و یونسکو دولومیت های آن را اینگونه وصف می کند: ” با داشتن دیوار هایی عمودی، صخره های شیب و مجموعه انبوه و متراکمی از دره های باریک، عمیق و طویل، از زیبا ترین مناظر کوهستانی در دنیا می باشد. “
اکوادور

11 – اکوادور

پارک ملی سانگای فقط با داشتن دو کوه آتشفشانی فعّال ، جنگل های انبوه بارانی استوایی و یخچال های طبیعی ، از اکثر کشور های جهان ، مقاصد گردشگری بیشتری را به نمایش گذاشته است ، اما چیزی که آن ها را خاص و منحصر بفرد کرده است ، خوک های خرطوم دراز کوهستانی آن هستند. این حیوانات رو به انقراض ، تنها در طبیعت اکوادور موجود می باشند. فراموش نکنید که جزایر ” گالاپاگوس ” هم بخشی از این کشورند. این جزیره های آتشفشانی هم خانه ی گونه های زیادی از پستانداران و خزندگان و آبزیان اقیانوسی بومی هستند.
United States

10 – ایالات متحده آمریکا

با داشتن جنگل های چوب قرمز و جریان های خلیجی، آمریکا هم حرفی برای گفتن در زمینه ی منابع طبیعی دارد. با داشتن 58 پارک ملی از جمله ” گرند کنیون” ، “پاپاهانااوموکوآکی (Papahānaumokuākea)” که مجمع الجزایری در شمال غرب هاوایی است و پارک ملی یخچال های طبیعی، شما می توانید یک عمر به کاوش کردن بپردازید و هیچوقت خسته نشوید.
اسپانیا

9 – اسپانیا

هر مسافری که به صورت جدّی کوهنوردی می کند ، کوهستان های “کامینو د سانتیاگو” را در لیست قلّه هایی که باید فتح کند، یادداشت و حفظ کرده است. با مسیر های پر پیچ و خمی که در سراسر کشور ادامه دارند و تا مقصد نهایی در شمال غربی اسپانیا کشیده شده اند، این راه طولانی که حتی ممکن است به 500 مایل هم برسد، مناظر بسیار زیبایی را در اطراف دامنه های خود جای داده است. پارک ملّی ” دونانا ” ، که محل زندگی پنج نوع از گونه های رو به انقراض پرندگان است و هم چنین پارک ملی ” گاراجونِی ” ، واقع در جزایر قناری، که جنگل های برگ بوی عظیمی را در خود دارد نیز مقاصد گردشگری خوبی می باشند.
تانزانیا

8 – تانزانیا

تانزانیا ، خانه ی بلند ترین کوهستان های آفریقا، “کلیمانجارو” و هم چنین دشت ” سرنگتی ” می باشد. در پارک ملی سرنگتی که در همین دشت قرار دارد، بز های کوهی ” ویلدبیست “، غزال و گورخر زندگی می کنند و یونسکو کوچ همگانی آن ها را به نزدیکی حوضچه های آب، در حالی که توسط شکارچیان تعقیب می شدند، یکی از متحیر کننده ترین وقایع طبیعی تاریخ جهان خوانده است.
تایلند

7 – تایلند

بودن تایلند در بین 10 کشور برتر برای کسانی که به آن سفر کرده اند، هیچ چیز تعجب آوری نمی باشد. با وجود جزایر خیره کننده ای که در سواحل شرقی خلیج تایلند قرار گرفته اند ، تا مجموعه سنگ های جذاب ” کرابی ” ، هیچگونه کمبود مقصد های ساحلی در اینجا احساس نمی شود، اما به غیر از این مناطق ساحلی، جاهای زیبای دیگری هم برای بازدید وجود دارند. یکی از آن ها، پناهگاه حیات وحش ” تونگیای-هوآی خا خائنگ ” یا (Thungyai-Huai Kha Khaeng) می باشد که خانه ی ببرها و فیل های حاضر در این کشورند.
استرالیا
6 – استرالیا
با اینکه در این لیست استرالیا در مقام ششم قرار گرفته است، اما در داشتن نواحی طبیعی که به عنوان میراث جهانی شناخته می شوند، رتبه ی اول را دارد. از دیواره ی بزرگ مرجانی در سواحل شرقی گرفته تا ساحل ” نینگالو ” در غرب ، و از پارک ملّی ” کاکادو ” در شمال تا صحرای تاسمانیایی در جنوب، این کشور در هر چهار گوشه ی خود، نقاط توریستی شگفت انگیزی را داراست.
چین

5 – چین
به عنوان چهارمین کشور بزرگ جهان، چین از نظر دارا بودن منابع طبیعی قابل توجه می باشد. سه رودخانه ی موازی ” یونان (Yunnan) ” و چشمه های آب گرم دشت ” هوانگ لونگ (Huanglong) ” که مسیر های جنگل ها و کوهستان های اطراف را تشکیل داده است، از نقاط برجسته و قابل توجه این کشور می باشد. جا دارد که اینجا به پناهگاه خرس های پاندای ” سیشوان (Sichuan) ” هم اشاره کنیم که محل زندگی یک سوم از این حیوان های رو به انقراض می باشد.
پرو
4 – پرو

کشوری که در مقام چهارم لیست برترین کشور های دنیا از نظر زیبایی طبیعی قرار می گیرد ، جایی نیست به جز پرو ، که خانه ی مخروبه های شگفت انگیز امپراطوری اینکا یعنی ” ماچو پیچو (Machu Pichu) ” است. اما فقط این بنای تاریخی نیست که این کشور آمریکای جنوبی را در عرصه های جهانی مشهور کرده باشد. کوهستان های ” هوآسکاران (Huascarán) ” ، که بلند ترین محدوده ی کوهستانی استوایی جهان می باشد و هم چنین پارک ملّی ” ابیسئو (Abiseo) ” که 36 نقطه ی باستان شناسی را در خود جای داده است ، هم هر دو در پرو واقع شده اند.
کاستاریکا

3 – کاستاریکا

کاستاریکا در لیست نهایی جایگاه سوم را کسب کرد ، اما این کشور کوچک در لیست تقاضای مجازی گردشگری طبیعی و زیبایی طبیعتش دوم شد. پارک ملی ” جزیره ی کوکوز (Cocos Island) ” تنها جزیره ی شرق اقیانوس آرام است که جنگل های انبوه بارانی دارد و پارک ملی ” تورتوگوئرو (tortuguero) ” بخاطر لاک پشت های آبی اش معروف است.
مکزیک

2 – مکزیک

جای هیچ تعجبی نیست که مکزیک چنین رتبه ی بالایی را در لیست مقاصد گردشگری زیبا به دست آورده است. با وجود مخروبه های ” تولوم (Tulum) ” ، مجموعه جنگل های بارانی استوایی ” سیان کاآن (Sian Ka’an) ” ، باتلاق ها ، مانگرو ها و جزایر حیرت انگیز ” رویلاگیگدو (Revillagigedo) ” ، به این نتیجه خواهید رسید که زیبایی های این کشور به چند جای محدود خلاصه نمی شود. مکزیک دارای حیات وحشی غنی نیز می باشد. اگر که به این کشور سفر کردید حتماً از آکواریوم نگهداری وال های ” ال ویزکاینو (El Vizcaino) ” و منطقه ی محافطت شده ی پروانه های مونارک دیدن کنید.
برزیل

1 – برزیل
مقام برتر این لیست سهم کشور برزیل می شود که بیشترین و متنوع ترین منابع زیبای طبیعی دنیا را در اختیار دارد. از جنگل های محافظت شده ی جنوب شرقی آتلانتیک که از 25 منطقه تشکیل شده است و جگوار ها ، میمون های عنکبوتی پشمالو و پلنگ های راه راه در آن خانه کرده اند ، تا حوضه ی رودخانه ی آمازون ، همگی در برزیل قرار دارند. شکوه و جلال این کشور آمریکای جنوبی تمام نشدنی است.

جنگل نِسوم قائم شهر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر