لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> آینده ی پرواز با اسکار وینالز
آینده ی پرواز با اسکار وینالز

آینده ی پرواز با اسکار وینالز

با وجود طرح هایی مانند؛ یک هواپیمای مسافربری که بال های ترکیبی دارد و در موتور آن همجوشی هسته ای رخ می دهد و یا نسل جدیدی از فضاپیما که گردشگران را به ماه می برد، کار بسیار سختی است که از طرح های هواپیمایی شجاعانه و جاه طلبانه اسکار وینالز به وجد نیامد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
ایده های آینده نگرانه ی این طرّاح بارسلونایی بیشتر شبیه به فیلم های علمی تخیلی می باشد با استفاده از این نو آوری می توانید هوشمندانه سفر کنید، امّا این نکته را هم باید در نظر گرفت که او نه به ناسا و نه هیچ سازمان پژوهشی هوافضای دیگری وابسته نمی باشد.

او حتّی مدرک مهندسی هوافضا نیز ندارد. ولی با این حال، دیدگاه ها و نظرات جسورانه ی او در رابطه با آینده، بسیاری از طرفداران و عاشقان این صنعت را به تکاپو واداشته است.

او به سی ان ان گفت : ” پیشرفت و یا فناوری به صورت ناگهانی و از پیش تعیین نشده به واقعیت می پیوندند و این تغییرات پیوسته نمی باشد. “

ایده هایی مربوط به آینده
به نظر نمی آید که هیچ کدام از اندیشه ها و تصورات وینالز به زودی به نتیجه برسند.
چرا که برای این کار، تکنولوژی های لازم برای ساخت آن ها باید از مرحله ی تئوری پیشی بگیرد.
ولی با این حال، او هم چنان با بدون هیچ تزلزلی به عملی بودن طراحی هایش باور دارد. البته از نظر تئوری.

این طراح که بیشتر دوران کاری خود را به عنوان یک طراح گرافیکی مستقل برای رقابت های تیمی موتور سواری گذرانده است ، هم چنین اضافه کرد: ” قصد من این نیست که طراحی هایم فقط زیبا و جذاب باشند، پشتوانه ی هر کدام از آن ها پژوهش های عمیق و دقیق علمی است و انتظار می رود که روزی به عنوان پایه ی یک پروژه واقعی از آن ها استفاده شود. پروازهای بدون هیچ آلودگی، فناوری های نانو، هوش مصنوعی، راکتور های هسته ای قابل حمل، سیستم های فعال کنترل جریان و . . . بسیاری از این ایده ها هم اکنون در آزمایشگاه های سراسر جهان در مراحل اولیه خود هستند و فکر میکنم که بیشتر آن ها به واقعیت تبدیل خواهند شد. “
ایده هایی مربوط به آینده

طرّاح خود آموخته
در حال حاضر که تکنولوژی های رو به پیدایش و جدید ، آن چه را که ما در آینده ی نه چندان دور از صنعت هوانوردی انتظار داریم را معنا می بخشند، به نظر می رسد که نقشه ها و تدابیر بلند پروازانه و احتکار آمیز وینالز در زمان درستی شکل گرفته اند.

نبود هیچ پیش زمینه ی رسمی مهندسی هوافضا هم سد راه او نبوده است، چرا که او به صورت خودجوش، برنامه ای اختصاصی برای مطالعه و یادگیری این مقوله ی علمی تدارک دیده است. او هم چنین مبالغ زیادی را هم برای کسب جدید ترین ابزار موجود در بازار، مانند نرم افزار های حرفه ای طراحی هواپیما، سرمایه گذاری کرده است.
آینده ی پرواز با اسکار وینالز نتیجه ی این تلاش ها به مجموعه ای از طرح های همه جانبه ای تبدیل شده است که با تصور وینالز از جهانی که فناوری های مختلف به صورت موازی تکامل می یابند و هر کدام جایگاه مخصوصی را در بازار پر می کنند، همخوانی دارد.
او به سی ان ان گفت : ” برای سفر های کوتاه، از هواپیما های برقی و یا هیبرید در اندازه های مختلف استفاده خواهیم کرد و برای مسافت های طولانی تر احتمال دارد که از هواپیما های ماوراء صوتی بهره خواهیم برد که در زیر مدار زمین پرواز می کنند، که برای افراد ثروتمند و یا ماجراجو مناسب است و یا هواپیما های فراصوتی که توان جا به جا کردن صد ها نفر را دارند. نیروی محرکه ی این هواپیما ممکن است از تکنولوژی راکتور همجوشی هسته ای فشرده و یا سیستم ” رمجت (Ramjet) ” باشد. و در نهایت می خواهم به هواپیما های غول پیکری اشاره کنم که سه طبقه خواهند داشت و از موتور های ترکیبی هایبرید استفاده خواهند کرد و می توانند مانند کشتی های کروز امروزی ، صد ها مسافر را در هر زمان جا به جا کنند. ”

آینده ی پرواز با اسکار وینالز

فرصت های بی پایان
به غیر از طبیعت خیره کننده این طراحی ها ، یکی از وجه های مشترک نمونه کار های وینالز، تمرکز آن ها بر سازگاری با محیط زیست است.
به طور مثال ، ” وال پرنده آوا (AWWA Sky Whale) ” را در نظر بگیرید، هواپیمایی که با بال های خود ترمیم طراحی شده است و می تواند 755 مسافر را حمل کند، یا ” عقاب ترقی آوا – کیو جی (AWWA-QG Progress Eagle) ” که یک هواپیمای سه طبقه است که کربن خروجی آن صفر می باشد.

او نگاه روشن و مثبتی نسبت به آینده ی همجوشی هسته ای دارد ، که یک منبع انرژی بدون آلودگی است و می تواند برای ما بینهایت کاربرد متفاوت داشته باشد.

او می گوید: ” بلی ، سال ها با وقوع هر اتفاق مثبت بزرگی فاصله داریم، اما از حیطه ی وهم و خیال هم بسیار دور هستیم، حتی مشاهیر صنعت هم سرمایه گذاری هایی در این طرح ها انجام داده اند. مثلاً ، ” لاکهید مارتین ” ، چندین سال است که بر روی راکتور همجوشی هسته ای قابل حمل کار می کند. “

در حقیقت، نه تنها هواپیما های وینالز بدون آلودگی هستند، بلکه مشارکت مثبتی هم در پاک نگاه داشتن آسمان هایمان خواهند داشت.
آینده ی پرواز با اسکار وینالز بعضی از ایده های او با دستگاهی همراه خواهند بود که کربن را از اتمسفر جذب خواهد کرد. حتی او فکر هواپیمایی که با لیزر زباله های فضایی ساخت انسان را نابود می کند هم کرده است. نام این طرح ” پاکیزه کننده ی زباله ی فضایی ام – کی – اس 1 ب ال – اس – جی – سی (MKS-1B LSJC Space Debris Cleaner) ” می باشد.
البته فقط زمان است که تعیین خواهد کرد چقدر از این ایده ها به واقعیت تبدیل می شوند.
آینده ی پرواز با اسکار وینالز

وینالز توسط شرکت ها و سرمایه گذارانی که در زمینه ی نو آوری های هوافضا فعالیت می کنند، برای همکاری و استفاده از خلاقیت و تدابیر او و گشودن راه هایی برای تبدیل کردن او به یک طراح حرفه ای، دعوت به کار شده اس، ولیکن در حال حاضر، آشکار است که او همچنان قصد دارد به ایده پردازی درباره ی آینده نه چندان دور بپردازد.

این شما و این بهترین هتل هایی که در سال 2018 افتتاح می شوند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر