لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> 5سنت عجیب جشن تولد در جهان
5سنت عجیب جشن تولد در جهان

5سنت عجیب جشن تولد در جهان

جشن تولد! چه کسی از آن یک روز سال که باید با لبخندی اجباری بنشیند و آواز ” تولد مبارک ” خانواده و آشنایان ، حتی در بعضی مواقع افراد غریبه را گوش بدهد خوشش نمی آید؟ من همیشه این سنّت را عجیب می دانستم ، اما به نظر می رسد در سراسر جهان ، روش هایی حتی عجیب تر در اجرای این مراسم وجود دارد.

*تکان تکان دادن ( انگلیس ، ایرلند )

اگر که در مراسم جشن تولد شما افرادی از این کشور ها حضور داشته باشند، وقتی که شما را از دست ها و پا ها گرفتند و به تعداد سال های سنتان بالا و پایین کردند تعجب نکنید.

*کتک زدن با کمربند ( لهستان )

18 ساله شدن در اروپا اتفاق بزرگی به حساب می آید. شما ناگهان فرصت های بسیار مختلفی را در پیش روی خود می بینید. دیگر بچه به حساب نمی آیید و برای انجام هیچکاری اجازه ی پدر و مادر را نمی گیرید. لهستانی ها برای خوشامد گویی چنین سال مهمی در زندگی ، با کمربند 18 بار شما را در مقابل تمام مهمانان جشنتان می زنند.

*بریدن سر کیک ( دانمارک )
بالاخره به مراسمی رسیدیم که صاحب مجلس بقیه را عذاب می دهد! آن هم با کیک تولد!

در دانمارک این معمول است که کیک تولّد ( کیمن (” Kagemand ” ) به شکل یک پسر (برای تولّد پسر ها) و به شکل یک دختر برای تولّد دختر ها ) تزئین بشود. بعد از اینکه صاحب مجلس شمع ها را فوت می کند، در حالی که همه ی اطرافیان در حال جیغ و داد کردن هستند، سر آدمک کیکی را می برد.
Kagemand
*یک مورد جذاب که امید شما به بشریت را باز گرداند. ( اوکراین )
ما لیست رسومات عجیب و غریب خود را با یک نوع بی دردسر که به کسی آسیب نمی زند در اوکراین به پایان می رسانیم. آن ها یک دایره بر روی کاغذ می کشند و مانند پیتزا آن را به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنند. سپس بر روی هر بخش آن یک اتفاق بدی که در سال گذشته رخ داده است را می نویسند وسپس آن را آتش می زنند. بعد از آن که این حوادث در گذشته سوخته و دفن شدند، دوباره این ” پیتزا ” را درست می کنند و این بار آن را با اتفاق های خوبی که برایشان افتاده پر می کنند.

*گوش کشیدن ( مجارستان ، ایتالیا ، برزیل ، آرژانتین و … )
نشان دادن خوشحالی شما از حضور فرد متولّد شده و آرزوی خوشبختی ، سلامتی و عمر طولانی کردن برای آن ها با آزار فیزیکی دادن آن ها، ایده ی غیر معمولی برای ایتالیایی ها و مجارستانی ها حساب نمی شود. آن ها لاله ی گوش شما را، مشابه بالا و پائین کردنی که در بالا اشاره کردیم ، به تعداد سال های سنتان می کشند. این عمل در برزیل و آرژانتین نیز عرف می باشد.
شما با سفر و رزروانلاین هتل در کشورهای مختلف دنیا می توانید از نزدیک شاهد رسوم عجیبشان باشید.

دلالگی؛ مراسم سنتی ازدواج در فارس
ادامه مطلب

4.2/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر