لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> ذخیره گاه طبیعی خارق العاده کامباتی در ساحل وحشی و بکر آفریقای جنوبی
ذخیره گاه طبیعی خارق العاده کامباتی  در ساحل وحشی و بکر آفریقای جنوبی

ذخیره گاه طبیعی خارق العاده کامباتی در ساحل وحشی و بکر آفریقای جنوبی


در برخی ساحل ها، بهترین گزینه به همراه داشتن چتر، صندلی راحتی و کوکتل است ولی برای رفتن به سواحلی نظیر کامبتی بهتر است مجهز به کفش پیاده روی و قایق کانو باشید، چون هیچ جاده ای برای رسیدن به ساحل وجود ندارد. این منطقه در داخل یک ذخیره گاه طبیعی در ساحل وحشی آفریقای جنوبی قرار گرفته و تنها راه سفر به آن، پیاده روی در طول رودخانه کامبتی یا پارو زدن در امتداد ساحل است. با وجود این که این ساحل یکی از نایاب ترین ها در دنیا به شمار می رود، عدم دسترسی مناسب موجب شده تا حتی بسیاری از اهالی آفریقای جنوبی نیز ندانند که چنین ساحلی در خلیجی محافظت شده وجود دارد.

در این منطقه جایی وجود دارد که رودخانه به دریا می رسد و روی صخره های سیاه فرو می ریزد. اینجا یکی از معدود آبشارهایی است که مستقیما به اقیانوس می ریزد. حداقل در زمانی که مد دریا در بالاترین حالت ممکن است، چنین اتفاقی می افتد و آب، مستقیما به اقیانوس سرازیر می شود. در حالت جزر ، آب اول به ساحل می ریزد، جاییکه لاک پشت ها لانه می سازند و سمور دریایی آب بازی می کند.

شگفتی های طبیعی

ساحل وحشی آفریقای جنوبی مقصدی زیبا و دنج است.
راسل هارتشون، مالک اقامتگاه تنتو، می گوید: سوراخی در خود آبشار وجود دارد که ما به آن جکوزی می گوییم. هرچند آب این
جکوزی گرم نیست ولی آبهای دور و برتان قل قل می کنند.

چون این سرزمین توسط جوامعی اداره می شوند که آنجا زندگی می کنند، تنتو با موافقت روستاهای اطراف اداره می شود و این جوامع محلی سهمی از عایدات این اقامتگاه دریافت می کنند.
Natural wonders
در این عکس، آبشارهای کاتبی در حالت جزر دریا نشان داده شده اند. این آبشارها یکی از چندین آبشار شگفت انگیز این منطقه هستند.
در زمستان های نیمه جنوبی که معمولا در اواخر ژوئن یا جولای شروع می شوند، دسته عظیم ماهی-های ساردین از این ساحل عبور می کنند (بله، مهاجرت پرشور دریایی ماهی های ساردین است ولی در عین حال، شاهد نهنگ ها، کوسه ها، دلفین ها و پرندگانی که از این ماهی ها تغذیه می کنند نیز هستیم).
عبور این دسته عظیم ساردین ها غیر قابل پیش بینی است، به خصوص در سال های اخیر که اقیاتوس گرم شده و جریان های آب تغییر کرده اند. در بهترین و مناسب ترین سال ها، خلیج سرشار از زندگی دریایی می شود که این شور زندگی، ساحل را نیز تحت تاثیر خودش قرار می دهد و رودخانه نیز با رنگ آبی فیروزه ایش در جریان است.

در تابستان، از ماه نوامبر تا فوریه، شاه ماهی های غول پیکر به دلایلی که تاکنون ناشناخته باقی مانده است، قبل از برگشتن به دریا در دسته های صدتایی خودشان دور می زنند. هارتشورن معتقد است که آبشارها کوچکترند ولی آب برای شنا کردن بهتر است.

پیاده روی های خارق العاده
پیاده روی های خارق العاده

حیات وحش بسیار جالبی در ذخیره گاه طبیعی کامباتی وجود دارد.

رودخانه در مسیرش به سمت دریا، چندین آبشار ایجاد می کند. تنها 50 متر بالاتر از آبشارهای کامباتی، آبشارهای استرندلوپر واقع شده اند که نه متر ارتفاع دارند و در پشت آنها غاری قرار دارد که خانه میمون های دم کوتاه است.
شجاع ترین کوهنوردان به بالای ان آبشار می روند و در حالی که از فراز مخفی گاه میمون ها پرواز می-کنند به داخل رودخانه می پرند.
پیاده روی های خارق العاده

در بالا دست رودخانه، آبشارهای هورس شو به نحو مهیج تری به پایین می ریزد.

آبشارهای هورس شو در حدود 2.5 مایل بالاتر به نحو مهیج تری پایین می ریزند، در حالی که آبشارهای سوالو تیل در عمق این ذخیره گاه فقط مخصوص جسورترین افراد است.
حتی قایق های باریک کانو هم نمی توانند به آنجا برسند. بعد از دو مایل پارو زدن، قایق ها را در نیم مایل مانده به آبشار پارک می کنند.در این نیم مایل باقی مانده برای رسیدن به این آبشار باید یک ساعت با تخته سنگ های بزرگ دست و پنجه نرم کنید، در تالاب ها شنا کنید، و از آبشاری صدمتری که در یک گلوگاه نفس گیر پنهان شده، بالا بروید. هارتشورن می گوید: شما در یک روز بین 6 تا 10 کیلومتر پیاده روی می کنید و سه آبشار واقعا زیبا را مشاهده خواهید کرد.
Mtentu Estaury Mouth

گردشگران می توانند در Mtentu Estaury Mouth آبتنی کنند.

در طول راه، حیات وحش خشکی نسبت به حیات وحش دریایی چشمگیری کمتری دارد (حداقل طبق استانداردهای آفریقای جنوبی). گاوهای کوهی آفریقایی، گورخرها و گوزن های یالدار در سنگهای خاکستری و علف های سبز پدیدار می شوند ولی میمون های دم کوتاه گهگاهی خودشان را نشان می دهند. گله حیوانات آزادانه در این ذخیره گاه، از جمله در سواحل، پرسه می زنند.

زیباترین جاذبه های گردشگری تانزانیا
ادامه مطلب

برنامه های سفر
Travel plans

برای رسیدن به اینجا باید با هواپیما به دوربان بیایید و سپس حداکثر چهار ساعت زمان نیاز دارید تا از راه زمینی به یکی از اقامتگاه ها برسید.

ذخیره گاه طبیعی کامباتی، اقیانوس هند را در آغوش گرفته است.
نزدیک ترین فرودگاه اصلی در دوربان قرار دارد و بسته به محل اقامتگاه در منطقه، بین دو تا چهار ساعت فاصله است.
برای رسیدن به محلی مانند اقامتگاه تنتو، بهتر است در پورت ادوارد توقف کنید و سپس برای رسیدن به پارک، در طول ساحل، پیاده روی، دوچرخه سواری یا اسب سواری کنید. جاده های که به این پارک می رسند، در حقیقت، بسیار پر پیچ و خم هستند و بهتر است با ماشین های 4*4 به این مناطق بروید تا بتوانید در خارج از جاده نیز سفر کنید.
اینجا یکی از آن مناطقی در دنیاست که گوگل مپز ارجحیتی ندارد و بهتر است تا نقشه به همراه داشته باشید و مسیرهای این نقشه کاغذی را دنبال کنید.
Travel plans

اقامتگاه تنتو ارائه دهنده تسهیلات اقامتی بدون دسترسی به برق و دوستدار محیط زیست است.

در دوران رزیم آپارتاید و به عنوان بخشی از برنامه نژادپرستانه ی پیشرفت جداگانه، بیشتر این سزمین در ایسترن کیپ به عنوان “زادبوم” کنار گذاشته شده بود و این بدان معنی بود که زادبوم به هیچ عنوان پیشرفت نمی کند.
کاتابی در ناحیه ای قرار دارد که پاندولند نام داشت و بخشی از ترانسکی سابق بود. امروزه این ناحیه به طور کامل با آفریقای جنوبی ادغام شده است ولی سرزمینی که در طول ساحل قرار دارد، منطقه حفاظت شده اعلام شده است.
بونگانی لوتیوا در این منطقه بزرگ شده است و حالا برنامه های پیمایش حداکثر 5 روزه ای برگزار می کند که از پوندولند عبور می کنند و شامل اقامت در خانه های روستایی است که هنوز از چاه آب می کشند و به توالت، برای بهگویی و حسن تعبیر، دستشویی گودالی گفته می شود. شرکت او با نام Absolute Wild Coast تورهای پیاده روی یا اسب سواری برگزار می کند و اگر لازم باشد، باربر هم دارند.
با رزرو انلاین هتل در مناطق دیدنی دنیا می توانید به راحتی به مکان مورد علاقه تان سفر کنید.
اقامتگاه های نظیر تنتو کاملا بدون امکانات شهری مثل برق هستند و به جایش از روش های دوستدار محیط زیستی نظیر استفاه از دوش های خورشیدی برای اتاقکهای چوبی و چادرهای سافاری با قاب فلزی استفاده می کنند..

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای دوستداران حیات وحش
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر