لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> سفر هوشمندانه با تکنولوژی گردشگری
سفر هوشمندانه با تکنولوژی گردشگری

سفر هوشمندانه با تکنولوژی گردشگری

فناوری و به طور ویژه اینترنت، بروز تغییرات زیادی در شیوه های سفر و گردشگری را موجب شده است. از یک طرف کاربران دیگر متمایل به سفر کردن به طریق چند سال گذشته نیستند، چرا که امکانات به روزتری را پیش روی خود می بینند و از سوی دیگر، شرکت هایی که در حوزه توریسم و گردشگری فعالیت دارند نیز به همین علت خود را به طور کامل با تکنولوژی تطبیق داده اند.
دیجیتال سازی کاربران عامل تغییر و تحولات بسیاری در سبک تجارت و کسب و کار در زمینه گردشگری شده، به شکلی که اخیرا تکنولوژی گردشگری امری حیاتی و لازم برای هر شرکت فعال مسافرتی به شمار می آید. مشتریان این حوزه بسیار نکته سنج تر و سخت پسند تر از پیش شده و هر گردشگر، از یک عنصر منفعل، که تنها نیازمند دریافت خدماتی جهت سفر و گردشگری است، به عضوی کلیدی و اصلی تبدیل شده است که تاثیر مستقیم بر فرآیند توریسم داشته و کاملا در روند کار دخیل است.
سوالی که پیش می آید این است که این استراتژی و امکانات نو ظهور کدامند و چه دورنمایی برای آینده گردشگری می توان متصور شد؟
فناوری گردشگری – تفاوتی تاثیرگذار
بدون شک اخیرا بخش توریسم و گردشگری تغییرات 180 درجه ای را به خود دیده است اما کدامیک از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ می شود کاهش هزینه ها را به عنوان یکی از برجسته ترین برتری های اینترنت نام برد. طبیعی است که در هر کسب و کاری واسطه کمتر علاوه بر اینکه کاهش هزینه و زمان را به دنبال دارد، باعث میشود تا مراحل کار و فعالیت ها نیز با نظم بیشتری پیگیری شود. در حقیقت سفر ارزان قیمت یک روال بسیار پر قدرت است که در نسل هزاره بسیار مورد توجه صاحبان تجارت قرار گرفته است.
در معرفی نسل هزاره باید خاطر نشان کرد که این نسل جوان، نغییراتی با سرعت نور را از پیش چشم گذراندند. نسلی با امکانات محدود و منابع اندک اما دانشی گسترده در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات. این نسل در کشور ما با عنوان “دهه شصتی ها” شناخته شده اند و بازه زمانی آن از اواخر قرن بیستم یعنی ابتدای سال 1980 آغاز شده و تا آغاز قرن بیست و یکم، یعنی سال 2000 به پایان رسید. از عملکردهای ویژه نسل هزاره باید به وادار کردن شرکت ها و کارخانه جات برای ارائه گزینه های متنوع تر و رقابت در قیمت های پایین تر اشاره کرد. آنچه همواره خواسته یک کاربر است توجه و گوش سپردن به نیاز اوست و پاسخگویی به این خواسته در بستر تکنولوژی فراهم آمده است. از سوی دیگر هتل ها، شرکت ها و سایر بخش های مختلف دیگر در صنعت توریسم نیز با بهره مندی از این امکان قادر هستن نیاز کاربر را به شکلی بهینه تر شناسایی کرده و از آن برای ارتقای کیفی خدمات خود استفاده کنند. همچنین نمایندگان و فعالان این عرصه نیز کلیه نظرات مشتریانشان در فضای مجازی، از فروم ها و کامنت ها شبکه ها اجتماعی گرفته تا امتیازات و نظرات کاربران در سایت های رزرو هتل و مشابه آن را کاملا رصد کرده و مهم می پندارند.
دوره اشتراک اطلاعات جغرافیایی و نزدیکی جوامع
در عصر تکنولوژی و فضای ایجاد شده توسط اینترنت، کمتر پیش می آید که جاذبه های توریستی ناشناخته بماند. گردشگران علاقه مند به کشف بهترین ها در هر منطقه جغرافیایی و دوستداران شگفتی های طبیعی و بافت های فرهنگی نقاط گوناگون جهان، قادرند تا با بهره گیری از تکنولوژی گردشگری مرزهای جغرافیایی را در کسری از ثانیه طی کرده و اطلاعات نامحدود پیرامون مقاصد محبوب خود به دست آورند. یک نمونه بسیار خوب از کاربری این مورد وبلاگ ایران هتل است. زمانی که در سفرهای داخلی به دنبال اطلاعاتی پیرامون مقصد مورد نظر خود می گردید از این طریق داده های بیشتری نیز نصیبتان خواهد شد. فرض کنید تصمیم دارید به شهر اصفهان سفر کرده و به دنبال رزرو هتل در اصفهان هستید. علاوه بر اینکه از طریق ایران هتل می توانید با کارایی ساده و سرعت بیشتری موفق به رزرو هتل ایده آل خود در این شهر شوید، با مراجعه به وبلاگ این سایت اطلاعات تکمیلی بیشتری نیز در خصوص اصفهان، خیابان های با اهمیت آن، همچون چهارباغ اصفهان و اطلاعات مفید دیگر چه پیرامون اصفهان و چه شهرهای دیگر می توانید در اختیار داشته باشید.
عصر اقتصاد مشارکتی گردشگری

نکاتی مفید برای سلامتی در سفر
ادامه مطلب

شرکت های مدیریت مشارکتی که از تکنولوژی گردشگری بهره می گیرند، فعالان جدید در صنعت توریسم به شمار می روند. برای نمونه در زمینه حمل و نقل میتوان به شرکت های کرایه آنلاین خودرو، رزرو آنلاین بلیط هواپیما یا قطار و …، در حوزه تهیه الزامات و تجهیزات سفر به سایت های واسط فروش کالا مانند دیوار و یا فروشگاه های اینترنتی همچون دیجی کالا و بامیلو و… و در حوزه اقامت به سامانه های رزرو آنلاین هتل همچون ایران هتل آنلاین اشاره نمود.
اگرچه تکنولوژی گردشگری و سفر، چرخه این عرصه را رونق بخشیده است اما از سوی دیگر تهدیدی برای فعالان سنتی این حوزه به شمار می رود. از این رو نهایتا پاسخگوی این مبحث زمان خواهد بود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر