لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 7 مورد از عجایب طبیعی و دیدنی خاورمیانه
7 مورد از عجایب طبیعی و دیدنی خاورمیانه

7 مورد از عجایب طبیعی و دیدنی خاورمیانه

اگر در خارج از خاورمیانه زندگی می کنید و بخواهید این منطقه از جهان را در ذهن خود مجسم کنید بدون شک آن را به شکل یک بیابان طوفان زده ترسیم خواهید کرد. اگر چه این منطقه از جهان بیابان ها و شنزارهای بسیار دیدنی برای لذت بردن دارد اما خاورمیانه خانه دریاچه های شور، دره های رنگارنگ و ساختارهای طبیعی جغرافیایی است که به محض دیدن آن ها فکر می کنید در دنیای داستان های افسانه هایی هستید یا در جایی خارج از کره زمین قرار دارید. اگر بخواهید شاهد این پدیده های شگرف باشید بهترین کار رزرو هتل و سفر به این نقاط است. در ادامه می خواهیم شما را با 7 مورد از عجایب دیدنی و طبیعی موجود در خاورمیانه آشنا کنیم.در ادامه می خواهیم شما را با 7 مورد از عجایب دیدنی و طبیعی موجود در خاورمیانه آشنا کنیم.

مناره های مخروطی طبیعی در ترکیه

روزی روزگاری، حدود 30 میلیون سال پیش، یک آتشفشان خاکسترهای خود را در سرزمینی گستراند که امروزه با نام ترکیه شناخته می شود و بدین ترتیب داستان سازه های دودکش مانند بسیار حیرت انگیز «کاپادوچیا» (Cappadocia) آغاز شد. این خاکسترها رفته رفته به سنگ توف تبدیل شدند؛ سنگ های منفذ داری که از بقایای خاکستر آتشنشانی و به دلیل فشرده شدن آن شکل می گیرند. این سنگ ها که زیاد هم محکم نبودند در طول زمان در اثر باد و باران فرسایش یافته و قسمت های نرم خود را از دست دادند و در انتها مناره هایی به شکل ستون ساخته شده از سنگ های محکم مانند بازالت برجای ماند.

گنبدهای نمکی، صخره های مجسمه ای و دره رنگین کمان در ایران

این جواهر جغرافیایی کوچک که در وسط خلیج فارس واقع شده ثابت کرده است که چیزهای بزرگ می توانند در بسته بندی های کوچک جای گیرند. تقریباً هر اینچ از مساحت چند صد کیلومتر مربعی این جزیره داستان شکل گیری کل جزیره را بازگو می کند. تنها آسمانخراش هایی که در این جزیره خواهید یافت همان کوه ها و گنبدهای نمکین طبیعی هستند که توسط طبیعت ساخته شده اند؛ جایی که مقادیر زیادی از سنگ نمک از سطح زمین بیرون زده و روی هم انباشته شده اند. جستجوی بیشتر در جزیره شما را با یک گالری جغرافیایی آشنا می کند که نتیجه هنرمندی زمین است. دره مجسمه ها خانه سنگ ها و صخره هایی است که در اثر وزش باد و بارش باران به شکل مجسمه هایی بسیار هنرمندانه درآمده اند. دره رنگین کمان نیز با سنگ های معدنی با رنگ های بسیار متفاوت تزیین شده است.
An Oasis in the Saudi Desert

واحه ای در بیابان عربستان

ارتفاعات پرابهت و صخره های ناهموار دره ای که فلات «جبل قرقیر» (Jebel Qaraqir) را قطع کرده است به نوبه خود شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. اما قهرمان غیرمنتظره این بیابان زیبا در عربستان سعودی یک نهر جاری در بهار است که به طور مرتب به گیاهان، بوته ها و درختان خرمای این منطقه آب تازه و خنک می رساند و این سرسبزی با پس زمینه ای از شن های زرد و نارنجی بسیار چشم نواز است.
The Deepest Hypersaline Lake in the World

عمیق ترین دریاچه شور در جهان

شوری شدید آب این رودخانه محصور در خشکی که در پایین ترین قسمت جهان و در مرز اردن، اسراییل و فلسطین واقع شده باعث گردیده که آب مرده برای انسان شفا بخش بوده و به راحتی بتوان روی آن شناور ماند؛ در حالی که برای ماهی ها، گیاهان و دیگر موجودات آبزی غیرقابل سکونت است. تنها موجوداتی که در آب بسیار شور این دریاچه زندگی می کنند گونه های باکتریایی و قارچ های بسیار مقاوم خاصی هستند. آب تازه در مقادیری کم و از طریق رودخانه های و بارش های بهاری وارد این دریاچه می شود و زمانی که در گرمای سوزان خاورمیانه تبخیر می شود و از آنجایی که این آب هیچ راه خروجی ندارد، آب دریاچه مرگ تبخیر شده و تنها نمک بر جای می ماند.
Ever-Growing Grotto in Lebanon

غار زیرزمینی در حال توسعه مداوم در لبنان

در مورد این سازه طبیعی عجیب با توجه به ظاهر بیرونی مصنوعی آن قضاوت نکنید. وقتی که وارد غار زیرزمینی «جیتا» (Jeita Grotto) در شمال بیروت شوید درک خواهید کرد که این سیستم غار زیرزمینی چرا تا به این حد مورد علاقه جهانگردان است. استالاکتیت و استالاگمیت های شکل گرفته در سقف غار شما را حیرت زده خواهند کرد و سپس در جاهایی که ارتفاع آب مناسب است به شما اجازه خواهد داد که به قسمت های پایین تر غار رفته و با استالاگمیت های شبیه برج پیزا و سازه های آهکی روبرو شوید که هر روز بیشتر و بلندتر می شوند. قدمت برخی از این سازه های طبیعی به عصر حجر باز می گردد.
The Mars of the Middle East

مریخ در خاورمیانه

ستون های شنی باستانی که از روی شن های قرمز رنگ به سمت آسمان بی انتها بلند شده اند یک منظره وسیع بسیار دیدنی به نام «وادی روم» (Wadi Rum) را شکل داده اند که بزرگ ترین دره در اردن است. عبور کردن از میان این صخره های بلند که در اثر وزش باد، ضربات شن و سیل های قدیمی شکل گرفته اند این احساس را به شما خواهد داد که انگار به یک سیاره دیگر وارد شده اید. در واقع این منظره شبیه مریخ آنقدر فرازمینی است که برای نشان دادن فضای مریخ از این منطقه از قلمرو اردن برای فیلم های علمی تخیلی مانند «مریخی» (The Martian) و «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One: A Star Wars Story) استفاده شده است.
Dunes for Days in the Empty Quarter

ریگ های روان در ربع الخالی
اندازه باورنکردنی و شرایط غیرقابل سکونت این منطقه شگفت انگیز که بزرگ ترین بیابان شنی پیوسته جهان است با نام «ربع خالی» (Rub al Khali) شناخته می شود. این دریای متشکل از 225.000 مایل مربع شن تقریباً یک چهارم شبه جزیره عربستان را پوشانده است که 80 درصد آن در عربستان سعودی و 20 درصد باقیمانده آن در بخش هایی از عمان، امارات متحده عربی و یمن واقع شده است. بادهایی که در این منطقه می وزند باعث شده تل های شنی با اشکال مختلف شکل بگیرند که چشم ها را خیره می کنند.

نکات مفید آمادگی برای طبیعت گردی و جنگل نوردی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر