لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 11 مورد از خطرناک ترین جاذبه های سراسر دنیا
11 مورد از خطرناک ترین جاذبه های سراسر دنیا

11 مورد از خطرناک ترین جاذبه های سراسر دنیا

زندگی کوتاه است. تمایل به بردن بیشترین بهره از زندگی و به حداکثر رساندن آن، همان چیزی است که در وهله اول انگیزه سفر کردن را به افراد زیادی می دهد.
بسیاری از افراد با دیدن سواحل بکر و یا جاهای دیدنی شهر با معماری خیره کننده، افق دید خود را گسترش می دهند. برخی افراد هم هستند که فکر می کنند معلق ماندن در هزاران فوت بالاتر از سطح زمین حس زنده بودن به آن ها می دهد. با رزرو آنلاین هتل در این مناطق می تونید خاطرات بی نظیری را برای خود رقم بزنید.

از جاده های باریک حاشیه ی صخره ها گرفته تا غار گردی، در این بخش 11 مورد از خطرناک ترین جاذبه هایی را ذکر می کنیم که گردشگران بی باک ، مشتاق دیدن آن ها هستند.

جاده مرگ یونگاس واقع در بولیوی
حاشیه های جاده مرگ پر است از صلیب ها و یادبودهای افرادی که حین سفر در این جاده به کام مرگ رفته اند. وقتی دوچرخه سواران و اتومبیل ها هم از جاه عبور می کنند، جاده خطرناک تر می شود، هر ساله حدود 200 تا 300 راننده در این جاده می میرند و به همین خاطر یونگاس از سوی بانک بین الملل توسعه امریکا ” خطرناک ترین جاده دنیا ” لقب گرفته است.

وقتی کامیون ها و ماشین ها به سمت جاده های کمتر خطرناک و جدید هدایت شدند، تعداد تلفات کاهش یافت اما دوچرخه سواران پر جرات هنوز هم از این جاده می روند. حدود 22 دوچرخه سوار از سال 1998 تاکنون در این جاده جان خود را از دست داده اند.

راه پرتگاه ، پارک ملی آکادیا در ایالت مین امریکا

راه پرتگاه ، پارک ملی آکادیا در ایالت مین امریکا
بنا به گزارش بخش خدمات پارک ملی تقریبا 160 نفر هر ساله در این پارک جان خود را از دست می دهند. این بدان معنا است که پارک ها در حالت کلی امن هستند اما در مسیرهای خطرناک و صخره های شیب دار امکان بروز حوادث وجود دارد و از نظر آماری 0.57 مرگ به ازای 1 میلیون بازدید وجود دارد.

این مسیر واقع در پارک ملی آکادیای ایالت مین مانند این است که هم پیاده روی می کنی و همچنین باید از پله های مقابل صخره های شگفت انگیز هم باید بالا بروی. در سال 2012 یک زن جان خود را از دست داد که این اتفاق از سال 1985 اولین حادثه مرگ در این مسیر بود.

رودخانه های کلورادو واقع در کلورادو

رودخانه های کلورادو واقع در کلورادو
قایقرانی روی موج های سفید کف مانند یکی از جاذبه های محبوب گردشگری در کلورادو است و 550861 نفر در سال 2016 موفق به انجام این چالش شدند. اما وقتی دما بالا می رود، برف های زیادی در کوه ها آب می شوند و منجر به سرعت گرفتن جریان های خطرناک در رودخانه می شوند .

بر طبق آمار شبکه ” فاکس 31 ” شهر دنور 11 نفر در سال 2016، 9 نفر در سال 2015 و 14 نفر در سال 2014 در مسیر رودخانه کلورادو جان خود را از دست داده اند .
بیشتر بخوانید:

قله اورست واقع در تبت و نپال

قله اورست واقع در تبت و نپال

صعود به بلندترین کوه جهان کار آسانی نیست. نقطه مرگ این کوه یعنی ارتفاع بالای 26000 فوت، به خاطر سطح پایین اکسیژن و فشار کم اتمسفر خطرناک است. بیماری ترس از ارتفاع خود می تواند کشنده باشد اما رایج ترین دلیل مرگ در این کوه فرو ریختن بهمن و سقوط می باشد. بالای 200 نفر در هنگام بالا رفتن از این کوه جان خود را از دست داده اند .

کوه مون بلان ( کوه سفید ) واقع در ناحیه ی شامونیکس کشور فرانسه

غار آشیانه عقاب واقع در شهر ویکی واچی ایالت فلوریدا

این غار با نام “قله اورست” غواصی در زیر آب شناخته می شود .دلیل این نام گذاری، سختی انجام غواصی و سطح مهارت لازم برای مسیر یابی آن در عمق 300 فوت است. از سال 1981 تاکنون 12 نفر هنگام غواصی در غار جان خود را از دست داده اند.
کوه هوآشان در استان شان شی چین

کوه مون بلان ( کوه سفید ) واقع در ناحیه ی شامونیکس کشور فرانسه

مجله امریکایی Atlantic در سال 2012 ، مون بلان را یکی از مرگ بارترین کوه های دنیا نام گذاری کرد و گزارش داده شده است که هر ساله 100 نفر در این کوه جان خود را از دست می دهند. یکی از دلایل تعداد زیاد تلفات جانی در این کوه، فراوانی راهنمایان تور است. انجام این کار پر مخاطره می تواند این ذهنیت را به وجود آورد که بالا رفتن و پایین آمدن راهنما از کوه برای رسیدن به گروه بعدی باعث می شود راهنمایان تور خطرات احتمالی را نادیده بگیرند.

شهرستان ولوسیا واقع در ایالت فلوریدا

مسیر مارپیچ واقع در پارک ملی کنیون لَندز (Canyonlands ) در ایالت یوتا
دما در این مسیر تا 110 درجه فارنهایت می رسد و مسیر به قدری دور است که سه روز طول می کشد که به کمک کوهنورد نیازمند آب، آسیب دیده و یا گم شده رفت.

کسی در هنگام کوه پیمایی در این مسیر جان خود را از دست نداده است که احتمالا بخاطر هشدارهایی است که اعلام می کنند تنها کوهنوردان با تجربه برای کوه پیمایی به این مسیر بیایند و با وجود هشدارها هنوز هم هر ساله 2000 نفر در این مسیر کوه پیمایی می کنند.
نیم گنبد واقع در پارک ملی یوسمتی در ایالت کالیفرنیا

کوه هوآشان در استان شان شی چین

در کوه پیمایی مرگ بار در این کوه بازدیدکنندگان از طریق نگهدارنده های باریک که روی کناره های کوه پیچ شده و از طریق بست هایی در ارتفاع 7000 فوت به هم متصل شده اند ، کوه پیمایی می کنند. خیلی ها از آن با نام ” خطرناک ترین گذرگاه کوهستانی دنیا ” یاد می کنند اما دیگران می گویند که این مسیر واقعا امن ترین مکان در این کوه است چون تنها جایی است که بستن طناب به بدن کوهنورد ضروری است . شایعه ی 100 نفر کشته در هر سال هرگز اثبات نشده است .
شهرستان ولوسیا واقع در ایالت فلوریدا

شهرستان ولوسیا واقع در ایالت فلوریدا
فلوریدا بهترین سواحل دنیا را دارد اما شناگران باید مراقب کوسه ها باشند.

در سال 2017، شهرستان ولوسیا 9 حادثه حمله ی کوسه از 88 مورد آمار حمله در کل دنیا را داشت. بر طبق آمار پرونده بین المللی حمله کوسه دانشگاه فلوریدا که توسط روزنامه Miami Herald منتشر شد، در این مکان گاز گرفتگی توسط کوسه بیشتر از هر جای دیگر در دنیا اتفاق می افتد. هیچکدام از حملات صورت گرفته در ولوسیا کشنده نبودند و زمانیکه شهرستان ولوسیا از نظر تعداد حملات در صدر لیست بود، آمار نسبت به سال قبل شش برابر کمتر هم بود.

مسیر فرود فرشتگان در پارک ملی صهیون واقع در ایالت یوتا

مسیر فرود فرشتگان در پارک ملی صهیون واقع در ایالت یوتا

این مسیر یک راه بسیار باریک با پرتگاه های 1000 فوتی در هر طرف آن است. از سال 2004 تاکنون شش نفر در این مسیر جان خود را از دست داده اند.
نیم گنبد واقع در پارک ملی یوسمتی در ایالت کالیفرنیا

نیم گنبد واقع در پارک ملی یوسمتی در ایالت کالیفرنیا
برای رفتن به قله نیم گنبد باید از طریق کابل ها صخره شیب دار را پیمود. از حدود 100 پیش که کابل ها نصب شدند بین 8 تا 20 نفر جان خود را در این مسیر از دست داده اند و حتی تعداد نفرات بیشتری در مسیر منتهی به قله جان خود را از دست داده اند. بخش خدمات پارک ملی یک سیستم گرفتن مجوز در سال 2010 تاسیس کرد تا تعداد کوهنوردان را در هر روز به 300 نفر کاهش دهد و مانع رفتن تعداد بیشتر به این گلوگاه خطرناک شود .

10 جای دیدنی در لهستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر