لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> رستوران های سنندج
رستوران های سنندج

رستوران های سنندج

مقدمه
بخش مهمی از هر سفر و گردش و تفریح، استراحت و لذت از طعم های خوشمزه است. طعم هایی به یاد ماندنی که لذت هر سیر و سفری را دو چندان می کند و خاطراتی بسیار خوش در خانه ذهن آدمی می سازد. مردم سنندج از بابت خوراک بسیار مشکل پسندند و همیشه به دنبال بهترین طعم ها هستند، همین امر باعث شده مکان هایی که برای مردم سنندج طعام آماده می کنند در این باره حساسیت خاصی نشان دهند و طعم هایی عرضه کنند که به مزاج همگان خوش آید. در شهر زیبای سنندج تعداد رستوران ها، فست فودی ها، کافه ها و سایر مکان هایی که می توانند یک مزه ی خوب را به گردشگران عزیز بچشانند کم نیست. برخی از این مکان ها پرآوازه تر و البته تا حدی محبوب تر است. در اینجا قصد داریم تنها تعدادی از این ها را معرفی کنیم تا گردشگران بتوانند برای انتخاب خوراک خود در سفر به سنندج راحت تر تصمیم بگیرند.

معرفی کلی

شهر زیبای سنندج از استان کردستان در غرب کشور ایران علاوه بر طبیعت بی نظیر و بکر و فوق العاده دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی از جمله بازار قدیمی، خانه کرد، چندین عمارت، باغ سپیدار و آبیدر است. علاوه بر این جاذبه ها، دارای مراکز تفریحی و البته رستوران ها و فست فودی ها و کافه های شیک و زیبای بسیاری است. سنندج هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سراسر ایران و یا حتی از خارج از کشور است. آب و هوای سنندج در فصل گرم تابستان نسبت به خیلی از شهرهای دیگر ایران مطلوب تر است و همین امر باعث رونق گردشگری در این فصل از سال در سنندج شده است. البته زیبایی سنندج در بهار غیرقابل انکار است و با سفر به سنندج در فصل سرسبز بهار می توان معنی واقعی بهار را فهمید و چهره ی حقیقی آن را دید.
رستوران ها

رستوران شیدای کردستان
یکی از معروف ترین رستوران های سنندج که البته قدمت چشمگیری هم دارد رستوران «شیدای کردستان» است که در سنندج به کبابی شیدا معروف است. کبابی شیدا دارای انواع خورشت ها و غذاهای لذیذ ایرانی با بهترین کیفیت موجود می باشد اما کباب های آن معروف تر است. این رستوران در خیابانی منتهی به میدان اصلی شهر یعنی میدان آزادی قرار دارد و آدرس دقیق آن به شرح زیر است.
آدرس: خیابان شهید تعریف، نرسیده به سه راه شهید تعریف، روبروی مرکز فنی و حرفه ای.
چنانچه نیز قصد سفارش یا رزرو و یا هر سوالی در مورد غذا و نحوه سفارش و رزرو و … دارید می توانید با پیش شماره 087 با شماره های زیر تماس بگیرید.
شماره های تماس : 33239990، 33232807، 33232707
رستوران شیدای کردستان
رستوران جهان نما
رستوران دیگری که می توان از کیفیت غذاهای آن لذت برد رستوران جهان نما ست. رستورانی که علاوه بر فضای شیک و مدرن امروزی جایگاه هایی با فضای سنتی نیز دارد که می توان بعد از گشت و گذار و تفریح در شهر سنندج با آرامش در آنجا غذا میل کرد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و خارجی و حتی برخی از غذاهای محلی مانند دلمه نیز یافت می شود. این رستوران در نزدیکی بازار هاجر خاتون سنندج که محل عرضه ی انواع پارچه هاست قرار دارد.
آدرس: خیابان طالقانی، بین خیابان صلاح الدین ایوبی و خیابان امام خمینی، روبروی دخانیات
شماره های تماس: 33164212، 33170740

روز جهانی شیرینی پزی و چالش دسر پاولوا
ادامه مطلب

رستوران مروارید
رستوران مروارید نیز در سنندج معروف و از محبوبیت خاصی برخوردار است. در این رستوران می توان خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی، دریایی و کبابی را با کیفیتی بسیار بالا نوش جان کرد. این رستوران از ساعت ۱۱ و نیم صبح تا ۱۰ و نیم شب فعالیت می‌کند و البته ساعت فعالیت اکثر رستوران ها در سنندج در همین حدود است. رستوران مروارید در وسط مسیر بین دو میدان اصلی شهر یعنی میدان آزادی و میدان انقلاب واقع شده است.
آدرس: سه راه نمکی، خیابان نمکی
شماره های تماس: 3238444، 3283229، 09183737351

رستوران دهکده
چنانچه قصد دارید غذاهای محلی سنندج مانند دلمه های خوشمزه برگ مو را بچشید می توانید به رستوران دهکده ی سنندج در آدرس زیر مراجعه کنید. این رستوران فاصله زیادی با میدان اصلی شهر ندارد.
آدرس: خیابان کشاورز، خیابان پست، کوچه سجادی ۲
شماره تماس: 09185970023، 33233338
آبیدر
رستوران و سفره خانه آبیدر
مکانی سنتی و زیبا و البته بسیار شیک و تمیز که غذاهای سنتی را با کیفیتی بالا و طعمی دلچسب در محیطی جذاب عرضه می کند. این رستوران دقیق در مکان تفریحی آبیدر قرار دارد.
آدرس: سنندج، مجموعه تفریحی آبیدر، باغ ۲۸ دی

رستوران و سفره خانه سنتی سیران گاه
مجموعه ای که درست در پارک جنگلی آبیدر واقع شده است و در آن می توان از خوردن انواع غذاهای سنتی، ایرانی و خارجی و البته انواع نوشیدنی ها لذت برد.
آدرس: خیابان آبیدر، مجموعه تفریحی آبیدر
رستوران و سفره خانه سنتی سیران گاه
رستوران و فست فود خاطره خوب
در این رستوران که سرو غذا در آن همان طور که از نامش پیداست واقعا یک خاطره خوب در ذهن ایجاد می کند انواع غذاهای ایرانی و حتی فست فودی با کیفیتی بالا یافت می شود. رستوران خاطره خوب نیز در خیابانی منتهی به میدان اصلی شهر قرار دارد. البته در اطراف آن چندین رستوران دیگر هم موجود می باشد که بسته به سلیقه خود در مورد فضای رستوران و غذایی که حاضر دارند می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.
آدرس: خیابان حسن آباد، سه راهی شهید تعریف
شماره های تماس: 33235411، 091884040910

رستوران و فست فود فردو
همبرگر هایی که در اینجا طبخ می شود واقعا لذیذ است. اگر می خواهید شیوه ی متفاوتی در سرو غذا و پذیرایی از مهمانان را مشاهده کنید می توانید به این رستوران بروید و از غذاهای خوشمزه و باکیفیت آنان لذت ببرید. جالب اینکه فردو دقیقا در میدان اصلی شهر قرار دارد.

آدرس: میدان آزادی
فردو رستوران و فست فود عمو فواد

یکی از بهترین فست فودی های سنندج فست فود فواد است که با 18 سال سابقه کار غذاهای بسیار خوشمزه ای مانند کباب بره، قارچ و قیمه، و قارچ و مرغ را عرضه می کند که همگی دارای طعم خانگی و عطری دل انگیز است. از این رستوران تا میدان اصلی شهر تنها یک خیابان کوتاه راه است.
آدرس: میدان شهرداری، خیابان سید قطب

کافه رستوران لیندو
مکانی بسیار زیبا، شیک و به روز که در آن می توانید از خوردن انواع غذا ها و نوشیدنی های لذیذ لذت ببرید.
آدرس: بلوار جام جم، بلوار پاسداران
شماره تماس: 33668484
دایان
رستوران ایتالیایی دایان
رستوران ایتالیای دایان دارای مکانی متفاوت و کیفیتی بسیار بالاست. از جمله امکانات این رستوران عرضه اینترنت رایگان به مشتریان عزیز است. از جمله غذا هایی که در دایان سرو می شود انواع غذاهای گریل شده، انواع سوخاری ها، انواع پیتزا ها و ساندویچ هاست. جالب اینکه در این رستوران بازدید از آشپزخانه برای عموم مشتریان آزاد است. خیابانی هم که این رستوران در آن قرار دارد از یک طرف به مجموعه بزرگ تفریحی آبیدر می رسد و از طرف دیگر به میدان اصلی شهر منتهی می شود.
آدرس: سنندج، خیابان آبیدر، بالاتر ازچهار راه صفری
شماره تماس: 33292271

9 غذایی که هر توریست در تایلند باید امتحان کند
ادامه مطلب

رستوران ایتالیایی هفت دریا سنندج
هفت دریای سنندج دارای یکی از بهترین عرضه کننده های غذاهای ایتالیایی و پاستا و پیتزا در سنندج است که با فضایی دل انگیز پذیرای مهمان خود می باشد.
آدرس: بلوار سید قطب، پایین تر از خانه کنتاکی

رستوران خان سالار
رستورانی با کباب های بسیار خوشمزه، این رستوران به اینکه از گوشت تازه استفاده می کند مشهور است.
آدرس: خیابان پاسداران، رو به روی دانشگاه آزاد سنندج
شماره تماس: 6623518

غذای گریل شده سرجو
رستورانی که انواع غذاهای گریل شده را طبخ می کند و پیتزا پپرونی های بسیار خوشمزه ای دارد و برخورد کارکنان آن با مشتریان در هر حالتی عالی است. این رستوران در یکی از بهترین مناطق سنندج قرار دارد.
آدرس: خیابان مبارک آباد، خیابان امیریه، روبروی ساختمان شهرداری منطقه 3
سرجو
رستوران هتل جهانگردی سنندج
رستورانی که غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه ای عرضه می کند. از جمله مزایای آن اینکه علاوه بر اینکه رستوران است هتل هم می باشد و مسافران عزیز سنندج می توانند در همین جا اقامت کنند و در صورت تمایل در زمان صرف غذا به رستوران هتل مراجعه کرده و از خوردن غذاهای لذیذ آن لذت ببرند. نکته ی مثبت دیگر اینکه هتل جهانگردی سنندج امکان رزرو آنلاین هم دارد و بدین ترتیب می توان قبل از سفر از جای اقامت مطمئن بود. جالب تر اینکه این هتل فاصله زیادی با اماکن تفریحی مانند دیدگاه سنندج و نیز خانه آصف ندارد.
آدرس: انتهای خیابان پاسداران- جنب امور آب

شماره های تماس: 33623676، 33623675

رستوران غروب
رستوران غروب در طبقه فوقانی مجتمع تجاری کردستان با غذاهایی لذیذ و نوشیدنی هایی گوارا بعد از گشت و گذار در خیابان پاسداران و دیدن از مجتمع تجاری و خرید در خدمت مهمانان خود می باشد.

آدرس: خیابان پاسداران، طبقه فوقانی مجتمع تجاری کردستان
رستوران غروب

رستوران هتل شادی

سلف سرویس رستوران هتل شادی سنندج در طبقه ی پنجم هتل شادی غذاهای واقعا خوشمزه ای دارد. هتل چهار ستاره سنندج یکی از بهترین هتل های سنندج است که البته خوشبختانه امکان رزرو آنلاین هم دارد. مسافران عزیز می توانند بعد از اقامت در این هتل زیبا در ورودی شهر سنندج در وعده های صبحانه، نهار و شام از حضور در رستوران آن کمال لذت را ببرند.
فست فودی ها

فست فود آناهیتا
فست فود آناهیتا یکی از بهترین پیتزا های شهر سنندج را دارد که در ابتدای خیابان آبیدر در چند قدمی میدان اصلی شهر با فضایی شیک و زیبا و ظرفیت 100 نفر پذیرای مهمان برای هر دو وعده نهار و شام از 11 صبح تا 11 شب می باشد.
از جمله امکانات فست فود آناهیتا می توان به سیستم تهویه هوا، اینترنت رایگان، موسیقی ضبط شده، رزرو تلفنی، ارسال رایگان و بیرون بر و تسلط به زبان انگلیسی برخی از کارکنان اشاره کرد. جالب اینکه فست فود آناهیتا بابت سرویس دهی هیچ هزینه ای از مشتریان دریافت نمی کند.
آدرس: سنندج، ابتدای خیابان آبیدر
فست فود آناهیتا

غذاهای سنتی کشورهای مختلف
ادامه مطلب

پیتزا و کافی شاپ پازل
مواد اولیه تازه و روغن زیتونی که پازل در طبخ پیتزاهای خود استفاده می کند علاوه بر طعمی عالی سلامت مشتریان خود را تا حد بالایی تضمین می کند. در این کافی شاپ بیش از ۴۰ نوع نوشیدنی ارائه می شود که حق انتخاب بسیار بالایی به شما می دهد.

آدرس: خیابان جام جم

فست فود توکا
آدرس: مبارک آباد، خیابان آبیدر، بالاتر از میدان اوراز
فست فود توکا که در چند قدمی یکی از میدان های تفریحی سنندج قرار گرفته است از گوشت و مرغ تازه استفاده می کند و علاوه بر در نظر گرفتن طعم غذا سلامت آن را نیز مد نظر قرار می دهد و بدین ترتیب غذاهای فست فودی مانند انواع پیتزا و انواع ساندویچ های ویژه ای به مشتریان ارائه می دهد.
شماره تماس: 33563377، 33563388
پیتزا شهروند
پیتزا شهروند
یکی از معروف ترین پیتزا فروشی های سنندج پیتزا شهروند است که در بین مردم سنندج از محبوبیت و شهرت خاصی برخوردار است. پیتزاهایی خوشمزه، کادری گرم و صمیمی و دکوری بسیار زیبا و قشنگ درست در چند قدمی میدان اصلی شهر.

آدرس: ابتدای خیابان آبیدر از سمت میدان آزادی.
کافی شاپ ها

امیر شکلات
چنانچه شیفته طعم شکلان در هر دو حالت سرد و داغ و در قالب و ترکیبات مختلف هستید امیر شکلات در شهر سنندج را فراموش نکنید. امیر شکلات کیفیتی بالا و طعمی فوق العاده را به شما عرضه می کند. از امیر شکلات تا مجموعه تفریحی آبیدر نیز راهی نیست و تقریبا یکی دو خیابان است.
آدرس: میدان کوهنورد، ابتدای بلوار شهید چمران
امیر شکلات
کافه کتاب ترنج
همان طور که از نامش پیداست کافه ای است که در آن بیش از 1000 کتاب یافت می شود که تمام تمام زمینه ها مانند دینی، ادبی، روانشناسی و … را شامل می شود. علاوه بر این بساط برنامه های جالب فرهنگی مانند اجرای زنده موسیقی نیز بر پاست. در کافه کتاب ترنج به عنوان اولین کافه کتاب سنندج در کنار تمام اینها می توان از انواع خوراکی های خوشمزه نیز لذت برد.
آدرس: انتهای خیابان حسن آباد، رو به روی رستوران خاطره خوب

کافه مثلث پلاس
کافه مثلث پلاس مکانی بسیار شیک و مرتب که نحوه ی سرو خوراکی ها و نیز منو ای که ارائه می دهد متفاوت و البته جالب است. کادری بسیار خلاق و باذوق و حرفه ای دارد که با رویی باز پذیرای مشتریان خود می باشند. این کافه نزدیک ساختمان صدا و سیمای سنندج و در یکی از منطقه های بالاشهر سنندج است.
آدرس: خیابان جام جم

شماره تماس: 09181719600
کافه مثلث پلاس

کافه ویونا
یکی از معروف ترین کافه های سنندج کافه ویونا با دکوری قرمز و مشکی است که خوراکی های خوشمزه اش دارای قیمت هایی مناسب می باشد. این کافه در ابتدای خیابانی منتهی به بازار اصلی شهر قرار دارد و دارای فضای آرام و عاشقانه است.
آدرس: خیابان امام خمینی، کوچه موزه
شماره تماس: 33159543، 09128470132

کافه بلوط
مجتمع تجاری کردستان یکی از پاساژهای بزرگ سنندج است که باید حتما از آن دیدن کنید. بعد از گشت و گذار در مجتمع و احتمالا خرید و اندکی خستگی خوردن یک خوراکی خوشمزه در یکی از کافه های آن خالی از لطف نیست.
آدرس: خیابان پاسداران، مجتمع تجاری کردستان، طبقه دوم

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر