لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بازسازیِ 6 ویرانه‌ تاریخی به سبک خانه ‌های مدرن قرن 21
بازسازیِ 6 ویرانه‌ تاریخی به سبک خانه ‌های مدرن قرن 21

بازسازیِ 6 ویرانه‌ تاریخی به سبک خانه ‌های مدرن قرن 21

طراحان گرافیک در استودیو نئومم در این تصور بودند که اگر شش بنای رها شده را به سبک دوران مدرن بازسازی کنند این آثار به چه شکلی خواهند شد ؟
گفتنی است که طراحان برای برانگیختن تخیل افراد با پتانسیل بالا، از روش طراحی دیجیتال ، استفاده می کنند. شاید این آثار داستان های نا گفته ای دارند که غرق در آوار و ویرانی بوده اند و حتما این مطالب درباره ی سازه های متروکه ، عجیب و قانع کننده خواهد بود.
علاقه مندی زیادی در پیگیری و مطالعه زیربنا های فروریخته و قدیمی وجود دارد به همین خاطر انجام پروژه های نوسازی این اماکن طرفداران زیادی دارد.
شما با رزرو هتل آنلاین می توانید هتل های بازسازی شده در سراسر دنیا از جمله هتل های ایران را نظاره گر باشید.
استودیو نئومم با استفاده از روش های دیجیتالی شش ساختار متروکه واقعی را مانند خانه های مدرن امروزی طراحی کرده است و این استودیو نماد های تاریخی و قدمت این بنا ها را نیز حفظ کرده است.

شش مکان توسط نئومم با ویژگی های قرن بیست و یکم بازسازی شده است که از قلعه های باستانی و عمارت های ایتالیایی گرفته تا ویرانه های بومی بیابان های آمریکا را شامل می شود.


1 – ووکوکی پبلو ( آریزونا، ایالات متحده آمریکا)
Wukoki Pueblo (Arizona, USA)

ویرانه های باقیمانده ووکوکی پبلو

ووکوکی پبلو ، یکی از بنا های یادبود ملی می باشد که در نزدیکی فلگستف یکی از شهرهای ایالت آریزونا واقع شده است. قدمت این بنای تاریخی به 500 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این ساختار قدیمی توسط مردمان باستانی پبلو ، سرخ ‌پوستان آمریکایی ساخته شده است. این مخروبه از قبیله ‌های کهن سرخ‌ پوستان در اصل بیش از صد اتاق داشته است. ساختار چند طبقه پبلو از ماسه سنگ های محلی ساخته شده است. گفتنی است که این بقایا در حدود سال های 1225 متروکه گشته است. خرابه های باستانی این سازه توسط استودیو نئومم مانند یک خانه ماسه سنگی با ظاهر زیبای شیشه ای و با منظره ای شاداب طراحی شده است.

2 – ویرانه ها ( تالیسای ، فیلیپین) The Ruins (Talisay, Philippines)
Wukoki Pueblo (Arizona, USA)

ویرانه های باقیمانده تالیسای، فیلیپین قبل از طراحی

یک کاخ باشکوه و مجلل در مزارع کشت قند در ناحیه ی تالیسای قرار دارد. قدمت این عمارت معروف به ویرانه ها به اوایل قرن بیستم باز می گردد. در حقیقت این عمارت منزل شخصی دون ماریانو لدزما لاکسون و ماریا براگا لاکسون بوده است. عمارت ایتالیایی در اواسط قرن بیستم در شعله های آتش سوخت و پس از این اتفاق متروکه گشت. این کاخ نیز توسط طراحان نئومم به صورت دیجیتالی توسط بیمه Budget Direct بازسازی شده است و یک گلخانه یا باغ بام در پشت بام قرار گرفته است و فضای داخلی نیز تعمیر شده است. این طراحی مدرن قدمت تاریخی و تمامیت نمای خارجی اصلی را حفظ کرده است.
Wukoki Pueblo (Arizona, USA)

عمارت تالیسای، فیلیپین پس از مرحله طراحی

3 – کلبه ی کرافتر ( اورکنی ، اسکاتلند) Crofters Cottage (Orkney, Scotland)
Crofters Cottage (Orkney, Scotland)

تصویر متروکه کلبه ی کرافتر ، اسکاتلند ، بریتانیا

خرابه های ویران شده قدیمی در سراسر جزایر اسکاتلند محسور کننده هستند. سراسر این ویرانی ها تصور گردشگران را غرق در تخیلات می کنند. گفتنی است که طبق افسانه های محلی قبلا افراد زیادی به خصوص موجودات جادویی دریایی در جزیره اینهالو (Eynhallow) ساکن شده بودند اما پس از یک طاعون مرگ بار که در سال 1851 رخ داد کل جزیره متروکه باقی ماند. کلبه ی کرافتر توسط طراحان مدرن بازسازی شده است و یک سقف فلزی به همراه یک پنجره بزرگ در طبقه دوم این کلبه تعبیر شده است و نیز نمای سنگی خشک تعمیر شده است.
Crofters Cottage (Orkney, Scotland)

تصویر متروکه کلبه ی مزرعه کوچک یا کرافتر ، اسکاتلند ، بریتانیا – پس از طراحی مدرن
4 – خانه خیابانی تکرینگا ( شهرک سیلورتن، نیو ساوت ولز، استرالیا )

Thackaringa Street House (Silverton, NSW, Australia)
Thackaringa Street House (Silverton, NSW, Australia)

ویرانی های خانه تکرینگا ، استرالیا. قبل از طراحی

این خانه یک طبقه ای در شهرک سیلورتن، استرالیا قرار دارد که توسط طراحان حرفه ای به صورت دیجیتالی با ظاهری فوق العاده مدرن بازسازی شده است. دو اتاق در ساختار اصلی خانه بدون تغییر شکل باقی مانده است و طراحان با استفاده از دیوار های شیشه ای در اتاق خواب و در ایوان ورودی چهره ای مدرن به این خانه بخشیده اند. و ماشین متروکه کنار خانه را به یک گلدان بسیار بزرگ از گیاهان کاکتوس تبدیل کرده اند.
Thackaringa Street House (Silverton, NSW, Australia)

خانه تکرینگا ، استرالیا. پس از طراحی مدرن
5 – خانه‌ ی چاچامبا (چاچامبا ، پرو)

Chachabamba House (Chachabamba, Peru)
Chachabamba House (Chachabamba, Peru)

خانه‌ ی متروکه چاچامبا ، پرو قبل از طراحی

این قصر بزرگ و مجلل در پرو قبلا یک مکان مقدس برای مردم اینکا بشمار می رفت و نیز دیدبانی در بالای دروازه شهر اسرارآمیز ماچوپیچو بوده است. این عمارت در امتداد راه باریک کوهستانی اینکا قرار دارد. خانه‌ ی چاچامبا با فضای باز طراحی شده است که دریچه پنجره های سقفی با سقف های بتنی را می توان در طراحی مدرن مشاهده کرد و نمای داخلی سنگی نیز تعمیر شده است.
Chachabamba House (Chachabamba, Peru)

خانه‌ ی چاچامبا ، پرو پس از طراحی مدرن

6 – قلعه ی دی آرکو ( ترنتینو، ایتالیا) Castello di Arco (Trentino, Italy)
Castello di Arco (Trentino, Italy)

قلعه ی متروکه دی آرکو ، ایتالیا قبل از طراحی

قلعه ی دی آرکو روی تپه ای در ایتالیا قرار دارد که قدمت سراسر این قلعه به قرون وسطی باز می گردد. گفتنی است که این قلعه در قرون وسطی محل زندگی کنت اشرافی آرکو بوده است. قلعه در بالای قله ای تماشایی مشرف به سوی دره ی سارکا می باشد که در اوایل قرن هجدهم متروکه گشت. این قلعه توسط طراحان هنرمند به صورت مجموعه ای از اتاق هایی با دیوارهای شیشه ای از کف تا سقف طراحی شده است و برجستگی های آن به سمت چشم انداز کوهستان بر لذت این منظره افزوده است.
Castello di Arco (Trentino, Italy)
قلعه ی دی آرکو ، ایتالیا بعد از طراحی

پل طبیعت تهران، شاهکار بی نظیر معماری مدرن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر